Larzie zijn HT

Gestart door larzie, oktober 10, 2011, 21:22:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

larzie

Nog meer pech. Volgens mij ben ik geflitst net. Hebben die gasten niks beters te doen en echte criminaliteit aan te pakken ipv nog meer verkapte belastingen te incasseren van de gewone burger? Het heeft iig niks met de verkeersveiligheid te maken. Flitsers zorgen alleen maar voor gevaarlijkere situaties, omdat iedereen spontaan op de rem trapt! Afschaffen die bende!
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Raymond187

Hoe hard reed je ?

Zou erg zonde van de centen zijn  :nopompom:

larzie

115 denk ik op een stuk van 100 km/u.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

larzie

Stomme bermjapanners!
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

Hmja, eerzaam werk zoeken is ook zoiets ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

larzie

Citaat van: RalphH op maart 21, 2013, 21:45:31
Hmja, eerzaam werk zoeken is ook zoiets ;D

Zelfs in deze tijd van crisis kennen ze geen medelijden en gooien ze de boetes zelfs nog omhoog ook.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Raymond187

Is ook maar de opdracht van die NSBers in Denhaag

Xander32

Gewoon aan de max. houden of het verlies pakken ...

Ik rij zelf ook steevast wat te hard, dat ik dan een x geflitst zal worden en dat mij een aantal euris gaat kosten is een logisch gevolg.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

larzie

Dat is inderdaad het risico van het vak. Je weet het maar toch baal je wel als je een keer geflitst/gelaserd wordt.
Geef als overheid dan in ieder geval eerlijk toe dat het niet is voor de verkeersveiligheid, maar om de staatskas te spekken.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

larzie

Citaat van: Raymond187 op maart 21, 2013, 16:54:17
je hebt een mxr700 waarom zou je een Denon willen?

Nog even terugkomen op je vraag. Uiteraard bedoeld je een Onkyo ipv een Denon.
Ik wilde gewoon een leuke goedkope receiver er met de tijd bij voor op mijn slaapkamer. Toevallig stond de TX-NR5010 opeens tussen de goedkopere receivers. Dat was uiteraard wel erg opvallend. Zelf zat ik te kijken naar een Onkyo TX-NR414, Pioneer VSX-922 of Yamaha RX-V473 van rond de 300 euro. Had ik toch maar net als LuPo die TX-NR5010 besteld die ik zelf had gevonden en getipt. Als je alles van te voren zou weten! :P

Dan had ik m verkocht en mooi een subwoofer, Tannoy D300 of D500 rears en als er nog geld over zou zijn een mooie goedkope receiver gekocht voor boven :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

LuPo

De receiver is verkocht en wordt volgende week opgehaald. Volgende week gaan we ook samen met de koper hem even testen of hij werkt. Dus dan kan ik hem zelf ook nog mooi even horen!
Ik kan hem dan even testen op twee Dali Concept 6 speakers. Van tevoren ga ik wel even een bepaald nummer luisteren op de SR5005 van mijn ouders en vervolgens switchen naar de NR5010. Kijken wat het verschil is. :D

Dus helaas kan ik hem niet meer aan jullie laten horen RalphH en Larzie! Hopelijk vinden jullie het niet erg. Ik ga binnenkort wel een nieuwe subwoofer kopen en dat wordt waarschijnlijk een SVS PB-1000. Wat vinden jullie daarvan?

JCL

Citaat van: LuPo op maart 24, 2013, 20:16:35
De receiver is verkocht en wordt volgende week opgehaald. Volgende week gaan we ook samen met de koper hem even testen of hij werkt. Dus dan kan ik hem zelf ook nog mooi even horen!
Ik kan hem dan even testen op twee Dali Concept 6 speakers. Van tevoren ga ik wel even een bepaald nummer luisteren op de SR5005 van mijn ouders en vervolgens switchen naar de NR5010. Kijken wat het verschil is. :D

Dus helaas kan ik hem niet meer aan jullie laten horen RalphH en Larzie! Hopelijk vinden jullie het niet erg. Ik ga binnenkort wel een nieuwe subwoofer kopen en dat wordt waarschijnlijk een SVS PB-1000. Wat vinden jullie daarvan?

SVS wordt vaak genoemd als echte film sub. Als dat is waar je naar opzoek bent denk ik dat je prima zult slagen. Gaan meestal erg diep en hebben veel slam, wat zorgt dat ze een grote impact hebben mbt film. Voor muziek wordt ze vaak verweten dat ze snelheid missen. Mijn tip voor een sub zou zijn kijk goed rond op de 2e hands markt. Een nieuwe sub vind ik vaak kapitaal vernietiging. Innovatie op gebied van subs is gering, afschrijving is aanzienlijk. Dan laat ik de afschrijving liever aan een ander over :)

larzie

High-q heeft een SVS PB13 ultra en die knalt wel goed. Zijn toen nog wel even bezig geweest met Ralph met de ideale plaatsing ivm de staande golven. Ik heb niet veel subs gehoord dus kan er weinig over zeggen. Ik heb nog een Velodyne DD15 en een SPL1200 ultra gehoord. Mijn voorkeur gaat dan toch uit naar Velodyne, maar goed dat is smaak. Daarnaast betaal je ook meer. SVS is net als BK veel bang-for-the-buck. Je moet luisteren wat in jouw ruimte geschikt is.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

LuPo

Citaat van: JCL op maart 24, 2013, 23:37:27
SVS wordt vaak genoemd als echte film sub. Als dat is waar je naar opzoek bent denk ik dat je prima zult slagen. Gaan meestal erg diep en hebben veel slam, wat zorgt dat ze een grote impact hebben mbt film. Voor muziek wordt ze vaak verweten dat ze snelheid missen. Mijn tip voor een sub zou zijn kijk goed rond op de 2e hands markt. Een nieuwe sub vind ik vaak kapitaal vernietiging. Innovatie op gebied van subs is gering, afschrijving is aanzienlijk. Dan laat ik de afschrijving liever aan een ander over :)

Bedankt, duidelijke info! Ik kijk 90% van de tijd dat ik de set gebruik films en maar 10% muziek. Op internet las ik reviews en daar waren ze verrast over de snelheid van de PB-1000. Ik ga nog even weer verder neuzen. :)
Overigens valt het mij hier in de markt altijd tegen hoeveel afschrijving er wordt gerekend. Er wordt best wat betaald voor subs. Ook bijv als ze al twee jaar oud zijn nog steeds 2/3 van de nieuwprijs bijv. Terwijl je dan helemaal geen garantie meer hebt. Dan koop ik liever nieuw.

Citaat van: larzie op maart 24, 2013, 23:49:18
High-q heeft een SVS PB13 ultra en die knalt wel goed. Zijn toen nog wel even bezig geweest met Ralph met de ideale plaatsing ivm de staande golven. Ik heb niet veel subs gehoord dus kan er weinig over zeggen. Ik heb nog een Velodyne DD15 en een SPL1200 ultra gehoord. Mijn voorkeur gaat dan toch uit naar Velodyne, maar goed dat is smaak. Daarnaast betaal je ook meer. SVS is net als BK veel bang-for-the-buck. Je moet luisteren wat in jouw ruimte geschikt is.

Ga ik zeker doen! Op basis van mijn budget en reviews ga ik nog even verder zoeken.

larzie

Overigens High-q tipte me laatst de SVS SB12-NSD. Deze koste toen 550 euro ofzo. Misschien is dat wel wat voor je? Het is lastig om een sub te kiezen. Eigenlijk moet je hem goed ingesteld in je eigen setup beluisteren. Als dat lastig wordt zou ik afgaan op de recensies van onze forumgenoten.  :smile:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Je kan voor SVS toch even langs Hi-Fi Corner? Je woont toch in de buurt ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Martijnst1990

Larzie, bevalt je tv nog nu je er helemaal aan gewend bent? Of heb je ook wat nadelen kunnen ontdekken?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Raymond187

Citaat van: larzie op maart 21, 2013, 23:50:22
Nog even terugkomen op je vraag. Uiteraard bedoeld je een Onkyo ipv een Denon.
Ik wilde gewoon een leuke goedkope receiver er met de tijd bij voor op mijn slaapkamer. Toevallig stond de TX-NR5010 opeens tussen de goedkopere receivers. Dat was uiteraard wel erg opvallend. Zelf zat ik te kijken naar een Onkyo TX-NR414, Pioneer VSX-922 of Yamaha RX-V473 van rond de 300 euro. Had ik toch maar net als LuPo die TX-NR5010 besteld die ik zelf had gevonden en getipt. Als je alles van te voren zou weten! :P

Dan had ik m verkocht en mooi een subwoofer, Tannoy D300 of D500 rears en als er nog geld over zou zijn een mooie goedkope receiver gekocht voor boven :D
Tja... niet aan denken. Als je er teveel aan denkt voel je je nog k*t ook  :nopompom:

Als Lupo slim was geweest had hij er 5 besteld :P dan had hij 5 * 1600e verdient :D


LuPo

Citaat van: larzie op maart 25, 2013, 09:21:01
Overigens High-q tipte me laatst de SVS SB12-NSD. Deze koste toen 550 euro ofzo. Misschien is dat wel wat voor je? Het is lastig om een sub te kiezen. Eigenlijk moet je hem goed ingesteld in je eigen setup beluisteren. Als dat lastig wordt zou ik afgaan op de recensies van onze forumgenoten.  :smile:

Dat zou ook wat kunnen zijn. Was dat een tweedehandse? Het is inderdaad lastig. Maar tot nu toe heb ik altijd geluisterd in de luisterruimte en dan kom je er snel genoeg achter wat je mooi vind. :)
Al is dat qua akoestiek natuurlijk weer totaal anders dan thuis, het zal dus altijd een kleine gok blijven. Maar als de reviews goed zijn dan zit het vaak wel snor. ;)

Citaat van: high-q op maart 25, 2013, 09:27:54
Je kan voor SVS toch even langs Hi-Fi Corner? Je woont toch in de buurt ;)

Ga ik vanmiddag denk ik ook doen. :D

RalphH

Als ik heel eerlijk ben, denk ik dat het voor een film-sub (mits je wat fatsoenlijks koopt) niet zozeer uit maakt hoe ie "klinkt". 't Gaat er vooral om dat ie op de juiste plek doet wat ie moet doen en dan graag volgens de specs.
Een filmsub moet toch vooral bloazen ;D.

Sub als aanvulling in een verfijnde stereo setting (highlevel aangesloten) is een ander verhaal.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

LuPo

Citaat van: RalphH op maart 25, 2013, 17:46:18
Als ik heel eerlijk ben, denk ik dat het voor een film-sub (mits je wat fatsoenlijks koopt) niet zozeer uit maakt hoe ie "klinkt". 't Gaat er vooral om dat ie op de juiste plek doet wat ie moet doen en dan graag volgens de specs.
Een filmsub moet toch vooral bloazen ;D.

Sub als aanvulling in een verfijnde stereo setting (highlevel aangesloten) is een ander verhaal.

Helemaal mee eens. Daarom ook maar gelijk de PB-1000 gekocht aangezien hij er goed uit ziet (heel netjes afgewerkt met black ash en ronde hoeken!). Kon hem alleen niet beluisteren maar goed. Ik ga hem maar lekker testen thuis! 'Let's try this at home' 8)

larzie

Ik had al gereageerd in je topic :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

LuPo

Citaat van: larzie op maart 25, 2013, 19:36:11
Ik had al gereageerd in je topic :D

Ik houd je topic goed onder de aandacht. :D

larzie

Heren en wellicht dames. Ik heb weer nieuws te melden. Mijn Eltax rears heb ik vandaag kunnen vervangen voor Tannoy D300's:





Mijn allereerste plan was om de behuizing van mijn htpc komende zondag te vervangen voor een Originae S16T behuizing. Dit omdat ik dan mijn tv niet hoef aan te zetten vanwege de ingebouwde lcd monitor in de behuizing. Echter deze persoon op marktplaats trok, na overeengekomen te zijn met mij, de overeenkomst in en besloot om de behuizing niet meer te verkopen maar te ruil aan te bieden op marktplaats. Hij wil nu de zilverkleurige behuizing ruilen met een vrijwilliger voor een zwarte S16T. Ik wens hem veel succes. Ik acht de kans zeer klein.

Maar goed ik dacht laat ik eens kijken wat er nog meer op mp staat. En opeens staan de zwarte D300's weer op mp, waarvan bij dezelfde verkoper de koop eveneens niet doorging, omdat hij geen D500's kon bemachtigen. Dus maar gereageerd dat mijn geboden bedrag nog steeds gold. Waarop hij vroeg wanneer ik ze kwam halen. Hij had nu inmiddels wel D500's kunnen bemachtigen.  Dus ik heb ze maar meteen opgehaald voor hij zich weer ging bedenken.

Thuis aangekomen de Eltax Monitor III Special Editions ontkoppeld en de Tannoy D300's als rears aangesloten. Vervolgens mijn ARC setje uit de Anthem doos gehaald om de nieuwe speakers opnieuw in te stellen. Na 16 metingen eerst maar even wat muziek in stereo aangeslingerd. Uiteraard had dat nog weinig effect om de D300's te beluisteren aangezien dat mijn rears zijn nu.  :tongue2: Vervolgens Raccoon in DTS geluisterd en dat klonk al erg lekker, maar goed die had ik nog niet geluisterd dus maar geswitched naar wat concerten op bluray, waaronder Adele.
Wat meteen opviel was een veel homogener en rustiger geluidsbeeld. Je kon nu goed het verschil horen met de Eltaxen die toch net even een andere geluid hebben. Vooral het hoog van de Eltaxen is wat scherper en de klank ook anders. Ik heb ook het idee dat het geluid nu ook behoorlijk losser is van de speakers. Ik heb het idee of het geluid niet meer uit de speakers komt. Het is net of ze uitstaan en het geluid uit de omgeving komt.

Volgende test. Stukjes film. Waaronder Red Bulls the Art of Flight - openingscene , Transformers - openingsscene , Django - laatste 2 schietscene's. Ook al is het beeld rustiger, toch heb ik het idee alsof ik meer detail hoor en een betere plaatsing van het geluid. Ik hoor een aantal geluiden die ik eerst niet hoorde of die eerst niet opvielen.

Al met al nu al erg tevreden met de D300's en ik ben benieuwd wat met name High-q en Ralph van de aanpassing vinden. Ralph heeft ook nog niet de Anthem meegemaakt dus het zal alweer een heel verschil zijn met de vorige M&G toen er met de Marantz nog heel veel galm in de kamer kwam door de matige controle van het laag door de Marantz. Ook nieuwsgierig wat Thuur ervan vind als hij dan meekomt. Aangezien hij een mooie Arcam AVR600 heeft staan.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT