Atmoz' A/V casa [---> Nieuwe TV-wand]

Gestart door Atmoz, juni 21, 2013, 09:31:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

klaasje11

Om het woord '''Masterlijk'' maar weer eens in de mond te nemen  :headbanging:

mooi geworden, vooral die glazen wand!
Elac FS57.2 -- Sony TA-N55 ES -- Aristona Voorversterker -- Luxman T-240 -- Sony CDP-M19 -- Sony MDS-JE500 -- Beyer Dynamic DT 770 Pro -- Choseal Q-854 -- Roccat ISKU -- Roccat SAVU -- jaren 70 Philips broodrooster

Davey

Ik heb net met veel plezier je topic doorgelezen en het ziet er allemaal prachtig uit  :worship:


Atmoz

#427
Citaat van: Staaled op augustus 15, 2014, 14:11:46
Gesloten groot betekent een grote driver. De kast is in verhouding compact.
Je ruimte is niet overdreven groot en mijn opmerking was dan ook meer algemeen bedoeld.

Twee subs zijn idd verre te prefereren boven een enkele.
Gezien de skills van Atmoz , :worship:, zou zelfbouw met twee mooie drivers en dan gesloten voor de hand liggen.

Ik ga daar inderdaad eens over nadenken. Lijkt me ook wel eens leuk om zoiets zelf te maken ;)


Citaat van: cine(d)rama op augustus 15, 2014, 14:29:38
Goed bezich weer  ;) .
Ziet er goed uit .

Jij hebt echt gouden handjes  ::).

En nu snel aan de gang met je HT  ;D .

Gr Andre .

Thanks Andre :worship:


Citaat van: MegaJ op augustus 15, 2014, 15:01:27
Haha, die gedachte was wel bij me op gekomen, alleen al die planten op de ikea website zijn volgens mij wel echt dus toen ging ik twijfelen  :laugh: Maar misschien zijn ze allemaal wel nep, ik ken het assortiment van Ikea niet goed genoeg (gelukkig)  :hehe:

;D ;D

Citaat van: michel69 op augustus 15, 2014, 17:58:26
Niet alleen de uitvoering is om sprakeloos van te zijn....maar echt hoe je dit allemaal elke keer bedenkt....tja geen woorden voor eigenlijk....dus maar een simpele :worship: :clapping:

Thanks voor de lovende woorden :pompom: :)

Citaat van: klaasje11 op augustus 16, 2014, 11:58:18
Om het woord '''Masterlijk'' maar weer eens in de mond te nemen  :headbanging:

mooi geworden, vooral die glazen wand!

Ook bedankt :worship: O0

Citaat van: Davey op augustus 16, 2014, 12:19:36
Ik heb net met veel plezier je topic doorgelezen en het ziet er allemaal prachtig uit  :worship:

Thanks :bigsmile:


Ik ben gisteren geïnteresseerd geraakt door "Dolby Atmos" O0
http://www.dolby.com/us/en/technologies/dolby-atmos.html

Zou dit ook iets voor in mijn kleine (5.40 x 3) ruimte zijn?
Iemand wat daar (al) iets zinnigs over kan zeggen?
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

jaco

Hooguit de hoogte zou een beperking kunnen zijn.
Volgens mij maken de afmetingen op het horizontale vlak niet veel uit.

Als je basis 5.1 of 7.1 opstelling goed geplaatst is, is het eigenlijk alleen een uitbreiding in de Z-as.
Je kunt kijken of je met de reflecting/bounce speakers of met echte luidsprekers moet werken. Dit is met name afhankelijk van je plafond, dat moet goed reflecteren, iets wat het in een dedicated HT niet altijd doet..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm


morca

mbt je reactie in het verkooptopic:

Onder je stoel is mid in de ruimte? dan heb je  niks geen cornergain voor het laag.
Achter raad ik je af als je ruimte niet gek doet is voor beter imo.
Alleen bij akoestische problemen/staande golven bv zou ik ze verdelen.
Anders lekker voor plaatsen..
Beter verder over gaan in jouw eigen topic,dit is een verkoopt topic  ;D

En nu een amp.....,ga je ze alle 4 overnemen en dan 2 kisten met dubbele woofers bouwen.

Atmoz

Citaat van: jaco op augustus 24, 2014, 10:12:58
Hooguit de hoogte zou een beperking kunnen zijn.
Volgens mij maken de afmetingen op het horizontale vlak niet veel uit.

Tja, als de hoogte een probleem is, dan zullen meer mensen hier wel "last" van gaan krijgen. 2.60 meter hoog is niet extreem laag :angel:
Hopelijk gaat dat dus toch werken op de een of andere manier... Ik hoopte gewoon 4 stuks ceilingspeakers te kunnen gebruiken voor de Atmos-plafondspeakers.

Citaat
Als je basis 5.1 of 7.1 opstelling goed geplaatst is, is het eigenlijk alleen een uitbreiding in de Z-as.
Je kunt kijken of je met de reflecting/bounce speakers of met echte luidsprekers moet werken. Dit is met name afhankelijk van je plafond, dat moet goed reflecteren, iets wat het in een dedicated HT niet altijd doet..

Liever werkt ik met 4 stuks fysieke luidsprekers in het plafond. Binnenkort maar eens wat meer onderzoekt hieromtrent gaan doen :)

Citaat van: morca op augustus 24, 2014, 11:08:41
Oei netjes allemaal.

Thanks ;D


Citaat
Ga even meelezen ivm de DIY sub,s en de HT in spe  :clapping:

Top! En alle hulp is (straks) welkom!!


Citaat van: morca op augustus 24, 2014, 11:15:35
mbt je reactie in het verkooptopic:

Onder je stoel is mid in de ruimte? dan heb je  niks geen cornergain voor het laag.
Achter raad ik je af als je ruimte niet gek doet is voor beter imo.
Alleen bij akoestische problemen/staande golven bv zou ik ze verdelen.
Anders lekker voor plaatsen..
Beter verder over gaan in jouw eigen topic,dit is een verkoopt topic  ;D

En nu een amp.....,ga je ze alle 4 overnemen en dan 2 kisten met dubbele woofers bouwen.

Er staan d'r nog maar 2 te koop ;) En 2 stuks lijkt me even genoeg voor zulke kleine ruimte, niet? :D
Ik ben nu aan een kleine REL Q200E gewend, dus 2 van zo'n 12" subs zal toch wel ineens VEEL beter zijn...
Die REL kan ik misschien wel nog ergens kwijt om van die "0" zones of hoe noemen jullie dat? Op/aan te vullen.

Wat voor AMP's worden er trouwens gebruikt/aangeraden voor zo'n 12" woofers?
Ik ben soms nog een klein kind, en wil dan bijvoorbeeld bij het kijken van een Decibel of Defqon.1 (beiden hardstyle, techno, hardcore, etc... festivals) Bluray flink aan de knop draaien en even helemaal loos knallen. Dat kan neem ik aan met dit spul? (voor de kijkers: ik ben van plan deze 2 te kopen: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=144316.0 )

Zoals je ziet, ik heb hier nog 0,0 verstand van, dus alle hulp/tips zijn van harte welkom :worship:

Met vriendelijke groet,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

morca

#432
Wat voor amp ligt ook beetje aan je budget.
Instapper Inuke,maar beter zijn bv crown of mijn favo voor subaanstuuring Hypex.
Waarbij de eerste goedkoop is,en de laatste duur,maar ook beter in sublaagweergave/stabielere vermogens afgifte bij 20 hz.

PS ik had niet gezien dat er al 2 verkocht waren,en je er 2 over ging nemen.
;D

Atmoz

#433
Citaat van: morca op augustus 24, 2014, 11:45:21
Wat voor amp ligt ook beetje aan je budget.
Instapper Inuke,maar beter zijn bv crown of mijn favo voor subaanstuuring Hypex.
Waarbij de eerste goedkoop is,en de laatste duur,maar ook beter in sublaagweergave/stabielere vermogens afgifte bij 20 hz.

PS ik had niet gezien dat er al 2 verkocht waren,en je er 2 over ging nemen.
;D

Wederom bedankt voor je reactie.

Welke Crown of Hypex zou jij nemen bij die 2 woofers?
En bestaat er ook een AMP waarbij de 2 woofers tegelijk worden aangestuurd?
Ik zag bij Hypex dat ze er ook hebben met USB poort. Om de configuratie in te laten, is dat nodig zoiets?

[edit]
Ohneee, dat USB is maar bij één type, de AS2.100 Digital maar die lijkt me niet geschikt.


Leuk spul in ieder geval allemaal :)
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

morca

Dat is de hypex met dsp,ga ik binnenkort inregelen bij een vriend.
Ik heb zelf 2 keer de DS4 met losse dsp,voordeel vd DS 4 is de ringkern trafo wat stabieler en betrouwbaarder is tov een schakelende voeding,als ik zo rond lees.
Beneden staat een Inuke die schiet tekort tov de Hypexen.

Een Xti 1002 van crown zou ze ook beide aan kunnen sturen,en die heeft ook dsp.

Net wat je budget is en wat je ervan wilt,hypex staat erom bekent erg stabiel te zijn.
Heeft mijn eerste keus.

Atmoz


Hmzz, zo'n Hypex DS4.0 heeft dus geen DSP?
Wat kost dat er nog bij?

Dus dan moet ik 2 stuks DS4.0 kopen, en nog 2x een losse DSP erbij?
En waarvoor is die DSP eigenlijk? Kan ik die AMP niet rechtstreeks op mijn (nog te kopen Dolby Atmos) AV-receiver aansluiten?

Waarmee moet ik zo'n Hypex 4.0 "module" trouwens vergelijken? Met welke kwaliteit subwoofers? Zit zoiets (vergelijkbaars) bijvoorbeeld in een SVS, of REL ofzo?
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

rovinggecko

Kijk, zelfbouw activiteiten, helemaal top! :)

Hmzz, zo'n Hypex DS4.0 heeft dus geen DSP? -> nope.
Wat kost dat er nog bij? -> zo'n 160 euro gok ik voor een 2x4 minidsp

Dus dan moet ik 2 stuks DS4.0 kopen, en nog 2x een losse DSP erbij? -> de minidsp kan 4 kanalen uitvoeren, dus 1 minidsp. vwb de DS4.0 hangt het af van het vermogen en de woofers of je er 2 achter kunt plakken. Verwacht van wel, mijn 12" hangt achter een DS2.0.

En waarvoor is die DSP eigenlijk? Kan ik die AMP niet rechtstreeks op mijn (nog te kopen Dolby Atmos) AV-receiver aansluiten?
-> Om het laag recht te trekken (room modes etc). Niet alle receivers zijn in staat dit zelf te doen. Zou je dus even naar moeten kijken.

Waarmee moet ik zo'n Hypex 4.0 "module" trouwens vergelijken? Met welke kwaliteit subwoofers? Zit zoiets (vergelijkbaars) bijvoorbeeld in een SVS, of REL ofzo?
-> In mijn optiek wel als je er ook dsp bij doet, maar hangt natuurlijk wel heel erg af van de woofer en kist constructie.

1 ding is wel zeker, het is stukken leuker om te maken. :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Atmoz

#437
Citaat van: rovinggecko op augustus 24, 2014, 12:47:00
Kijk, zelfbouw activiteiten, helemaal top! :)

Ja, nu begint het inderdaad toch nog wel iets meer te kriebelen :inlove:
Lekker zelf aan de slag, en alles precies zo maken als ik wil :)

Citaat
Hmzz, zo'n Hypex DS4.0 heeft dus geen DSP? -> nope.
Wat kost dat er nog bij? -> zo'n 160 euro gok ik voor een 2x4 minidsp

Dus dan moet ik 2 stuks DS4.0 kopen, en nog 2x een losse DSP erbij? -> de minidsp kan 4 kanalen uitvoeren, dus 1 minidsp. vwb de DS4.0 hangt het af van het vermogen en de woofers of je er 2 achter kunt plakken. Verwacht van wel, mijn 12" hangt achter een DS2.0.

En waarvoor is die DSP eigenlijk? Kan ik die AMP niet rechtstreeks op mijn (nog te kopen Dolby Atmos) AV-receiver aansluiten?
-> Om het laag recht te trekken (room modes etc). Niet alle receivers zijn in staat dit zelf te doen. Zou je dus even naar moeten kijken.

Waarmee moet ik zo'n Hypex 4.0 "module" trouwens vergelijken? Met welke kwaliteit subwoofers? Zit zoiets (vergelijkbaars) bijvoorbeeld in een SVS, of REL ofzo?
-> In mijn optiek wel als je er ook dsp bij doet, maar hangt natuurlijk wel heel erg af van de woofer en kist constructie.

1 ding is wel zeker, het is stukken leuker om te maken. :)

Oke, duidelijk. Thanks!

En met "2 achter elkaar plakken" bedoel je de 2 woofers in serie (even goed opletten of dat met de ohmse weerstand goed gaat) en dan op één AMP?
Maar dan wel met het nadeel dat ze beide redelijk bij elkaar moeten komen. Dat maakt het oplossen van die "0" zones weer moeilijker he? Eerder in dit topic werd dat als puntje aangegeven. Dat je met 2 subs (elders in de ruimte) makkelijker een "egaal" laag-beeld krijgt... Of kun je dat alsnog oplossen als je 2 woofers op één AMP aansluit?

Ik vind trouwens zo'n Crown XTi 1002 ook niet verkeerd uitzien:



Woei :pompom: :headbanging:

Nog even wat verder lezen, en dan snel maar wat kopen :)
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

rovinggecko

Citaat van: Atmoz op augustus 24, 2014, 13:07:20

En met "2 achter elkaar plakken" bedoel je de 2 woofers in serie (even goed opletten of dat met de ohmse weerstand goed gaat) en dan op één AMP?
Maar dan wel met het nadeel dat ze beide redelijk bij elkaar moeten komen. Dat maakt het oplossen van die "0" zones weer moeilijker he? Eerder in dit topic werd dat als puntje aangegeven. Dat je met 2 subs (elders in de ruimte) makkelijker een "egaal" laag-beeld krijgt... Of kun je dat alsnog oplossen als je 2 woofers op één AMP aansluit?
Inderdaad, dat bedoelde ik met plakken.
Het grotere probleem is dat je ze dan niet apart aanstuurt en dus niet apart met dsp (via minidsp of receiver) in kan regelen. En dat is natuurlijk zonde.
Dus ik zou voor 2 amps gaan.

Vwb de Crowns moet je even kijken naar de fan's, geloof dat die soms vervangen worden door wat stillere exemplaren :).
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

morca

#439
Ik denk dat de DS4 en 8 1 vd beste subamp,s is,beter dan een sledge uit de SVS die in china gemaakt word.
De XTI is het overwegen waard,daar hoeft ook geen fanmod .

Idd bij de DS4 heb je losse dsp nodig,koste mij 40 euro 2ehands.

Let wel op als je er een gepoorte  en een gesloten bouwt kan je ze niet in serie zetten,.
Plus dat het inregelen vd 2 sub,s ze laten intregeren met de fronts geen werkje voor beginners is.
Daar ga je de nodige tijd insteken om het te leren,maar dat is nog wel te doen denk ik.

Je kan ze ook in serie zetten en dan in 1 kist,gesloten of gepoort,dan draai je op 8 ohm stabieler op een PA amp zoals de XTI vermoed ik.

Dus overwegen,wil je een gepoorte erbij.
Moet je links en rechts aparte dsp en aanstuuring hebben.
En stuk extra inregel werk.
Bij 2e sub gepoort is ook de vraag hoe laag je hem kan tunen.

Ik ga zo weg,maar zal later een kijken in wat voor kistje deze sub een poorttuning van 16 hz bv krijgt.
Je moet de tuning wel laag houden als je hem naast een gesloten zet.
Ik adviseer je wel beide sub,s op 1 plek te plaatsen,of beide voor als je in het midden zit.
Dit geeft meestal het beste resultaat.maar dat ligt ook even aan je ruimte en opstelling.

cobaltjeh

Of je kijkt naar zoiets, DSP en plateAMP in een: En genoeg keuze in vermogen, zolang het budget het toelaat.  :devil:

Of ze kwalitatief goed zijn, durf ik echter niet te zeggen. Maar de ICE modules hebben zich al wel bewezen in diverse apparatuur.

http://www.minidsp.com/products/plate-amplifiers

Staaled

Citaat van: rovinggecko op augustus 24, 2014, 13:17:22
Inderdaad, dat bedoelde ik met plakken.
Het grotere probleem is dat je ze dan niet apart aanstuurt en dus niet apart met dsp (via minidsp of receiver) in kan regelen. En dat is natuurlijk zonde.
Dus ik zou voor 2 amps gaan.

