Core I5 2500K @ 4.5 GHz
Sapphire Radeon HD6850
Windows 7 64 bit
MPC-HC 64bit (EVR output), Ffdshow Audio en Video 64 bit (preferred in MPC-HC), Haali Media splitter 64 bit.
Beeld gaat direct van de HD6850 naar de TW2900. Geluid gaat van de Cantatis (optical) naar de Classé.
Ik kijk voornamelijk BD-Rips (MKV's)
24Hz uitsturen uit de beamer zou een logische optie zijn, maar dit zorgt voor een soort van "input lag" / vertraging in het beeld. De muis reageert duidelijk minder snel, en de audio / video sync is niet goed meer. Op 50 / 60 Hz heb ik heer geen last van. Dit probleem heb ik met de lipsync van mijn vorige processor (Arcam AV8) nooit helemaal goed gekregen. Wellicht lag dat aan het feit dat lipsync op dat apparaat alleen in stappen van 5ms ingesteld kon worden. De SSP-300 die ik sinds kort heb kan in stappen van 1ms werken, dus ik moet daar opnieuw naar kijken.
Verder heb ik met 24Hz nog steeds last van een klein beetje judder, ongeveer elke 30 seconden (beeldmateriaal is 23,976FPS, maar windows of de beamer eindigt alsnog op 24.002Hz van als ik in de instellingen van de TW2900 kijk). Ik heb geen windows refreshrate kunnen vinden waarmee ik in de beamer instellingen exact op 23,976 uit kwam. Vanwege dit probleem heb ik maar 60Hz refreshrate ingesteld in windows, maar van 3:2 pulldown wordt je niet vrolijk.
Overigens denk ik dat SVP mijn probleem wel op kan lossen, want als ik het goed begrijp maakt de app van 23,976FPS materiaal in feite toch 60 FPS materiaal?