The CinemaLounge

Gestart door high-q, juli 18, 2011, 14:27:41

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

denoontje


denoontje


Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

larzie

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

larzie

#1955
Citaat van: Martijn90 op maart  1, 2013, 11:07:47
Thuur kan dan niet ;)

Misschien moeten jullie ook even samen of met zn 3-en (met Martijn) erbij wanneer jullie kunnen en dan een voorstel doen. :thumbs-up:

Geldt ook voor groep 2  :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

... Nog geen reactie gehad op de laatste PM die ik rond heb gestuurd, was een antwoord op het voorstel van Denoontje.

Even wat anders:

Ik heb het idee dat de lichtopbrengst van mijn beamer steeds lager wordt in de gekalibreerde stand (HD). Momenteel zit ik op 1350u dus heb ik van de week eens de beamer op een andere stand gezet (Bioscoop Dag). De kleuren waren een stuk minder mooi, maar de lichtopbrengst was wel een stuk beter.

Ik zit me af te vragen hoe lang het hier nog bij duurt voordat de lichtopbrengst af neemt. Zou de lamp het nog 150u volhouden of moet ik alvast een nieuwe bestellen?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Je draaide toch al in high lamp mode?

Ik antwoord zometeen ff op de datum, was er doorheengeschoten, sorry.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Citaat van: RalphH op maart  8, 2013, 10:36:29
Je draaide toch al in high lamp mode?

Ik antwoord zometeen ff op de datum, was er doorheengeschoten, sorry.

Maakt niet uit, het wachten is nu natuurlijk weer op Lars :P

Ik draai inderdaad al in high lamp mode, maar door de laatste calibratie is de light output in de HD stand een stuk lager geworden.
Op hoeveel lamp-uren zitten jij en Denoontje inmiddels?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Euh....ik zat 2 weken geleden op iets van 1050 uur geloof ik. Mr T op...800(?)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Dan hebben jullie nog wel eventjes te gaan denk ik. Wat zijn jouw gedachten ivm mijn lamp? Nog een tijdje door laten draaien in de niet gecalibreerde stand met minder correcte kleurweergave of alvast een nieuwe lamp bestellen?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Martijnst1990

Ik had toen geen PM gehad :( Maar ik kan in principe elk weekend als het van te voren bekend is, heb van te voren geen vaste plannen. Dus als jullie kunnen, kan ik ook :D

Net overigens wel een PM van Ralph ontvangen.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

RalphH

Citaat van: high-q op maart  8, 2013, 12:00:24
Dan hebben jullie nog wel eventjes te gaan denk ik. Wat zijn jouw gedachten ivm mijn lamp? Nog een tijdje door laten draaien in de niet gecalibreerde stand met minder correcte kleurweergave of alvast een nieuwe lamp bestellen?

It's all about the money ;D.

Maar als het je niet irriteert dat de kleuren nu wat anders zijn tov eerst, dan zou ik lekker de lamp nog laten draaien tot je vindt dat het 't aankijken niet meer waard is. Zo zou ik het doen in ieder geval.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

larzie

Citaat van: Martijn90 op maart  8, 2013, 12:02:30
Ik had toen geen PM gehad :( Maar ik kan in principe elk weekend als het van te voren bekend is, heb van te voren geen vaste plannen. Dus als jullie kunnen, kan ik ook :D

Net overigens wel een PM van Ralph ontvangen.

Weet niet of je nou ook in de messaging list zat, maar ik moet even kijken wanneer ik kan in april.
Volgens mij beginnen dan onze playoffs van het basketbal.

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: RalphH op maart  8, 2013, 12:48:25
It's all about the money ;D.

Maar als het je niet irriteert dat de kleuren nu wat anders zijn tov eerst, dan zou ik lekker de lamp nog laten draaien tot je vindt dat het 't aankijken niet meer waard is. Zo zou ik het doen in ieder geval.

My thoughts exactly ... Maar ik kan me ook voorstellen dat mensen zeggen: "Je hebt dat ding toch laten calibreren? Kijk dan ook in die stand."
Maar ik vind het inderdaad fijner dat ik iets meer lichtopbrengst heb dan correcte kleuren bij weinig light output.

@Martijn:
Uitnodiging geldt ook nog steeds voor jou. Neem aan dat je nu de data van RalphH door hebt gekregen :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RubenV.

Citaat van: high-q op maart  8, 2013, 16:31:57
My thoughts exactly ... Maar ik kan me ook voorstellen dat mensen zeggen: "Je hebt dat ding toch laten calibreren? Kijk dan ook in die stand."
Maar ik vind het inderdaad fijner dat ik iets meer lichtopbrengst heb dan correcte kleuren bij weinig light output.