Vwb de Crowns moet je even kijken naar de fan's, geloof dat die soms vervangen worden door wat stillere exemplaren :).
Nope.
Ik heb er twee, 4002's , en nooit een probleem op 3 meter.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Atmoz

Citaat van: rovinggecko op augustus 24, 2014, 13:17:22
Inderdaad, dat bedoelde ik met plakken.
Het grotere probleem is dat je ze dan niet apart aanstuurt en dus niet apart met dsp (via minidsp of receiver) in kan regelen. En dat is natuurlijk zonde.
Dus ik zou voor 2 amps gaan.

Vwb de Crowns moet je even kijken naar de fan's, geloof dat die soms vervangen worden door wat stillere exemplaren :).

Ik denk dat het inderdaad sowieso verstandiger is om 2 losse AMP's te nemen. Of natuurlijk één zo'n Crown zoals eerder besproken, dat zijn in feite 2 "losses" AMP's in één package toch?
Dus echt ook los regelbaar alles?


Citaat van: morca op augustus 24, 2014, 13:39:47
Ik denk dat de DS4 en 8 1 vd beste subamp,s is,beter dan een sledge uit de SVS die in china gemaakt word.
De XTI is het overwegen waard,daar hoeft ook geen fanmod .

Idd bij de DS4 heb je losse dsp nodig,koste mij 40 euro 2ehands.

Let wel op als je er een gepoorte  en een gesloten bouwt kan je ze niet in serie zetten,.
Plus dat het inregelen vd 2 sub,s ze laten intregeren met de fronts geen werkje voor beginners is.
Daar ga je de nodige tijd insteken om het te leren,maar dat is nog wel te doen denk ik.

Je kan ze ook in serie zetten en dan in 1 kist,gesloten of gepoort,dan draai je op 8 ohm stabieler op een PA amp zoals de XTI vermoed ik.

Dus overwegen,wil je een gepoorte erbij.
Moet je links en rechts aparte dsp en aanstuuring hebben.
En stuk extra inregel werk.
Bij 2e sub gepoort is ook de vraag hoe laag je hem kan tunen.

Ik ga zo weg,maar zal later een kijken in wat voor kistje deze sub een poorttuning van 16 hz bv krijgt.
Je moet de tuning wel laag houden als je hem naast een gesloten zet.
Ik adviseer je wel beide sub,s op 1 plek te plaatsen,of beide voor als je in het midden zit.
Dit geeft meestal het beste resultaat.maar dat ligt ook even aan je ruimte en opstelling.

Hmzz, tja ik weet niet of een gepoorte nog nodig is bij 2 van zulke beesten in deze redelijk kleine kamer...
Zou het niet al genoeg brullen en doen met 2 stuks 12" gesloten subs? 8) :angel:


Citaat van: cobaltjeh op augustus 24, 2014, 15:11:11
Of je kijkt naar zoiets, DSP en plateAMP in een: En genoeg keuze in vermogen, zolang het budget het toelaat.  :devil:

Of ze kwalitatief goed zijn, durf ik echter niet te zeggen. Maar de ICE modules hebben zich al wel bewezen in diverse apparatuur.

http://www.minidsp.com/products/plate-amplifiers

Thanks voor de link!
Ziet er ook erg leuk uit. Maarja, weinig ervaring hier op 't forum met dat spul ben ik bang... en het moet nog geïmporteerd worden.
Misschien verstandiger om binnen de EU (of zelfs in NL) te blijven.

Citaat van: Staaled op augustus 24, 2014, 15:13:36
Nope.
Ik heb er twee, 4002's , en nooit een probleem op 3 meter.

Goed om te horen, dus Crown zit ook nog in mijn keuzelijstje :)

Ik heb zojuist van Ralf (RA subs) te horen gekregen dat hij die 2 woofers nog heeft, dus dat is in ieder geval alvast geregeld.

Wat kan er nog misgaan als ik gewoon zo'n Crown XTi 1002 koop?
Dan ben ik toch in feite klaar met alles?! :happy:

Het gaat trouwens de goede kant op met (de start van) m'n HT: afgelopen week ook al het doek voor het projectiescherm besteld bij GT-design.
Hopelijk komt dat snel binnen, kan ik aan de slag ermee :pompom:

Verder heb ik gisteren nog een softwaretooltje voor mezelf gemaakt om "digitale masking" te krijgen tijdens het projecteren. Werkt als een tierelier, echt gaaf :headbanging:

Gaat goed komen allemaal, hop hop >:D
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

AbZ

Crowns zijn best stil, verschrikkelijk lelijk, en verrassend goed.

Atmoz

#444
Citaat van: AbZ op augustus 24, 2014, 15:32:04
Crowns zijn best stil, verschrikkelijk lelijk, en verrassend goed.

lol, in vergelijking met "normale" HT/stereo gear natuurlijk wel ja.
Maar het ziet er verder toch echt wel uit zoals wij mannen willen, toch? O0 O0
Beetje zo "technisch, futuristisch, gadget-achtig gaaf" gewoon :devil:

Ik denk dat dat 'm wordt. Heb ik meteen ook dat hele DSP verhaal geregeld.

Alleen nog even afwachten (iemand?) of het ook écht gezien kan worden als 2 losse AMP's (dus alles per kanaal inregelen etc...)

[edit]

En ik zou nog even graag willen weten of dit (die 2 woofers: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=144316.0 + die Crown XTi 1002) ook "redelijk" geschikt is om af en toe eens flink hard muziek te draaien? Dus echt hard-hard zegmaar :D Je zou zeggen van wel, maar die Crown weegt bijvoorbeeld meer dan 4x zo weinig als mijn stereo versterker in de woonkamer... (en ik wil minimaal zo hard als daar kunnen draaien, liefst een stuk harder). Dus hoe zit dat precies?
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Davey

Crown rules  :headbanging:

Als ze gaan koelen hoor je ze heel goed maar wanneer dit gebeurt heb je allang geen dak meer op je huis.

Bij mij sloegen ze heel af en toe aan (ook XTI's) maar dan ging het ook echt wel belachelijk hard dat je het pas hoorde als de muziek uitging. Het was ook alleen bij muziek en nooit bij film, begrijpelijk.

AbZ

Citaat van: Atmoz op augustus 24, 2014, 15:35:36Maar het ziet er verder toch echt wel uit zoals wij mannen willen, toch? O0 O0
Beetje zo "technisch, futuristisch, gadget-achtig gaaf" gewoon :devil:
Ja ben een lesbische vrouw die in het verkeerde lichaam is geboren  :pompom:

en dit is een mooie amp: 

Atmoz

Citaat van: Davey op augustus 24, 2014, 15:50:59
Crown rules  :headbanging:

Als ze gaan koelen hoor je ze heel goed maar wanneer dit gebeurt heb je allang geen dak meer op je huis.

Bij mij sloegen ze heel af en toe aan (ook XTI's) maar dan ging het ook echt wel belachelijk hard dat je het pas hoorde als de muziek uitging. Het was ook alleen bij muziek en nooit bij film, begrijpelijk.

Ah, dus echt GOED om te lezen. Ze kunnen dus "heerlijk" (sommigen vinden dat dan weer niet, maargoed :police:) hard!! Niiiice. Zo af en toe moet dat kunnen, en de buren horen het toch niet hard, en ALS ze het eens horen, dan vinden ze het helemaal goed. No problem dus :bigsmile:

Heb echt weer eens zin om flink te knallen met zowel beeld als geluid. Oei men, kan nicht wachten :alien:

Citaat van: AbZ op augustus 24, 2014, 15:54:28
Ja ben een lesbische vrouw die in het verkeerde lichaam is geboren  :pompom:

Lol, moest er effe over nadenken ;D ;D
(en moet altijd even visualiseren, maar toen ging het fout :turn:)

Citaat
en dit is een mooie amp: 

Idd, érg mooi/strak ding. En leuk merk 8)
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

papaleo

"Hierbij enkele vorderingen die wellicht ook wel het showen waard zijn:"

Werderom  :worship:
Word/is weer prachtig mooi aan het worden  8)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

morca

2 gesloten kan idd heel mooi,zal je zat output geven.
De XTI  is een mooie amp idd.
Over dat hard draaien,deze XTI geeft 2 keer 500 watt rms bij 4 ohm en de woofers zijn 300.
Dus je hebt vermogen over ,300 watt rms amp is beter op een 300 rms woofer.
Maar als je maar niet te hard draaid zal het wel loslopen.