The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Gestart door Martijnst1990, februari 8, 2010, 20:14:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

morca

Citaat van: Martijn90 op juni 19, 2012, 19:48:08
Alles op zijn tijd toch ;) Ik heb hetzelfde als ik jou sub topic lees :D


Als je het leuk vind,ik heb de tent voormezelf nu,je kan zo eens een dagje ,eten inclusief komen M&G.
Jaja ik kan nog goed koken ook.  :)
Wel intressant denk ik voor je ivm het zelf gaan bouwen.
Misschien zouden we het zo kunnen plannen dat Ejorne je ook nog even een SDX 15 demo kan geven.
Heb je al 2 merken die ik erg hoog heb zitten gehoord voor je geld uit gaat geven.



Martijnst1990

Thanks :D

Citaat van: Etiennevh op juni 19, 2012, 20:25:07
Donders Martijn jij gaat echt heel lekker. Ik wou dat ik mijn salaris volledig aan HT uit kon geven, dan ging ik misschien wel net zo hard :P

Heb je er nu sierkous naast liggen of zie ik dat niet goed? Of zit dat er al omheen op de laatste foto?

En zijn die zakjes van W&M de HDMI kabels?
Momenteel gaat inderdaad het overgrote deel van mijn salaris naar de set, maar ik verwacht dat dat nu toch we een stukje minder word, er moet toch een keer gespaard worden :P

Wat ernaast ligt is inderdaad "snakeskin" sierkous en zit er op de laatste foto omheen ja. En die W&M zijn inderdaad HDMI kabels.

Citaat van: morca op juni 19, 2012, 21:37:12
Citaat van: Martijn90 op juni 19, 2012, 19:48:08
Alles op zijn tijd toch ;) Ik heb hetzelfde als ik jou sub topic lees :D


Als je het leuk vind,ik heb de tent voormezelf nu,je kan zo eens een dagje ,eten inclusief komen M&G.
Jaja ik kan nog goed koken ook.  :)
Wel intressant denk ik voor je ivm het zelf gaan bouwen.
Misschien zouden we het zo kunnen plannen dat Ejorne je ook nog even een SDX 15 demo kan geven.
Heb je al 2 merken die ik erg hoog heb zitten gehoord voor je geld uit gaat geven.



Dat kan best eens leuk zijn inderdaad, hou ik zeker in gedachte, thanks 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

RubenV.

Hey Martijn,

Leuk om te zien dat je zelf aan de gang bent gegaan met de stroomkabels. Zoiets staat bij mij ook nog hoog op het verlanglijstje (maar eerst eens zien dit ik m'n Orion's gebouwd krijg haha). Van zoiets dat je zelf hebt gebouwd krijg je terug wat meer " pride-of-ownership" naar mijn mening.

En ondertussen lees ik hier sneaky mee om erachter te komen hoe ik mijn Oppo het beste in kan stellen als ik weer tijd heb er mee aan de gang te gaan  :D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Robbert54

Citaat van: Martijn90 op juni 19, 2012, 19:54:46
En zoals gezegd: stroomvoorziening. Ben al een hele tijd aan het twijfelen en heb nu toch de knoop maar doorgehakt en zo'n mooi alu stekkerblok van Erik gekocht samen met 2 maal 1 meter DIY Belden netkabel voor subwoofer en Oppo en ook nog een 2,5 meter HDMI van Roderick (Hifi123) voor tussen TV en Marantz (de 1,5 m die er nu tussen zit gaat het niet redden als mijn rack er is). Erik en Roderick bedankt :)

Voor ik begon:


Tijdens:


Na:


Is voor het eerst dat ik zoiets doe en ik moet zeggen dat ik er best een beetje trots op ben  :blush: Heb me overigens behoorlijk gefrustreerd aan het stekkerblok, wat een priegelwerk :P
goed gedaan hoor! lekker priegelen, altijd leuk!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

RubenV.

Nog even vergeten te vragen, watvoor een rack gaat er komen? Of ga je deze ook zelf bouwen?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Zefanja

Hij blijft lekker gaan Martijn.
Ben benieuwd naar je nieuwe rack.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

FeaR1986

Citaat van: RubenV. op juni 20, 2012, 00:36:29
...watvoor een rack gaat er komen? Of ga je deze ook zelf bouwen?

Ik zet mijn geld op een Norstone Bergen 2  :P
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Martijnst1990

Citaat van: RubenV. op juni 20, 2012, 00:21:29
Hey Martijn,

Leuk om te zien dat je zelf aan de gang bent gegaan met de stroomkabels. Zoiets staat bij mij ook nog hoog op het verlanglijstje (maar eerst eens zien dit ik m'n Orion's gebouwd krijg haha). Van zoiets dat je zelf hebt gebouwd krijg je terug wat meer " pride-of-ownership" naar mijn mening.

