Raymond zijn mini HT heaven.

Gestart door Raymond187, december 31, 2012, 13:52:13

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maro

Citaat van: bmateijsen op november  1, 2013, 15:52:10
Een Majik DSI is een hele leuke versterker, maar is nog instap te noemen bij Linn ;). Je moet er ook niet power-hungry luidsprekers aan hangen. ;)

Ik noem de MD2 niet power hungry. Heb onlangs voor de gein een avondje zitten knallen met de HK 970 stereo versterker (2 x 70, 8 Ohm) die ik hier ook heb staan. Die had totaal geen moeite met de Ushers.


Citaat van: mark235 op november  1, 2013, 16:09:42
Aansturing is niet de issue. De MRX-700 stuurt de Revels prima aan. Maar de CAV-75 klinkt mooier. Heb dat kort geleden vastgesteld bij een vergelijk bij BB&G. Ik heb geen integra gehoord, dus kan niet uit ervaring zeggen over hoe dat vergelijkt met Classé. Als jij de Integra beter vind, dan hou je misschien van meer attack in je surround dan ik (even gebaseerd op de beschrijvingen over Integra die ik her en der lees).


Smaken verschillen, zo zie je maar weer. Beter is weer subjectief.  ::)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Citaat van: frank2 op november  1, 2013, 15:50:59
Sorry Wim, je zit er compleet naast. Ik heb ooit de allerkleinste Ushers de 520 gehoord op een 2x 200W classe eindbak. Ik kan je vertellen dat ik die kleine speakers nog nooit zo mooi heb horen spelen. En ik had ze al vaker gehoord. Dus het maakt zeker verschil, ook voor kleine speakers of goedkopere series. Het is een vreemd vergelijk, de 520 van Usher kosten 400 euro p/p en dan er een eindbak opzetten van paar duizend euro.

Het waren toch je eigen woorden dat het op een Anthem niet uitmaakte welke speakers, de Anthem kon bijna alles aan. Nu maakt een EV in eens weer het verschil. Vind het best. Ik heb een EV die nachten lang kan knallen zonder een krimp en in stereo klinkt het beter dan alles wat ik hier voor heb gehad dus voor mij is het goed. Ben blij dat ik me niet meer druk hoef te maken om een EV of stereo met HT schakeling. Precies waar ik de set voor gekocht heb.

...moet nu weer snel met GTA-5 aan de gang.. :headbanging:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Citaat van: Maro op november  1, 2013, 17:34:33
Ik noem de MD2 niet power hungry. Heb onlangs voor de gein een avondje zitten knallen met de HK 970 stereo versterker (2 x 70, 8 Ohm) die ik hier ook heb staan. Die had totaal geen moeite met de Ushers.
... die MD-2`s hebben een behoorlijk hoge gevoeligheid, met relatief kleine drivers in een ruime kast; volgens mij niet echt een zware load voor een versterker (?).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Een Anthem kan met gemak een MD2 aan zeker weten. Met een Eindbak van paar duizend euro krijg je een nog mooier geluid en kracht.
Soms zoals bij mij heb je een EV echt nodig, bij de BE10 heb je een aparte EV nodig. Oh de anthem geeft wel geluid als je de BE10 erop aansluit, arjanR1 heeft dat ook zo gedaan, maar hij kan geen kracht geven, geeft dan geen sju. Dan heb je een EV nodig, dan gaat de BE10 opeens zingen, anders komt er gewoon geluid uit.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

bmateijsen

Citaat van: Maro op november  1, 2013, 17:34:33
Ik noem de MD2 niet power hungry. Heb onlangs voor de gein een avondje zitten knallen met de HK 970 stereo versterker (2 x 70, 8 Ohm) die ik hier ook heb staan. Die had totaal geen moeite met de Ushers.

Zijn twee totaal verschillende versterkers waarbij het aantal watts niets zegt ;)

cardas49

Citaat van: Maro op november  1, 2013, 17:39:33
Het waren toch je eigen woorden dat het op een Anthem niet uitmaakte welke speakers, de Anthem kon bijna alles aan. Nu maakt een EV in eens weer het verschil.

Een mening kan toch veranderen door voortschrijdend inzicht? Wou je zeggen dat jou dat nooit overkomen is in deze hobby?

Ik kan me totaal niet vinden in je mening over eindbakken, vooral dat het alleen maar voor demanding luidsprekers verschil zou maken, maar als je tevreden bent dan  :thumbs-up:

Verder prikkelt het ook de interesse om Integra een keer te gaan beluisteren  8)
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Maro

Citaat van: bmateijsen op november  1, 2013, 18:55:20
Zijn twee totaal verschillende versterkers waarbij het aantal watts niets zegt ;)

Laten we nu maar over de watts ophouden ...ene keer staart iedereen zich blind op watts en de andere keer doet het niet ter zake. Mij persoonlijk boeit het iig niet...het moet gewoon goed klinken  en met hoeveel watts dat gebeurd zal me in principe een zorg zijn.  :P 

Citaat van: mark235 op november  1, 2013, 20:15:43
Een mening kan toch veranderen door voortschrijdend inzicht? Wou je zeggen dat jou dat nooit overkomen is in deze hobby?

Ik kan me totaal niet vinden in je mening over eindbakken, vooral dat het alleen maar voor demanding luidsprekers verschil zou maken, maar als je tevreden bent dan  :thumbs-up:

Verder prikkelt het ook de interesse om Integra een keer te gaan beluisteren  8)

Kom gerust langs en neem de CAV-75 maar mee. Ik weet iig dat ik sinds de CAV-75 weet dat watts idd niet veel zeggen.

Mijn torentje een jaar of 2 geleden.. :headbanging:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -


Xander32

Citaat van: morca op november  1, 2013, 20:44:01
Watt een dike set Wim  :o
Het kan maar zo zijn dat er over een half jaar weer zoiets staat, bij Wim weet je het nooit :D.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Citaat van: Xander32 op november  2, 2013, 04:46:25
Het kan maar zo zijn dat er over een half jaar weer zoiets staat, bij Wim weet je het nooit :D.

Nee hoor, de Integra staat straks na de winter al twee jaar en de Ushers ook. Grootste verandering bij mij is het besluit om puur op HT te gaan richten. Daar zijn al mijn aankopen dit jaar op gericht geweest. Beamer, Center, Surrounds, Sub, Nas, Denon en Dune Base 3D. Pure stereo dingen zijn de markt op gegaan. In stereo klinkt het gewoon super nu daar ben je echt geen dedicated versterker voor nodig. Zoals ik al zei..been there done that..

Dit was onderdeel van mijn ontdekkingsreis. Door heel veel spullen thuis te hebben gehad kan ik voor mij nu veel beter bepaalde zaken plaatsen. Vooral als je hier op het forum veel rond hangt dan krijg je zoveel input en is het op een gegeven moment moeilijk om hoofdzaken en bijzaken uit elkaar te kunnen houden. Je moet dedicated stereo versterking hebben om goed stereo te krijgen, je moet een dikke EV achter je receiver hangen..veeeel beter allemaal. Nou ik heb het allemaal geprobeerd, uitgebreid getest thuis en mijn conclussie's getrokken. Wat andere ervaren vind ik allemaal best voor mij hoeft al die rompslomp niet. Beter richten op HT en daar het beste wat Bruin kan trekken voor te kopen. Dan is de som der delen groter dan van twee zaken (HT/Stereo) middelmatigheid te gaan scoren. Ik zie dat hier erg vaak gebeuren en ook ik heb het gedaan..Mij maak je niet meer gek..been there done that. Heb dure stereo sets gehad naast surround, dikke EV's allerlei CD/DVD en BR spelers maar de verschillen zijn vaak marginaal. Ik heb nu een set die kwa speakers voor langere tijd blijft staan. De Integra blijft gewoon totdat er echt was nieuws komt wat ik gewoon graag wil hebben en dan doel ik niet op een ander kastje maar features. Als je bedenkt dat ik de Integra set al bijna 2 jaar heb en dat er in die tijd werkelijk niets op de markt is gekomen wat deze machine niet ondersteund dan zie je maar dat de ontwikkelingen op HT gebied ook niet zo bijster snel gaan. 4K zit er aan te komen maar of dat ooit groot gaat worden. Voorlopig ondersteund de Integra ook gewoon nog 4K dus kom maar op met nieuwigheden. >:D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Je hebt er nu zo'n über brute set staan, daar valt denk ik niet veel meer aan te upgraden zonder dat het in de tig mille gaat lopen. En jouw recente proef met de Linn, waarin die het onderspit dolf tegen de SBT, is hierin ook veelzeggend; hoe jij er momenteel in staat.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

LuPo

Citaat van: Maro op november  2, 2013, 08:41:08
Nee hoor, de Integra staat straks na de winter al twee jaar en de Ushers ook. Grootste verandering bij mij is het besluit om puur op HT te gaan richten. Daar zijn al mijn aankopen dit jaar op gericht geweest. Beamer, Center, Surrounds, Sub, Nas, Denon en Dune Base 3D. Pure stereo dingen zijn de markt op gegaan. In stereo klinkt het gewoon super nu daar ben je echt geen dedicated versterker voor nodig. Zoals ik al zei..been there done that..

Dit was onderdeel van mijn ontdekkingsreis. Door heel veel spullen thuis te hebben gehad kan ik voor mij nu veel beter bepaalde zaken plaatsen. Vooral als je hier op het forum veel rond hangt dan krijg je zoveel input en is het op een gegeven moment moeilijk om hoofdzaken en bijzaken uit elkaar te kunnen houden. Je moet dedicated stereo versterking hebben om goed stereo te krijgen, je moet een dikke EV achter je receiver hangen..veeeel beter allemaal. Nou ik heb het allemaal geprobeerd, uitgebreid getest thuis en mijn conclussie's getrokken. Wat andere ervaren vind ik allemaal best voor mij hoeft al die rompslomp niet. Beter richten op HT en daar het beste wat Bruin kan trekken voor te kopen. Dan is de som der delen groter dan van twee zaken (HT/Stereo) middelmatigheid te gaan scoren. Ik zie dat hier erg vaak gebeuren en ook ik heb het gedaan..Mij maak je niet meer gek..been there done that. Heb dure stereo sets gehad naast surround, dikke EV's allerlei CD/DVD en BR spelers maar de verschillen zijn vaak marginaal. Ik heb nu een set die kwa speakers voor langere tijd blijft staan. De Integra blijft gewoon totdat er echt was nieuws komt wat ik gewoon graag wil hebben en dan doel ik niet op een ander kastje maar features. Als je bedenkt dat ik de Integra set al bijna 2 jaar heb en dat er in die tijd werkelijk niets op de markt is gekomen wat deze machine niet ondersteund dan zie je maar dat de ontwikkelingen op HT gebied ook niet zo bijster snel gaan. 4K zit er aan te komen maar of dat ooit groot gaat worden. Voorlopig ondersteund de Integra ook gewoon nog 4K dus kom maar op met nieuwigheden. >:D

Amen. :D

Mooi gesproken. Zo sta ik er dus ook een beetje in. Je moet je niet wild laten maken door anderen. Gewoon je eigen oren gebruiken en een portie gezond verstand. Ik gok dat mijn setje ook een tijd blijft staan nu. Ik ga altijd voor een goede prijs/kwaliteitsverhouding aangezien ik nog studeer. Dus mijn budget is vaak redelijk beperkt. Maar ook daar kun je hele leuke setjes voor samenstellen. Ik geniet elke dag met volle teugen en daar gaat het om toch? :D

Syphon

Citaat van: Maro op november  2, 2013, 08:41:08
Nee hoor, de Integra staat straks na de winter al twee jaar en de Ushers ook. Grootste verandering bij mij is het besluit om puur op HT te gaan richten. Daar zijn al mijn aankopen dit jaar op gericht geweest. Beamer, Center, Surrounds, Sub, Nas, Denon en Dune Base 3D. Pure stereo dingen zijn de markt op gegaan. In stereo klinkt het gewoon super nu daar ben je echt geen dedicated versterker voor nodig. Zoals ik al zei..been there done that..

Dit was onderdeel van mijn ontdekkingsreis. Door heel veel spullen thuis te hebben gehad kan ik voor mij nu veel beter bepaalde zaken plaatsen. Vooral als je hier op het forum veel rond hangt dan krijg je zoveel input en is het op een gegeven moment moeilijk om hoofdzaken en bijzaken uit elkaar te kunnen houden. Je moet dedicated stereo versterking hebben om goed stereo te krijgen, je moet een dikke EV achter je receiver hangen..veeeel beter allemaal. Nou ik heb het allemaal geprobeerd, uitgebreid getest thuis en mijn conclussie's getrokken. Wat andere ervaren vind ik allemaal best voor mij hoeft al die rompslomp niet. Beter richten op HT en daar het beste wat Bruin kan trekken voor te kopen. Dan is de som der delen groter dan van twee zaken (HT/Stereo) middelmatigheid te gaan scoren. Ik zie dat hier erg vaak gebeuren en ook ik heb het gedaan..Mij maak je niet meer gek..been there done that. Heb dure stereo sets gehad naast surround, dikke EV's allerlei CD/DVD en BR spelers maar de verschillen zijn vaak marginaal. Ik heb nu een set die kwa speakers voor langere tijd blijft staan. De Integra blijft gewoon totdat er echt was nieuws komt wat ik gewoon graag wil hebben en dan doel ik niet op een ander kastje maar features. Als je bedenkt dat ik de Integra set al bijna 2 jaar heb en dat er in die tijd werkelijk niets op de markt is gekomen wat deze machine niet ondersteund dan zie je maar dat de ontwikkelingen op HT gebied ook niet zo bijster snel gaan. 4K zit er aan te komen maar of dat ooit groot gaat worden. Voorlopig ondersteund de Integra ook gewoon nog 4K dus kom maar op met nieuwigheden. >:D

Mooi gesproken, goed om dit te lezen.

Linx

#1488
 :withstupid:

Linx

#1489
 :withstupid:

Raymond187

Moguhhh  :pompom:

Was ik weer hehehe. Ik mocht 3 dgn niet inloggen.  :angel:

Wat een gezelligheid hier zeg. Hoop tekst.

Ik had vorige week een mail gestuurd naar hifisolutions voor een demo met de Revel F206 en de Sonus Faber Venere 2.5/3/0. Ik heb geen enkele reactie gehad helaas dus dat wordt geen demo bij ze.

Als het mogelijk is de 29e richting WenW om de Ushers te luisteren.

Gisteren thuis film gekeken met de mannen en mijn aanstaande. Eerst hebben we met 5 man 2.6 kilo shoarma (kalkoen vlees) gegeten 4 hele turkse broden en 2 potten knoflooksaus :D .... ik stink nog steeds :D
Receiver was al opgewarmd. Ik had een live set drum and bass opgezet. Daarna film opgezet White house down. En na 20 min. Cinavia  :shaun: knetter... Snel MKV opgezocht en aangezet. Duurde toch weer 20 min. Ondertussen laatste paar scene's gekeken van transformers 3. En daarna film afgekeken.

Kreeg commentaar geluid stond wel te zacht dus de Anthem stond op -20 toen waren ze tevreden :D . Moet wel zeggen de soundtrack was DTS.

Nog 3 wochen daarna M&R mit R&M.

Ben erg benieuwd naar die SB aanraak. Elke x als ik muziek wil spelen erger is me er steeds meer aan om de TV aan te moeten doen. En zo'n phillips is al zo lekker vlot....NOT!!

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op november  5, 2013, 08:27:11
Moguhhh  :pompom:

Was ik weer hehehe. Ik mocht 3 dgn niet inloggen.  :angel:

Wat een gezelligheid hier zeg. Hoop tekst.

Ik had vorige week een mail gestuurd naar hifisolutions voor een demo met de Revel F206 en de Sonus Faber Venere 2.5/3/0. Ik heb geen enkele reactie gehad helaas dus dat wordt geen demo bij ze.

Als het mogelijk is de 29e richting WenW om de Ushers te luisteren.

Gisteren thuis film gekeken met de mannen en mijn aanstaande. Eerst hebben we met 5 man 2.6 kilo shoarma (kalkoen vlees) gegeten 4 hele turkse broden en 2 potten knoflooksaus :D .... ik stink nog steeds :D
Receiver was al opgewarmd. Ik had een live set drum and bass opgezet. Daarna film opgezet White house down. En na 20 min. Cinavia  :shaun: knetter... Snel MKV opgezocht en aangezet. Duurde toch weer 20 min. Ondertussen laatste paar scene's gekeken van transformers 3. En daarna film afgekeken.

Kreeg commentaar geluid stond wel te zacht dus de Anthem stond op -20 toen waren ze tevreden :D . Moet wel zeggen de soundtrack was DTS.

Nog 3 wochen daarna M&R mit R&M.

Ben erg benieuwd naar die SB aanraak. Elke x als ik muziek wil spelen erger is me er steeds meer aan om de TV aan te moeten doen. En zo'n phillips is al zo lekker vlot....NOT!!

Even over de SB Touch, we kunnen 2 dingen doen. Of je stelt je eigen NAS in met de logitech package voor QNAP en laat je bibliotheek inscannen (dit kan altijd even duren vandaar deze voorbereiding), of ik neem mijn NAS mee (is nog onder constructie betreft bibliotheek, maar kunnen we wel mee uit de voeten.)

Raymond187

Ik installeer de Q-nap package wel. Kan ik meteen zien hoe dat werkt. Zoveel muziek heb ik niet. ~400GB. Doe ik deze week wel.


WickedGame

Citaat van: Raymond187 op november  5, 2013, 09:11:04
Ik installeer de Q-nap package wel. Kan ik meteen zien hoe dat werkt. Zoveel muziek heb ik niet. ~400GB. Doe ik deze week wel.

Okay top! ;) Scheelt mij weer gesjouw met een NAS :D

Raymond187

Zit tie te zeggen gesjouw.... Wicked gaat voor ze lol een hele dag door de modder rennen strombaan afraggen 50 full SQ overhead walking lunges...en een 2 disc NAS is gesjouw :D :D hahaha

Las dat een andere adapter voor de SB beter geluid weer geeft? Heb jij dat ook?

RalphH

Citaat van: Raymond187 op november  5, 2013, 08:27:11
Was ik weer hehehe. Ik mocht 3 dgn niet inloggen.  :angel:

Wa hadde gij uitgevreten menneke ;D

Citaat van: Raymond187 op november  5, 2013, 08:27:11
Nog 3 wochen daarna M&R mit R&M.

w00t!!

White house down was wel lekker knallen, lekkere soundtrack.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Citaat van: RalphH op november  5, 2013, 09:43:17
Wa hadde gij uitgevreten menneke ;D

Ahhh was in een topic. Ik had een woord gebruikt wat niet gewenst is. IN dat zelfde topic had een beheerder gezegd dat dat woord niet gewenst, maar dat had ik niet gelezen, omdat er zoveel reacties waren geweest.

Soundtrack was zeker prima.

Geen idee of de BD25 dan uit is, maar als die uit is zouden we Elysium wel kunnen kijken  :thumbs-up:

Sweetspot thuis is bestaat uit 2 bankdelen  :thumbs-up:

RalphH

Boefje ;D

Filmke moeten we ff kijken hoe het loopt, heb wel in de planning begin van de avond weer thuus te zijn.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op november  5, 2013, 09:29:37
Zit tie te zeggen gesjouw.... Wicked gaat voor ze lol een hele dag door de modder rennen strombaan afraggen 50 full SQ overhead walking lunges...en een 2 disc NAS is gesjouw :D :D hahaha

Las dat een andere adapter voor de SB beter geluid weer geeft? Heb jij dat ook?

Yup heb ik ook ;)

En ja gesjouw :P Had gisteren een 20min. As much reps as possible met daarin per ronde:
5x pushups
10x floor wipers
15x situps

Ik voel mijn buik vandaag erg goed  :laugh:

Raymond187

Citaat van: RalphH op november  5, 2013, 10:04:32
Filmke moeten we ff kijken hoe het loopt, heb wel in de planning begin van de avond weer thuus te zijn.
ahh ok. Laat me begin die week maar weten hoe laat je richting huis gaat. Dan weet ik of ik extra voer moet hebben s'avonds. Same goes voor Wickeddddddd :D

Citaat van: WickedGame op november  5, 2013, 10:14:57
Yup heb ik ook ;)

En ja gesjouw :P Had gisteren een 20min. As much reps as possible met daarin per ronde:
5x pushups
10x floor wipers
15x situps

Ik voel mijn buik vandaag erg goed  :laugh:
Dat doen met de NAS op je rug :D