A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Martin!!!

mainly British stuff

Bas Akkerman

Citaat van: Martin!!! op juli 27, 2013, 13:31:46
Daarbij zijn ze wel meer dingen vergeten  8)
Het budget onder andere denk ik. ::) Dat schijnt nogal makkelijk vergeten te worden. Ach, zijn er weer meer lui aan het werk.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted member

Citaat van: YamahaRXV op juli 27, 2013, 13:17:12
<knip>

VDSL is gebaseerd op het zgn. peerbounding principe waarbij KPN het tweede vrije kabelpaar verbind met het andere gebruikte kabelpaar zodat de snelheid verhoogd kan worden. In theorie kan er dan max. 40 Mbps behaald worden,aldus KPN.   e.e.a. hangt ook nog eens samen met de kwaliteit van de bedrading vanaf centrale tot de woning.
Volgens andere providers die ik gesproken heb blijkt het peerbounding principe niet altijd gunstig uit te pakken en is het voordeel in snelheid soms marginaal.

<knip>

Je bedoelt denk ik pair-bonding (twee koperparen worden dan gepaard dus tegelijk ingezet) dan kan de snelheid worden opgeschroefd tot max. 80mbps die je idd. nooit haalt. KPN plaatst wel op bepaalde plekken wijkkastjes en termineert dan daar je telefoniekoper zodat je lijn in de praktijk korter wordt (FttC, fiber to the curb).

Met VDSL2 (een van de opvolgers van ADSL(2+)) op een enkel koperpaar haal je max. 40Mbps.

KPN moet eens gaan opschieten met glasvezel, ze worden momenteel helemaal kapot geconcurreerd door de UPC's en Ziggo's.

Groeten van iemand die geen Ziggo wil, geen glas kan bestellen en dus vastzit aan 15mbps ADSL2+.  ;)

YamahaRXV

Citaat van: Antoine op juli 27, 2013, 15:29:10
Je bedoelt denk ik pair-bonding (twee koperparen worden dan gepaard dus tegelijk ingezet) dan kan de snelheid worden opgeschroefd tot max. 80mbps die je idd. nooit haalt. KPN plaatst wel op bepaalde plekken wijkkastjes en termineert dan daar je telefoniekoper zodat je lijn in de praktijk korter wordt (FttC, fiber to the curb).

Met VDSL2 (een van de opvolgers van ADSL(2+)) op een enkel koperpaar haal je max. 40Mbps.

KPN moet eens gaan opschieten met glasvezel, ze worden momenteel helemaal kapot geconcurreerd door de UPC's en Ziggo's.

Groeten van iemand die geen Ziggo wil, geen glas kan bestellen en dus vastzit aan 15mbps ADSL2+.  ;)

Pair bonding lijkt mij ook een meer aannemelijke term, maar de KPN monteur bleef het maar over peerbounding hebben.. :angel:
Ik heb er te weinig kaas van gegeten om er vol overtuiging iets over te kunnen zeggen  :D
Dat glasvezelgebeuren komt inderdaad nog niet echt lekker los, en daar spelen bedrijven als Ziggo en UPC gewoon goed op in met hun telefonie,internet en televisie via de kabel.
Ben benieuwd of de door UPC aangegeven snelheden behaald gaan worden bij mij....
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op juli 27, 2013, 20:27:20
Pair bonding lijkt mij ook een meer aannemelijke term, maar de KPN monteur bleef het maar over peerbounding hebben.. :angel:
Ik heb er te weinig kaas van gegeten om er vol overtuiging iets over te kunnen zeggen  :D
Dat glasvezelgebeuren komt inderdaad nog niet echt lekker los, en daar spelen bedrijven als Ziggo en UPC gewoon goed op in met hun telefonie,internet en televisie via de kabel.
Ben benieuwd of de door UPC aangegeven snelheden behaald gaan worden bij mij....
Was een "Brabo" of een "Twent" zeker :P

twani

Binnenkort kunnen we via de abonnementen dienst WiMP 20.000.000 songs streamen in FLAC.

Kosten 20€ per maand.

Gaat Spotify er dan uit bij ons? Of is 320 kb genoeg voor ons om te genieten?


In de Nad M series schijnt deze dienst overigens al in de software geïntegreerd te zitten...

activ

Waar baseer je op dat er FLAC gestreamed gaat worden?
Volgens hun website slaan ze het zelf op in FLAC, maar is de streaming AAC.

Ben er benieuwd, streaming FLAC zou een mooie dienst zijn.

twani

Citaat van: activ op juli 28, 2013, 21:33:59
Waar baseer je op dat er FLAC gestreamed gaat worden?
Volgens hun website slaan ze het zelf op in FLAC, maar is de streaming AAC.

Ben er benieuwd, streaming FLAC zou een mooie dienst zijn.
Ik heb het stukje met de aankondiging in het blad "Audio" nog een keer gelezen. Men spreekt daadwerkelijk over een "Verlustfreie FLAC Stream" die zelfs (zolang je abonnee bent) "Offline" onder dezelfde condities kan worden beluisterd.....

Marino

Tja als de afspeellijsten dan ook gesorteerd kunnen worden en de kwaliteit hoger is waarom niet? Maar eens in verdiepen..
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2


twani

Citaat van: Marino op juli 28, 2013, 21:56:34
Tja als de afspeellijsten dan ook gesorteerd kunnen worden en de kwaliteit hoger is waarom niet? Maar eens in verdiepen..
Belangrijk is de stabiliteit van de WiMP player-software. Ook belangrijk zal zijn of het aanbod van artiesten en nummers op een vergelijkbaar niveau is als Spotify. Kan me ook voorstellen dat men €20 per maand net even teveel vindt tov Spotify.  Maakt mij persoonlijk geen fli**er uit als de kwaliteit er maar naar is.

De beschikbaarheid van een goede Remoteapp (gelijkwaardig aan Remoteless for Spotify) vind ik ook belangrijk.

AbZ

Citaat van: garmtz op juli 27, 2013, 10:50:58
Heb het artikel ook gelezen: boeiend! En de reactie: tenenkrommend...
Het is mij niet duidelijk wat er voor nieuws in het artikel staat?
en in de reactie van FvP ook niet  ;D

Marino

Toch lees ik dat de kwaliteit bijna hetzelfde is als bij Spotify, 320 kbps Vobis Ogg zou qua kwaliteit tussen 320 kbps aac+ en aac inzitten.
Er staat op de website een stukje over de verschillen tussen de beide diensten, voor mij dan geen € 10,- meerprijs waard.
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

twani

Vanaf augustus is het toch echt FLAC.....zegt men :nopompom:

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Zuerst nur auf Sonos und Bluesound Geräte ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

NAD ook al, maar verder kan het gewoon overal op hoor.....

Xander32

 :dozingoff:
Citaat van: twani op juli 29, 2013, 08:34:57
NAD ook al, maar verder kan het gewoon overal op hoor.....
... Ik lees toch echt wat anders ::), kan je aangeven waar jij dat vandaan haalt?

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op juli 29, 2013, 08:42:32
:dozingoff:... Ik lees toch echt wat anders ::), kan je aangeven waar jij dat vandaan haalt?
Het augustus nummer van het blad "Audio"....

Xander32

Citaat van: twani op juli 29, 2013, 09:49:54
Het augustus nummer van het blad "Audio"....

... ik las het zojuist, op de pagina naast het verhaal van WIMP een NAD reclame met daarin de opmerking dat WIMP ook beschikbaar is op betreffende component.

Maar op de deutsche site van WIMP (een NL versie kan ik niet vinden) staat dat de hifi versie (flac) slecht op de Sonos en Bluesound componenten beschikbaar is ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

In het stukje tekst worden juist IOS en squeezebox genoemd.... Nu weet ik het ook niet meer :crazy:

Marino

Na het opnieuw lezen zie ik nu het 'Hifi' formaat met inderdaad flac', nu nog even afwachten tot dit in Nederland beschikbaar is. 
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

twani

Ze draaien "Beta" sinds maart en augustus is intromaand in "Germaniëland"..

Hifi Addict

Ik zou het denk ik wel afnemen  ;D

Ik vraag me wel af of zoiets kan overleven, ik zou denken dat de markt toch enigzins beperkt is?  ;)