The CinemaLounge

Gestart door high-q, juli 18, 2011, 14:27:41

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op februari  1, 2013, 08:37:27
Als ik ook welkom ben dan dan zou ik wel met Marc langs willen komen. Kunnen we carpolen  :headbanging:

Misschien dat ik straks in me pauze langs BB&G ga. is maar 5 min hier vandaan.

Is ook een optie :)

larzie

@High-q:

Eerst komende M&G is met Ralph, Thuur en Martijn.
En de volgende dan met Lupo, Wicked Game en Raymond187?

Nu alleen nog 2 datums prikken :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

denoontje


Raymond187

Klinkt goed.

Zaterdag of zondag either way is fine by me :)

high-q

Citaat van: denoontje op februari  1, 2013, 17:55:46
Lol en de agendas lopen al weer vol

... en de persoon met de minste tijd loopt het te plannen  ::)  :P
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

denoontje

ik basketbal niet hoor......heb geen schema...  :P

HTip

Zo! Ik ben eindelijk bijgelezen. Het waren naast veel pagina's ook veel tekst ;)

Allereerst gefeliciteerd met je prachtige aanwinst. Zonder dezelfde speakers rondom is een homogene surround bubble heel erg moeilijk. Maar dat heb je al gemerkt heb ik gelezen. Bovendien staat het ook helemaal te gek. Tijdens je verslag snapte ik de stands niet, maar die heb je gebruikt om de andere G te realiseren, gelijke hoogte :thumbs-up:

En dan de zoektocht naar een nieuwe receiver of pre/pro/ev. Daar is al zoveel over geschreven, maar volgens mij heb je allang gekozen ;) Ik ben geen fan van EQ (ik gebruik het alleen voor de Velodyne), maar die ARC is toch wel iets heel bijzonders. Heb je nog de LPCM test kunnen doen met de Arcam?

En tot slot die prachtige foto's... Die doen je ruimte zo eer aan. Heel mooi!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

high-q

Thanks, ben wat lang van stof haha ...

En welkom terug natuurlijk! Ik had uit jouw topic begrepen dat je er ivm je verbouwing een tijdje uit was. Kan me voorstellen dat je een hoop bij te lezen hebt na zo'n periode. Zeker als je zo veel topics volgt.

De stands waren inderdaad nodig voor gelijke hoogte. Heb het ook heel even zonder geprobeerd, maar de TD8's zijn helaas te klein om los als rears op de grond te staan. Ik ben ontzettend blij met de aankoop, de betere klinkende bubble en ik ben zeker net zo blij dat het nu meer als één geheel oogt.

Qua sound neig ik al heel erg één kant op te gaan, daarnaast is het misschien ook wel een gevoelskwestie. Voordat ik de knoop definitief door hak, wil ik de tip van Frank2 nog eens proberen als Larzie, RalphH en Denoontje langs komen. Daarnaast heeft de aanschaf van de TD8's natuurlijk ook voor de nodige schade aan mijn budget gezorgd.

De LPCM test hebben we laatst bij Denoontje gedaan en we zijn hierbij niet tegen problemen aan gelopen. Ik ben ook benieuwd of Hoekie hier al aan toe is gekomen.

Ontzettend bedankt voor het compliment. Sinds kort ben ik in het bezit van een DSLR camera, wat betekent dat er een nieuwe hobby bij is gekomen waar ook tijd in gaat zitten. Erg leuk om te doen en om ook over dit onderwerp weer steeds meer te leren. Ik hoop dat ik binnenkort mijn openingspost even aan kan passen :D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Martijnst1990

Die foto's zijn inderdaad echt heel mooi! Legt de sfeer in de ruimte volgens mij heel erg goed vast.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

high-q

Ik hoop het. Je mag het binnenkort zelf komen beoordelen :D

Vanmiddag de Tannoy 637's na een flinke periode naar Maurits terug gebracht en gezien waar ze komen te staan. Zoals hij zelf al aan gaf: Project hometheater deel II. Nogmaals hartstikke bedankt dat ik ze zo lang van je heb mogen lenen. Ik had nog iets leuks voor je om je te bedanken, maar dat ben ik helemaal vergeten, komt volgende keer wel ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Maurits

Citaat van: high-q op februari  2, 2013, 23:22:29
Ik hoop het. Je mag het binnenkort zelf komen beoordelen :D

Vanmiddag de Tannoy 637's na een flinke periode naar Maurits terug gebracht en gezien waar ze komen te staan. Zoals hij zelf al aan gaf: Project hometheater deel II. Nogmaals hartstikke bedankt dat ik ze zo lang van je heb mogen lenen. Ik had nog iets leuks voor je om je te bedanken, maar dat ben ik helemaal vergeten, komt volgende keer wel ;)

