Stereo Meet & greet/luistersessie bij Eric_audio

Started by myself, January 5, 2006, 01:36:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

myself

ik ben net terug van een nachtelijke rit na een bezoek aan Eric_audio. :) Sorry voor het lange wakker houden eric  :-\ maar het was gezellig en ERG goed om nieuwe indrukken op te doen  8)

Op de terugweg heb ik af en toe stukken overgeslagen, zo zat ik nog na te dromen en te evalueren van hetgeen ik deze avond bij je gehoord heb.
De 2 hoofdzaken waar het me deze avond over ging waren een andere (lees betere) akoestiek en de chord eindversterker.

Maar goed, het is kindertjesbedtijd dus ik ga mijn verslag morgenavond maar maken van deze zeer interessante avond.

Leuk detail: ik stap even vlak voor middernacht bij Eric naar buiten en hoor meteen het dier der wijsheid.... een uil  ;D En wijsheid zal ik de komende tijd nodig hebben  ;) :D

Nogmaals bedankt voor deze leuke, gezellige avond aangevuld met de mooie verhalen hoe onze hifi loopbanen gelopen zijn en hoe we de keuzes gemaakt hebben die we gemaakt hebben  8)

Marcel
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

FrankB

Dat stukken overslaan is wel ideaal, dat moet je me maar eens leren ;D

Was leuk je even ontmoet de hebben Marcel!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

bmateijsen

Quantum leaps... zo dat zo even uitkomen!

Ben benieuwd naar de verdere bevindingen...

garmtz

Interessant Marcel! Ik zei toch dat je bij Eric langs moest gaan? ;D

eric_audio

Ik vond het een erg leuke avond. Veel nieuwe muziek gehoord. Erg leuk om Marcel (myself) te leren kennen. En om ca. kwart voor 10 kwam FrenkB ook nog even langs, om mijn Klankmodule te brengen. Het zal wel even duren trouwens voor die ingebouwd wordt. Ook ik heb nu geen tijd om veel te schrijven, later volgt meer. Maar ik wacht ook eerst af wat Marcel gaat schrijven, ik ben eigenlijk heel benieuwd.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

R

Lijkt me leerzaam bezoek marcel.. Kom op met die review.

myself

Quote from: FrenkB on January  5, 2006, 08:14:43
Dat stukken overslaan is wel ideaal, dat moet je me maar eens leren ;D
gewoon dagdromen  ;) reed zelfs nog verkeerd en daarna op automatische piloot gasgeven  ;D
Quote
Was leuk je even ontmoet de hebben Marcel!
was ook leuk jou te ontmoeten frank. Eindelijk een face to a name  :D

Quote from: bmateijsen on January  5, 2006, 08:18:56
Ben benieuwd naar de verdere bevindingen...
komen straks. eerst eten  :P
Quote from: garmtz on January  5, 2006, 08:45:07
Interessant Marcel! Ik zei toch dat je bij Eric langs moest gaan? ;D
yeap, maar je weet wel hoe dat gaat. Jullie eerst op bezoek, vakantie, oud project afronden, nieuwe opstarten en voor je het weet en weer tijd hebt is het ineens 2006  ::) En in de tussentijd heb ik ook nog wat andere dingen beluisterd  :D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

Quote from: eric_audio on January  5, 2006, 14:28:15
Ik vond het een erg leuke avond. Veel nieuwe muziek gehoord. Erg leuk om Marcel (myself) te leren kennen. En om ca. kwart voor 10 kwam FrenkB ook nog even langs, om mijn Klankmodule te brengen. Het zal wel even duren trouwens voor die ingebouwd wordt. Ook ik heb nu geen tijd om veel te schrijven, later volgt meer. Maar ik wacht ook eerst af wat Marcel gaat schrijven, ik ben eigenlijk heel benieuwd.
het was inderdaad een leuke avond eric. Ik voelde me ook meteen thuis. Komt misschien vanwege die mooie speakers in de hoeken  ;) ;D Het was een lekker open gesprek. En die nieuwe muziek... ja, dat is ook altijd het leuke aan andere mensen ontmoeten. Je leert weer nieuwe muziek kennen  8)

Nu weet ik trouwens ook wat de klankmodule is  ::) en dat frank ook helemaal muziek-gek is.
Heb je alles weer ingebouwd? Ik ga straks alles nog eens aan de binnenkant van mijn ogen afspelen. Het was een gedenkwaardige avond.  :D
Quote from: Ruben on January  5, 2006, 14:31:43
Lijkt me leerzaam bezoek marcel.. Kom op met die review.
ga mijn best doen. Heb het gevoel dat ik weer op mijn schrijversstoel zit  ::)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Audiofiel

Lekker opbouwen van de spanning. Maar wij willen verhalen lezen. Foto's zien. Ervaringen! ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

advr



je kunt de kont niet keren of er is weer een luister bezoek geweest :P :P :P

zeker een pracht installatie, hebben de buren ook genoten van Mahler c.s.?

heb je wat nieuws Eric?

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

myself

Quote from: Audiofiel on January  5, 2006, 18:28:19
Lekker opbouwen van de spanning. Maar wij willen verhalen lezen. Foto's zien. Ervaringen! ;D
in het kader van opbouw van de spanning  ;D alvast de CD's die ik bij me had en op volgorde van draaien gelegd  ;)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Audiofiel

Quote from: myself on January  5, 2006, 20:03:54
in het kader van opbouw van de spanning  ;D alvast de CD's die ik bij me had en op volgorde van draaien gelegd  ;)

Is dat van links naar rechts of van boven naar beneden? ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

myself

 ;D van links boven naar rechts onder. En frenkB: ja, we hadden het grootste deel al gehad want van de eerste 4 cd's hebben we er van 3 bijna de helft gedraaid  8) en de ombouw gedaan en en en en..... maar nu loop ik vooruit op de dingen die ik nog wil gaan schrijven >:D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

#14
Quote from: myself on January  5, 2006, 20:03:54
in het kader van opbouw van de spanning  ;D alvast de CD's die ik bij me had en op volgorde van draaien gelegd  ;)

Het wordt toch eens tijd dat je je collectie gaat uitbouwen.. Of heb je een standaard luistersessie setje? Ziet er bekend uit ;)

edit: nam je je cd 33 mee? Kreeg je je siltech's los :P

Audiofiel

Quote from: myself on January  5, 2006, 20:17:16
;D van links boven naar rechts onder.

Ja, dat zegt nog niets. Of ben je diagonaal wezen luisteren. >:D ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

myself

Quote from: Ruben on January  5, 2006, 20:18:57
Het wordt toch eens tijd dat je je collectie gaat uitbouwen.. Of heb je een standaard luistersessie setje? Ziet er bekend uit ;)

edit: nam je je cd 33 mee? Kreeg je je siltech's los :P
ik kon natuurlijk niet mijn hele CD kast meenemen want dan waren we nu nog aan het luisteren. Heb een selectie gemaakt om een aantal zaken te kunnen beluisteren: snelheid, details, zuiverheid, complexiteit, muzikaliteit etc.

Jammer dat mijn 'verzamelcd' niet werkte. Dan hadden we nog even kunnen luisteren naar nummers van
Pat metheny
Inessa Galante
Stacey Kent
Evanescence
Michael Hedges
Michael Jonasz

en die zul je vast nog niet allemaal kennen  ;)

Eric heeft geen Pre- dus we hebben zijn wadia gebruikt  ;)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

myself

#18
Quote from: FrenkB on January  5, 2006, 21:17:20
Leuk dat je ook een Inessa fan bent :)
ken haar eigenlijk pas sinds 3 weken maar was er meteen kapot van  8)
vooral bijv haar ave maria van gounod of casta diva
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

FrankB

Quote from: myself on January  5, 2006, 21:26:02
ken haar eigenlijk pas sinds 3 weken maar was er meteen kapot van  8)
vooral bijv haar ave maria van gounod of casta diva

Het Ave Maria heeft haar beroemd gemaakt in Nederland, ik meen in een uitzending van Ivo Niehe.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

eric_audio

Quote from: advr on January  5, 2006, 18:47:49
heb je wat nieuws Eric?

Nieuwe spullen? Nee Ad, ik upgrade sowieso maar heel af en toe. Op het lijstje voor dit jaar staan kabels. Gisteravond bleek ook al heel snel dat mijn luidsprekerkabels de bottleneck waren. Maar meer ga ik niet zeggen, ik wacht op myself, die nu volgens mij al een halve avond op zijn schrijvers stoel zit (writers block waarschijnlijk...)   :)
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

myself

Quote from: eric_audio on January  5, 2006, 22:11:58
Nieuwe spullen? Nee Ad, ik upgrade sowieso maar heel af en toe. Op het lijstje voor dit jaar staan kabels. Gisteravond bleek ook al heel snel dat mijn luidsprekerkabels de bottleneck waren. Maar meer ga ik niet zeggen, ik wacht op myself, die nu volgens mij al een halve avond op zijn schrijvers stoel zit (writers block waarschijnlijk...)   :)
hahahahaha, hoe raad je het.  :D Meer de moeite om wat ik gehoord, gedacht en gevoelt heb op papier te zetten en niet te snel tot conclusies te komen. Maar ben nog steeds benieuwd hoe je het verschil tussen de LS kabels ervaren hebt ondanks dat je niet op de sweetspot zat...
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

#22
Here goes: ;)

Waarom
Waarom deze meet&greet? Mijn akoestiek is niet echt denderend want de boxen staan niet symmetrisch. Ik had ze al een stuk naar voren gehaald, waardoor het behoorlijk opknapte maar of het nu echt goed was wist ik niet. Daarnaast ben ik op zoek naar nog beter stereo geluid en heb al wat dingen in huis gehad om te kijken welke kant ik op wil. Een Chord is een van de betere kandidaten. Eric_audio heeft zowel B&W 803's, een Chord alsmede een goede symmetrische ruimte 8) 8).

Advies van Garmt was dan ook om eens bij Eric te gaan luisteren en zo te ervaren waartoe de 803's in staat zijn. Meer een soort 'referentie' opdoen. Hoeveel scheelt mijn geluid met die van Eric zijn set. Zeker ook met in het achterhoofd wat ik er op vooruit zou gaan als ik 90 graden zou gaan draaien met mijn set en een goede versterker voor mijn powerhungry boxen zou aanschaffen. Vandaar dit bezoek en Eric nogmaals bedankt dat je me hebt toegelaten in je stereo-tempel. ;D
(ter info: eric gebruikt de wadia als voorversterker, MIT interlinks, de chord als eindtrap en 803's voor weergave en heeft er zelf MIT LS kabels aan hangen. Vraag me niet naar de types)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

#23
De avond
Na wat omzwervingen (TomTom kende niet alle huisnr’s en met wat paaltjes in de weg wordt het allemaal wat moeilijker :P) kwam ik 19.45 bij Eric aan. Ik had hem wel eens op een VAD foto gezien dus helemaal onbekend was hij niet meer voor me. :D

Binnengekomen kreeg ik al meteen een echt thuisgevoel. In de hoeken stonden B&W 803’s me aan te kijken en lekker in te spelen. Ha, die ken ik ;D. Wel in een andere kleur, maar toch heel herkenbaar, maar ook meteen een extra verrassing. De kamer van Eric heeft erg veel weg van hoe het er bij mij uitziet als ik 90 graden zou draaien.
Bij Eric staan de boxen in de lengte opgesteld en er zit echt meters ruimte achter de luisterpositie 8). Totaal geen last van reflecties van achteren dus. Ook de ruimte tussen de boxen zou ongeveer even groot zijn als ik 90 graden zou gaan draaien. Deze behoorlijk symetrische opstelling zal me een goed beeld geven van wat er mogelijk is met deze boxen.

Ik bewonder Eric zijn Chord, die in het wandmeubel staan :o. Hij is in het zwart... die zie je niet vaak. En ook de Wadia is in het ‘echie’ mooi om te zien. Nu het geluid nog. Ondertussen kletsen we maar raak over muziek, de merken, hoe we weer in de muziek gerold zijn etc etc.
Terwijl Eric de espresso’s maakt (ik moet meteen aan de thread hier denken over espresso-apparaten ;D ;D) worden al de eerste klanken van mijn meest favoriete CD van dit moment weergegeven. Ik ga er eens goed voor zitten op de sweet spot. Ik zie nog net dat Eric zijn 803’s nog verder ingedraaid heeft dan bij mij en ze nog iets verder uit elkaar staan, maar dan wordt ik al in het 1e nr van krushevo getrokken.
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

Mooi hoor. Ik moet natuurlijk heel erg wennen aan de andere akoestiek, Chord, wadia speler (+pre) en de MIT kabels. Er valt me al vanalles op, maar wil het nog niet gaan beschrijven. Eerst gewoon even lekker luisteren. Na een tijdje merk ik idd dat de Chord gewoon lekker snel is, maar ik heb ook het idee dat de MIT deze snelheid weer afremt. Net alsof een ferrari aan komt rijden en dan door smeltend asfalt moet rijden en er af en toe een anker uitgegooid wordt ::). Niet zo extreem als ik het nu zeg, maar mijn herinnering aan de Chord van garmt die er thuis aangehangen heeft en bijv de MF A5, is toch net iets anders. We besluiten toch om mijn Red Dawn LS kabels eraan te gaan hangen. Ik snap trouwens ook meteen waarom Eric nog even wacht met zijn LS-kabels te upgraden... hij heeft echt een behoorlijke lengte nodig :o en dat gaat geld kosten. De Chord en Wadia worden uit de kast gehaald en tussen de boxen neer gezet. Nu zijn mijn RD's wel lang genoeg.

En weer Krushevo van voren af aan aangezet. Ja, dit is het geluid wat mij nog beter bekend voorkomt. Er is meer snelheid, gitaaraanslagen zijn puntiger en meer live. Dit vond ik op de MIT wat minder uit de verf komen. Ik weet nu niet meer of de MIT nu meer stage had. Ik geloof het wel, maar daarvoor heb ik te kort geluisterd en er eigenlijk minder op gelet.
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip