Martin's HT ruimte en stereo.

Gestart door DVDmartinDVD, september 5, 2009, 17:12:56

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

T.Rodenburg93

Ziet er goed uit zeg! Hoe bevallen de Paradigm speakers eigenlijk? Vind ze er namelijk al een tijdje interessant uit zien, en in Amerika zijn ze heel populair maar hier hoor je er toch vrij weining van. Keep up the good work :)

Tim

Hele korte zeur modus: Verdienen die mooie componeten geen leuk rack?
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

DVDmartinDVD

Citaat van: T.Rodenburg93 op november 13, 2011, 12:35:59
Ziet er goed uit zeg! Hoe bevallen de Paradigm speakers eigenlijk? Vind ze er namelijk al een tijdje interessant uit zien, en in Amerika zijn ze heel populair maar hier hoor je er toch vrij weining van. Keep up the good work :)

Tim

Hele korte zeur modus: Verdienen die mooie componeten geen leuk rack?

thanks.
Pardigm speakers bevallen ons zeker wel. Verschillende speakers gehoord maar deze vielen steeds op.
Had ze eerst in de woonkamer bij de Marantz-set maar dus nu ook in de HT.

Een audio rack voor in de woonkamer, bedoel je? tja, dat is de WAF's area zij vondt dit mooi.

Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

DVDmartinDVD

Hoi,

openingspost bijgewerkt.

Er zijn weer wat veranderingen geweest zoals de Onkyo 5508 vervangen door de Anthem D2V en de 2 BK-400 subs vervangen door 1 Velodyne DD15+.
De Epson wordt vandaag opgehaald en deze wordt vervangen a.s Donderdag door een JVC RS-55.

Alleen wat nog een beetje zit te knagen is om misschien de 2 Parasounds eindversterkers te vervangen door 1x 7 kanaals of 2+5 kanaals zwarte eindbak.
Nu is de keuze hierin niet veel met XLR ingangen.....

Anthem Statement A2 en de A5
Arcam P777
McIntosh mc8207

Iemand nog sugesties??
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

bmateijsen

Absoluut Anthem! Mooiste synergie met de D2V en Paradigm!

DVDmartinDVD

Citaat van: bmateijsen op februari 12, 2012, 10:36:48
Absoluut Anthem! Mooiste synergie met de D2V en Paradigm!

Dat zou je wel denken.....

Ik ga hier nog eens over nadenken, die VU meters is ook wel leuk om te zien...Jammer dat die POA van Denon niet in het zwart verkrijgbaar is.

En beter nog wat zou die Parasounds versterkers nog waard zijn, vorigjaar gekocht.

Weer iets om over na te denken  :google:
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

HTip

Niet 1 maar 2 prachtige sets! Ik had je topic nog niet eerder gezien, maar erg goed voor elkaar.

Zowel muziek als stereo heb je op een niveau waar anderen alleen over kunnen dromen :wub:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

bmateijsen

Gaat denk ik om de synergie in je set en die zal absoluut het hoogst zijn met Anthem. ;) Kijk dus niet alleen naar wat in recensies de beste versterker is. ;).


DVDmartinDVD

Citaat van: bmateijsen op februari 12, 2012, 10:47:23
Gaat denk ik om de synergie in je set en die zal absoluut het hoogst zijn met Anthem. ;) Kijk dus niet alleen naar wat in recensies de beste versterker is. ;).

Hoi Bjorn.

We hebben het er donderdag wel even over, als je de JVC komt ophangen, ben echt zo benieuwd hoe hij hier het 4K beeld weergeeft.
Kan ik eindelijk aan die Harry Potter box beginnen  :worship:

Pff, nog geen donderdag ;)
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

DVDmartinDVD

#34
Citaat van: HTip op februari 12, 2012, 10:46:13
Niet 1 maar 2 prachtige sets! Ik had je topic nog niet eerder gezien, maar erg goed voor elkaar.

Zowel muziek als stereo heb je op een niveau waar anderen alleen over kunnen dromen :wub:

Bedankt, zal wel vandaag nog wat betere foto's maken.

