Raymond zijn mini HT heaven.

Gestart door Raymond187, december 31, 2012, 13:52:13

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.




Toni71

De plant kan toch op het glasplaatje?  ;D

Raymond187

 :nopompom:

Mag ze niet alle twee houden...

Jammer  :D

2 kleine gesloten wel, maar niet 2 gepoorte. Die BK is ook niet klein he :angel:


chansig

Niet op het goede moment gevraagd ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Raymond187

Had niks gevraagd, maar gewoon neergezet.  :D

Ik zei alleen.. Zo dat moet een stuk beter klinken.
Kijkt ze me aan. Je denkt toch niet dat ze beide hier blijven staan hé  :devil:

Mjahh ik heb geeneens een splitter om beide SUBS aan te sluiten. Wel jammer be  benieuwd hoe dat is.

Vanavond de sub maar eens inmeten

knubbe

RCA splitter?

Als je ze toch even wilt testen stuur ik er wel 1 op :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

morca

Citaat van: Raymond187 op juli  5, 2016, 08:53:44
Had niks gevraagd, maar gewoon neergezet.  :D

Ik zei alleen.. Zo dat moet een stuk beter klinken.
Kijkt ze me aan. Je denkt toch niet dat ze beide hier blijven staan hé  :devil:

Mjahh ik heb geeneens een splitter om beide SUBS aan te sluiten. Wel jammer be  benieuwd hoe dat is.

Vanavond de sub maar eens inmeten
Teus ze vrouw zei toen na afbouwen ook,moet dat daar blijven staan  :blink:
Nu geniet ze er juist van,misschien kan je met een favorite serie met dik geluid haar mening bijstellen.
Al jouw vrouw nu wel iets anders aan haar hoofd heeft.

Splitter halen en inmeten net zo lang laten staan tot ze echt gaat zeuren dat hij weg moet zou ik zeggen.
Ik heb wel meer vrienden die niet eens een sub in huis mochten.
Maar na een paar dagen haar favorite serie kijken.....hee ik hoor allemaal dingen die ik eerst niet hoorde,best mooi eigenlijk.

Vrouwen en de inrichting van hun kamer  :-X
Soms moet je iets doordrukken.

Laat haar wat foto,s uit mijn topic zien,kan ze zien dan het nog best meevalt bij jullie thuis  ;D

Splitter had je hier pas zo mee kunnen nemen,er liggen er nog 2

Raymond187

Citaat van: morca op juli  4, 2016, 19:19:05
2 verschillende gepoorte sub,s.
Ben benieuwd.
Dat moet echt fijn zijn  :wub:

Citaat van: Toni71 op juli  4, 2016, 19:30:04
De plant kan toch op het glasplaatje?  ;D
De glasplaat probeerde Joram nog aan mij te slijten, maar dat is hem niet gelukt  :D :D

Citaat van: chansig op juli  5, 2016, 08:45:52
Niet op het goede moment gevraagd ?

Gr Hans
Denk dat het moment niet uitmaakt. Ze vind de speakers sowieso afgrijselijk. Witte speakers zou ze mooier vinden. Ik was eerst nog aan het kijken naar de SF vinere 2.. oid.

Qua looks vind ik deze erg mooi. Alleen na wat lezen, lijkt dit niet de sound te zijn waar ik geld voor wil uitgeven.

Citaat van: knubbe op juli  5, 2016, 09:01:56
RCA splitter?

Als je ze toch even wilt testen stuur ik er wel 1 op :)
Citaat van: knubbe op juli  5, 2016, 09:01:56
RCA splitter?

Als je ze toch even wilt testen stuur ik er wel 1 op :)
Klopt zo,n RCA splitter. Bedankt voor het aanbod heren, maar beter van niet. Ik weet dat beide subs de dips van elkaar gelijk trekken ivm eerdere metingen. Dan ga ik nog meer balen dat er 1 weg moet. Maar snap het wel, met zo,n kleine huiskamer. 5x6 maar.

Citaat van: morca op juli  5, 2016, 09:05:57
Teus ze vrouw zei toen na afbouwen ook,moet dat daar blijven staan  :blink:
Nu geniet ze er juist van,misschien kan je met een favorite serie met dik geluid haar mening bijstellen.
Al jouw vrouw nu wel iets anders aan haar hoofd heeft.

Splitter halen en inmeten net zo lang laten staan tot ze echt gaat zeuren dat hij weg moet zou ik zeggen.
Ik heb wel meer vrienden die niet eens een sub in huis mochten.
Maar na een paar dagen haar favorite serie kijken.....hee ik hoor allemaal dingen die ik eerst niet hoorde,best mooi eigenlijk.

Vrouwen en de inrichting van hun kamer  :-X
Soms moet je iets doordrukken.

Laat haar wat foto,s uit mijn topic zien,kan ze zien dan het nog best meevalt bij jullie thuis  ;D

Splitter had je hier pas zo mee kunnen nemen,er liggen er nog 2

Die gaat er niet nog een keer intrappen hahaha

MechanicalAnimal

#2686
Citaat van: Raymond187 op juli  5, 2016, 11:30:48
Ik was eerst nog aan het kijken naar de SF vinere 2.. oid.
Qua looks vind ik deze erg mooi. Alleen na wat lezen, lijkt dit niet de sound te zijn waar ik geld voor wil uitgeven.

Kun je die Venere's niet ergens luisteren?

Zeker in het geval van een meespelende WAF zijn je opties soms gelimiteerd, om die dan op basis van een stuk tekst te negeren zou mijn keus niet zijn.

Waanzinnig mooi  :popcorn:



SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

morca

#2687
Citaat van: Raymond187 op juli  5, 2016, 11:30:48


Die gaat er niet nog een keer intrappen hahaha
Tja daarom trap ik niet in de meeste vrouwen......
Ik heb een hobby,meer passie te noemen waar ik eigenlijk mee geboren ben.
Zou er eens een stukje geschiedenis over in me topic moeten zetten.

Muziek,speakers en setjes zat ik al mee te spelen toen me vriendjes nog knikkerden
Radiotje ombouwen/solderen zodat ik extern speakers aan kon sluiten toen ik een jaar of 8 was.

Ik snap heel goed dat menig vrouw al die(rommel) niet in haar huiskamer wil.
Daar wringt bij mij ook net de schoen.......wie ze huiskamer......?
Het zit bij mij zo diep dat ik niks en dan ook niks uit me kamer zou halen,voor wie dan ook.

Maar goed ik ben een beetje een aparte daarin denk ik  :D

LuPo


Raymond187


yorkie13

Hij heeft wel 2 subwoofers in de woonkamer staan  :D

denoontje

zij een box,
jij 2 (kleine) sub...lijkt me eerlijk verdeeld toch in de woonkamer.

GPO

Maar je hebt nu dus een Klipsch r-115sw en een BK Monolith+. Dat moet wel bruut klinken tezamen....  :pompom:

Ik begrijp dat er 1 weg moet? Welke ga je dan de deur uit doen?
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS


Raymond187

Citaat van: RA SUBS op juli  5, 2016, 18:19:59
Hij heeft wel 2 subwoofers in de woonkamer staan  :D
Ik nu ook  O0

Citaat van: denoontje op juli  5, 2016, 18:57:23
zij een box,
jij 2 (kleine) sub...lijkt me eerlijk verdeeld toch in de woonkamer.

De box ligt nog uit elkaar op zolder. Die is 1.2 x 1.2 voor zo,n baby een half voetbal veld terwijl ze alleen kunnen janken, schijten en krijzen LD

Citaat van: GPO op juli  5, 2016, 21:39:07
Maar je hebt nu dus een Klipsch r-115sw en een BK Monolith+. Dat moet wel bruut klinken tezamen....  :pompom:

Ik begrijp dat er 1 weg moet? Welke ga je dan de deur uit doen?
Klopt. Moet ff op zolder kijken of ik ergens nog zelf een RCA spillter heb liggen. Zou haast wel moeten, aangezien ik altijd 2 subs had in de auto. Mjahh een vrouw met zwangerschap hormonen, krijgen wel eens opruimdriftbuien.. :crazy: Dat koste me 4 ritjes naar de gemeente werf met een volle auto. Veel meuk weg gegooid. Zal die tas met oude kabels vast tussen hebben gezeten :[

Wil stiekem toch wel ff die 2 subs tegelijk horen/voelen.

Qua looks wil ik de BK houden. Alleen gisteren metingen gedaan met de BK, en blijkt toch dat deze een iets grotere dip heeft tussen de 20 en 30hz op de luisterplek. Hij loopt wel een stuk verder ..tot de 2k ?? Maar goed, kap hem af op 80hz. Probleem met ARC is, ik kan niet meten tot welke freq. op de luisterplek te waarnemen is. Ik heb geen REW of andere met instrumenten.

83db @ 50hz



GPO

Citaat van: Raymond187 op juli  6, 2016, 07:56:53
Ik nu ook  O0
De box ligt nog uit elkaar op zolder. Die is 1.2 x 1.2 voor zo,n baby een half voetbal veld terwijl ze alleen kunnen janken, schijten en krijzen LD
Klopt. Moet ff op zolder kijken of ik ergens nog zelf een RCA spillter heb liggen. Zou haast wel moeten, aangezien ik altijd 2 subs had in de auto. Mjahh een vrouw met zwangerschap hormonen, krijgen wel eens opruimdriftbuien.. :crazy: Dat koste me 4 ritjes naar de gemeente werf met een volle auto. Veel meuk weg gegooid. Zal die tas met oude kabels vast tussen hebben gezeten :[

Wil stiekem toch wel ff die 2 subs tegelijk horen/voelen.

Qua looks wil ik de BK houden. Alleen gisteren metingen gedaan met de BK, en blijkt toch dat deze een iets grotere dip heeft tussen de 20 en 30hz op de luisterplek. Hij loopt wel een stuk verder ..tot de 2k ?? Maar goed, kap hem af op 80hz. Probleem met ARC is, ik kan niet meten tot welke freq. op de luisterplek te waarnemen is. Ik heb geen REW of andere met instrumenten.

83db @ 50hz

Die plaatjes lijken ook niet goed. Op de een staat 'center' boven? Een sub loopt nooit veel verder dan 200 hz. Z'n interne filter kapt dat af.

Verder heb je volgens de plaatjes een dikke afval < 30 hz. Ik verwacht dat beide subs diep doorlopen of er moet een akoestisch probleem zijn.

Hoe meet arc deze plaatjes eigenlijk?
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Raymond187

#2696
Akoestiek probleem. Is met alle subs precies hetzelfde geweest. Als ik de sub voorin plaatst L of R dan is de dip op die freq  10db.

Hhmm vreemd dan dat hij doorloopt...

Net de manual opgezocht.  RCA heb ik nu in de verkeerde zitten, blijkbaar. Moet in de rechter ipv linker.

morca

Citaat van: GPO op juli  6, 2016, 08:07:13
Die plaatjes lijken ook niet goed. Op de een staat 'center' boven? Een sub loopt nooit veel verder dan 200 hz. Z'n interne filter kapt dat af.

Verder heb je volgens de plaatjes een dikke afval < 30 hz. Ik verwacht dat beide subs diep doorlopen of er moet een akoestisch probleem zijn.

Hoe meet arc deze plaatjes eigenlijk?
Arc meet die plotkes niet,dan is een verwacht resultaat .


Raymond187

Citaat van: GPO op juli  6, 2016, 08:07:13
Die plaatjes lijken ook niet goed. Op de een staat 'center' boven? Een sub loopt nooit veel verder dan 200 hz. Z'n interne filter kapt dat af.

Verder heb je volgens de plaatjes een dikke afval < 30 hz. Ik verwacht dat beide subs diep doorlopen of er moet een akoestisch probleem zijn.

Had BK een vraag gesteld, betreft het ver doorlopen.

************************************
Hello Raymond

When the filter is in the LFE position it has a much higher frequency response than 250Hz this is not usually a problem as the bass management is handled by the AV Receiver.

Regards

Tom Pearce

************************************

Lijkt ook te kloppen, want ik hoor geen mid uit de sub komen. En als je kijkt naar de groene curve stopt hij ook bij 250hz.

Vanavond de andere RCA input gebruiken, zoals de manual dat opgeeft, en ff de freq knop checken. Kan zijn dat deze niet op LFE staat, maar op 120.