Graag gedaan. Dat is het wel het minste wat ik kon doen, na je te hebben aangestoken met het Tannoy en Surround virus. Een pleister voor de wond zeg maar. Nu moest deze er wel ineens helemaal vanaf getrokken worden! haha. Ze dienen nu weer voor mijn side-project. Zaal 2 van mijn cinema so to speak.  :pompom:
Ik ben benieuwd wat je voor mij hebt. :-)
Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer
Stereo: Marantz SR-8002 met Dynaudio Focus 380

high-q

Het is je vergeven, had net ff dat zetje nodig om over te gaan op 4G. Ik heb inmiddels de fakkel nu zelf ook doorgegeven vwb het Tannoy/Surround virus;)
Het is iets wat je leuk vindt, handig is, voor een lange tijd plezier aan kunt beleven en kunt combineren met een andere hobby :D


HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Gister is iemand van de interieurwinkel langs gekomen om één van de cassetterolgordijnen los te halen. Er zat een gaatje in het gordijn (productiefoutje), dus deze moest vervangen worden. Overdag qua verduistering toch een groot verschil met het missende rolgordijn dus ik hoop dat ik snel een nieuwe krijg.

Ook heb ik gisteren een nieuwe router gekregen ter vervanging van mijn Draytek Vigor 2130 waarvan het wireless gedeelte stuk was gegaan. Winkelgarantie was al lang verlopen, maar er zat gelukkig nog een jaar fabrieksgarantie op. Deze router ga ik als accespoint gebruiken voor de bovenverdieping van mijn huis, zodat ik daar bedraad mijn Raspberry Pi aan kan hangen en deze wireless kan bedienen met één van mijn handheld devices.

Op de Raspberry Pi ga ik nog een port van XMBC zetten, waarschijnlijk de OpenElec versie, zodat ik op de slaapkamer 's avonds nog eens een serie of film kan kijken.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

#1938
Wat betreft de planning voor een M&G. Ik heb deze maand in ieder geval geen wedstrijden. Maar goed zoals gezegd het weekend van de 22e/23e kan ik niet. Dus dan zou volgende week zaterdag open staan.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

denoontje

#1939
Citaat van: larzie op februari  8, 2013, 17:01:31
Wat betreft de planning voor een M&G. Ik heb deze maand in ieder geval geen wedstrijden. Maar goed zoals gezegd het weekend van de 22e/23e kan ik niet. Dus dan zou volgende week zaterdag open staan.


Pm

larzie

Geloof dat ik nog maar een stuk of 3 wedstrijden ofzo hoef te spelen voor de playoffs beginnen dus schema zal een stuk rustiger zijn komende tijd. Waarschijnlijk nog een paar wedstrijden in maart en in april. Dus ik heb binnenkort vast wel wat meer tijd. Dus die M&G komt vast goed :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RubenV.

Citaat van: high-q op januari 28, 2013, 15:00:17
Another session @ The CinemaLounge


Leuk verslag zeg, het leest ook lekker weg. En zulke foto's erbij maken het helemaal af  :thumbs-up:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

high-q

Dankjewel! Het was een leuke sessie. Als er een volgende keer komt, ben ik wel van plan om er meer tijd aan te besteden ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RubenV.

Citaat van: high-q op februari 19, 2013, 11:17:09
Dankjewel! Het was een leuke sessie. Als er een volgende keer komt, ben ik wel van plan om er meer tijd aan te besteden ;)

Dat zijn zeker leuke maar ook hele interessante sessies. Ideaal om zo eens te testen wat ARC in je eigen ruimte kan doen, op een vrijblijvende manier.
Zo'n Raspberry Pi is ook wel een interessant projectje  8) Ga je die als mediaplayer voor XBMC gebruiken?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

high-q

Met de Raspberry/Pi kan je inderdaad erg leuke dingen doen. Een collega van me heeft er inmiddels drie voor verschillende projectjes.
Ik hou het simpel en gebruik hem alleen maar voor XBMC op de slaapkamer, zodat ik daar eventueel een serie-tje kan kijken voor het
slapen gaan. Bediening via Constellation op de iPhone of iPad werkt prima!
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Al een datum in gedachten voor een M&G? 16 maart kan ik iig niet.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op februari 24, 2013, 22:12:11
Al een datum in gedachten voor een M&G? 16 maart kan ik iig niet.

Wanneer kan je wel?  :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op februari 27, 2013, 16:05:10
Wanneer kan je wel?  :)

De overige zaterdagen in maart is vast wel wat te plannen :P
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer