Welke Sub? Velodyne SPL 1200 Ultra of SVS PB/SB13 of Monolith

Gestart door 1198, juli 25, 2012, 22:39:02

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bmateijsen

Citaat van: Timvg op juli 26, 2012, 15:14:08
Dat bedoel ik, iedereen heeft andere wensen en prioriteiten. Ook niet iedereen wil een paar subs ter grote van een kleine koelkast in z'n woonkamer. Al wil ik wel nog toevoegen dat ook een gepoorte sub een accurate weergave kan geven, het idee van de pompende mid-bas kastjes van weleer zit denk ik toch nog bij veel mensen in het geheugen. Er zijn tegenwoordig ook erg goeie gepoorte subs op de markt, maar zoals ik al aangaf, niet iedereen wil een kleine koelkast erbij in de woonkamer.

Volgens mij heb jij dan van die koelkasten in je woonkamer ;D

Groet,

Bjorn

Staaled

Citaat van: bmateijsen op juli 26, 2012, 14:13:45
Vermogen kwam van een losse eindbak, die volgens mij nu bij jou staat toch ;D.

De nieuwe Ultra driver heb ik nog niet gehoord, dus daar kan ik dan weer weinig over zeggen.
Ehhhhhhhhh....................... niet. ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Timvg heeft het al prima verwoord.

Waar de Velodyne in uitblinkt is vormfactor (WAF) en "turnkey".
Geluidskwaliteit en relatie ported vs.gesloten laat ik even in het midden.
Van beide systemen bestaat goed en minder. :yin-yang:


"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

bmateijsen

Citaat van: Hipster op juli 26, 2012, 16:05:03
Ehhhhhhhhh....................... niet. ;D

Dan heb ik het bij het verkeerde eind ;D. Ik hou ook niet alles bij ;D

larsie

Als je er ook muziek mee gaat luisteren of concerten in homecinema. zou ik een gepoorte zeker laten staan....
Maar dat een velodyne muzikaler zou zijn als een svs geloof ik ook niks van.
Sja een gepoorte svs is idd minder muzikaal als een gesloten velodyne. Maar dat is afhankelijk van heet ontwerp.

de sb13plus is badasssss  :devil:
Maar je kan hem enkel in Noorwegen bestellen. Gaat wel makkelijk overigens.

ps kijk wel uit voor je rug als je de doos aanpakt
Arcam AV40  NAD M25   Dali Helicon 800, c200 helicon on wall, svs sb13plus   sony 77a80j
Appletv pioneer bdp-lx71

WillyP

De SVS SB13-Plus is gewoon in Nederland te krijgen tegenwoordig. Ik weet niet of ik de link mag geven, maar bij een bedrijf in Groningen. Om de hoek, zogezegd.

Als je hem voor 17:30 uur bestelt, heb je de sub morgen al in huis.

Groet,

Willy

Timvg

Als een gesloten systeem echt zoveel accurater is, waarom zijn de meeste speakers dan niet gewoon gesloten gebouwd?

Een gepoorte PB13u zal zeker even muzikaal spelen als zijn gesloten tegenhanger, maar dat is weer een beetje vloeken in de kerk ;)

morca

Citaat van: Timvg op juli 26, 2012, 17:37:12
Als een gesloten systeem echt zoveel accurater is, waarom zijn de meeste speakers dan niet gewoon gesloten gebouwd?

Een gepoorte PB13u zal zeker even muzikaal spelen als zijn gesloten tegenhanger, maar dat is weer een beetje vloeken in de kerk ;)
Gepoort kan net zo accuraat zijn,alleen....... de winkel verkoopt die koelkasten met optimale luchtsnelheid niet.
Die moet je zelf bouwen,op SVS na dan die doet het net zo als ik afgekeken heb/idee opgedaan heb  :D

Mario D

Kijk ook eens naar de Sunfire HRS-12, deze kun je met korting nieuw kopen voor 1030 Euro.

Prijs/kwaliteit zal je ver moeten zoeken om een gelijkaardige (kleine,veel Power,en hoge WAF) te vinden.  ;)

1198

Sunfire viel mij ook al op.

Zal binnenkort wel even een offerte opvragen voor diverse mogelijkheden. Het voordeel van een dichte kist is wel dat die nog te plaatsen is. Als een groot gepoort monster op een gegeven moment niet meer in je interieur 'past' heb je er in de berging natuurlijk ook niet veel lol van.  :D

Zit er nog een Velodyne dealer in het oosten of noorden van het land?
*edit: zie dat er eentje in zwolle zit. 8)
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

morca

Citaat van: kalimero op juli 26, 2012, 18:46:09
Kijk ook eens naar de Sunfire HRS-12, deze kun je met korting nieuw kopen voor 1030 Euro.

Prijs/kwaliteit zal je ver moeten zoeken om een gelijkaardige (kleine,veel Power,en hoge WAF) te vinden.  ;)
+1

WillyP

Kalimero, kun je een hint geven waar de Sunfire met korting te koop is?

Groet,

Willy

1198

CitaatThe HRS-12s represent what can be done in comparison with extreme designs and these Sunfire subs can certainly hang in there with products at that level even if they can not best them in an absolute sense.  Considering that the HRS-12s can easily provide better than two thirds of the performance of subs like the Fathoms at a mere one third of the price, the HRS-12s are a well engineered, high value product that represents a very good bargain for anyone looking for extreme levels of bass performance at less than extreme prices.

bron: http://www.audioholics.com/reviews/speakers/subwoofers/sunfire-hrs-12-subwoofer/sunfire-hrs-12-measurements-and-conclusion

hmmm...  :eh: met zo'n sunfire komt de volgende upgrade. PS3 naar Oppo 95/Cambridge BD751 dit jaar wellicht ook nog in de buurt  :sarcasm:
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3


Mario D

Citaat van: 1198 op juli 26, 2012, 19:42:12
Sunfire viel mij ook al op.

Zal binnenkort wel even een offerte opvragen voor diverse mogelijkheden. Het voordeel van een dichte kist is wel dat die nog te plaatsen is. Als een groot gepoort monster op een gegeven moment niet meer in je interieur 'past' heb je er in de berging natuurlijk ook niet veel lol van.  :D

Zit er nog een Velodyne dealer in het oosten of noorden van het land?
*edit: zie dat er eentje in zwolle zit. 8)

Ik heb ook de Velodyne SPL-1200 Ultra in huis gehad maar ik vond vooral de Sunfire beter in HT weergave.
De Sunfire speelt iets meer agresief en dieper vind ik.
Dus bij in de hoofdzaak HT zou ik de Sunfire nemen, bij vooral stereo de Velodyne.
Al vind ik persoonlijk het de 600-700 Euro dat de Velodyne meer kost niet waard.

Citaat van: WillyP op juli 26, 2012, 20:15:32
Kalimero, kun je een hint geven waar de Sunfire met korting te koop is?

Groet,

Willy

Al meer dan 50 jaar de toonaangevende hifi winkel.  ;)  :D

Heb er vandaag nog eentje opgeaald.  :thumbs-up:

Mario D

Citaat van: morca op juli 26, 2012, 21:28:00
Mooie subjes voor dat geld he  ;)

De prijs/kwaliteit is inderdaad erg goed.

Enkel in zelfbouw kun je het misschien net nog iets beter hebben.  :smile:

WillyP

Citaat van: kalimero op juli 26, 2012, 21:28:45
Al meer dan 50 jaar de toonaangevende hifi winkel.  ;)  :D

Heb er vandaag nog eentje opgeaald.  :thumbs-up:

Bij dat bedrijf had ik al gekeken, maar daar wordt een prijs genoemd van 1400 Euro. Hoe heb jij onderhandeld?

Groet,

Willy

Mario D

Citaat van: WillyP op juli 26, 2012, 21:45:56
Bij dat bedrijf had ik al gekeken, maar daar wordt een prijs genoemd van 1400 Euro. Hoe heb jij onderhandeld?

Groet,

Willy

Korting heb je in de tijden van tegenwoordig overal, iedereen wil kunnen verkopen.
De winstmarge's worden steeds kleiner.
Gewoon even bellen en vragen wat de prijs is met korting zou moeten volstaan denk ik.  :D

morca

Citaat van: kalimero op juli 26, 2012, 21:39:36
De prijs/kwaliteit is inderdaad erg goed.

Enkel in zelfbouw kun je het misschien net nog iets beter hebben.  :smile:
Binnen die prijs die jij zegt,en dan met die afwerking.................moeilijk.
Dan moet ie echt helemaal DIY zijn ,en ook zelf zo spuiten.
Voor 1400 kom je in de buurt van een F 113 cloon,maar dat is dan alleen de W7 en bv een gruppencloon.
Dus dan ben je er nog niet  :D

larsie

Ik zou even doorsparen voor het echte werk. Die svs sb13 doet het in grotere ruimten nog steeds goed. Hoef je straks geen nieuwe sub te kopen in je nieuwe huis. Mijn huiskamer is 60 m2..... Wordt vergeleken met de pb12.
http://www.hometheatershack.com/forums/svsound/48584-svsound-sb-13-plus-subwoofer-review.html

Die Sunfire heeft een verdacht klein kistje. Die is gauw uitgeka.t  :hehe:
Arcam AV40  NAD M25   Dali Helicon 800, c200 helicon on wall, svs sb13plus   sony 77a80j
Appletv pioneer bdp-lx71

1198

Klein kistje is best handig :-)

vraag is alleen heb je voor dat zelfde geld niet meer aan 2x een BK 400??? :sleep:
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

Xander32

Citaat van: 1198 op juli 26, 2012, 22:29:46
Klein kistje is best handig :-)

vraag is alleen heb je voor dat zelfde geld niet meer aan 2x een BK 400??? :sleep:
... met 2 subs kan je de bass beter verdelen over de ruimte ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

1198

Citaat van: Xander32 op juli 26, 2012, 22:34:40
... met 2 subs kan je de bass beter verdelen over de ruimte ...

Maar met een anti-mode of weet ik wat voor ruimte correctie apparatuur kan je toch zorgen dat de bass over een grotere oppervlakte hetzelfde klinkt?  :dry:
Tenminste dat ik wat ik uit die waterval schema's heb begrepen die hier overal op het forum zwerven.  Of ben ik nou dingen door elkaar aan het halen?
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

1198

Citaat van: larsie op juli 26, 2012, 22:08:25
Ik zou even doorsparen voor het echte werk. Die svs sb13 doet het in grotere ruimten nog steeds goed. Hoef je straks geen nieuwe sub te kopen in je nieuwe huis. Mijn huiskamer is 60 m2..... Wordt vergeleken met de pb12.
http://www.hometheatershack.com/forums/svsound/48584-svsound-sb-13-plus-subwoofer-review.html

Die Sunfire heeft een verdacht klein kistje. Die is gauw uitgeka.t  :hehe:

Heb in mijn car-audio tijd is een 'sessie' meegemaakt in een Alfa met 2 rockford woofers van hetzelfde caliber als de SVS 13Ultra driver. Vergeet dat nooit meer want wat voor een ervaring was dat :crazy:. Zo diep en gecontroleerd als dat ging. krijg er zo weer kippenvel van 


:wub:
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

morca

Citaat van: 1198 op juli 26, 2012, 22:52:12
Maar met een anti-mode of weet ik wat voor ruimte correctie apparatuur kan je toch zorgen dat de bass over een grotere oppervlakte hetzelfde klinkt?  :dry:
Tenminste dat ik wat ik uit die waterval schema's heb begrepen die hier overal op het forum zwerven.  Of ben ik nou dingen door elkaar aan het halen?
De waterfall geeft je nagalmtijd aan,je doelt op de freq plot die we vlak trekken,imo het beste met een DSP.

Als je handig bent,ik deed ook altijd veel caraudio,bouw je zo zelf een systeem voor in huis hoor.