En ondertussen lees ik hier sneaky mee om erachter te komen hoe ik mijn Oppo het beste in kan stellen als ik weer tijd heb er mee aan de gang te gaan  :D
Thanks :) Vind het ook erg leuk om te doen (op een paar frustratie punten na :D) en wat je zegt, je hebt er wel echt voldoening van. Dat Orion project van jou word ook een hele mooie die ik zeker ga volgen.

En inderdaad, handig om de Oppo instellingen een beetje te leren zo :D

Citaat van: Robbert54 op juni 20, 2012, 00:28:12
goed gedaan hoor! lekker priegelen, altijd leuk!
Bedankt, vind ik ook :)

Citaat van: RubenV. op juni 20, 2012, 00:36:29
Nog even vergeten te vragen, watvoor een rack gaat er komen? Of ga je deze ook zelf bouwen?
Fear heeft het al gezegd, word een Norstone Bergen 2 (Ralph, bedankt voor de tip!). Vind het rack qua uiterlijk erg mooi en is precies groot genoeg voor mijn componenten en daarbij ook nog eens erg leuk geprijsd vergeleken met veel andere racks.

Citaat van: Zefanja op juni 20, 2012, 10:55:49
Hij blijft lekker gaan Martijn.
Ben benieuwd naar je nieuwe rack.
Thanks 8) Ik ben zelf ook ontzettend benieuwd. Plan is om het rack links naast mijn linker front neer te zetten, sub onder mijn tv en de center op de sub, zodat de center op een mooie hoogte blijft staan.

Citaat van: FeaR1986 op juni 20, 2012, 12:11:00
Ik zet mijn geld op een Norstone Bergen 2  :P
:D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

RubenV.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Etiennevh

Toe maar weer! Wat een mooi rack zeg! Lekker bezig! Ben benieuwd naar nieuwe foto's straks als alles af is! :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Martijnst1990

Citaat van: RubenV. op juni 21, 2012, 04:55:38


Een erg mooi rack zo te zien  :clapping:
Dat is hem inderdaad :D

Citaat van: Etiennevh op juni 21, 2012, 18:34:16
Toe maar weer! Wat een mooi rack zeg! Lekker bezig! Ben benieuwd naar nieuwe foto's straks als alles af is! :)
Thanks, ben zelf ook reuze benieuwd. Krreeg vandaag bericht dat hij morgen verstuurd word, dus heel misschien dat hij er zaterdag al is :) Zou mooi uitkomen, van het weekend heb ik lekker de tijd om alles in het rack te zetten en alle kabels een beetje te fatsoeneren. Word nog een lekker karwei, ligt een hele berg kabels onder mijn huidige meubel  ::)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT


HTip

Je gaat lekker, Martijn! In korte tijd heb je je hele set opgewaardeerd :thumbs-up:

Mooi rack en door de spikes zal je ook een verbetering kunnen waarnemen. Ben benieuwd of je dat ook hoort. En natuurlijk het effect van je "nieuwe" stroom ;)

Nu nog een audiofiele zekering in de meterkast :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Citaat van: HTip op juni 22, 2012, 08:56:41
Je gaat lekker, Martijn! In korte tijd heb je je hele set opgewaardeerd :thumbs-up:

Mooi rack en door de spikes zal je ook een verbetering kunnen waarnemen. Ben benieuwd of je dat ook hoort. En natuurlijk het effect van je "nieuwe" stroom ;)

Nu nog een audiofiele zekering in de meterkast :D
Thanks :) Ik geloof niet heel snel in hoorbare verschillen door een nieuw meubel, maar in mijn geval geloof ik er wel meer in. Omdat mijn center nu op mijn meubel staat voel je beste resonaties door het meubel gaan met een film en ik kan me voorstellen dat vooral de Oppo dat best merkt.

Gaat me vooral om het uiterlijk en daarmee zal het wel goed zitten denk ik 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Helaas nog geen rack. Blijkbaar bezorgd GLS niet op zaterdag... En ik had gelezen op internet dat ze de pakketten normaal gesproken ook niet bij de buren afleveren en tot 18:00 maximaal rijden. Maandag en dinsdag is er niemand thuis dus hopelijk woensdag het rack binnen :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

De meeste koeriersbedrijven leveren niet op zaterdag. Uitzondering is PostNL. Het is jammer voor je dat je tot woensdag moet wachten, maar ach het is maar een paar dagen ;)

Wat het rack betreft. Door de spikes worden trillingen uit de omgeving niet doorgegeven aan de apparatuur en als je de apparatuur ook nog ontkoppelt dan worden de trillingen van de apparatuur ook nog tegengegaan. Dit resulteert in meer detaillering en minder storende bijgeluiden. Maar je zult het woensdag zelf wel merken, of niet ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bierkameel

Mooi rack inderdaad, jammer dat de fatsoenlijke altijd zo duur zijn.
Primare SP31.7 - Primare A30.5 - Wharfedale Diamond 8.4 - B&W ASW1000 sub - Sharp 60" LED TV - Logitech Squeezebox Duet - D-Link Boxee Box - Stanton ST-150 - Amino 510 HD IPTV. Lead Audio LA-100 - Beyerdynamic DT990.

Martijnst1990

Pakket bezorgd volgens track en trace 8) Laat het maar gauw 17:00 worden, heb ik vanavond weer wat te doen :D

Citaat van: Bierkameel op juni 24, 2012, 21:22:48
Mooi rack inderdaad, jammer dat de fatsoenlijke altijd zo duur zijn.
Thanks. Dit kan je op 2 manieren lezen, of je vind dit rack niet fatsoenlijk of je vind hem duur ;) Persoonlijk vind ik dit rack juist heel mooi geprijsd :)

Citaat van: HTip op juni 24, 2012, 20:35:39
De meeste koeriersbedrijven leveren niet op zaterdag. Uitzondering is PostNL. Het is jammer voor je dat je tot woensdag moet wachten, maar ach het is maar een paar dagen ;)

Wat het rack betreft. Door de spikes worden trillingen uit de omgeving niet doorgegeven aan de apparatuur en als je de apparatuur ook nog ontkoppelt dan worden de trillingen van de apparatuur ook nog tegengegaan. Dit resulteert in meer detaillering en minder storende bijgeluiden. Maar je zult het woensdag zelf wel merken, of niet ;)
Het klinkt wel logisch ja van die trillingen. Geloof er op zich ook wel in, vraag is meer of ik zoiets ga horen. Maar nogmaals: nu geeft mijn center best veel trillingen door aan het meubel en mijn huidige meubel is ook nog eens hol en die trillingen kunnen natuurlijk nooit goed zijn.

Ik ben in ieder geval erg benieuwd wat het naast het uiterlijk doet. Ook mijn stekkerblok en kabels zitten er ook nog niet tussen, dus dat word ook gelijk veranderd :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Mooi dat het rack er al is. Als je wil weten of het rack iets toevoegt, dan zou ik niet zowel de kabels, je stekkerblok als je rack tegelijk veranderen. Maar ja, dat ben ik... ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

JCL

Aan de klant zal zo'n rack niet zoveel veranderen. Dat zit zover achter de komma, daar merk je weinig van. Ik kan me wel voorstellen dat als je een betere set hebt (meer in jou richting) dat het er dan meer uit kan springen, maar dat heeft dan uitsluitend met trillingen te maken. Neemt niet weg dat het natuurlijk wel een prachtig ding is om te zien :)

Martijnst1990

Citaat van: HTip op juni 25, 2012, 17:14:53
Mooi dat het rack er al is. Als je wil weten of het rack iets toevoegt, dan zou ik niet zowel de kabels, je stekkerblok als je rack tegelijk veranderen. Maar ja, dat ben ik... ;)
Daar heb je ook wel gelijk in, maar ik vind het toch teveel moeite om achteraf nog is alles te veranderen ;) Dus ik ga toch maar gelijk alles in 1 keer doen.

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Ongelooflijk.... de achterste poot van het rack blokkeert mijn HDMI out.. verder naar voren kan niet en opzij ook niet.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Etiennevh

Zul je altijd zien.. niet op te lossen met een haakse kabel ofzo? Heb je een foto? Dan snap ik misschien wat je bedoelt..
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Martijnst1990

Hele slechte foto:



Nooit bij stil gestaan dat zo'n driepoot uitgangen blokkeert. Misschien wel op te lossen met een haakse stekker naar boven inderdaad, maar zit heb ik nu helaas niet :(
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Etiennevh

Citaat van: Martijn90 op juni 25, 2012, 21:24:10
Hele slechte foto:



Nooit bij stil gestaan dat zo'n driepoot uitgangen blokkeert. Misschien wel op te lossen met een haakse stekker naar boven inderdaad, maar zit heb ik nu helaas niet :(
Ik heb toevallig vandaag een 90 graden blokje gekocht voor achter mijn tv. (mijn tv beugel zit mijn tv ingangen in de weg, beetje zelfde euvel).

Ik heb het opgemeten en volgens mij moet het passen. HDMI 90 graden van Inakustik kost 10 euro dacht ik. Je zou het kunnen proberen?

Wat een pech hee!! :(
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto