Larzie zijn HT

Gestart door larzie, oktober 10, 2011, 21:22:12

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

larzie

Citaat van: morca op mei  4, 2012, 23:55:32
Oh dat sportieve van seat ken ik van de cupra,spreek me er niet van.
Klinkerweg was een verrassing ,130 140 door buitengebied,stuiter stuiter..... maar goed dat ik het voelde.
met zo,n auto vlieg je de weg af als je een hobbelig stuk krijgt opeens,en dan net eens te hard rijd

Die Seat Leon 1.8 TSI van mij was al snel, maar de Cupra is helemaal een rijdende raket :P Hoorde van de dealer dat de meeste heren die een Cupra kopen liever niet het woordje Cupra achter op hun auto hebben staan. Dat bordje Cupra is een police-magnet schijnt! :P Zal ook wel zo zijn bij bijvoorbeeld een BMW met M3 of M5 erop.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

morca

BMW...... ,nou moet je ophouden over auto,s als we over BMW,s beginnen ga ik los ,dat rijd pas lekker,en door  :D  :D

Als ik daarin zit ......... rijd echt lekker.
In een bijna nieuwe 530D een sprintje gedaan,dat trekt best snel op  :blink:

larzie

Citaat van: morca op mei  5, 2012, 00:47:33
BMW...... ,nou moet je ophouden over auto,s als we over BMW,s beginnen ga ik los ,dat rijd pas lekker,en door  :D  :D

Als ik daarin zit ......... rijd echt lekker.
In een bijna nieuwe 530D een sprintje gedaan,dat trekt best snel op  :blink:

Maar snel een BMW kopen dan met goede stoelen voor je rug! Dan kun je een keer langskomen!  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

morca

Auto zat idd wel Erg lekker ,was van me baas ,zegt wel wat over wanneer ik er 1 heb.
Pasen is al geweest,en pinksterren komt nog ..........  :D

skyfox

Mooie Focus!!! Een maatje van me heeft de station uitvoering. Dit model heeft een heel hoog gadgetgehalte (vooral met het lichtpakket :D).
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

larzie

Citaat van: skyfox op mei  5, 2012, 07:53:31
Mooie Focus!!! Een maatje van me heeft de station uitvoering. Dit model heeft een heel hoog gadgetgehalte (vooral met het lichtpakket :D).

Ja dat klopt wel een beetje :) Alles wat er op kan zitten zit er zo'n beetje op. Het is alleen nog uitzoeken geblazen. Doe eerst alles lekker zonder manual, want het meeste spreekt voor zich. Moet zo wel even in het boekje kijken hoe ik mn ambilight van kleur verander. Staat nu op blauw :) Best wel vet overigens.
Kwa rijcomfort en luxe is het echt een stuk vooruit in ieder geval t.o.v. mijn Seat. Wat betreft rijgedrag was mijn Seat wat directer en sportiever, dat dat bij de Ford minder is vind ik niet zo erg. Met deze auto rij ik wat relaxter van punt A naar B. :)

Leuk zo'n nieuwe "Gadget" !!!  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Gefeliciteerd met je nieuwe auto :pompom: Het past wel in je topic want je luistert toch ook muziek in de auto? ;D Hoe is de audio-ervaring in de Focus?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Citaat van: HTip op mei  5, 2012, 12:07:30
Gefeliciteerd met je nieuwe auto :pompom: Het past wel in je topic want je luistert toch ook muziek in de auto? ;D Hoe is de audio-ervaring in de Focus?

Goed! Beter dan in de Seat Leon! Het klinkt allemaal wat warmer. Heb er nog niet heel veel mee gespeeld nog. Maar zenders zoeken enzo is heel erg mooi ingericht. Je kan AM/FM en nog wat meer kiezen en dan zie je alle stations in het menu waaruit je kan selecteren. Straks even puzzelen hoe ik de audio van mn iphone afspeel. Of de autoradio FLAC kan afspelen maakt me niet zoveel uit. Autoradio's zijn nou weer niet zo goed dat je daar het verschil echt zal horen denk ik :P
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Ook in caraudio kan je heel ver gaan. Ik had graag een Pioneer P99 maar dan werkte mijn navigatie niet meer. En ik heb uit mijn vorige Leon nog een prachtstel speakers (Focal en MB Quart) liggen. Dat klonk aanmerkelijk beter dan de standaardspeakers. Dat moest de verkoper van Toyota toch wel snel beamen :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

high-q

Citaat van: larzie op mei  5, 2012, 12:11:18
Autoradio's zijn nou weer niet zo goed dat je daar het verschil echt zal horen denk ik :P

Oei, laat een car-fi nut dat niet lezen. Sommigen hebben voor een bedrag wat wij aan ht-apparatuur uitgeven in hun auto gebouwd  :o
Tijdje geleden nog in een eventuele opvolg auto gezeten met een compleet Meridian systeem, dat was best indrukwekkend  :headbanging:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Ongetwijfeld, maar vraag me af of de ruimte in de auto en de kwaliteit van de speakers het haalt t.o.v. een dedicated room in huis met topspeakers. Denk dat de plaatsing bijvoorbeeld in een auto lang niet zo nauwkeurig is net als de soundstage.

Zat vroeger een gast bij mij op basketbal. Die had ook een vermogen aan audioapparatuur in zn auto, maar had het idee dat het meer de bedoeling was om zoveel mogelijk lawaai te produceren en de auto te laten trillen. 

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

morca

Citaat van: larzie op mei  5, 2012, 17:25:11
Ongetwijfeld, maar vraag me af of de ruimte in de auto en de kwaliteit van de speakers het haalt t.o.v. een dedicated room in huis met topspeakers. Denk dat de plaatsing bijvoorbeeld in een auto lang niet zo nauwkeurig is net als de soundstage.

Zat vroeger een gast bij mij op basketbal. Die had ook een vermogen aan audioapparatuur in zn auto, maar had het idee dat het meer de bedoeling was om zoveel mogelijk lawaai te produceren en de auto te laten trillen. 


Licht erg aan de auto,ik heb namelijk best veel ingebouwd en ervaren hoeveel verschil dat alleen al maakt.
Die dure Alpine kinkt trouwens wel aanemelijk beter als een boel buget merken.
Maar ik had er ook geen misselijk setje inzitten,plus dat de ford sierra erg goeie akoestiek had,en niks rammelde.Hatchback trouwens...ik heb het nu trouwens een groot deel over de sub akoestiek .

Nooff

Citaat van: larzie op mei  5, 2012, 17:25:11
Ongetwijfeld, maar vraag me af of de ruimte in de auto en de kwaliteit van de speakers het haalt t.o.v. een dedicated room in huis met topspeakers
In principe is HT hifi versterking vaak niet zo goed als MOSFET, alleen op de kleine vierkante meter zou ik helemaal gek worden. Mooie auto trouwens, ik zit regelmatig in de station uitvoering, heel prettige auto!

morca

Citaat van: Nooff op mei  5, 2012, 19:24:44
alleen op de kleine vierkante meter zou ik helemaal gek worden.
word je ook op het laatst,daarom staan en nu JL,s in me HT en huiskamer,de eerste was een test uit de auto gehaald met kist en al toen ik er gek van werd zeg maar  :D

Laat me dat nader toelichten ,de 306 daarna rammelde klonk beroerd,akoestiek dan.
Daardoor niet mooi hoorbaar laag maar wel vervelend veel druk op je oren ...... echt niet prettig meer.

Maar ik dwaal af,maar wilde even toelichten hoeveel dat uitmaakt.

hr15

Dat knopje zou je toch moeten hebben om de buitenspiegels in te klappen. De mijne beeft dit net boven de knop zitten om je spiegels elektrisch af te stellen. Klein rond knopje is het lijkt een soort resetknop.

Citaat van: larzie op mei  4, 2012, 23:37:33
Thanks! :)

Dat was ook uiteraard de insteek! :laugh:

Ik kan hem aanbevelen :) Je merkt gewoon het verschil in luxe t.o.v. mijn Seat Leon wat uiteraard wat meer een sportievere auto was. Maar deze rijdt ondanks dat hij minder snel optrekt, alhoewel het best meevalt, echt verder perfect. Mooi alle details ook. Net naar huis gereden in het donker. Heb het lichtpakket erbij besteld. Lichten gaan met de stuurrichting mee, heb ambilight in de auto, neonverlichting en dat geeft echt meer zicht op de weg. Ik ben erg tevreden. Het enige waar ik me een klein beetje aan stoor is dat je de spiegels "handmatig" moet inklappen. Er is niet een knopje dat ze volledig zelf automatisch inklappen net als bij de Seat.
Maar er zitten leuke speeltjes op. Ingebouwde navigatie met ook bluetooth voor je mobiel en ik geloof dat ik ook via bluetooth de afspeellijst van m'n iphone kan afspelen. Is nog allemaal even uitproberen.
Het was ook nog even wennen met fileparkeren. Krijg je met die nieuwe auto's he. De Focus is ook iets groter dan de Seat.

1e vraag zie boven :) Dat zijn mijn eerste indrukken.

Als motor heb ik de 1.6 diesel. Econetic lease versie met 115 pk.


larzie

Citaat van: hr15 op mei  9, 2012, 19:46:31
Dat knopje zou je toch moeten hebben om de buitenspiegels in te klappen. De mijne beeft dit net boven de knop zitten om je spiegels elektrisch af te stellen. Klein rond knopje is het lijkt een soort resetknop.

Stond idd in het boekje maar bij mij zit dat niet. Toch wel raar... en dat op de titanium versie nog wel :/
Schijnt overigens alleen bij de Focus zo te zijn... geloof dat men dat niet vond horen bij een hothatch oid... ik vind t maar vreemd.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

Zie nu eigenlijk je topic pas. Tannoys ...mooooi :pompom:. Ben benieuwd hoe de d700s klinken. Slagje indrukwekkender weer als mijn sixes. En de center, wat een beest. Rest lees ik later even, schiet niet op op de telefoon :).
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

larzie

#417
Citaat van: RalphH op mei 21, 2012, 22:04:17
Zie nu eigenlijk je topic pas. Tannoys ...mooooi :pompom:. Ben benieuwd hoe de d700s klinken. Slagje indrukwekkender weer als mijn sixes. En de center, wat een beest. Rest lees ik later even, schiet niet op op de telefoon :).

Thanks mate! Als je een keer in de buurt van Friesland bent ben je altijd welkom om de set een keer te komen beluisteren hoor Ralph. De center is idd een beest, vandaar ook dat ik een meubel zelf heb gebouwd om deze netjes te kunnen plaatsen. :) Alleen op pagina 1 staat het oude meubel nog. Moet die foto maar even vervangen denk ik :)

Edit: Zo nu staat er een wat hippere foto op de eerste pagina van mn set :P
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: RalphH op mei 21, 2012, 22:04:17
Zie nu eigenlijk je topic pas. Tannoys ...mooooi :pompom:. Ben benieuwd hoe de d700s klinken. Slagje indrukwekkender weer als mijn sixes. En de center, wat een beest.

Maak er maar een FLINKE slag van! Niet om de sixes af te branden, want die klinken zeker erg lekker. Bij mijn eerste kennismaking met de D700's wist ik niet wat ik hoorde, dat is ook de reden dat ik destijds ben overgestapt op Tannoy  :D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Citaat van: larzie op mei 21, 2012, 22:20:57
Thanks mate! Als je een keer in de buurt van Friesland bent ben je altijd welkom om de set een keer te komen beluisteren hoor Ralph.

Oef, da's net ff niet om de hoek ;D. Maar ik hou het zeker in mijn acherhoofd.
Meubel is netjes inderdaad, de center past er nu mooi in.

Citaat van: high-q op mei 25, 2012, 22:17:03
Maak er maar een FLINKE slag van! Niet om de sixes af te branden, want die klinken zeker erg lekker.

Ik ben inderdaad wel content, de D700 is ongetwijfeld een sprong, maar voor mij voorlopig geen reeele. Daarbij moet er een keer een punt bent dat je tevreden bent ;D. Ik probeer dat punt op "nu" te leggen ;D ;D. Maar wie weet, als ik een keer tegen een setje aan loop...
Jouw set is er ook 1 om van te watertanden trouwens, mooi allemaal hoor.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

larzie

Ik weet dat het hoge noorden niet om de hoek is, maar je bent welkom hoor! Daarnaast is hier in het noorden in ieder geval nooit file. Dus je kunt altijd lekker doorrijden. Als je hier bent kun je in ieder geval de sprong horen tussen de sixes en D700's :) De D700's hebben meer emotie dan de wat analytischere TD12's van High-q vind ik, maar heb het idee dat de TD12's zich makkelijker laten aansturen ook al lusten beide speakers wel een slokje vermogen :)

Ik ben blij dat ik geen keus had ivm de center. Ik moest wel zelf een meubel bouwen en heb daar achteraf totaal geen spijt van. Ik ben er erg blij mee en het scheelt ook een hoop geld met als ik het had laten doen.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

Top als je zelf zoiets in elkaar kunt zetten.

Vermogen is inderdaad nog een bijkomend puntje mocht ik ooit de stap kunnen/willen wagen. Het rotelletje wat nu aan de Sixes hang levert niet heel erg veel sapje ;D. Zou dus meteen een dubbele upgrade zijn.

Friesland misschien een keer een weekendje van maken, ook leuk voor de vrouw des huizes ;). En dan tussendoor even bij jou op de muzikiale koffie.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

larzie

Zo moeilijk was t niet hoor. Ben langs een houtboer geweest platen van mdf en teak op maat laten zagen. Een deuvelsetje gekocht met centerpunten erin en deuvelboortje en het meubel zat binnen no-time inelkaar :) Laag grondverf en daarna hoogglans erover en wat plankdragers en klaar :) Heb een andere gozer op t forum het ook aanbevolen en die is het ook gelukt, maar die heeft geloof ik alleen gelijmd. Met deuvels geeft voor mijn gevoel een iets stevigere constructie. Geloof mij het is echt heel erg simpel.

Een weekendje Friesland is zeker niet verkeerd hoor! Je hebt hier leuke plaatsjes voor een leuk weekendje weg. Naast de waddeneilanden, kun je ook rond de Friese meren een leuk weekendje met je gezin plannen. En dan zal ik zeker zorgen dat de muzikale koffie gereed staat :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op mei 27, 2012, 20:11:14
De D700's hebben meer emotie dan de wat analytischere TD12's van High-q vind ik

Ik ben blij dat ik geen keus had ivm de center.

Het sausje van de D700's is inderdaad wat dikker dan van de TD12's: Kunstof vs papier speelt daar ook een rol in. Naar mijn mening klinken ze beiden erg lekker, tis dat ik zelf eens wat anders wilde proberen na de D900's ;)

Je had ook voor de D750 center kunnen gaan, was ook geen misser geweest.


Citaat van: RalphH op mei 27, 2012, 16:41:08
Daarbij moet er een keer een punt bent dat je tevreden bent ;D. Ik probeer dat punt op "nu" te leggen ;D
Jouw set is er ook 1 om van te watertanden trouwens, mooi allemaal hoor.


Heb je helemaal gelijk in, het is alleen dat we soms wat nieuwsgierig zijn wat een verandering in onze zal doen  :laugh:
Thanks, volgens mij had ik al eens gezegd dat je van harte welkom bent ;)


Citaat van: RalphH op mei 27, 2012, 21:41:51
Friesland misschien een keer een weekendje van maken, ook leuk voor de vrouw des huizes ;). En dan tussendoor even bij jou op de muzikiale koffie.

Een dagje bij Lars en een dagje bij mij? Kan je ons gelijk een cursus subintegratie geven, hehe  :angel:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Citaat van: high-q op mei 29, 2012, 20:42:38
Thanks, volgens mij had ik al eens gezegd dat je van harte welkom bent ;)

Jazekers.
Nou een rondje Friesland zou wel een leuke zijn een keer.

CitaatEen dagje bij Lars en een dagje bij mij? Kan je ons gelijk een cursus subintegratie geven, hehe  :angel:

Oeioei, ik voel een zekere verwachting nu ;D.
Is het niet goed dan nu? Natuurlijk altijd plek voor verbetering ;D ;D,  met wat meten en schuiven kun je heel wat bereiken.. Bij mij heeft één en ander gelukkigerwijs redelijk gunstig uitgepakt.

CitaatJe had ook voor de D750 center kunnen gaan, was ook geen misser geweest.[quote/]

Hmja die van Negotiata, pwoh wat een beest. Had ik graag overgenomen maar vond dat mijn budget wel een beetje op was.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer