Het grote Dune HD SOLO 4K Topic

Gestart door master30, april 17, 2016, 15:26:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

denoontje

Citaat van: riwi op mei 25, 2017, 14:33:18
Het enige waar de indexing/collection management naar kijkt is de foldernaam en de bestandsnaam.
Misschien zitten er rare karakters in? Verander de folder en bestandsnaam eens.

Als ik een film heb die niet gevonden wordt dan edit ik de matching en voer ik de imdb ID in van de film. Dat is soms nodig met erg korte titels.
Zal het eens checken. Thx


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

MaxxMark

Citaat van: EricR op mei 25, 2017, 12:32:22
Precieze instellingen hiervoor zou ik zo snel niet weten maar hoop dat het hiermee wat makkelijker wordt:
De Dune is zo geconfigureerd dat hij het dubbel upscalen van videomateriaal voorkomt. Wanneer je bijvoorbeeld een 1500x1000 file hebt schaalt de Dune dit op naar 4K ipv bijvoorbeeld 1920x1080 om te voorkomen dat de tv/projector het vervolgens opschaalt naar 4K. Dit doet hij omdat de verschillende upscaling algoritmes niet altijd compatible met elkaar zijn. Wanneer het bronmateriaal bijvoorbeeld 1920x800 is hoeft de Dune niet op te schalen voor een 1920x1080 output dus zal de output 1920x1080 zijn.

Ik snap hoe upscaling werkt :)

Mijn punt was eigenlijk tweeledig:
1. Soms wordt een 1080p bron wél geupscaled naar 4K, andere keren niet. Dat is vreemd (en onwenselijk).
2. De upscale feature had voorheen (pre-4k) maar één logische setting; aan of uit. aan -> 720 wordt 1080.  Uit 720 blijft 720. Met de 4K versie zouden er eigenlijk twee opties moeten zijn; upscalen naar 1080p en upscalen naar 4K. Het eerste wil ik wel, het tweede niet (en bij gebrek aan twee-staps settings zou ik hem gewoon uit willen)

Mijn grootste probleem is dat ik de instelling van de scaling niet kan vinden en lijkt te zijn verplaatst tov de 3.0. Of ik kijk er elke keer gruwelijk overheen ::)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

riwi

#827
Citaat van: MaxxMark op mei 26, 2017, 09:52:25
Mijn grootste probleem is dat ik de instelling van de scaling niet kan vinden en lijkt te zijn verplaatst tov de 3.0. Of ik kijk er elke keer gruwelijk overheen ::)

Die is er nooit geweest in de de Dune. Zoals ik het begrijp van EricR is er intern wel enige logica om te bepalen of er gescaled moet worden of niet. Maar dit is niet instelbaar.

Vroeger, lang geleden had ik een Tvix en daar kwam op een gegeven moment een menu in voor de scaling instelling. Ik heb nog ergens een screenshot ...  zoiets zou jij dan in de Dune willen hebben denk ik :

En dan uitgebreid met de 4k source resoluties.
Je koos dan primair een default output resolutie en kon per input signaal een afwijkende output kiezen.
Dat was best handig vond ik toen. Maar de Dune heeft zoiets nooit gehad.

Moony

Heeft er iemand hier ook problemen met de subtitles op de Solo 4K Lite?
Bij mij blijven deze enkele malen per film ca 10 seconden hangen, terwijl de film wel normaal doorloopt.
Het gaat om in de MKV gemixte subtitles, dus geen externe. Gebeurt bij elke film, is dus een structureel probleem.
Ik draai op de laatste official Dune SW release, dus niet de laatste Beta.
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

EricR

In de nieuwste beta zijn fixes doorgevoerd mbt PTS timestamps in MKV bestanden. Het is daarom wel de moeite waard om deze te proberen. Als de FW niet bevalt kan je hem altijd nog terugzetten maar ik ben niet bekend met regressies, tot zover biedt hij alleen maar voordelen.
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

EricR

#830
Citaat van: MaxxMark op mei 26, 2017, 09:52:25
Ik snap hoe upscaling werkt :)

Mijn punt was eigenlijk tweeledig:
1. Soms wordt een 1080p bron wél geupscaled naar 4K, andere keren niet. Dat is vreemd (en onwenselijk).
2. De upscale feature had voorheen (pre-4k) maar één logische setting; aan of uit. aan -> 720 wordt 1080.  Uit 720 blijft 720. Met de 4K versie zouden er eigenlijk twee opties moeten zijn; upscalen naar 1080p en upscalen naar 4K. Het eerste wil ik wel, het tweede niet (en bij gebrek aan twee-staps settings zou ik hem gewoon uit willen)

Mijn grootste probleem is dat ik de instelling van de scaling niet kan vinden en lijkt te zijn verplaatst tov de 3.0. Of ik kijk er elke keer gruwelijk overheen ::)

Punt 1 hoort inderdaad niet, zou je hier wat meer informatie over kunnen geven? Met Auto Resolutie aan zou alles uitgestuurd moet worden met de resolutie van het bronmateriaal, met uitzondering van het voorkomen van dubbel upscalen. Dit is gemakkelijk uit te zetten bij Instellingen --> Video --> Meer Instellingen --> Auto Resolutie.

Voor extra instellingen zou ik een suggestie bij Dune neer kunnen leggen maar de kans is klein dat zij daar prioriteit aan geven.
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

MaxxMark

Citaat van: riwi op mei 26, 2017, 11:42:41
Die is er nooit geweest in de de Dune. Zoals ik het begrijp van EricR is er intern wel enige logica om te bepalen of er gescaled moet worden of niet. Maar dit is niet instelbaar.

Ik zou zweren dat het er was :D Maar dan zal ik me gigantisch vergist hebben denk ik. Het is natuurlijk al flink wat jaren geleden dat de 3.0 prime uitkwam. En het is echt zo'n instelling die (als ie er was) je zou instellen en van afblijven.

Citaat van: riwi op mei 26, 2017, 11:42:41
Die is er nooit geweest in de de Dune. Zoals ik het begrijp van EricR is er intern wel enige logica om te bepalen of er gescaled moet worden of niet. Maar dit is niet instelbaar.

Vroeger, lang geleden had ik een Tvix en daar kwam op een gegeven moment een menu in voor de scaling instelling. Ik heb nog ergens een screenshot ...  zoiets zou jij dan in de Dune willen hebben denk ik :

En dan uitgebreid met de 4k source resoluties.
Je koos dan primair een default output resolutie en kon per input signaal een afwijkende output kiezen.
Dat was best handig vond ik toen. Maar de Dune heeft zoiets nooit gehad.

Ja zoiets is ideaal. Ik meende dat mijn oude Yamaha versterker zoiets had. Kan natuurlijk ook zijn dat ik die verwar.

Citaat van: EricR op mei 26, 2017, 15:23:26
Punt 1 hoort inderdaad niet, zou je hier wat meer informatie over kunnen geven? Met Auto Resolutie aan zou alles uitgestuurd moet worden met de resolutie van het bronmateriaal, met uitzondering van het voorkomen van dubbel upscalen. Dit is gemakkelijk uit te zetten bij Instellingen --> Video --> Meer Instellingen --> Auto Resolutie.

Voor extra instellingen zou ik een suggestie bij Dune neer kunnen leggen maar de kans is klein dat zij daar prioriteit aan geven.

Gisteren had ik het overigens weer (nu in nog extremere vorm). Ik ga het denk ik vanavond wat verder uitzoeken. Ook zorgen dat het niet ergens anders zit (ik vertrouw de JVC ook niet zo ;) ).

Ik heb nog niet uitvoerig gekeken, maar het resultaat was in ieder geval bij 2 afleveringen van een serie:
- De eerste serie (die, ik meen 1080p was) werd uiteindelijk door de JVC weergegeven in 4K resolutie (of het dus de Dune was die 1080p uitstuurde of 4K weet ik niet, check ik vanavond)
- De tweede serie was blijkbaar 720p, want de JVC gaf aan dat hij 720p weergaf (dit vond ik al helemaal bizar, want je zou verwachten dat de Dune dit upscaled naar 1080p)
- De derde was een 1080p die door de JVC als 1080p werd weergegeven

Ik kom er nog op terug!

Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

MaxxMark

#832
Zojuist toch een momentje gevonden om te testen. Een en ander voelt zowaar nog raarder dan verwacht :)

Als eerste 3 screenshots van 3 series (auto resolution staat overigens enabled). Met linksboven de info van de Dune en rechtsonder de info van de JVC:


Het is geen native 1920x1080. Waarschijnlijk vindt de Dune dat niet zo leuk en scaled het daarom omhoog naar 4K (in dit geval dus onwenselijk).


Nu is het wel native 1920x1080. Dit herkent de Dune en doet er daarom blijkbaar niets mee


Nu een native (en echte) 720p op 23.976Hz.
Verrassend genoeg vindt de Dune nu niet dat ie moet upscalen (ik zou verwachten naar 1080p, en gezien wat hier eerder gezegd is mogelijk zelfs naar 4K). Hij doet dus niets met de resolutie, maar maakt hij er wel 60Hz van (!?)

Hierna heb ik de auto resolution setting op "disabled" gezet om te kijken wat er gebeurt.


Nu gebeurt er inderdaad wat je eigenlijk verwacht, hij houdt de resolutie aan die je hebt ingesteld:




Hierna heb ik nog wat gespeeld met de settings en heb nu de default resolutie op 1080p 23.976Hz gezet. Dit is in vrijwel alle situaties goed, behalve als ik 4K content opzet.

Het lijkt er dus op dat de Dune in één instelling (Auto Resolution) die twéé features aanstuurt wat niet altijd wenselijk is. Bij Auto Resolution verwacht je (net zoals de "Auto Framerate" optie ooit bedacht was, namelijk automatisch switchen naar de framerate van het bestand)
dat hij automatisch de resolutie uitstuurt zoals die van het bestand is (of de dichtstbijzijnde logische resolutie). Je verwacht dan alleen niet dat hij gaat scalen (wat hij nu dus soms wel doet).



Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

EricR

Bedankt voor het testen! Het eerste plaatje klopt, dit is precies het voorkomen van het dubbele upscalen waar ik het over had.
Wanneer de Dune dit materiaal op zou schalen naar 1920x1080 bestaat de kans dat een extern apparaat dit een tweede keer upscaled naar 4k. Dit voorkomt de Dune door direct naar 4K op te schalen. Aangezien dit in een hoop gevallen vervelende bugs voorkomt en zelden voor problemen zorgt is de kans klein dat Dune dit aan zal passen.

Bij het tweede plaatje is het voor de Dune niet nodig om te upscalen, wanneer dit wel gewenst is moet de resolutie op 4k ingesteld worden.

Het derde plaatje snap ik ook niet helemaal, staat hierbij Auto Framerate aan?
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

EricR

Voor de geïnteresseerden in een Solo Lite is er vandaag een mooie aanbieding op 1dayfly.
https://www.1dayfly.com/nl/nl/extreme/
99,95 inclusief lifetime subscription voor My Collection en Full BD Menu's!
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

MaxxMark

Citaat van: EricR op juni  1, 2017, 09:27:10
Bedankt voor het testen! Het eerste plaatje klopt, dit is precies het voorkomen van het dubbele upscalen waar ik het over had.
Wanneer de Dune dit materiaal op zou schalen naar 1920x1080 bestaat de kans dat een extern apparaat dit een tweede keer upscaled naar 4k. Dit voorkomt de Dune door direct naar 4K op te schalen. Aangezien dit in een hoop gevallen vervelende bugs voorkomt en zelden voor problemen zorgt is de kans klein dat Dune dit aan zal passen.

Persoonlijk vind ik dit een rare actie eigenlijk. Ik zou verwachten dat hij hier naar de nearest acceptable resolution gaat (ofwel 1920x1080). Sterker, vanuit upscale oogpunt zou dat ook beter zijn. Want van 1912 naar 3840 gaan is onevenredig vermenigvuldigen; ofwel héél naar om te scalen. Terwijl aannemen dat 1912 eigenlijk 1920 is en dat naar 3840 omzetten een heel stuk makkelijker is. Kortom; 1912 outputten als 1920 is veel logischer dan het upscalen naar 3840.

En hoewel ik heel erg hoop dat ze dat intern doen, is mijn vermoeden (vanuit ontwikkelaarsoogpunt) dat dit een edge-case is die dus gewoon fallbackt naar "laten we het gewoon evenredig naar 3840 upscalen".

Citaat van: EricR op juni  1, 2017, 09:27:10
Bij het tweede plaatje is het voor de Dune niet nodig om te upscalen, wanneer dit wel gewenst is moet de resolutie op 4k ingesteld worden.

Mee eens; dit is gewenst!

Dit is eigenlijk ook de situatie die ik had verwacht voor plaatje 1. Dat hij 1072 interpreteert als 1080 (ofwel gewoon 8px zwart toon). Iets wat de 3.0 prime ook deed. Gewoon aannemen dat het 1080p is ook al is het minder (maar meer dan 1.5x 720p).

Citaat van: EricR op juni  1, 2017, 09:27:10
Het derde plaatje snap ik ook niet helemaal, staat hierbij Auto Framerate aan?

Yep :) Auto framerate en Auto resolution staan aan (bij plaatje 1 tm 3)

Ter volledigheid: bij plaatje 4 (en de beschreven situaties daarbij) staat auto resolution uit (maar auto framerate aan).
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

EricR

Zoals ik al zei doet hij dit omdat het upscaling algoritme van de Dune niet altijd zonder problemen samengaat met die van andere apparaten, dubbel upscalen kan hierdoor ongewenste effecten hebben.

Ik zie al wat het probleem is bij het derde plaatje; er is geen 720p 23.976Hz modus aanwezig op de Dune.
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

riwi

Citaat van: EricR op juni  2, 2017, 09:57:17
Ik zie al wat het probleem is bij het derde plaatje; er is geen 720p 23.976Hz modus aanwezig op de Dune.

Klopt en er zijn meer apparaten die 720p23.976 niet ondersteunen. Dat was destijds de reden dat ik in de tvix op die plek een vinkje had gezet om juist die combi naar 1080p te scalen. Mijn projector destijds kon ook geen 720p23.976 aan.

MaxxMark

Citaat van: EricR op juni  2, 2017, 09:57:17
Zoals ik al zei doet hij dit omdat het upscaling algoritme van de Dune niet altijd zonder problemen samengaat met die van andere apparaten, dubbel upscalen kan hierdoor ongewenste effecten hebben.

Ja en ik vermoed dat er potentieel een bug is :) Want wat doet hij nu? Interpreteert hij 1912x1072 als 1920x1080 en scaled het vervolgens up (ofwel x2)? Of scaled hij sowieso up, en doet hij dus x2,00836820083682. Want als hij het laatste doet, dan gaat het natuurlijk helemaal mis (kwaliteittechnisch).

Ik snap dat ze scaling issues willen voorkomen. Maar in dit geval is het toch gewoon heel erg logisch dat hij 1912x1072 1-op-1 maped naar 1920x1080 en het als zodanig uitstuurt. Dan kan er ook niets mis gaan met scalers die later in de chain langskomen. Welk 'probleem' zijn ze hier aan dan aan het voorkomen?

Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

EricR

Een bug is een groot woord, weet niet 100% zeker hoe hij dit doet maar de minimale afwijking die je beschrijft zal denk ik een meetbaar maar onzichtbaar verschil zijn.
Wat voor problemen zich exact voor kunnen doen zou ik na moeten vragen, is ook erg afhankelijk van het in dat geval tweede upscale algoritme. Heb het nooit kunnen testen maar sommigen geloven ook dat het een negatief effect kan hebben op de beeldkwaliteit.

In ieder geval, Dune is op de hoogte van de huidige werking van AutoResolution en ik denk dat zij weinig prioriteit geven aan het 'verbeteren' van de handling van dergelijke exotische formaten. De optie is ook bedoeld voor een kleine groep gebruikers die graag externe scalers gebruiken.
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

RicooCardoo

Sinds kort zelf een oled 65 b6v gekocht en een dali opticon speaker systeem. Met een denon avr x6200w.

Nu ben ik me aan het verdiepen op een mediaspeler. Gedownloade 4k films en blurays worden niet meer mooi afgespeelt via mijn computer (zeker de 4k niet) en wil dit graag opgelost hebben. Tevens moeten de films makkelijk op de mediaspeler gezet worden, ik heb namelijk nog geen nas.

Is de dune hd solo 4k nog steeds een goede mediaspeler om nu te kopen, of komt er dit jaar weer een verbeterde versie uit? Of is er misschien een andere mediaspeler uitgekomen die je nu beter kan kopen voor ongeveer hetzelfde geld?

Budget is 400 euro maximaal!

Hopelijk kunnne jullie mij wat aanraden :)

riwi

Met deze netwerk spelers is het wel zo handig dat je een NAS hebt.

Je kan in de Dune Solo geen harde schijven stoppen (behalve dan een kleine 2.5" schijf aan de onderkant)
Je kan er wel USB schijven aan hangen waar de films op staan. Maar dat moet je ook maar handig vinden. Ik vind een forse NAS veel fijner dan dat geklooi met losse schijven.

MaxxMark

Citaat van: EricR op juni  2, 2017, 15:42:24
Een bug is een groot woord, weet niet 100% zeker hoe hij dit doet maar de minimale afwijking die je beschrijft zal denk ik een meetbaar maar onzichtbaar verschil zijn.

:o

Misschien eens klein beetje verdiepen in hoe scaling dan werkt. Want dit is dus géén minimale afwijking. Want kort door de bocht; bij vermenigvuldigen met 2,008[...] wordt dat dus op iedere pixel losgelaten. Waar pixel 1 eerst zwart was en pixel 2 eerst wit, zal in dit geval pixel 1 dus een lichtere variant worden, en pixel 2 een donkerdere variant. Bij het scalen naar deelbare varianten (bijvoorkeur x 2.0) zullen dergelijke issues níet optreden. Ik vind het dus vrij apart dat je dit als alleen meetbaar en onzichtbaar beschouwt.

Als er gewoon 1-op-1 gemapt zou worden betekent het gewoonweg dat er links/rechts boven/onder een 4 zwarte pixels zijn. Geen scaling nodig en geen kwaliteitsverlies.

Dus ja, ik vind het een bug, zeker daar Dune altijd pretendeert de beeld en geluidskwaliteit hoog in het vaandel te hebben.

Citaat van: EricR op juni  2, 2017, 15:42:24
Wat voor problemen zich exact voor kunnen doen zou ik na moeten vragen, is ook erg afhankelijk van het in dat geval tweede upscale algoritme. Heb het nooit kunnen testen maar sommigen geloven ook dat het een negatief effect kan hebben op de beeldkwaliteit.

En ook de reden waarom mensen er voor willen kunnen kiezen of het wel of niet gebeurt. Want het kan prima zijn dat de achterliggende scaler vele malen beter is dan die van de Dune

Citaat van: EricR op juni  2, 2017, 15:42:24
In ieder geval, Dune is op de hoogte van de huidige werking van AutoResolution en ik denk dat zij weinig prioriteit geven aan het 'verbeteren' van de handling van dergelijke exotische formaten. De optie is ook bedoeld voor een kleine groep gebruikers die graag externe scalers gebruiken.

Niet standaard, ok, maar exotisch? Ik blijf er bij dat ik het slechte afhandeling van het formaat vind. Waarbij het grootste probleem is dat hij besluit te gaan scalen terwijl je juist met AutoResolution gezegd hebt dat ie dat niet moet doen :)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

RicooCardoo

Citaat van: riwi op juni  2, 2017, 20:13:43
Met deze netwerk spelers is het wel zo handig dat je een NAS hebt.

Je kan in de Dune Solo geen harde schijven stoppen (behalve dan een kleine 2.5" schijf aan de onderkant)
Je kan er wel USB schijven aan hangen waar de films op staan. Maar dat moet je ook maar handig vinden. Ik vind een forse NAS veel fijner dan dat geklooi met losse schijven.

Ja oke, die nas komt pas zodra het huis afgebouwd is (november).... Dan kan ik daar mee beginnen, voor nu is het even via computer op hardeschijf zetten etc. Ben alleen benieuwd of ik vandaag de dag de goede keus maak voor een dune hd solo 4k, of dat ee beter is op moment.
Heb veel gelezen over de nvidia shield, alleeb staat het me tegen dat je gameconsole (gebruik ik niet vanwege ps4) en mediaplayer hebt.... Ik wil echt een mediaspeler die alleen voor films/muziek is. Tevens vraag ik me af of je beeld verschil ziet tussen de nvidia shield en de hd solo 4k.. Zit ook fors prijsverschil tussen beide, nvidia is goedkoper naar kan je meer mee.... Levert weer kwaliteit in voor media..

denoontje

Citaat van: RicooCardoo op juni  3, 2017, 18:37:45
Ja oke, die nas komt pas zodra het huis afgebouwd is (november).... Dan kan ik daar mee beginnen, voor nu is het even via computer op hardeschijf zetten etc. Ben alleen benieuwd of ik vandaag de dag de goede keus maak voor een dune hd solo 4k, of dat ee beter is op moment.
Heb veel gelezen over de nvidia shield, alleeb staat het me tegen dat je gameconsole (gebruik ik niet vanwege ps4) en mediaplayer hebt.... Ik wil echt een mediaspeler die alleen voor films/muziek is. Tevens vraag ik me af of je beeld verschil ziet tussen de nvidia shield en de hd solo 4k.. Zit ook fors prijsverschil tussen beide, nvidia is goedkoper naar kan je meer mee.... Levert weer kwaliteit in voor media..

Je kunt ook voor de solo lite kiezen en daar een harde schijf aanhangen ter afwachting van je nas ipv een dune waarin je een hd inbouwt.
Zijn laatst via aanbiedingsite op inet voor nog geen 100 euro te krijgen ;-)

RicooCardoo

Citaat van: denoontje op juni  4, 2017, 11:13:43
Je kunt ook voor de solo lite kiezen en daar een harde schijf aanhangen ter afwachting van je nas ipv een dune waarin je een hd inbouwt.
Zijn laatst via aanbiedingsite op inet voor nog geen 100 euro te krijgen ;-)

Bedankt voor je reactie denoontje,

Is het verschil met de solo 4k ennde lite enkel de hardeschijf dan?

denoontje

Citaat van: RicooCardoo op juni  4, 2017, 13:03:57
Bedankt voor je reactie denoontje,

Is het verschil met de solo 4k ennde lite enkel de hardeschijf dan?
http://dune-hd.com/eng

RicooCardoo

Citaat van: denoontje op juni  4, 2017, 13:19:04
http://dune-hd.com/eng

Dankje, heb wat kleine verschillen gevonden... Toch twijfel ik tussen de nvidia en de dune, mede omdat de dune minder voorbereid is op de toekomst met bijvoord een hogere hsmi aansluiting en bijv hdr etc..

Raymen

Is het dan toch mogelijk.

nieuwe bta firmware voor de dune , met hdr!!!

Changes since 170504_1319_r11:
- Solo Lite: Premium Functions (My Collection/Movies/Music and BD Menu) are
  now non-premium, just like on Solo 4K (i.e. available without limitations
  and without the need to have Internet access to check license status).

- New feature: Added support for playback of BD4K images.
   - Only BDLite mode is supported.
   - The player automatically detects BD4K images and automatically starts
     the playback if BDLite mode.

- New feature: Improved support for playback of HDR (HDR10) content.
   - The player automatically recognizes HDR content and automatically
     applies some picture corrections to improve the look of the content on
     TVs without HDR support.
   - If HDR content is recognized, the corresponding status is shown in the
     INFO on-screen-display during playback.
   - Automatic HDR conversion can be enabled/disabled by the new setting
     "Setup / Video / Advanced / BT.202/HDR conversion" (enabled by
     default). When using a TV with HDR support, it is recommended to
     disable HDR conversion on the player and force HDR mode on the TV.
   - HDR conversion can also be quickly toggled during playback using RC
     button "MODE" (on Duo 4K) or "KEYBRD" (on Solo 4K and Solo Lite).

- Improvement: UI animation effects are now disabled by default in video
  modes with low framerate (less than or equal to 30Hz).
   - This is helpful in particular when connecting to a 4K TV and using a
     4K video mode.
   - To force animation effects in all video modes, a new setting "Settings
     / Appearance / Animation Effects / Enabled for all video modes" can be
     used.

- Bugfix: Playback of MP3 files could crash in some cases (this is a
  regression introduced in the previous beta firmware).

- Bugfix: Some DVD images could not be played correctly (playback start
  could fail at some point and DVD menu could not be reached).

- Bugfix: When choosing not to search for community extensions, the
  installation of non-community extensions (e.g. YouTube movie trailers)
  could be skipped in some cases too.

- Bugfix: Video mode setting could be accidentally reset from Auto (EDID)
  to some other value in some rare cases.

- Bugfix: When checking of plugins updates on a clean factory box or after
  settings reset, if Internet connection was not available, a too long
  delay could take place.

- Bugfix: SMB server now includes a fix for the Samba vulnerability
  (CVE-2017-7494).

- Plugins SDK improvements:
   - Improved the handling of cycle_mode_enabled=yes when num_items<3.

- Updated/improved UI translations.

- Some other minor improvements/fixes.
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

RicooCardoo

Hoe willeb ze die hdr dsn waarmaken.. De hdmi bkijft 1.4,daar kan geen hdr doorheen? Dus enkel met de software levert het je niks op..

Krijg je het zelfde verhaal als dat ze soundbars verkopen die dolby atmos geluid creeren.. Bullshit, klinkt nooit hetzelfde...