Zit er eigenlijk nog veel verschil in tussen de lichtopbrengst als je ruimte helemaal verduisterd is?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

HTip

Citaat van: RubenV. op maart  8, 2013, 16:39:21
Zit er eigenlijk nog veel verschil in tussen de lichtopbrengst als je ruimte helemaal verduisterd is?
Absoluut. Een beetje direct omgevingslicht is bij de meeste beamers funest voor de beeldkwaliteit.

@high-q: hoeveel kalibraties heb je nog tegoed op deze lamp? Je zou namelijk op de andere stand nog kunnen kalibreren. Heb je er geen meer en irriteer je je eraan, dan is het eenvoudig... Een nieuwe lamp dus, met kalibratiepakket ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RubenV.

Citaat van: HTip op maart  8, 2013, 19:02:04
Absoluut. Een beetje direct omgevingslicht is bij de meeste beamers funest voor de beeldkwaliteit.


Maar dat is er toch niet als de ruimte verduisterd is? Of bedoel licht dat van apparatuur e.d. afkomt of door weerkaatsing?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

HTip

Citaat van: RubenV. op maart  9, 2013, 15:21:05
Maar dat is er toch niet als de ruimte verduisterd is? Of bedoel licht dat van apparatuur e.d. afkomt of door weerkaatsing?
Ik denk dat ik je vraag verkeerd heb gelezen. Maar het klopt dat je in een totaal verduisterde ruimte zelfs het licht van een display gaat merken. Op je oorspronkelijke vraag is het antwoord ook ja ;) Het effect van meer licht is zelfs groter dan in een kamer met nog wat omgevingslicht. Als je van eco naar high lamp mode gaat moet je eigenlijk ook de beamer opnieuw laten calibreren, omdat door het meer licht kleuren anders uitzien. Heb ik nu je vraag goed begrepen? ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Syphon

Net je verhaal gelezen, super cool en wat een setup, dit is maximaal genieten.

RubenV.

Citaat van: HTip op maart  9, 2013, 23:20:58
Ik denk dat ik je vraag verkeerd heb gelezen. Maar het klopt dat je in een totaal verduisterde ruimte zelfs het licht van een display gaat merken. Op je oorspronkelijke vraag is het antwoord ook ja ;) Het effect van meer licht is zelfs groter dan in een kamer met nog wat omgevingslicht. Als je van eco naar high lamp mode gaat moet je eigenlijk ook de beamer opnieuw laten calibreren, omdat door het meer licht kleuren anders uitzien. Heb ik nu je vraag goed begrepen? ;)

Helemaal ;D waarvoor dank. Ik had mijn eerste vraag een beetje ongelukkig geformuleerd.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

high-q

Was ik van plan om gisteravond een film op te zetten, gaat de beamer niet meer aan. Kreeg zoals gewoonlijk eerst een blauw knipperende led, wat duidt op de warming up, maar vervolgens ging de lamp niet aan en kreeg ik een knipperend rode led. Volgens de manual is het een lamp error en zou deze waarschijnlijk vervangen moeten worden.

Afgelopen woensdag heb ik hem voor het laatst aan gehad en ging alles nog prima. Geen warning gehad dat de lamp binnenkort aan vervanging toe is of iets dergelijks. Zit voorlopig niks anders op dan eerst maar een nieuwe lamp te bestellen en te proberen.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Maurits

Citaat van: high-q op maart 16, 2013, 09:18:40
Was ik van plan om gisteravond een film op te zetten, gaat de beamer niet meer aan. Kreeg zoals gewoonlijk eerst een blauw knipperende led, wat duidt op de warming up, maar vervolgens ging de lamp niet aan en kreeg ik een knipperend rode led. Volgens de manual is het een lamp error en zou deze waarschijnlijk vervangen moeten worden.

Afgelopen woensdag heb ik hem voor het laatst aan gehad en ging alles nog prima. Geen warning gehad dat de lamp binnenkort aan vervanging toe is of iets dergelijks. Zit voorlopig niks anders op dan eerst maar een nieuwe lamp te bestellen en te proberen.

Dan heb je ook weer een bak meer licht (bekijk het maar positief)!
Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer
Stereo: Marantz SR-8002 met Dynaudio Focus 380

HTip

Vervelend voor je! Heb je het meerdere keren geprobeerd?

Een nieuwe lamp geeft wel een bak licht, maar zal ook weer een ISF kalibratie vereisen. Bij sommige ISF dealers krijg je dit erbij.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Hey, verdorie, dat is balen zeg.

Moet je inderdaad aan de nieuwe lamp. Weeg even af of je de calibratie meteen laat doen of na een aantal uren inspelen. Moet zeggen dat ie bij mij bij de eerste her-calibratie (na 200 uur) weinig verlopen was tov de initiele calibratie, maar of dat de algemene ervaring is, weet ik niet.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer