Larzie zijn HT

Gestart door larzie, oktober 10, 2011, 21:22:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

morca

Het komt door je grote front,s vermoed ik,beneden had ik ook een dergelijk probleem.
Afdichten vd poort hielp hier,toen werd de roommode minder aangesproken.

RalphH

#701
Aan allen ;D
Dat het een roommode is, is wel de meest voor de hand liggende conclusie, maar dan graag toch ook een verklaring waarom deze met een andere versterker (zoals door Larzie ondervonden met een Arcam) dan ineens niet meer aanwezig is.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Daar zit toch een correctie systeem op,dsp zeg maar ?
Dan kan je een boel wegregelen.
Als je die uit had staan..............is het iid vreemd

RalphH

Ik heb de aanname gedaan dat die vlak stond...en da's niet handig inderdaad ;D. Wellicht Larzie hier nog iets van kan zeggen.
Een testje met andere amp zal dan uitsluitsel moeten geven.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Als hij ook correctie gebruikt en die stond nog aan.
Die roommode is vaak rond de 40 a 50 hz,en als ik me niet vergis hebben ze ook nog een dezelfde speakers..........

Ik vermoed dat het nog aanstond

larzie

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

larzie

#706
Net met Ralph op whatsapp besproken. In pure direct mode is het probleem er nog steeds. In pure direct is er geen correctie.

En net nogmaals getest. Als je inderdaad een meter vooruit gaat zitten klinkt het perfect! Niks wapperend laag meer.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

morca

Citaat van: larzie op november 18, 2012, 14:04:30
Net met Ralph op whatsapp besproken. In pure direct mode is het probleem er nog steeds. In pure direct is er geen correctie.

En net nogmaals getest. Als je inderdaad een meter vooruit gaat zitten klinkt het perfect! Niks wapperend laag meer.
oorzaak gevonden,staande golf.
Dat word schuiven,je kamer opnieuw inrichten  ;)

larzie

Citaat van: morca op november 18, 2012, 15:30:10
oorzaak gevonden,staande golf.
Dat word schuiven,je kamer opnieuw inrichten  ;)

Probleem is dat anders inrichten geen optie is. Dat wordt dan toch sparen voor de Anthem MRX700 met ARC. Nu was ik al aan t sparen voor een subwoofer dus zit al aardig in de buurt met sparen :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT


larzie

Citaat van: morca op november 18, 2012, 15:57:03
Van dat inrichten was een grapje  :P
Wel jammer dat je sub nou niet doorgaat  :(

Sub is toch lang wachten voor er iets leuks voorbij komt. Misschien dat ik de SR8002 wel te koop ga zetten.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Staaled

Citaat van: larzie op november 18, 2012, 15:54:05
Probleem is dat anders inrichten geen optie is. Dat wordt dan toch sparen voor de Anthem MRX700 met ARC. Nu was ik al aan t sparen voor een subwoofer dus zit al aardig in de buurt met sparen :)
als je met actief laag gaat spelen, en de sub is ook bij stereo actief, kun je uiteraard ook die piek weghalen met DSP alleen aan de sub.
Denk dan aan een anti-mode of mini-dsp.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

RalphH

Had je die Arcam dan Audyssey laten doen ofzo? Blijf het vreemd vinden als je daar met vlakke eq hetzelfde had.

Meter voor de luisterplek zat de piek er ook nog toch?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Citaat van: RalphH op november 18, 2012, 16:50:47
Had je die Arcam dan Audyssey laten doen ofzo? Blijf het vreemd vinden als je daar met vlakke eq hetzelfde had.

Meter voor de luisterplek zat de piek er ook nog toch?

Voor zo ver ik weet zat er op die Arcam helemaal niks qua eq.
We hadden op de plek waar Lars zijn tafel staat nog een meting gedaan, daar was het goed.
Achteraf zaten we nog geintjes te maken dat hij daar maar op een krukje moest gaan zitten.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

morca

Citaat van: Hipster op november 18, 2012, 16:08:02
als je met actief laag gaat spelen, en de sub is ook bij stereo actief, kun je uiteraard ook die piek weghalen met DSP alleen aan de sub.
Denk dan aan een anti-mode of mini-dsp.
Daar had ik ook al aan gedacht,maar of deze grote speakers genoeg af zullen vallen bij 80 hz ?.
Zo,n roommode is wel naar hoor,meestal komt ie ook op small terug,maar wel in mindere mate.
De helft ofzo vermoed ik

Staaled

Citaat van: morca op november 18, 2012, 17:08:10
Daar had ik ook al aan gedacht,maar of deze grote speakers genoeg af zullen vallen bij 80 hz ?.
Zo,n roommode is wel naar hoor,meestal komt ie ook op small terug,maar wel in mindere mate.
De helft ofzo vermoed ik
Klopt, maar
Icm met (gedeeltelijke) poortpluggen gaat dat denk ik wel lukken.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)


Raymond187

Als ICT teammanager zeg ik altijd tegen de klanten of laat ik mijn team zeggen.

Voor elk probleem wat u heeft hebben wij 2 oplossingen :D

Option1)  Ik heb de oplossing voor je. Ik kom naar je toe rijden en we ruilen onze main speakers :D
Voila van mij hoef je er niks voor bij te betalen :P

Zo ben ik :D

Option 2) Jij komt naar mij en we ruilen onze main speakers :D

Weg laag probleem en kan je met je gespaarde knaken een mooie DD12+ kopen  :thumbs-up:

tadaaaaaaaaa nog meer unresolved issues waar ik mee kan helpen  :clapping:






larzie

Het spijt me. Uit ervaring weet ik dat ICT managers niet te vertrouwen zijn.  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Raymond187

Ik heb geen haar op me hoofd dus mij kan je niet over 1 kam scheren :D hahaha

Wel een vervelend issue wat je hebt :/

Er was al een optie om een sub toe te voegen en dan op 80 hz afstellen om het laag door de Sub op te vangen? Ben wel nieuwsgierig of dat de oplossing is. Zou wel mooi zijn en financieel leuker dan een nieuwe receiver EN Sub.

btw enig idee welke sub je zou willen?

Staaled

#720
Vraagje :je Avatar is de situatie mbt je speakers?

edit:
zie het al op pagina 1. :)

Rechterspeaker in de hoek, cornerloaded dus , geeft met een poort aan de achterzijde een flinke toename van het laag.
Links staat trouwens ook dicht op een muur, maar zal minder doen in deze.

Opties:
poort(en) dempen
sub met (interne) DSP
receiver/processor met DSP ( ARC of Audyssey)

Combinatie kan uiteraard ook. ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

high-q

Citaat van: Hipster op november 19, 2012, 10:12:24
Rechterspeaker in de hoek, cornerloaded dus , geeft met een poort aan de achterzijde een flinke toename van het laag.
Links staat trouwens ook dicht op een muur, maar zal minder doen in deze.

Hebben we het eerder over gehad Lars. Op zich valt er nog best wat te schuiven voordat je over gaat op aanschaf van nieuwe apparatuur ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

morca

Poorten achter idd.
Stop ze eens dicht,ik heb deze meting hier voor 3 weken terug ook gezien,na een paar sokken was het stukken beter aan te horen.

larzie

#723
Citaat van: high-q op november 19, 2012, 11:44:54
Hebben we het eerder over gehad Lars. Op zich valt er nog best wat te schuiven voordat je over gaat op aanschaf van nieuwe apparatuur ;)

Welke kant wil je opschuiven dan?

Citaat van: morca op november 19, 2012, 17:57:49
Poorten achter idd.
Stop ze eens dicht,ik heb deze meting hier voor 3 weken terug ook gezien,na een paar sokken was het stukken beter aan te horen.

Heb net even geprobeerd. Sokken verbeterden niet het laagprobleem en bovendien kreeg ik koude voeten. :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

morca

Jammer........
doe ze maar gauw weer aan dan  ;)

ben wel bang dat je sub dit ook gaat doen,denk dat je 2 correctie systemen nodig gaat hebben idd.
1 voor je front,s,en later voor de sub....
Je hebt een nare roommode