Myself's HT & Stereo set - Updates

Gestart door myself, juli 22, 2005, 12:25:08

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

luistervinkje

Heel mooi, zoiets zoek ik nou al een hele poos uit de CDM serie in cherry, maar net zoals je al aan gaf je ziet ze bijn a nooit 2 de hands en dan ook nog voor een redelijke prijs.
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

myself

Citaat van: luistervinkje op november 27, 2005, 17:03:16
Heel mooi, zoiets zoek ik nou al een hele poos uit de CDM serie in cherry, maar net zoals je al aan gaf je ziet ze bijn a nooit 2 de hands en dan ook nog voor een redelijke prijs.
ja, je moet er maar toevallig tegenaan lopen. Deze zoektocht heeft me 1 1/2 jaar gekost.  :-\
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

Citaat van: luistervinkje op november 27, 2005, 17:03:16
Heel mooi, zoiets zoek ik nou al een hele poos uit de CDM serie in cherry, maar net zoals je al aan gaf je ziet ze bijn a nooit 2 de hands en dan ook nog voor een redelijke prijs.
deze dus  ;) (in cherry)
http://www.audio-markt-auktion.de/item.php?id=9901013773&audioauktion=fbbc51db147dc7fa45b0bd3ed185971d&audioauktion=fbbc51db147dc7fa45b0bd3ed185971d
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

Feli marcel, mooi spul zeg. Je kunt ze niet op oorhoogte hangen?

ps. nog gedacht over pm.

luistervinkje

Citaat van: myself op november 27, 2005, 17:57:28
deze dus  ;) (in cherry)
http://www.audio-markt-auktion.de/item.php?id=9901013773&audioauktion=fbbc51db147dc7fa45b0bd3ed185971d&audioauktion=fbbc51db147dc7fa45b0bd3ed185971d

Precies , die bedoel ik, maar kijk nooit of zelden op buitenlandse site s omdat ik de taal niet machtig ben en laat staan dan ook nog een keer handelen  :-[
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

myself

Citaat van: luistervinkje op november 27, 2005, 20:46:17
Precies , die bedoel ik, maar kijk nooit of zelden op buitenlandse site s omdat ik de taal niet machtig ben en laat staan dan ook nog een keer handelen  :-[
meestal verstaan ze ook engels en als het vlak over de grens is dan ben je er zo  ;D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

Citaat van: Ruben op november 27, 2005, 18:22:22
Feli marcel, mooi spul zeg. Je kunt ze niet op oorhoogte hangen?
rechts achter zou wel kunnen, maar links niet. En bovenaan het plafond vallen ze gewoon minder op. Het moet natuurlijk geen poppenkast in huis worden.
Citaat
ps. nog gedacht over pm.
de kleur is ook goed  ;) hij heeft nog niet gereageerd of hij ook naar europa verstuurd (staat dat alleen US en canada nu kan)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

Citaat van: myself op november 27, 2005, 22:24:50
in huis worden.de kleur is ook goed  ;) hij heeft nog niet gereageerd of hij ook naar europa verstuurd (staat dat alleen US en canada nu kan)

Hmm, ik ben benieuwd. even afwachten nog maar.

myself

Citaat van: Ruben op november 27, 2005, 22:29:36
Hmm, ik ben benieuwd. even afwachten nog maar.
die gast reageerde dus echt niet  :'( misschien vertrouwd hij het niet om zaken buiten de US te doen.
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

Zeker jammer, die dingen had ik zelf nog wel willen hebben. :P

myself

Citaat van: Ruben op november 30, 2005, 18:22:17
Zeker jammer, die dingen had ik zelf nog wel willen hebben. :P
ja, ze waren mooi. en ook nog eens zwart  8)

Maar ja, eerst maar weer eens tijd zien te vinden voor de vervolg luistertesten en natuurlijk mijn nieuwe rears gaan ophangen. Daarna ben ik op HT gebied helemaal klaar  8) 8)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

frank2

succes marcel, kun je weer opnieuw beginnen met allerlei luistertesten, bekabeling want gegarandeerd dat alles nu anders gaat klinken.... mooie hobby.....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

myself

Citaat van: frank2 op november 30, 2005, 19:02:53
succes marcel, kun je weer opnieuw beginnen met allerlei luistertesten, bekabeling want gegarandeerd dat alles nu anders gaat klinken.... mooie hobby.....
;D zo blijf je bezig :P  8)

Maar wat ik nog ga beluisteren heeft alleen met stereo te maken. Voor HT ben ik wel klaar. Mogelijk dat ik nog een flinke stap omhoog in de stereo wil (en heeeel misschien nog in de akoestiek/setup wil rommelen)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Sjors

Hoe hang je die B&W's op?  haal je bij de Gamma even een setje universele Vogels steuntjes, paar parkers erdoor jagen en klaar  >:D >:D :-X 





Geintje  ;)  werkelijk prachtige luidsprekers!

Groet, Sjors

myself

Citaat van: Sjors op december  6, 2005, 14:43:25
Hoe hang je die B&W's op?  haal je bij de Gamma even een setje universele Vogels steuntjes, paar parkers erdoor jagen en klaar  >:D >:D :-X 

:-X :-X zonde van de mooie (nu nog hele) kasten  :'(
Citaat

Geintje  ;)  werkelijk prachtige luidsprekers!

Groet, Sjors
;D 8)

Er zitten trouwens standaard beugels bij en de gaten ervoor zitten ook al in de kasten. Het zijn niet voor niets surroundspeakers dus bijna alles is al voorbereid. Alleen onder een hoek naar beneden monteren kan niet standaard. ::) moet nog eens puzzelen hoe ik dat ga oplossen  ???
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

riwi

Tijdje je thread uit het oog verloren  :-X

Potverdrie.. ;) heb jij die SCM1 's voor mijn neus weg gekaapt  ;D

Ik was ook al stiekem aan het kijken naar deze speakers (als surround back dan) maar dan in Cherry. Bevallen ze goed? En hoe is de klank vergeleken met de n803 en htm1 front sectie? Als je met een ruispatroon de levels afstelt klinkt het ruizen dan vergelijkbaar voor en achter?

Ik heb erg weinig plek voor de center back kanalen en zou ze aan de muur kunnen bevestigen, maar ze mogen daar niet te diep zijn, de SCM-1 zijn maar 20 cm of zo dacht ik. Ik twijfel nog of ik gewoon bij 5 kanaals moet blijven of toch de stap naar 7 kanaals moet maken. Deze keuze heeft ook consequenties tav een keuze in een betere eindtrap die ik later nog plan.

Richard

myself

Citaat van: riwi op december 11, 2005, 15:58:44
Tijdje je thread uit het oog verloren  :-X

Potverdrie.. ;) heb jij die SCM1 's voor mijn neus weg gekaapt  ;D
;D lucky me  ;) maar deze waren cherry red dus die passen toch niet bij jou  :P
Citaat
Ik was ook al stiekem aan het kijken naar deze speakers (als surround back dan) maar dan in Cherry. Bevallen ze goed? En hoe is de klank vergeleken met de n803 en htm1 front sectie? Als je met een ruispatroon de levels afstelt klinkt het ruizen dan vergelijkbaar voor en achter?
ik ook stiekum en heeeeel af en toe loop je er toevallig tegenaan en dan moet je meteen toeslaan. Ik weet waar ze vandaan komen want heb daar mijn HTM-1 ook gekocht dus weet dat die persoon heeeeeeeel erg zuinig op zijn spullen is. trouwens deze stonden nog bij de dealer en de doos was nog niet open geweest. Toen hij deze kwam halen, viel hij voor de N800D en ruilde deze ter plekke weer in  ;D
Bij hem thuis klinkte zijn SCM-1 erg mooi in balans met zijn N802.
enneuh.....   :-[ :-[ ik heb ze nog niet hangen  :-[ nog echt geen tijd voor gehad. Mijn schoonvader is weer terug in het ziekenhuis, vandaar....
Citaat
Ik heb erg weinig plek voor de center back kanalen en zou ze aan de muur kunnen bevestigen, maar ze mogen daar niet te diep zijn, de SCM-1 zijn maar 20 cm of zo dacht ik. Ik twijfel nog of ik gewoon bij 5 kanaals moet blijven of toch de stap naar 7 kanaals moet maken. Deze keuze heeft ook consequenties tav een keuze in een betere eindtrap die ik later nog plan.

Richard
ja, dat is het voordeel vande SCM-1, die zijn erg ondiep en speciaal gemaakt voor muurmontage, dus ook de geluidsweergave is daarop afgesteld. Kan wel eens meten hoe diep ze zijn, maar veel meer dan die 20cm zal het niet zijn. Deze kun je natuurlijk ook in een 7ch opstelling gebruiken.  ;)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

riwi

Citaat van: myself op december 12, 2005, 01:21:42
... nog echt geen tijd voor gehad. Mijn schoonvader is weer terug in het ziekenhuis, vandaar....

Ja dan heb je niet direct tijd en zin om met het HT bezig te zijn. alhoewel een goede film op zijn tijd mij wel helpt om te relaxen en de werkelijkheid even op hold te zetten.
Sterkte en ik lees wel hoe ze bevallen  :)

Richard

myself

Citaat van: riwi op december 12, 2005, 10:59:09
Ja dan heb je niet direct tijd en zin om met het HT bezig te zijn. alhoewel een goede film op zijn tijd mij wel helpt om te relaxen en de werkelijkheid even op hold te zetten.
Sterkte en ik lees wel hoe ze bevallen  :)

Richard
het ergste is dat ze nu achter mijn rug staan, dus telkens als ik op dit forum zit, 'zie' ik ze achter me staan  ;) ;D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

met een beetje geluk ga ik morgen eens kijken hoe ik mijn nieuwe SCM-1's tegen de muur aangemonteerd krijg (onder een hoek, naar beneden gericht) :-X
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

de oplettende lezer heeft gezien dat ik mijn HT/stereo keuze weer op de rit aan het zetten ben. Bezoekje bij Eric om zijn akoetiek, chord en 803's te horen:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=38960.0

ga straks het bezoekje posten, maar daarna komt het moeilijke stuk.... wat wordt de impact, wat ga ik ermee doen en welke vervolgstappen en/of keuzes ga ik maken....  ::)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

riwi

Als je wil kan je ook eens bij mij komen luisteren.. Nu ook met N803 en Chord  :)
We wonen niet al te ver uit elkaar geloof ik.
Kan ik die Kruschevo CD ook eens luisteren  ;D


myself

#397
Citaat van: riwi op januari  8, 2006, 18:30:14
Als je wil kan je ook eens bij mij komen luisteren.. Nu ook met N803 en Chord  :)
We wonen niet al te ver uit elkaar geloof ik.
graag  ;D
een second opinion kan natuurlijk nooit kwaad  :D

en ik zie dat je ook al je website meteen geupdate hebt.  8)
kan alleen niet vinden welke LS kabels je hebt  ;)

Citaat
Kan ik die Kruschevo CD ook eens luisteren  ;D
ik heb hem al klaar gelegd  ;D ga nog meer mensen ermee aansteken geloof ik  8)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

riwi

Ik heb Kimber 8TC luidsprekerkabels naar fronts en center. 3x 5 meter. Naar de rears heb ik nog simpel koper LS snoer. Dat moet nog eens veranderen, maar ik zag 1x15 en 1x 10 meter 8TC a 40 euro de meter niet direct zitten. En dan valt het nog mee vergeleken met Red dawn en dergelijke.

We spreken wat af  :)

myself

Citaat van: riwi op januari  8, 2006, 23:32:57
Ik heb Kimber 8TC luidsprekerkabels naar fronts en center. 3x 5 meter. Naar de rears heb ik nog simpel koper LS snoer. Dat moet nog eens veranderen, maar ik zag 1x15 en 1x 10 meter 8TC a 40 euro de meter niet direct zitten. En dan valt het nog mee vergeleken met Red dawn en dergelijke.

We spreken wat af  :)
ow :o, ook al zo'n lange kabels. Dat wordt dan wel erg kostbaar ja, net zoals bij eric. Dat halen mijn RD's niet dus die kan ik dan thuis laten   ;)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip