The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Gestart door Martijnst1990, februari 8, 2010, 20:14:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martijnst1990

Citaat van: Zefanja op juni 29, 2012, 11:27:43
Ziet er erg netjes uit Martijn!
De center en de sub hebben geen last van elkaars trillingen?
Thanks 8) Heb nog niks gemerkt van trillingen gelukkig :) Wel iets om op te letten.

Citaat van: 1nt3gr@ op juni 29, 2012, 11:46:52
Ik bedoelde die op de grond. Ik vond het wel een goed idee, want waarom niet laten zien welke DVD/BD/CD/SACD je op een moment afspeelt. En waar moet je die hoes anders laten?

De W&M kabels waren ook in mijn meubel makkelijk weg te werken achter het frame waar de TV aan hangt en ze doen idd prima hun werk!
Zijn inderdaad erg leuke standaards om neer te zetten :) En zoals je zegt, waar laat je de hoes anders :D
Citaat van: high-q op juni 29, 2012, 15:48:14
Mooie foto update en toch prima gelukt met het verloopstukje  :thumbs-up:
Thanks :) Ja, ben zelf ook heel blij dat dat heeft gewerkt! Zat er best wel een beetje over in eerlijk gezegd toen ik merkte dat het niet direct pastte ;)

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Gister en vandaag weer is lekker een filmpje gekeken en dan komt de kracht van de Oppo toch weer duidelijk naar voren 8)  :headbanging:

Vooral net met Unknown. Prachtige soundtrack en beeld. Het geluid is gewoon zoveel meer om je heen met de komst van de Oppo (icm de Marantz) en zoveel gedetailleerder en ook de stemmen komen heel mooi uit. Ook het feit dat de center toch wat hoger staat is duidelijk merkbaar in positieve zin, ben al helemaal gewend aan de plaatsing van de center op de sub, dus dat blijft lekker zo staan.

Morgen wel aan de slag om alles weer met de dB meter af te stellen (center is iets verplaatst en ook de fronts zijn iets meer naar elkaar toe gekomen omdat anders het rack er niet naast zou passen). En ook de sub kan nog wat fine tuning gebruiken, dus heb weer wat te doen 8) :D

Verder gewoon heerlijk genieten. Tijdens het typen van dit bericht heb ik een cd van Beverly Craven opstaan (nummer Memories) en dat is werkelijk prachtig :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Citaat van: Martijn90 op juni 29, 2012, 23:20:07
En ook de sub kan nog wat fine tuning gebruiken, dus heb weer wat te doen 8) :D

Tipje voor een kleine tussen upgrade.....meetsetje.
Ga je nog veel schik van krijgen als jij, jezelf dat gaat leren.

Top dat de Oppo zo goed bevalt  :thumbs-up: ,ik word ook nieuwsgierig...............niet goed  :D

Maro

Citaat van: morca op juni 30, 2012, 01:00:45
Tipje voor een kleine tussen upgrade.....meetsetje.
Ga je nog veel schik van krijgen als jij, jezelf dat gaat leren.

Top dat de Oppo zo goed bevalt  :thumbs-up: ,ik word ook nieuwsgierig...............niet goed  :D


De Oppo's worden imho zwaar overrated hier op het forum. Heb ook een standaard 83 gehad. Gewoon streamen met een Dune...veel geld voor andere dingen in je zak. Ik hoor/zie geen verschil.  Just my two cents.  ;)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -


Martijnst1990

Citaat van: Maro op juni 30, 2012, 01:19:27
De Oppo's worden imho zwaar overrated hier op het forum. Heb ook een standaard 83 gehad. Gewoon streamen met een Dune...veel geld voor andere dingen in je zak. Ik hoor/zie geen verschil.  Just my two cents.  ;)
Dune heb ik zelf geen ervaring mee dus daar kan ik niks over zeggen, maar om nou te gaan streamen terwijl ik behoorlijk wat originele BD's heb vind ik ook zonde. Daarbij heb je maast een Dune ook veel HDD ruimte nodig wat ook niet goedkoop is waardoor ik veel meer kwijt zou zijn geweest als nu voor mijn Oppo ;)

Ik heb me ook nooit echt verdiept in streamen, maar doe je dat gewoon draadloos vanaf een standaard pc? Heb namelijk op die manier wel is maar mijn ps3 gestreamed en dat schokte ontzettend.

Feit blijft in ieder geval dat ik wel erg veel verschik merk in vergelijk met mijn instap BD35, maar kan me ook wel voorstellen dat je ze wat overrated vind :)

Citaat van: morca op juni 30, 2012, 01:00:45
Tipje voor een kleine tussen upgrade.....meetsetje.
Ga je nog veel schik van krijgen als jij, jezelf dat gaat leren.

Top dat de Oppo zo goed bevalt  :thumbs-up: ,ik word ook nieuwsgierig...............niet goed  :D

En over wat voor meetsetje hebben we het dan? Vind helaas zo'n Behringer te groot (en lelijk :P) om neer te zetten.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Meetsetje die in de mainlpage van mijn onderschrift staat.
Emc 8000,mixer met voeding,REW en een comp  ;)

Tegenwoordig Minidsp zo groot als een luciferdoos, :thumbs-up:

Martijnst1990

Citaat van: morca op juni 30, 2012, 10:07:11
Meetsetje die in de mainlpage van mijn onderschrift staat.
Emc 8000,mixer met voeding,REW en een comp  ;)

Tegenwoordig Minidsp zo groot als een luciferdoos, :thumbs-up:
Kan aan mij liggen, maar ik zie niet direct welke je bedoeld op die pagina :P Zie 4 links, 3 van Behringer en 1 van minidsp.com, maar er staat nergens EMC 8000?

Ik was toen der tijd ook erg tevreden over de Antimode, beetje spijt dat ik die toen weg heb gedaan, maar dat is niet anders. Denk er wel is over om is op zoek te gaan naar een tweedehands Antimode weer (ooit is :P).
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Citaat van: Martijn90 op juni 30, 2012, 10:21:44
Kan aan mij liggen, maar ik zie niet direct welke je bedoeld op die pagina :P Zie 4 links, 3 van Behringer en 1 van minidsp.com, maar er staat nergens EMC 8000?

Ik was toen der tijd ook erg tevreden over de Antimode, beetje spijt dat ik die toen weg heb gedaan, maar dat is niet anders. Denk er wel is over om is op zoek te gaan naar een tweedehands Antimode weer (ooit is :P).
Hij staat er wel,maar er staat veel in de startpost
zie hier http://www.behringer.com/EN/Products/ECM8000.aspx

Martijnst1990

Vraagje aan mede Oppo 83 bezitters:

Als ik een tijdje een film heb gekeken of een cd op hem gehad gaat de fan aan de achterkant aan en dit is zelfs hoorbaar op de luisterplek in zachte dialogen of pauzes in de muziek, iemand hier ook last van of kan er iets mis zijn met mijn fan? Lijkt ook een beetje het geluid of hij aanloopt, dus niet alleen de luchtstroom die je hoort.

Citaat van: morca op juni 30, 2012, 14:30:02
Hij staat er wel,maar er staat veel in de startpost
zie hier http://www.behringer.com/EN/Products/ECM8000.aspx
Ah, keek in de verkeerde link :D Thanks, zal er is naar kijken.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Ik heb dat slechts een paar keer meegemaakt. Maar toen had ik een lange tijd de Oppo gebruikt en was het warm in de HT. Wat is bij jou een tijdje?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Citaat van: HTip op juni 30, 2012, 18:22:30
Ik heb dat slechts een paar keer meegemaakt. Maar toen had ik een lange tijd de Oppo gebruikt en was het warm in de HT. Wat is bij jou een tijdje?
Gister een film gekeken van 2 uur en daarna een cd op, bij 1 van de laatste nummers ging hij aan. Vanmiddag was het al na een film van 1,5 uur. Nou was het ook wel redelijk warm op de kamer en hij staat direct onder de schuine dak, misschien dat het daar ook aan kan liggen.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

WimB

De oppo van mij begint na een uurtje of 2 ook meer herrie te maken en warm te worden.

VTEC_genieter

Gezellig klein ruimte Martijn!
Heb je nog steeds de overheersing van het laag/bass?
Kan je niet gewoon de bass minder zetten?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Martijnst1990

Citaat van: WimB op juni 30, 2012, 18:31:51
De oppo van mij begint na een uurtje of 2 ook meer herrie te maken en warm te worden.
Thanks voor de input :)

Citaat van: VTEC_genieter op juni 30, 2012, 21:49:32
Gezellig klein ruimte Martijn!
Heb je nog steeds de overheersing van het laag/bass?
Kan je niet gewoon de bass minder zetten?
Thanks :) Heb de sub al iets zachter gezet, maar het was vooral een brom die uit de sub kwam, wat niet direct met volume te maken heeft maar meer met de fase. Heb vanmiddag wat met de fase zitten spelen en het lijkt al een stuk beter te zijn :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Citaat van: Martijn90 op juni 30, 2012, 18:25:59
Gister een film gekeken van 2 uur en daarna een cd op, bij 1 van de laatste nummers ging hij aan. Vanmiddag was het al na een film van 1,5 uur. Nou was het ook wel redelijk warm op de kamer en hij staat direct onder de schuine dak, misschien dat het daar ook aan kan liggen.
In principe is dat niet erg lang, maar de warmte in de ruimte kan er wel mee te maken hebben. De plaats in je rack is ook goed. Er zit voldoende ruimte tussen de SR9600 en de Oppo. Enige wat je misschien nog zou kunnen doen is een paar dempers, zoals de Vibrapod, onder de pootjes zetten. Op die manier bevorder je de luchtstroom eronder. Voordeel is ook dat de Oppo ontkoppeld wordt van het rack.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Staat weer heel mooi hoor martijn! Je kunt echt trots zijn op je kamer!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

#1567
Citaat van: HTip op juli  1, 2012, 06:56:23
In principe is dat niet erg lang, maar de warmte in de ruimte kan er wel mee te maken hebben. De plaats in je rack is ook goed. Er zit voldoende ruimte tussen de SR9600 en de Oppo. Enige wat je misschien nog zou kunnen doen is een paar dempers, zoals de Vibrapod, onder de pootjes zetten. Op die manier bevorder je de luchtstroom eronder. Voordeel is ook dat de Oppo ontkoppeld wordt van het rack.
Vandaag heel wat langer de Oppo aangehad en nu heb ik geen fan gehoord, dus misschien heeft de warmte er dan inderdaad mee te maken gehad. Vibrapod's is wellicht nog wel een idee, zag dat die ook heel niet zo duur zijn, dus dat scheelt weer ;)

Citaat van: Robbert54 op juli  1, 2012, 11:29:02
Staat weer heel mooi hoor martijn! Je kunt echt trots zijn op je kamer!
Thanks 8) Dat ben ik ook zeer zeker! :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

2 nieuwe foto's toegevoegd in de openingspost en hier ook nog 1 van direct achter de bank, waarop te zien is dat de center echt niet door het beeld staat, maar wel zo dichtbij het beeld dat de stemmen weer net wat mooier zijn :)

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Netjes gedaan Martijn!

Volgens mij heeft Madhouse Vibrapods te koop. Je moet alleen even opletten welk type, vanwege het gewicht. Dat moet aansluiten bij de belasting anders werken ze niet naar behoren.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Late reactie maaruh..."Moor rack hoor!!!" ;D ;D
Beetje knullig van die HDMI uitgang, maar gelukkig is dat inmiddels ook weer opgelost.

Er blijft zo weinig over om nog te upgraden. Wanneer gaan je ouders op kamers? ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

JCL

Citaat van: Maro op juni 30, 2012, 01:19:27
De Oppo's worden imho zwaar overrated hier op het forum. Heb ook een standaard 83 gehad. Gewoon streamen met een Dune...veel geld voor andere dingen in je zak. Ik hoor/zie geen verschil.  Just my two cents.  ;)

Eens! BD spelers hebben sowieso weinig verschil onderling. Enige punt is dat dit alleen geld als je ze digitaal aansluit. Als je een CD gaat draaien en DAC van de (in dit geval Oppo) gebruikt, dán ga je verschil merken. Tot die tijd...

Martijnst1990

Citaat van: JCL op juli  2, 2012, 13:00:03
Eens! BD spelers hebben sowieso weinig verschil onderling. Enige punt is dat dit alleen geld als je ze digitaal aansluit. Als je een CD gaat draaien en DAC van de (in dit geval Oppo) gebruikt, dán ga je verschil merken. Tot die tijd...
Zo dacht ik er ook altijd over :D :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Maro

Citaat van: JCL op juli  2, 2012, 13:00:03
Eens! BD spelers hebben sowieso weinig verschil onderling. Enige punt is dat dit alleen geld als je ze digitaal aansluit. Als je een CD gaat draaien en DAC van de (in dit geval Oppo) gebruikt, dán ga je verschil merken. Tot die tijd...

Dat deed ik. HDMI voor films en analoog voor cd's. Film was top maar zoals je zegt dat doen eigenlijk alle BR speler erg goed over HDMI. Analoog met cd's was ik niet echt van onder de indruk. Niet slecht hoor maar al die halleluja hier op het forum kon ik er niet in terug horen iig. De Marantz SA 7001 (eigenlijk een instapmodel) deed het beter. De Oppo is al helemaal geen partij voor de bijna 20 jaar oude Meridian combi die ik nu heb staan. Mijn mening en ervaring heh...ieder zijn ding.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Martijnst1990

Misschien zit het bij mij ook wel allemaal tussen de oren. Maar dat kan heel sterk zijn en zorgt er in mijn geval in ieder geval voor dat het heerlijk klinkt ;) En wat je zegt natuurlijk, ieder zijn ding :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT