Raymond zijn mini HT heaven.

Gestart door Raymond187, december 31, 2012, 13:52:13

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

morca

Juist na full range dsp correctie kan het veel mooier zijn.
Akoestiek zou ik beginnen,wat er dan nog scheelt aan je ruimte of speakers lekker finetunen met REW.

Als je speakers op direct goed klinken ok....maar dat hoor je niet vaak.

lynch1979

Citaat van: bmateijsen op oktober 30, 2013, 19:25:05
Bovenstaande posting is dus niet waar....

Zoals ik het lees wel, maar wat is en dan niet waar aan?


Maro

Citaat van: bmateijsen op oktober 30, 2013, 19:25:05
Bovenstaande posting is dus niet waar....

Leg eens uit als je wilt. Zou dus betekenen dat je bij een dedicated stereo set eigenlijk altijd RC zou moeten toepassen. Ik zie dat bij de Naim en linn sets die jullie verkopen niet vaak gebeuren. In de direct stand moet stereo gewoon goed klinken als je ARC, ADSY oid nodig bent dan klopt je akoestiek of de combi speakers-akoestiek niet.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Citaat van: Raymond187 op oktober 30, 2013, 14:16:50
te schel rekent ARC wel mee af. Ik wil ze wel horen ben wel nieuwsgierig naar deze modellen.

Dynaudio ben ik ook wel nieuwsgierig naar.
Dynaudio Focus 260 is een heel fraaie speaker. Daarnaast ook zeker gaan luisteren naar Adam Pencill mk III :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

morca

Citaat van: Maro op oktober 30, 2013, 19:41:14
Leg eens uit als je wilt. Zou dus betekenen dat je bij een dedicated stereo set eigenlijk altijd RC zou moeten toepassen. Ik zie dat bij de Naim en linn sets die jullie verkopen niet vaak gebeuren. In de direct stand moet stereo gewoon goed klinken als je ARC, ADSY oid nodig bent dan klopt je akoestiek of de combi speakers-akoestiek niet.
Ben van mening dat je fullrange goed dsp toe kan passen.
Al ik het hoofdzakelijk voor correctie vd speaker toepas,dat geef ik meteen toe  ;)
Maar of er een speaker is die zonder welke vorm van dsp perfect zou klinken.........?

Alhoewel...Martin Logan was toen wel een keer erg indrukwekkend op de show.
Dat was ook echt stereo,dus misschien kan het wel.
Al ik het dan nog wel op de sub toe zou passen,maar dat lijkt me logisch .

Maar gauw sparen voor een setje ML dan  ;D

Raymond187

Citaat van: Maro op oktober 30, 2013, 16:03:23
Als je toch stereo luisterd met de hele ARC kermis aan maakt het karakter van een speaker ook niet veel uit. Schel wordt blijkbaar neutraal getrokken dan neem ik aan dof of welk speaker karakter dan ook....ARC aan en recht trekken die handel. :nopompom:   Voor stereo zeg ik uit die zooi en pak je akoestiek wat aan en geniet van je speakers niet van een trucje. Just my two cents.
Foutje van moi, Ik bedoel dat ARC de pieken weg haalt. Sound blijft wel hetzelfde.

Citaat van: bmateijsen op oktober 30, 2013, 16:59:52
Nee, dat doet het niet. Je kan maximaal naar 5K corrigeren en ik heb het laatst bij jou afgekapt op 700 of 900 hrz.

Heeft best wat vermogen nodig....
Die had je op 1000hz afgekapt. Ik heb hem nu op 800hz afgekapt.

Citaat van: mark235 op oktober 30, 2013, 19:12:25
Mocht je binnenkort in omgeving Leiden zijn ben je welkom om hier de Dyn's te beluisteren.
Bedankt, maar Leiden daar kom ik niet meer sinds ik afgestudeerd ben  :pompom: 14 jaar geleden  :blush:

Citaat van: morca op oktober 30, 2013, 19:28:56
Juist na full range dsp correctie kan het veel mooier zijn.
Akoestiek zou ik beginnen,wat er dan nog scheelt aan je ruimte of speakers lekker finetunen met REW.

Als je speakers op direct goed klinken ok....maar dat hoor je niet vaak.
Ik ga niks aa nde akoestiek doen in de huiskamer. Het is een woonkamer en geen mancave helaas :/

Citaat van: Xander32 op oktober 30, 2013, 19:48:47
Dynaudio Focus 260 is een heel fraaie speaker. Daarnaast ook zeker gaan luisteren naar Adam Pencill mk III :thumbs-up:.
De Dynaudio x36 is in de aanbieding, maar de looks van dit model en zelfs de countour ofzo vind ik er niet uitzien. Maar ik ben wel benieuwd naar de sound.

Citaat van: morca op oktober 30, 2013, 21:33:29
Ben van mening dat je fullrange goed dsp toe kan passen.
Al ik het hoofdzakelijk voor correctie vd speaker toepas,dat geef ik meteen toe  ;)
Maar of er een speaker is die zonder welke vorm van dsp perfect zou klinken.........?

Alhoewel...Martin Logan was toen wel een keer erg indrukwekkend op de show.
Dat was ook echt stereo,dus misschien kan het wel.
Al ik het dan nog wel op de sub toe zou passen,maar dat lijkt me logisch .

Maar gauw sparen voor een setje ML dan  ;D
Full range speakers zijn er niet veel. Zeker niet voor de prijsklasse waar ik voor ga. Tenzij je vind dat elke 3 weg full range is, maar dat lijkt me sterk :)

Ik denk overigens niet dat er veel huiskamers zijn die een optimaal akoestiek hebben. Sterker nog een hoop dedicated HT/stereo rooms zijn dat niet.


Ik ben gisteren lekker muziek wezen luisteren en wat film fragmenten. Als ik goed luister weet ik wel wat ik zoek in de nieuwe speakers. Hoog en mid helderder en dynamischer.

WickedGame

Ondertussen krijgt Ray een stortvloed aan speakers naar zijn hoofd geslingerd.

Heb toch even een blik geworpen op de Revel Peforma3 F208, dat is toch geen lullige speaker. Flink formaat in iedergeval, en qua specs ook een speaker die nog wel wat kan hebben. Of ging je kijken voor de F206 die wat slanker is?

In iedergeval lees ik nu pas dat Revel tot de Harman Group behoort. Maar wat is nu je definitieve shortlist aan het worden?

Raymond187

Citaat van: WickedGame op oktober 31, 2013, 08:26:54
Ondertussen krijgt Ray een stortvloed aan speakers naar zijn hoofd geslingerd.

Heb toch even een blik geworpen op de Revel Peforma3 F208, dat is toch geen lullige speaker. Flink formaat in iedergeval, en qua specs ook een speaker die nog wel wat kan hebben. Of ging je kijken voor de F206 die wat slanker is?

In iedergeval lees ik nu pas dat Revel tot de Harman Group behoort. Maar wat is nu je definitieve shortlist aan het worden?
Nou daar ben ik wel blij mee, want dat is ook een de insteek dat ik in me topic meld dat ik voor een hele nieuwe speakers set up ga, en hoopte op aanraders. Ik had er 2 op me lijst staan.

1)Performa 3
2) Usher MD2
3) Sonus faber Venere 3.0
4) WB arc??

OM de kosten te verdelen worden het dus eerst fronts+center. Revel F206 en C208. Ik ben er nog niet uit als ik weer wat heb gespaard om de F208 als fronts te nemen of gewoon 4 x F206. Bjorn kent mijn huiskamer en adviseerde de F206 te nemen. Als rears kunnen ook de M106, maar het prijs verschil tussen de M106 en F206 is vrij klein dus lijkt me f206 vanzelfsprekender.

Nadeel in mijn set up qua versterking samen met de Revel F208 is volgens mij tekort aan vermogen. Tenminste als ik naar de specs kijk van de speaker en die van de Anthem. Bij BB&G hangt er geloof ik een Anthem A5 aan?? Klopt dat Bjorn?

Ik had zelf de SF Venere 2.5 gezien op i-net en ik vind die qua looks erg mooi dus deze staat ook op de lijst. De meningen zijn verschillend dus ik ben erg benieuwd wat ik ervan vind.

De Adam Pencill mk III heb ik even gegoogled en qua looks....ik vind vierkante kasten gewoon niet mooi.


Dit vind ik allemaal mooi qua looks.
F206


Usher MD2


SF Venere 3.0


WickedGame

Geen verkeerde shortlist tot nu toe, en ik zie in in iedergeval nu door de voorbeelden wel de stijl van de luidsprekers welke jij mooi vind.

Qua uiterlijk heb ik een zwak voor de italianen, dat ziet er gewoon gelikt uit.

vik

@ Raymond:


Dit zijn ook erg goede luidsprekers: de Mission SX series

http://www.mission.co.uk/Product.aspx?lang=En&Tab=12&Tab2=SX4

De prijs/kwaliteits verhouding is erg goed.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

frank2

Je hebt een mooi lijstje van speakers.
De MD2 speelt zonder problemen via de anthem MRX 700. Dus daar hoef je niet bang voor te zijn.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

vik

#1411
Citaat van: frank2 op oktober 29, 2013, 16:28:18
Ik vind het geluid van een B&W speaker niet kloppen. Het is niet natuurgetrouw, plaatsing is niet oke. Het geluid wat B&W speakers geven tov de prijs is mijn inziens niet best. Dit zijn mijn indrukken. Ooit opgedaan bij Hobo hifi ( 8 serie) en iemand die B&W speakers had. ( de 6 serie)

Die tijden zijn echt voorbij Frank.

De nieuwe Diamond lijn is erg goed en heb precies dezelfde ervaringen die jij hierboven beschrijft maar dat was bij de oude 8 serie. Daarbij ook de bekende B&W "deken"

Bij de afgelopen show in Belgie heb ik ook de CM 10 serie kunnen ervaren en ik vond deze ook erg goed klinken.

Wat betreft de prijs/kwaliteit verhouding daar ben ik het volkomen mee eens.

Ik zou op dit moment prima kunnen leven met een setje B&W´s.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Raymond187

Citaat van: vik op oktober 31, 2013, 09:35:45
@ Raymond:


Dit zijn ook erg goede luidsprekers: de Mission SX series

http://www.mission.co.uk/Product.aspx?lang=En&Tab=12&Tab2=SX4

De prijs/kwaliteits verhouding is erg goed.
Mission ken ik. Ik heb ooit een set gehad van Mission. Ze zien er niet slecht uit.  Ik zie alleen tesaudio en die heeft de SX serie niet staan. De SX4 kost per paar 1500 UK pond.

Citaat van: frank2 op oktober 31, 2013, 09:41:48
Je hebt een mooi lijstje van speakers.
De MD2 speelt zonder problemen via de anthem MRX 700. Dus daar hoef je niet bang voor te zijn.
Omdat ze 4ohm zijn. De mrx700 levert ~5* 160RMS @4ohm. Dat is idd meer dan genoeg.


Raymond187

Eerste afspraak aangevraagd. Ben benieuwd of ze kunnen volgende week dinsdag :)
Worden de SF 2.5 (3.0 hebben ze niet staan meen ik) en F206 in 1 ruimte luisteren.

Ik had ook wel langs bb&g gewild vandaag, maar dat is een beetje kort dag voor ze. En me NAS staat uit dus kan geen muziek luisteren vanaf me eigen NAS. Als ik ga luisteren wil ik bekende muziek horen. Vergelijkt voor mij makkelijker.

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op oktober 31, 2013, 10:51:15
Eerste afspraak aangevraagd. Ben benieuwd of ze kunnen volgende week dinsdag :)
Worden de SF 2.5 (3.0 hebben ze niet staan meen ik) en F206 in 1 ruimte luisteren.

Ik had ook wel langs bb&g gewild vandaag, maar dat is een beetje kort dag voor ze. En me NAS staat uit dus kan geen muziek luisteren vanaf me eigen NAS. Als ik ga luisteren wil ik bekende muziek horen. Vergelijkt voor mij makkelijker.

Op welke versterker gaan ze de demo geven? Op een Anthem? Zou natuurlijk wel de voorkeur hebben, anders heb je er naar mijn bescheiden mening nog weinig aan.

bmateijsen

Citaat van: Raymond187 op oktober 31, 2013, 10:51:15
Eerste afspraak aangevraagd. Ben benieuwd of ze kunnen volgende week dinsdag :)
Worden de SF 2.5 (3.0 hebben ze niet staan meen ik) en F206 in 1 ruimte luisteren.

Ik had ook wel langs bb&g gewild vandaag, maar dat is een beetje kort dag voor ze. En me NAS staat uit dus kan geen muziek luisteren vanaf me eigen NAS. Als ik ga luisteren wil ik bekende muziek horen. Vergelijkt voor mij makkelijker.

Je bent welkom hoor, de set met Revel staat in de cinema ;)

Raymond187

Citaat van: WickedGame op oktober 31, 2013, 10:52:29
Op welke versterker gaan ze de demo geven? Op een Anthem? Zou natuurlijk wel de voorkeur hebben, anders heb je er naar mijn bescheiden mening nog weinig aan.
Ze hebben geen Anthem... zit te denken om die van mij mee te nemen. Enige is dan weer ARC inregelen in die ruimte. MOet dan ook nog me laptop meenemen en meet apparatuur. Die zaak zit in het centrum van A,dam. Bij rembrants plein. Het wordt sowieso stereo luisteren. Dus kan ook met ARC uit.

Citaat van: bmateijsen op oktober 31, 2013, 10:58:11
Je bent welkom hoor, de set met Revel staat in de cinema ;)
Ok dan kom ik rond de lunch (12:40) even uit me werk langs. Kan ik ook die WB square eens zien. 5 min. rijden van kantoor :thumbs-up:

BJF

Wat te denken van Monitor Audio GX300?


(foto van een vorige setup)
NAD M10 V2
Elac FS247

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op oktober 31, 2013, 11:06:37
Ze hebben geen Anthem... zit te denken om die van mij mee te nemen. Enige is dan weer ARC inregelen in die ruimte. MOet dan ook nog me laptop meenemen en meet apparatuur. Die zaak zit in het centrum van A,dam. Bij rembrants plein. Het wordt sowieso stereo luisteren. Dus kan ook met ARC uit.
Ok dan kom ik rond de lunch (12:40) even uit me werk langs. Kan ik ook die WB square eens zien. 5 min. rijden van kantoor :thumbs-up:

Blijft een beetje schipperen dus... want revel zie je niet overal. En dealer die revel en sonus faber hebben en anthem zullen er al helemaal weinig van zijn.

Je eigen anthem mee zou ik wel doen, desnoods (weet niet of het kan) zou je in stereo op een direct mode/pure direct functie kunnen draaien.

vik

Hier heb je een lijst met dealers:

http://www.tesaudio.nl/dealers.html



Citaat van: Raymond187 op oktober 31, 2013, 10:13:48
Mission ken ik. Ik heb ooit een set gehad van Mission. Ze zien er niet slecht uit.  Ik zie alleen tesaudio en die heeft de SX serie niet staan. De SX4 kost per paar 1500 UK pond.
Omdat ze 4ohm zijn. De mrx700 levert ~5* 160RMS @4ohm. Dat is idd meer dan genoeg.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Raymond187

Citaat van: BJF op oktober 31, 2013, 11:43:58
Wat te denken van Monitor Audio GX300?


(foto van een vorige setup)
Kan je me iets vertellen over de sound die deze speakers heeft bij jou?

Citaat van: WickedGame op oktober 31, 2013, 11:51:13
Blijft een beetje schipperen dus... want revel zie je niet overal. En dealer die revel en sonus faber hebben en anthem zullen er al helemaal weinig van zijn.

Je eigen anthem mee zou ik wel doen, desnoods (weet niet of het kan) zou je in stereo op een direct mode/pure direct functie kunnen draaien.
Idd. al snap ik niet waarom Revel vrij onbekend is. Of is een natuurlijke sound juist niet in trek bij de mensen en willen ze liever een wat meer aangedikt geluid?
Zover ik weet zit er gene pure direct op.

Citaat van: vik op oktober 31, 2013, 12:03:44
Hier heb je een lijst met dealers:

http://www.tesaudio.nl/dealers.html
Thanks, Na het bekijken van de dealerlijst haak ik toch af, want dit zijn geen winkels waar ik ga luisteren naar speakers.

BJF

Citaat van: Raymond187 op oktober 31, 2013, 13:40:29
Kan je me iets vertellen over de sound die deze speakers heeft bij jou?
(...)
Wat mij vooral aantrekt bij deze speakers is het strakke, volle laag. Het hoog is lekker eeeh, fris.
Ik ben niet zo goed in omschrijven van de klank, maar het is in elk geval wel mijn sound.
NAD M10 V2
Elac FS247

Raymond187

Citaat van: BJF op oktober 31, 2013, 13:58:17
Wat mij vooral aantrekt bij deze speakers is het strakke, volle laag. Het hoog is lekker eeeh, fris.
Ik ben niet zo goed in omschrijven van de klank, maar het is in elk geval wel mijn sound.
Bedankt.

Ik vind het ook moeilijk hoor om een klank te beschrijven :D

Ik ben net bij bb&g geweest. Ff paar fragmenten film gekeken.

Rattaouille
Tron
Kung fu panda 2
Transformens 3

HW:

Front - Revel F208
Center - C208
Rear - F206
Subje - DD18
prosessor - Anthem D2v
Versterking - Anthem A5

De motor cycle scene van Tron:

Ken ik erg goed vanwege de HSDD En ik heb meeste gelet op dynamiek en zuiverheid en niet op het LFE, want een 18DD VS PB12 is appels met konijnen vergelijken.
Stukje dat de voorrem hendel wordt afgebroken - Het geluid van het afbreken gaat gewoon een stap verder. Bij mij thuis hoor ik de helft van wat ik hier hoor.
Stemmen - Zijn directer en duidelijker zuiverder. Vergeleken met thuis zou ik haast kunnen zeggen dat het thuis dof klinkt  :-X

Kung fu panda:
Begin scene. De helderheid van de speakers komt erg duidelijk naar voren. Surround in deze scene is erg mooi en de water druppel die opgevangen wordt is mooi hoorbaar te volgen. Ook hier komt goed naar voren hoe fijn de stemmen klinken. Veel realistischer dan ik gewent ben.

Rattaouille:

Ha de scene gewoon voor het knallen en surround. Dat omaatje die met haar geweer even los gaat. GAAF!!! die DD18 is niet mis zeg  :wub: MAAR toch wat Morca me ook al duidelijk heft gemaakt. Gesloten klinkt heel anders dan gepoort. Maar als je daar langs luistert en naar de speakers luistert hoe die reageren is zonder meer dieper en vooral strakker dan thuis. Vooral achter, maar dat is logisch ik heb Kleine 2 way rears.

Transformers 3:

Laatste scene's. Daar gebeurt gewoon freaking veel op het beeld en geluid is soms niet eens te volgen. En juist daarom wilde ik deze scene horen. Lang niet alle speakers kunnen daar goed mee overweg en dan laten ze wat vallen of geluid wordt naar achter gedrukt. En nu.... wtf er gebeurd mij te veel en te snel hahaha kan dat moeilijk volgens en goed naar luisteren. Ik had wel een wtf dit blijft een gave film :D :D

Ik had verder niet in stereo geluisterd. Daar moet ik de tijd voor nemen en van te voren afspreken met Bjorn. Komt goed :)

En de looks...  :wub: en dan weet ik niet of ik de f208 of f206 mooier vind. De F208 en center C208 zijn een paar beste kisten   :thumbs-up: F206 mooi slank en zal zeker WAF approved zijn.

Bjorn bedankt voor de gastvrijheid.

Oohh ik had ook naar de looks gekeken van de Wilson Benesh square, act en C60.
De Square kan ik niet mooi vinden.  Daarom hoef ik ze ook niet te horen.
De monitoren WB ACT zijn voor mij tot nu toe de mooiste monitoren die ik ooit gezien heb. Ik zag ze staan op 2 verschillende hoogte stands. Zelfs de hoogste zijn te laag. Ik weet niet of het mooi staat als de stands te hoog zijn.
C60  :wub:

RalphH

Een geslaagde test dus.

Dat het allemaal wat frisser klinkt dan de Tannoy's dat geloof ik meteen, dat blijven soort van "warme" speakers.

Neem in de algehele beleving wel mee dat jouw ruimte akoestisch gezien niet aangepast is en dat maakt ook in de surround en laag weergave een ontiegelijke bak uit. In een optimale ruimte zullen ook jouw rears meer gedefinieerd klinken (daarmee natuurlijk niet zeggend dat de Revels in het geheel de boel wat anders/lekkerder weergeven).

Ben benieuwd wat er de 22ste staat ;D.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

WickedGame

Citaat van: RalphH op oktober 31, 2013, 15:27:33
Een geslaagde test dus.

Dat het allemaal wat frisser klinkt dan de Tannoy's dat geloof ik meteen, dat blijven soort van "warme" speakers.

Neem in de algehele beleving wel mee dat jouw ruimte akoestisch gezien niet aangepast is en dat maakt ook in de surround en laag weergave een ontiegelijke bak uit. In een optimale ruimte zullen ook jouw rears meer gedefinieerd klinken (daarmee natuurlijk niet zeggend dat de Revels in het geheel de boel wat anders/lekkerder weergeven).

Ben benieuwd wat er de 22ste staat ;D.

Ik hoop een koud biertje! En wel een paar speakers, anders neem ik de SB Touch voor niks mee  ;D