Ben ook wel benieuwd hoe High Q van mijn set vindt qua geluid
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

DVDmartinDVD

Citaat van: cz79 op februari 12, 2012, 10:57:39
Jemig  :o wat een mooie set!!! :clapping: :clapping: :clapping:

Bedankt, ben er ook blij mee.....

Vandaag mijn projector verkocht, forumgenoot High-Q is blij.

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

rallufff

Erg mooie set!

Ziet er toppie uit!  :thumbs-up:
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

CoSo

Zie dit topic ook nu pas maar 2 erg mooie sets.


high-q

#39
Citaat van: DVDmartinDVD op februari 12, 2012, 10:53:42
Ben ook wel benieuwd hoe High Q (Tristan) van mijn set vindt qua geluid

Ik vond het erg mooi!! Even een copy paste uit mijn topic:


"Een mooie ruimte met een nog mooiere set! Een geweldige surround bubble met de hardware die je hebt staan en de Velodyne DD15+
integreert erg mooi in de set. Ik ben erg onder de indruk van wat je allemaal hebt staan en hoe het als een geheel presteert   :wub:
Ik hoop in de toekomst qua aansturing ooit op hetzelfde niveau te komen  :worship:"



en ...


"Ik heb het ontzettend naar mijn zin gehad en ik vond het ontzettend leuk om met een mede liefhebber naar bekende
(referentie)scenes te kijken. Grappig dat je dan beiden precies weet waar je op moet letten om te zien of te horen hoe
bepaalde beelden of geluidseffecten voldoen aan een bepaalde verwachting en in dit geval zelfs overtreffen ;)

De scenes op de AVS-Bluray kende ik gelukkig allemaal. Het laag in Cloverfield was echt een (gecontroleerd) donderend geweld   :o
Ook bij Master & Commander zaten we in een mooie bubble en leekt het alsof er boven ons echt mensen over een houten vloer liepen,
geweldig!"



Citaat van: DVDmartinDVD op februari 12, 2012, 16:48:09
Vandaag mijn projector verkocht, forumgenoot High-Q is blij.


Hij is heel blij :D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

skyfox

Mooie spullen heb je staan! En een DD-15+  :o :o Heel gaaf!! Vanwaar ben je niet voor de DD12+ gegaan die je eerder op bezoek hebt gehad?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

DVDmartinDVD

Citaat van: skyfox op februari 13, 2012, 11:00:59
Mooie spullen heb je staan! En een DD-15+  :o :o Heel gaaf!! Vanwaar ben je niet voor de DD12+ gegaan die je eerder op bezoek hebt gehad?

Bedankt voor je reactie.
Door omstandigheden was die DD12+ demo niet doorgegaan en had gelijk de DD15+ besteld.
Als je naar de specs kijkt van de DD??+ serie is het verschil tussen de DD12+ en de DD15+ het grootst
Tussen DD10+ en de DD12+ en het verschil tussen de DD15+ en de DD18+ zijn het kleinst.

Dus dat is een beetje het verhaal.
De sub en de speakers zijn zo afgesteld dat de sub niet opvalt, het is meer 1 geheel wat je hoor. Maar wel 1 geheel wat heel groots klinkt van laag tot hoog.

Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Zefanja

Hele mooie sets heb je staan zeg  :o
Was benieuwd hoe de Paradigms je bevallen op Marantz?
Heb daar zelf ook een tijdje met een dergelijke combi gespeel, maar was het voor mij net niet.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Martijnst1990

Twee prachtige sets heb je staan zeg  :o
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

DVDmartinDVD

Citaat van: Zefanja op februari 13, 2012, 11:45:43
Hele mooie sets heb je staan zeg  :o
Was benieuwd hoe de Paradigms je bevallen op Marantz?
Heb daar zelf ook een tijdje met een dergelijke combi gespeel, maar was het voor mij net niet.

Hoi,

wat de paradigms betreft met de Marantz kan ik je wel gelijk geven, de verhouding is is niet evenredig qua prijs. Er zouden dus veel duurdere speakers moeten staan.
Maar wij vonden de Paradigms wel veel waar voor het geld, en hoe wij luisteren in de woonkamer naar muziek is het meer voor het plezier dan voor audiofiele redenen.

Dus vandaar deze keuze, en ook toen wij deze speakers uitkozen had ik deze set nog niet dus dat is ook een reden.

Groet Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Zefanja

Citaat van: DVDmartinDVD op februari 13, 2012, 12:49:10
Hoi,

wat de paradigms betreft met de Marantz kan ik je wel gelijk geven, de verhouding is is niet evenredig qua prijs. Er zouden dus veel duurdere speakers moeten staan.
Maar wij vonden de Paradigms wel veel waar voor het geld, en hoe wij luisteren in de woonkamer naar muziek is het meer voor het plezier dan voor audiofiele redenen.

Dus vandaar deze keuze, en ook toen wij deze speakers uitkozen had ik deze set nog niet dus dat is ook een reden.

Groet Martin.

Hoi Martin,

Ik doelde eigenlijk ook niet op de prijs, want voor de prijs zijn het hele goede speakers.
Ik bedoelde meer het karakter van de speakers.
Op mijn marantz had ik dat het hoog te schel werd.

Maar gezien je set zouden er eigenlijk wel andere speakers mogen staan  ;)

Groeten Zefanja
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Marco66

Gelijk maar even naar je set gekeken na de uitnodiging in het emotiva topic.
Wat een bruut spul zeg en heerlijk om een aparte ht kamer te hebben.
Zou ook graag een keertje jouw kant op komen om te luisteren!

Marco ;)
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

high-q

Citaat van: HTip op februari 16, 2012, 11:00:30
Veel plezier vandaag! :pompom:

Gaat vast goed komen ... en morgen ook nog  ;D

Trouwens, ik heb de AVS-Reference Blu-ray Discs ook beiden gedownload. Het klopt inderdaad wat je zei over dat de kwaliteit van het beeld minder is. Ik was in de veronderstelling dat het om 50gb Blu-ray Discs ging, maar de schijven zijn slechts 7 a 8gb groot. Dat betekent dus een boel compressie en dat zie je zeker terug op het grote scherm.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

DVDmartinDVD

 :pompom: Hij hangt, hij hangt  :pompom:



Hoog gespannen toen Bjorn de straat in kwam rijden om de JVC te brengen, op te hangen en nog de laatste afstellingen te doen.
De beugel die er al hing en alleen rekening gehouden met de Epson TW-5500 qua formaat, was het maar de vraag of de JVC er kon hangen. De JVC is weer een stuk groter dan de Epson.
Maar gelukkig ik hield aan de achterkant net genoeg ruimte over om de kabels aan te sluiten.

Het mooie van JVC is dat je een raster op je scherm kan laten schijnen waarmee je ook de pixels kan afstellen.
De kleuren liggen netjes op elkaar.



We hebben een klein stukje Avatar gekeken, mijn reactie was gelijk dat je geen 3D nodig hebt om diepte te zien....wat een plaatje.....niet normaal  :wub:
Ook de licht-output is super, het is wel even wennen aan zoveel licht maar het tast het zwart niet aan.

Ik moest naar mijn werk dus ik nog niet meer verder kijken. Mijn vriendin sms'te mij in de avond met de woorden "Schat, wat is hij groot" ik moest even na denken met wat zij hiermee bedoelde ;)
Maar dat was dus de projector .

Vanochtend naar het eerste deel van Harry Potter zitten kijken op blu ray, des ondanks het alweer een oudere film is ziet het er toch super uit en ook heel scherp.
Ik heb de box al een paar weken liggen maar kan er nu eindelijk naar kijken in z'n volle glorie zoweel beeld en geluid.

Ik heb er geen 3D emitter en brillen bij gekocht, omdat ik toch hiermee niet veel tot niks mee zal doen.

Toch weer een enorme mooie aanwinst in mijn ht'je

Groet Martin.

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR