The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Gestart door Martijnst1990, februari 8, 2010, 20:14:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ejorne

Citaat van: Martijn90 op mei  7, 2011, 00:34:17
Daarom probeer ik het beide een beetje te doen. Wat er weer voor zorgt dat ik mijn prioriteiten soms moet bijstellen ;)

Nou, met zo'n mooie XTZ set en Panasonic beeld vind ik dat je een mooi 'beetje' hebt hoor!  8)

Ik ken het type Pioneer receiver niet, hoewel ik wel andere Pioneers heb gehoord.
Ik vraag me af, heb je weleens een Panasonic receiver gehoord en/of overwogen?

Jammer genoeg heeft Panasonic de SA-XR700 niet meer, dat is echt een plaatje vooral met stereo-weergave.
Maar de BX500 zal ook zeer prettig zijn en ondersteund ook hd-audio formaten.
In Nederland is Panasonic als receiver merk een ondergeschoven kindje, je ziet soms mensen weleens een vreemde blik geven wanneer je het over een receiver hebt wanneer je Panasonic noemt. Maar bijvoorbeeld op het AVS forum zijn er heel veel zeer tevreden gebruikers van die receivers en is Panasonic daar als receiver naam geen ondergeschoven kindje...

Maar goed, de Pio zal ook wel goed zijn ding doen, neem ik aan.

Martijnst1990

#551
Citaat van: Ejorne op mei  7, 2011, 10:01:14
Nou, met zo'n mooie XTZ set en Panasonic beeld vind ik dat je een mooi 'beetje' hebt hoor!  8)
Thanks :) Vind ik zelf eigenlijk ook wel ;D
Citaat van: Ejorne op mei  7, 2011, 10:01:14
Ik ken het type Pioneer receiver niet, hoewel ik wel andere Pioneers heb gehoord.
Ik vraag me af, heb je weleens een Panasonic receiver gehoord en/of overwogen?

Jammer genoeg heeft Panasonic de SA-XR700 niet meer, dat is echt een plaatje vooral met stereo-weergave.
Maar de BX500 zal ook zeer prettig zijn en ondersteund ook hd-audio formaten.
In Nederland is Panasonic als receiver merk een ondergeschoven kindje, je ziet soms mensen weleens een vreemde blik geven wanneer je het over een receiver hebt wanneer je Panasonic noemt. Maar bijvoorbeeld op het AVS forum zijn er heel veel zeer tevreden gebruikers van die receivers en is Panasonic daar als receiver naam geen ondergeschoven kindje...

Maar goed, de Pio zal ook wel goed zijn ding doen, neem ik aan.
Heb Panasonic eigenlijk nooit overwogen als receiver. Waarschijnlijk precies om de reden die jij aangeeft; niet echt bekend als receivers in Nederland.

Ooit verwacht ik wel wat anders te halen, dan iets met een wat warmere klank als de Pioneer. De Pioneer is voornamelijk met film erg sterk, maar met muziek word het op wat hoger volume toch snel wat kil/hard.

De komende tijd zal mijn aandacht wat meer op de auto gevestigd worden, maar ben ervan overtuigd dat mijn aandacht over een tijdje weer naar HT gaat ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

mscofield

Je kunt ook nog wel een mooi eindje vooruit met deze set! Bij mij duurt het allemaal nog even. Ik geniet er al wel veel van!

Martijnst1990

Citaat van: mscofield op mei  7, 2011, 15:32:15
Je kunt ook nog wel een mooi eindje vooruit met deze set! Bij mij duurt het allemaal nog even. Ik geniet er al wel veel van!
Ben er zelf ook heel tevreden mee zoals het nu is :)

Jij hebt ook al een knappe set staan, goed om te horen dat je ook al goed geniet ervan!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

tommie1

Ik heb al je 23 pagina door gelezen wat een mooie set-up.
en vooral wat je in korte tijd heb veranderd.
Ga zo door ik ga het zeker volgen.

Martijnst1990

Citaat van: tommie1 op mei 22, 2011, 00:54:46
Ik heb al je 23 pagina door gelezen wat een mooie set-up.
en vooral wat je in korte tijd heb veranderd.
Ga zo door ik ga het zeker volgen.
Dankje :)

Zoals gezegd, jou set mag er ook zeker wezen!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Zo, is weer even stil geweest. En eigenlijk heb ik nog niks nieuws te melden op HT gebied, laatste tijd is er wat meer geld naar de auto gegaan.

Heb wel mijn luisterpositie wat aangepast, omdat ik toch meestal alleen films kijk. In het weekend vaak met een vriend, maar dan is er snel een stoel bij geplaatst ;) Omdat ik niet zoveel ruimte heb is mijn sweetspot erg klein, maar dat zorgt er wel voor dat ik mij heel goed kan concentreren op die spot. Even gauw 2 foto's ervan geschoten en als ik die zo terug zie, is het afgezien van de vloerbedekking toch wel een erg harde ruimte. Misschien maar is op zoek gaan naar een mooi canvas doek om achter mij te hangen of zo.





En ik moet gaan stoppen met BD's kopen ;) (Of natuurlijk iets anders gaan verzinnen om ze op te bergen   ::)


Verder nog wel een ander nieuwtje, wat er helaas ook voor zorgt wat er weinig budget zal zijn voor de hobbies: In september begin ik met een HBO studie (werd wel is tijd) :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Wat heb je toch een mooie opstelling. De BD's in slimlinedoosjes stoppen en je kan er weer even tegen :D

In oktober weet je hoe een akoestisch aangepaste ruimte klinkt ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Raafie

Het is echt een gave set zo man. Zal wel lekker kijken zijn! Nog aan het sparen voor een nieuwe receiver ondanks je andere uitgaven?
Marantz SR6005 | Marantz PM7004 | Marantz BD7004 | KEF iQ30 | KEF iQ10 | KEF iQ60C | BK xxls400FF |  Panasonic plasma

Mijn slaapkamer setup

morca

#559
het blijft een mooie set Martijn,echt op voor je leeftijd.
Die Bluray,s niet meer kopen................stop daar maar mee want dat stopt nooit meer  :D

GijsP

Prachtige set zo! :)
Puur uit nieuwsgierigheid; welke studie ga je doen?
| Marantz SR7009 | Sony SDP3700 | Klipsch: 2 x Reference II R-28F/R-25C/2 x R-14S/2x Jamo S602 | Klipsch R-115SW + Anti-Mode 8033 + Auralex Gramma | Media Server + Plex

mscofield

Ziet er nog altijd prima uit Martijn! Ik ben ook wel benieuwd welke studie je gaat doen en waar.

Martijnst1990

Bedankt allemaal voor de complimenten!  :blush: :)

Citaat van: HTip op juli 13, 2011, 17:45:09
Wat heb je toch een mooie opstelling. De BD's in slimlinedoosjes stoppen en je kan er weer even tegen :D

In oktober weet je hoe een akoestisch aangepaste ruimte klinkt ;)
Dat is nog wel een idee ja ;) Het grootste deel zit al in slim doosjes, maar heb ook nog best een aantal UK versies. En zoals al eerder gezegd: ik kan niet wachten om jou Chamber of Dreams in het echt te zien, al zoveel verslagen gelezen en natuurlijk jou topic en nog heb ik geen idee wat ik kan verwachten. Zeker de akoestiek ben ik erg benieuwd naar!
Citaat van: Raafie op juli 13, 2011, 18:00:07
Het is echt een gave set zo man. Zal wel lekker kijken zijn! Nog aan het sparen voor een nieuwe receiver ondanks je andere uitgaven?
Niet zo zeer echt voor aan het sparen, meer een algemene spaarrekening. Eerst maar is kijken hoeveel er over blijft naast de studie en als het het toelaat zal er toch ter zijner tijd een nieuwe receiver komen. Maar dit kan ook zomaar nog een jaar duren.
Citaat van: morca op juli 13, 2011, 18:02:29
het blijft een mooie set Martijn,echt op voor je leeftijd.
Die Bluray,s niet meer kopen................stop daar maar mee want dat stopt nooit meer  :D
Daar ben ik ook al achter gekomen, zeker met de prijzen van tegenwoordig blijf je kopen ;D
Citaat van: GijsP op juli 13, 2011, 18:18:52
Prachtige set zo! :)
Puur uit nieuwsgierigheid; welke studie ga je doen?
Integrale Veiligheidskunde gaat het worden :)
Citaat van: mscofield op juli 13, 2011, 18:57:30
Ziet er nog altijd prima uit Martijn! Ik ben ook wel benieuwd welke studie je gaat doen en waar.
Hogeschool Utrecht word het :) En hoe staat het met jou set, nog upgrades?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

GijsP

Citaat van: Martijn90 op juli 13, 2011, 18:58:41
Integrale Veiligheidskunde gaat het worden :) Hogeschool Utrecht word het :) En hoe staat het met jou set, nog upgrades?

Oke, tof! Vriend van me is er net klaar mee; klonk erg leuk en hij was flink enthousiast!
De enige grote uitgave die ik afgelopen tijd gedaan heb is een Nikon D5100 (i know; niet gerelateerd :P) en natuurlijk BD's. Maar als ik daarvan elke aankoop ga posten.. :huh2: Dus ik snap je probleem met je opbergruimte! ;)
| Marantz SR7009 | Sony SDP3700 | Klipsch: 2 x Reference II R-28F/R-25C/2 x R-14S/2x Jamo S602 | Klipsch R-115SW + Anti-Mode 8033 + Auralex Gramma | Media Server + Plex

evilniek

#564
Citaat van: Martijn90 op juli 13, 2011, 17:30:25
Verder nog wel een ander nieuwtje, wat er helaas ook voor zorgt wat er weinig budget zal zijn voor de hobbies: In september begin ik met een HBO studie (werd wel is tijd) :)

Game of Thrones, Boardwalk Empire? Da's zeker een studie waardig. :P
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

HTip

Citaat van: Martijn90 op juli 13, 2011, 18:58:41
Dat is nog wel een idee ja ;) Het grootste deel zit al in slim doosjes, maar heb ook nog best een aantal UK versies.
UK=14mm, NL=12mm, slimline=7mm :o Moet je alleen soms de cover wat afsnijden en je kan 17 ipv 10 BD's in 1 vak krijgen. Heb ik ook gedaan :D

Citaat
En zoals al eerder gezegd: ik kan niet wachten om jou Chamber of Dreams in het echt te zien, al zoveel verslagen gelezen en natuurlijk jou topic en nog heb ik geen idee wat ik kan verwachten. Zeker de akoestiek ben ik erg benieuwd naar!
Thanks! Nog geen 3 maandjes meer en dan kan ik hopelijk aan je verwachtingen voldoen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tommie1

Wow wat een mooie set-up en vooral met de frontjes er op vind ik de speakers mooier.

Martijnst1990

Citaat van: GijsP op juli 13, 2011, 19:12:15
Oke, tof! Vriend van me is er net klaar mee; klonk erg leuk en hij was flink enthousiast!
De enige grote uitgave die ik afgelopen tijd gedaan heb is een Nikon D5100 (i know; niet gerelateerd :P) en natuurlijk BD's. Maar als ik daarvan elke aankoop ga posten.. :huh2: Dus ik snap je probleem met je opbergruimte! ;)
Leuk om te horen, hoor toch veel enthousiaste verhalen erover :) Ach, met die Nikon kan je weer foto's maken van je set, dus wat nou niet gerelateerd ;)

Citaat van: evilniek op juli 13, 2011, 19:38:05
Game of Thrones, Boardwalk Empire? Da's zeker een studie waardig. :P
Ik moest even nadenken, maar ik snap hem :P
Citaat van: HTip op juli 13, 2011, 19:55:19
UK=14mm, NL=12mm, slimline=7mm :o Moet je alleen soms de cover wat afsnijden en je kan 17 ipv 10 BD's in 1 vak krijgen. Heb ik ook gedaan :D
Thanks! Nog geen 3 maandjes meer en dan kan ik hopelijk aan je verwachtingen voldoen...
Oh, dat scheelt nog wel even zeg, dacht dat de standaard Nederlandse hoesjes al slim versies waren. Zal er is naar kijken, bedankt.

Ik ben op HT gebied nog steeds maar weinig gewend, dus waarschijnlijk voldoe je ruim aan mijn verwachtingen. Echt meepraten over dure apparatuur, akoestiek etc. kan ik niet echt, maar ik zal al erg veel leren van het luisteren naar jullie ;D
Citaat van: tommie1 op juli 13, 2011, 21:04:55
Wow wat een mooie set-up en vooral met de frontjes er op vind ik de speakers mooier.

Dankje. Bij mij wisselt het heel erg, dan speel ik een aantal maanden zonder frontjes en ineens tover ik ze weer tevoorschijn en vind ik het met frontjes weer heel netjes staan. Met frontjes staat het in ieder geval een stuk chiquer en rustiger.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

mscofield

Citaat van: Martijn90 op juli 13, 2011, 18:58:41
Hogeschool Utrecht word het :) En hoe staat het met jou set, nog upgrades?

Ok, klinkt goed!
Ik heb nu dus al een tijdje de 99.26 (3x) en w12.16ice staan, maar dat wist je volgens mij al wel.
Verder heb ik sinds niet zo heel lang de Monitor Audio RXFX boven/achter me hangen, erg blij mee.
Nu schoolvakantie, dus lekker veel uren maken bij de Hobo (altijd welkom natuurlijk!) en in de avond af en toe een filmpje kijken!
Heb nog wat geld opzij gelegd voor de (hopelijk binnenkort uitkomende) nieuwe Macbook Air.
Als die er is, gaat mijn huidige Macbook weg en ga waarschijnlijk kijken voor een dedicated htpc.
Gebruik nu namelijk mijn Macbook, maar die wordt best warm bij het afspelen van blu-ray iso's!  ;)

Martijnst1990

Citaat van: mscofield op juli 13, 2011, 23:03:09
Ok, klinkt goed!
Ik heb nu dus al een tijdje de 99.26 (3x) en w12.16ice staan, maar dat wist je volgens mij al wel.
Verder heb ik sinds niet zo heel lang de Monitor Audio RXFX boven/achter me hangen, erg blij mee.
Nu schoolvakantie, dus lekker veel uren maken bij de Hobo (altijd welkom natuurlijk!) en in de avond af en toe een filmpje kijken!
Heb nog wat geld opzij gelegd voor de (hopelijk binnenkort uitkomende) nieuwe Macbook Air.
Als die er is, gaat mijn huidige Macbook weg en ga waarschijnlijk kijken voor een dedicated htpc.
Gebruik nu namelijk mijn Macbook, maar die wordt best warm bij het afspelen van blu-ray iso's!  ;)
Dat van die MA RXFX wist ik nog niet, maar leuk om te horen! :) Ralf (RAsubs) heeft ook een tijdje met MA dipools gespeeld icm zijn (lees: mijn ;D) XTZ 99.26 fronts/center en hij was daar toen ook erg tevreden over.

Mooi vooruitzicht ook, een Macbook Air :) Als ik voor de studie een laptop nodig ga hebben word het ook een Macbook hoogstwaarschijnlijk. Maar een HTPC ernaast zou wel mooi zijn inderdaad, kan me goed voorstellen dat de Macbook erg warm word.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

WimB

Mooie set en mooie speakers.

yorkie13

Ik heb nu ook gewoon 5 x 99.26  8)
echt weer mooier dan de RS/FX .

HTip

Citaat van: Martijn90 op juli 13, 2011, 23:02:34
Oh, dat scheelt nog wel even zeg, dacht dat de standaard Nederlandse hoesjes al slim versies waren. Zal er is naar kijken, bedankt.
De UK-doosjes zijn zelfs 15mm :o Kijk en vergelijk...


In het linker vak staat uiterst rechts een NL-doosje. Het 2e vak spreekt voor zich en is dezelfde inhoud als het 1e vak :D

Citaat
Ik ben op HT gebied nog steeds maar weinig gewend, dus waarschijnlijk voldoe je ruim aan mijn verwachtingen. Echt meepraten over dure apparatuur, akoestiek etc. kan ik niet echt, maar ik zal al erg veel leren van het luisteren naar jullie ;D
Gaat helemaal goed komen :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

#573
Citaat van: WimB op juli 13, 2011, 23:30:12
Mooie set en mooie speakers.
Bedankt :)
Citaat van: RA SUBS op juli 13, 2011, 23:38:06
Ik heb nu ook gewoon 5 x 99.26  8)
echt weer mooier dan de RS/FX .
Daar heb je gelijk in. Maar ik vond de MA's toen wel erg mooi matchen, als je geen ruimte hebt voor nog ee set 99.26's :)

Citaat van: HTip op juli 14, 2011, 08:36:21
De UK-doosjes zijn zelfs 15mm :o Kijk en vergelijk...


In het linker vak staat uiterst rechts een NL-doosje. Het 2e vak spreekt voor zich en is dezelfde inhoud als het 1e vak :D
Gaat helemaal goed komen :thumbs-up:
Kijk, dat scheelt wel zeg! Aangezien ik me niet kan voorstellen dat ik stop met BD's kopen, ga ik binnenkort toch is kijken voor slimline doosjes :) Zijn die gewoon in Nederland te koop/bestellen, misschien kan je de winkel waar jij ze koopt PM'en?  :happy: En ik ben een beetje een muggenzifter, maar staat er op de voorkant bovenaan ook zo'n mooi Blu-ray logo? ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Citaat van: Martijn90 op juli 14, 2011, 10:14:06
Kijk, dat scheelt wel zeg! Aangezien ik me niet kan voorstellen dat ik stop met BD's kopen, ga ik binnenkort toch is kijken voor slimline doosjes :) Zijn die gewoon in Nederland te koop/bestellen, misschien kan je de winkel waar jij ze koopt PM'en?  :happy: En ik ben een beetje een muggenzifter, maar staat er op de voorkant bovenaan ook zo'n mooi Blu-ray logo? ;)
Het is gewoon een BD-doosje met logo alleen wat smaller. Ik weet nog dat ze niet leverden aan particulieren, maar ik had toen een volledige doos aangeschaft van 200 stuks en dat was toen uiteindelijk geen probleem. Ik zal vanavond even kijken waar ik die vandaan heb en laat je dat weten.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive