The CinemaLounge

Gestart door high-q, juli 18, 2011, 14:27:41

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thebest106

Ik zie dat je ook gebruik maakt van een HTPC. Mocht je eens met een EQ aan de slag willen, dan kan ik je aanbevelen om eens te kijken naar APO equalizer. Hierdoor is het mogelijk om 8channels (7.1) van een afzonderlijke EQ te voorzien. Daarnaast is het ook nog eens mogelijk om verschillende audio-devices van een afzonderlijke EQ instelling te voorzien, waardoor de mogelijkheid ontstaat om je muziek en film instellingen te splitsen waardoor je het laag bij het film kijken wat extra kunt boosten en deze bij muziek juist vlak te houden.

Ik gebruik dit programma nu een aantal maanden en het is me tot op heden zeer goed bevallen, ik had voorheen een zeer grote piek rond 40 hertz van ongeveer 15 dB. Door het gebruik van deze software heb ik mijn laagste regionen (10 tot 80hz) nu zo goed als vlak. Het gebruik van dit programma is in mijn geval een goede upgrade geweest, en deze heeft hiernaast ook nog eens helemaal niets gekost (op veel tijd na dan ;D)


denoontje

leuk verslag weer

Maar wat is dat toch met die IT boys.......

larzie

#2277
Citaat van: denoontje op augustus 12, 2013, 23:30:14
leuk verslag weer

Maar wat is dat toch met die IT boys.......

Geen idee... wat is er met jouw favoriete band dan?



PS: Wat een bagger zeg! LOL
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

ROFLMAO!!!!!
Kansloos gheghe, ik wil ook zo'n haar met van die zakkers voor mijn ogen!

Citaat van: denoontje op augustus 12, 2013, 23:30:14
Maar wat is dat toch met die IT boys.......

Kwestie van geen genoegen nemen met alleen maar ketchup, altijd zoeken naar een beter "sausje", zou jij toch moeten snappen  ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

....
Citaat van: denoontje op augustus 12, 2013, 23:30:14
leuk verslag weer

Maar wat is dat toch met die IT boys.......


Lol, had een probleempje met mijn video/geluid driver. Beta driver gedownload die het probleem op lost, maar een andere er voor terug gaf  ::)
... en Lars, wil je mijn topic niet zo vervuilen? Dit vind ik echt niet grappig :D

Citaat van: RalphH op augustus 13, 2013, 00:51:57
ROFLMAO!!!!!
Kansloos gheghe, ik wil ook zo'n haar met van die zakkers voor mijn ogen!

Kwestie van geen genoegen nemen met alleen maar ketchup, altijd zoeken naar een beter "sausje", zou jij toch moeten snappen  ;D

LOL!! :D

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Citaat van: thebest106 op augustus 12, 2013, 22:25:02
Ik zie dat je ook gebruik maakt van een HTPC. Mocht je eens met een EQ aan de slag willen, dan kan ik je aanbevelen om eens te kijken naar APO equalizer. Hierdoor is het mogelijk om 8channels (7.1) van een afzonderlijke EQ te voorzien. Daarnaast is het ook nog eens mogelijk om verschillende audio-devices van een afzonderlijke EQ instelling te voorzien, waardoor de mogelijkheid ontstaat om je muziek en film instellingen te splitsen waardoor je het laag bij het film kijken wat extra kunt boosten en deze bij muziek juist vlak te houden.

Ik gebruik dit programma nu een aantal maanden en het is me tot op heden zeer goed bevallen, ik had voorheen een zeer grote piek rond 40 hertz van ongeveer 15 dB. Door het gebruik van deze software heb ik mijn laagste regionen (10 tot 80hz) nu zo goed als vlak. Het gebruik van dit programma is in mijn geval een goede upgrade geweest, en deze heeft hiernaast ook nog eens helemaal niets gekost (op veel tijd na dan ;D)

Hi TheBest106,

Ik heb een tijdje geleden al eens gekeken naar EQ via de HTPC en kwam daarbij op DIRAC uit. Aangezien dit in de high-end audio (b.v. DataSat rs20i) en car-fi toegepast wordt, leek me dit wel een interessante. Vond het alleen wat aan de prijzige kant. Was nog van plan om ooit eens aan het experimenteren te gaan met de trial versie, maar zoals ik al zei heb ik daar de laatste tijd weinig tijd voor.

Ik heb even snel gekeken naar wat APO precies is en zag dat je het samen kunt gebruiken met REW. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je allemaal hebt moeten doen om het aan de praat te krijgen en naar de stappen die je moest ondernemen om tot het gewenste resultaat te komen. Misschien is het ook wel leuk om deze info te delen in:

het (geavanceerde) HTPC topic
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op augustus 13, 2013, 08:43:16
... en Lars, wil je mijn topic niet zo vervuilen? Dit vind ik echt niet grappig :D

Wil jij Thuur zijn favoriete band geen vervuiling noemen! Dat is respectloos!  :laugh:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

denoontje


RalphH

Bakkie zou nu bakkie bier worden Denoontje ;D (zie tuinkamer toppic)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Leuk verslag(je) Larzie. Ik kende de term oorlogssterkte, maar "opstijgen Boeing 747" vond ik erg goed :clapping:

Jammer dat we zover bij elkaar uit de buurt wonen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Citaat van: HTip op augustus 14, 2013, 10:10:55
Leuk verslag(je) Larzie. Ik kende de term oorlogssterkte, maar "opstijgen Boeing 747" vond ik erg goed :clapping:

Jammer dat we zover bij elkaar uit de buurt wonen...

Hahaha  :laugh:
Ja inderdaad jammer, dan was een M&G wat gemakkelijker geweest. Lijkt me enorm gezellig! :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Raymond187


Maurits

Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer
Stereo: Marantz SR-8002 met Dynaudio Focus 380

larzie

Citaat van: Maurits op november 11, 2013, 14:32:47
Ik hoor krekels  :hehe:

Volgens mij hoor ik daar een duif schijten! Oh nee het was een dikke vette OEHOE!
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Ik zit in mijn HT film te kijken en doe voor niemand open :D

Ben op mijn werk een nieuw traject in gegaan en heb met sport het een en ander weer op gepakt, waardoor ik veel minder aan het tweaken toe kom dan dat ik mezelf voor had genomen. Op het forum de laatste tijd ook meer sniper-modus :ph34r:

Zit ook midden in een planning voor een verbouwing die een stuk groter is geworden dan dat we in eerste instantie hadden gepland. Dus druk druk. Vermaak me prima en ben voorlopig eigenlijk wel tevreden. Ik weet waar de verbeterpunten zitten, maar dat is iets voor later  :smile:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

HTip

Je hoeft ook niet altijd met verbeteren bezig te zijn. Genieten en tevreden zijn mag ook best ;)

Succes met de verbouwing en je andere activiteiten!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Leuk om te lezen High-Q. Soms is genieten het beste wat je kunt doen :) En die sniper modus op het forum die herken ik haha.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

larzie

Maar we moeten binnenkort toch maar weer eens wat afspreken ondanks je snipermodus!  :laugh:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: Etiennevh op november 21, 2013, 08:47:13
Leuk om te lezen High-Q. Soms is genieten het beste wat je kunt doen :) En die sniper modus op het forum die herken ik haha.

En genieten doen we zeker  O0

Citaat van: larzie op november 21, 2013, 21:43:53
Maar we moeten binnenkort toch maar weer eens wat afspreken ondanks je snipermodus!  :laugh:

Heb je je sub al besteld?  8)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

#2294
Citaat van: high-q op november 22, 2013, 10:21:35
Heb je je sub al besteld?  8)

Ja maar Wim wil hem volgens mij nog steeds niet verkopen :P
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

... even stof afblazen

Na een tijdje hier niks meer gepost te hebben, kwam ik er gister achter dat een groot deel van de door mij geplaatste afbeeldingen in dit topic niet meer werken. Na wat uitzoeken bleek het aan de dienst te liggen die voorheen gratis was en nu verder gaat als betaalde service. Wat ik niet begreep is waarom ik geen toegang meer had tot de foto's die ik tot nu toe had geplaatst. Hieronder een mailwisseling met de helpdesk:

CitaatDear T.,

After checking on your account using your email [email protected] I found that it has temporarily been banned. All imageshack accounts are subject to bandwidth limits of which your images were exceeding.

We recommend based on your bandwidth usage to subscribe to a either a premium or business plan depending upon your upload needs. I am including a link to our upgrade and business pages below for more information and to set up the subscription.

https://imageshack.com/upgrade
https://imageshack.com/business

All images will be restored upon confirmation of a subscription being activated. If you have any questions or need further assistance please let me know.

Best regards,


On Mon, Jun 16, 2014 at 1:56 AM, T. <[email protected]> wrote:
Hi,

I can still log in using my username and password. After logging in the interface shows me that I have 340 Images, but none of them is showing. I used to have a free account and access to all my images. Most of them I use on a forum. Are all the images gone now?

Need some help.

Kind Regards,
T.

Naast het feit dat er nu broken links in dit topic zijn, kan ik ze zelf vanuit mijn eigen account ook niet meer zien. Wat moet ik hier nou mee?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Etiennevh

ff overknallen naar Picasa van Google of Flickr?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Eddye

Citaat van: high-q op juni 17, 2014, 12:04:45
... even stof afblazen

Na een tijdje hier niks meer gepost te hebben, kwam ik er gister achter dat een groot deel van de door mij geplaatste afbeeldingen in dit topic niet meer werken. Na wat uitzoeken bleek het aan de dienst te liggen die voorheen gratis was en nu verder gaat als betaalde service. Wat ik niet begreep is waarom ik geen toegang meer had tot de foto's die ik tot nu toe had geplaatst. Hieronder een mailwisseling met de helpdesk:

Naast het feit dat er nu broken links in dit topic zijn, kan ik ze zelf vanuit mijn eigen account ook niet meer zien. Wat moet ik hier nou mee?
Als je al je foto's nog lokaal hebt, gewoon vragen de foto's te verwijderen (aangezien je dat zelf niet meer kan). Daarna een andere dienst nemen (en natuurlijk alle links in dit topic even updaten :D)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

high-q

Citaat van: Etiennevh op juni 17, 2014, 12:06:20
ff overknallen naar Picasa van Google of Flickr?

Hoe? Ik kan mijn eigen foto's vanuit mijn account niet zien :nopompom:
Dan zou ik ze moeten vragen of ze zo aardig willen zijn me een backup te sturen van de foto's die ik bij hun had opgeslagen  :wacko:

Citaat van: Eddye op juni 17, 2014, 12:08:05
Als je al je foto's nog lokaal hebt, gewoon vragen de foto's te verwijderen (aangezien je dat zelf niet meer kan). Daarna een andere dienst nemen (en natuurlijk alle links in dit topic even updaten :D)

Ik heb ze niet meer lokaal, omdat dit juist mijn "backup" was

Of gewoon een abo voor $2 afsluiten en na een maand opzeggen ... weet niet eens of dat kan.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Eddye

Citaat van: high-q op juni 17, 2014, 12:11:44
Hoe? Ik kan mijn eigen foto's vanuit mijn account niet zien :nopompom:
Dan zou ik ze moeten vragen of ze zo aardig willen zijn me een backup te sturen van de foto's die ik bij hun had opgeslagen  :wacko:

Ik heb ze niet meer lokaal, omdat dit juist mijn "backup" was

Of gewoon een abo voor $2 afsluiten en na een maand opzeggen ... weet niet eens of dat kan.
Zo te lezen kan je er per maand vanaf:
Flexible monthly or annual fee
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005