Larzie zijn HT

Gestart door larzie, oktober 10, 2011, 21:22:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

larzie

#325
Na mijn mooie nieuwe Audioquest Pearl hdmi kabel is nu ook mijn RadioShack binnen:



Ralph (RA Subs) bedankt hiervoor! :D Ik heb de set met de RadioShack afgeregeld en het klinkt meteen al een stuk beter weer. Net of het boomerige van het laag er nu bijna uit is. :pompom:
Ook klinkt de bubble nu homogener  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Mooi ding zeg! Ga je je nu ook meer verdiepen in REW?
Je mag binnenkort wel even bij me langs komen om je meet-skills te demonstreren  8)

... maar ik moet eerst nog bij jou op visite

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op februari 13, 2012, 10:34:40
Mooi ding zeg! Ga je je nu ook meer verdiepen in REW?
Je mag binnenkort wel even bij me langs komen om je meet-skills te demonstreren  8)

... maar ik moet eerst nog bij jou op visite

Is allebei goed wat mij betreft :) Kunnen we straks jouw speakers ook mooi afregelen met de RadioShack :)
Deze vrijdag heb ik wel tijd als jij ook tijd hebt ;)

REW dat weet ik nog niet. Dan ga je echt meten waar de problemen van de ruimte zitten en dat corrigeren met bijv. basstraps enzo.
Ik weet niet of ik zover ga. Dan heb ik denk je bijv. die Behringer mic nodig. Misschien dat dat nog wel eens komt. Zodra je daar aan begint dan ga je straks je halve kamer verbouwen met allemaal lelijke platen aan de muur en in de hoeken die een godsvermogen kosten. Dan zou je die zelf moeten maken, maar eigenlijk wil ik eerst wel een soort demo of dat soort dingen echt veel verschil maakt in mijn ruimte. Ik ben niet van plan trial-and-error te gaan doen. Mij een te dure grap :) In eerste instantie wil ik wel eens horen of een goede eindversterker in de setup veel verschil maakt. Ik verwacht eigenlijk van wel. Ook het toevoegen van een goede subwoofer maakt alweer veel verschil denk ik.

Over goede eindversterker demo gesproken. Ik zal Spijkie eens mailen, wanneer hij en zn pa langskomen met die Chord :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Martijnst1990

#328
Mooi dat het afstellen met de dB meter goed is gelukt :) Wat ik me wel een beetje afvraag is hoe de bass veranderd kan zijn door alleen het inmeten, of heb je nu ook EQ o.i.d. uitgezet? Inregelen met de dB meter betekend eigenlijk alleen dat je het volume van elke speaker zo aanpast dat alles even hard is op de sweetspot, maar je veranderd niks aan het laag als het goed is.

Het klinkt in ieder geval beter, daar gaat het om 8)

En een REW meting is altijd leuk om te maken zodat je kan zien hoe het er ongeveer aan toe gaat in je kamer en als je die meting dan in het meet topic van Morca plaatst kan je misschien nog wat tips krijgen :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

larzie

Citaat van: Martijn90 op februari 13, 2012, 12:32:43
Mooi dat het afstellen met de dB meter goed is gelukt :) Wat ik me wel een beetje afvraag is hoe de bass veranderd kan zijn door alleen het inmeten, of heb je nu ook EQ o.i.d. uitgezet? Inregelen met de dB meter betekend eigenlijk alleen dat je het volume van elke speaker zo aanpast dat alles even hard is op de sweetspot, maar je veranderd niks aan het laag als het goed is.

Het klinkt in ieder geval beter, daar gaat het om 8)

En een REW meting is altijd leuk om te maken zodat je kan zien hoe het er ongeveer aan toe gaat in je kamer en als je die meting dan in het meet topic van Morca plaatst kan je misschien nog wat tips krijgen :)

Bass is ook niet veranderd wat betreft de zwaarte ervan alleen heb het idee dat het een stuk minder boomerig is nu.
De surround bubble klinkt in ieder geval nu ook een heel stuk prettiger  :pompom:

Wat die REW meting betreft, misschien komt die Behringer er nog wel eens of misschien een keer leuk op bijv. een meet en greet om een demo van zo'n meting te krijgen :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

morca

Citaat van: Martijn90 op februari 13, 2012, 12:32:43
Mooi dat het afstellen met de dB meter goed is gelukt :) Wat ik me wel een beetje afvraag is hoe de bass veranderd kan zijn door alleen het inmeten, of heb je nu ook EQ o.i.d. uitgezet? Inregelen met de dB meter betekend eigenlijk alleen dat je het volume van elke speaker zo aanpast dat alles even hard is op de sweetspot, maar je veranderd niks aan het laag als het goed is.

Het klinkt in ieder geval beter, daar gaat het om 8)

En een REW meting is altijd leuk om te maken zodat je kan zien hoe het er ongeveer aan toe gaat in je kamer en als je die meting dan in het meet topic van Morca plaatst kan je misschien nog wat tips krijgen :)
Het toevoegen van een sub zal je met REW haast in moeten regelen,maar ik adviseer je wel eerst eens een meting te maken,freqplot en waterfall.
Geeft al een goed beeld van je ruimte ,en wat er zou kunnen,of dat je eerst aan het werk moet.

Die grote fronts kunnen aardig wat slam neerzetten als het goed is ,maar als je ruimte daar niet naar is heb je een probleeem,ik ken het van iemand anders die ook jouw speakers heeft.
Gaan leren meten is een upgrade voor je set ,als je het afstellen een beetje door krijgt  ;)

high-q

Citaat van: larzie op februari 13, 2012, 11:43:30
Is allebei goed wat mij betreft :) Kunnen we straks jouw speakers ook mooi afregelen met de RadioShack :)
Deze vrijdag heb ik wel tijd als jij ook tijd hebt ;)

REW dat weet ik nog niet. Dan ga je echt meten waar de problemen van de ruimte zitten en dat corrigeren met bijv. basstraps enzo.
Ik weet niet of ik zover ga. Dan heb ik denk je bijv. die Behringer mic nodig. Misschien dat dat nog wel eens komt. Zodra je daar aan begint dan ga je straks je halve kamer verbouwen met allemaal lelijke platen aan de muur en in de hoeken die een godsvermogen kosten. Dan zou je die zelf moeten maken, maar eigenlijk wil ik eerst wel een soort demo of dat soort dingen echt veel verschil maakt in mijn ruimte. Ik ben niet van plan trial-and-error te gaan doen. Mij een te dure grap :) In eerste instantie wil ik wel eens horen of een goede eindversterker in de setup veel verschil maakt. Ik verwacht eigenlijk van wel. Ook het toevoegen van een goede subwoofer maakt alweer veel verschil denk ik.

Over goede eindversterker demo gesproken. Ik zal Spijkie eens mailen, wanneer hij en zn pa langskomen met die Chord :)

Mooi, ik zal even kijken hoe de planning er voor aankomende vrijdag uit ziet.

Vergeet niet dat de akoestiek erg bepalend is voor de gehele beleving van je geluid en dat verbeteringen op dit gebied meer impact hebben dan een nieuw apparaat. Om een voorbeeld te geven moet je je bij aankomende M&G eens afvragen of het verschil in de versterkers het prijsverschil ook waard is, want het probleem in je akoestiek blijf je houden als je er niks aan verandert.  

Bovenstaande vraag heb ik mezelf gesteld na het beluisteren van de Arcam:

*. Vraag: Is de Arcam beter dan de Marantz?  -> Antwoord: JA
*. Vraag: Is dat verschil nu direct 3000eu waard? Antwoord: NU nog niet

Vandaar dat ik eerst voor een beamer ben gegaan ;)

Wat betreft het toevoegen van je sub, ik denk persoonlijk dat je probleem daar erger van wordt zolang je de oorzaak niet aanpakt.
Verder snap ik je gedachtengang wel. Met het bouwen van mijn HT heb ik er bewust voor gekozen om niet vooraf de probleemgebieden
in kaart te brengen. Is het verstandig? Ik denk het niet. Maar het maakte het doorhakken van de knoop voor de bouw wel een stuk
laagdrempeliger.

Daarnaast is de groei van een HT een proces, kijk maar naar het topic van HTip  ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: morca op februari 13, 2012, 12:49:20
Het toevoegen van een sub zal je met REW haast in moeten regelen,maar ik adviseer je wel eerst eens een meting te maken,freqplot en waterfall.
Geeft al een goed beeld van je ruimte ,en wat er zou kunnen,of dat je eerst aan het werk moet.

Die grote fronts kunnen aardig wat slam neerzetten als het goed is ,maar als je ruimte daar niet naar is heb je een probleeem,ik ken het van iemand anders die ook jouw speakers heeft.
Gaan leren meten is een upgrade voor je set ,als je het afstellen een beetje door krijgt  ;)

Daar heb je gelijk in. Meten is weten, maar moet idd nog leren meten.
Mijn D700's kunnen inderdaad aardig wat slam neerzetten. Als ik ze voluit zet dan gaan volgens mij de muren wapperen. :D Ik vind dat de bass van die D700's ook behoorlijk diep gaat al van zichzelf.

Citaat van: high-q op februari 13, 2012, 12:58:42
Vergeet niet dat de akoestiek erg bepalend is voor de gehele beleving van je geluid en dat verbeteringen op dit gebied meer impact hebben dan een nieuw apparaat. Om een voorbeeld te geven moet je je bij aankomende M&G eens afvragen of het verschil in de versterkers het prijsverschil ook waard is, want het probleem in je akoestiek blijf je houden als je er niks aan verandert. 

Bovenstaande vraag heb ik mezelf gesteld na het beluisteren van de Arcam:

*. Vraag: Is de Arcam beter dan de Marantz?  -> Antwoord: JA
*. Vraag: Is dat verschil nu direct 3000eu waard? Antwoord: NU nog niet

Vandaar dat ik eerst voor een beamer ben gegaan ;)

Wat betreft het toevoegen van je sub, ik denk persoonlijk dat je probleem daar erger van wordt zolang je de oorzaak niet aanpakt.
Verder snap ik je gedachtengang wel. Met het bouwen van mijn HT heb ik er bewust voor gekozen om niet vooraf de probleemgebieden
in kaart te brengen. Is het verstandig? Ik denk het niet. Maar het maakte het doorhakken van de knoop voor de bouw wel een stuk
laagdrempeliger.

Daarnaast is de groei van een HT een proces, kijk maar naar het topic van HTip  ;D


Dat begrijp ik dat akoestiek belangrijk is en dat je altijd moet kijken naar of de upgrade/toevoeging het waard is tov de kosten. Vandaar dat volgens mij M&G's erg interessant zijn, helemaal als de gasten mooie spullen meenemen om in de setup te testen. Daar leer je volgens mij ook heel veel van naast puur het meten. En dan hoor je direct of iets echt een upgrade is of niet. Ik heb al lang begrepen dat in onze hobby impulsieve aankopen over het algemeen vaak niet goed uitpakt. :D

Een sub zou best kunnen helpen als bijv. bij een FF sub de lage tonen over de lengte van mijn kamer worden afgevuurd ipv in de breedte van mijn kamer, omdat mijn fronts nu eenmaal zo staan. Ik weet niet of die theorie van mij helemaal klopt, maar daar kan ik me iets bij voorstellen.

Een eindversterker kan de speakers ook meer controle geven, waardoor de akoestiek ook kan verbeteren lijkt mij. Ik ben ook nog maar een leek om te weten of dit ook echt zo is of dat het puur is wat ik theoretisch verwacht. Dus ik ben heel benieuwd naar die M&G met Spijkie.

PS: Ik had je nog gemaild. Staat een AVR600 op mp voor 2000 euro :D

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

rallufff

Citaat van: larzie op februari 13, 2012, 13:46:59

PS: Ik had je nog gemaild. Staat een AVR600 op mp voor 2000 euro :D



Op deze Arcam AVR 500 is al € 2.000,- geboden. http://link.marktplaats.nl/529873886

Dan moet die AVR 600 oor € 2.000,- een koopje zijn? Al weet ik niet hoe oud die is.... ;)
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

high-q

Citaat van: larzie op februari 13, 2012, 13:46:59
Dat begrijp ik dat akoestiek belangrijk is en dat je altijd moet kijken naar of de upgrade/toevoeging het waard is tov de kosten. Vandaar dat volgens mij M&G's erg interessant zijn, helemaal als de gasten mooie spullen meenemen om in de setup te testen. Daar leer je volgens mij ook heel veel van naast puur het meten. En dan hoor je direct of iets echt een upgrade is of niet. Ik heb al lang begrepen dat in onze hobby impulsieve aankopen over het algemeen vaak niet goed uitpakt. :D

Een sub zou best kunnen helpen als bijv. bij een FF sub de lage tonen over de lengte van mijn kamer worden afgevuurd ipv in de breedte van mijn kamer, omdat mijn fronts nu eenmaal zo staan. Ik weet niet of die theorie van mij helemaal klopt, maar daar kan ik me iets bij voorstellen.

Een eindversterker kan de speakers ook meer controle geven, waardoor de akoestiek ook kan verbeteren lijkt mij. Ik ben ook nog maar een leek om te weten of dit ook echt zo is of dat het puur is wat ik theoretisch verwacht. Dus ik ben heel benieuwd naar die M&G met Spijkie.

PS: Ik had je nog gemaild. Staat een AVR600 op mp voor 2000 euro :D

Vroeger, toen er alleen nog maar boekjes, audiozaken en beurzen waren ... moest je echt de deur uit om te gaan luisteren en indrukken op te gaan doen. Ik weet niet of je het topic van Bas Akkerman volgt, maar die doet dat nog steeds op deze manier en ook best goed. Toen ik nog op school zat deed ik dat ook, maar dan meer uit interesse en gebrek aan een degelijk budget  :P

Ik neem aan dat je met je sub dan de kantelfrequentie heel hoog wilt zetten oid? In dat geval moet je je dan inderdaad af gaan vragen of je de D700's wel nodig hebt en misschien beter kunt draaien met kleinere fronts en center  :-X Zoiets weet je ook niet van tevoren, tenzij je vooraf een meting doet haha! 

Marktplaatsmensen zijn vervelend ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

HTip

Citaat van: high-q op februari 13, 2012, 12:58:42
Vergeet niet dat de akoestiek erg bepalend is voor de gehele beleving van je geluid en dat verbeteringen op dit gebied meer impact hebben dan een nieuw apparaat. Om een voorbeeld te geven moet je je bij aankomende M&G eens afvragen of het verschil in de versterkers het prijsverschil ook waard is, want het probleem in je akoestiek blijf je houden als je er niks aan verandert. 
Goed verwoord ;)

Citaat
Wat betreft het toevoegen van je sub, ik denk persoonlijk dat je probleem daar erger van wordt zolang je de oorzaak niet aanpakt.
Verder snap ik je gedachtengang wel. Met het bouwen van mijn HT heb ik er bewust voor gekozen om niet vooraf de probleemgebieden
in kaart te brengen. Is het verstandig? Ik denk het niet. Maar het maakte het doorhakken van de knoop voor de bouw wel een stuk
laagdrempeliger.
In tegenstelling wat in sommige topics wel eens wordt geopperd kan je een akoestisch probleem niet oplossen met andere apparatuur. Tenzij die apparatuur die weet te omzeilen (bijv. RoomPerfect van Lyngdorf). En je kan inderdaad het probleem groter maken met een sub, want het sublaag onder controle krijgen is het moeilijkste. Daarentegen zijn er weinig (full-range) speakers die geen baat hebben bij een sub.

Citaat
Daarnaast is de groei van een HT een proces, kijk maar naar het topic van HTip  ;D
:D Maar ik ben wel begonnen met een meting en akoestisch plan :tongue2:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Spijkie

Hallo Lars,

Volgens mij gaat het toch nu dan echt lukken om de Chord aan je marantz vast te knopen!

Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

larzie

Citaat van: Spijkie op februari 16, 2012, 15:18:32
Hallo Lars,

Volgens mij gaat het toch nu dan echt lukken om de Chord aan je marantz vast te knopen!

Spijkie

Dat klinkt als muziek in mijn oren! :D Ben erg benieuwd! High-q komt ook als het goed is :)
Ik heb verder nog niemand uitgenodigd, dan zijn we al met z'n 4en en veel meer wil ik ook niet in huis. Zou misschien nog 1 persoon bij kunnen bij die M&G op zondag de 26e.
Ik heb geen officiële M&G aangemaakt op het forum, omdat ik niet echt ook een dedicated ht heb :) Maar ik heb er wel zin in!  :pompom:
Als je nog leuke muziek of films zelf hebt die je mee wilt nemen die je wilt beluisteren op mijn set neem het gerust mee.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: Spijkie op februari 16, 2012, 15:18:32
Hallo Lars,

Volgens mij gaat het toch nu dan echt lukken om de Chord aan je marantz vast te knopen!

Spijkie

Leuk!! Ik ben erg benieuwd hoe het gaat klinken  :)
Heb je ook al interlinks?

Citaat van: larzie op februari 16, 2012, 15:44:47
Als je nog leuke muziek of films zelf hebt die je mee wilt nemen die je wilt beluisteren op mijn set neem het gerust mee.

Heb ik nog iets wat jij niet hebt En je graag zou willen horen Lars?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op februari 16, 2012, 18:53:37
Heb ik nog iets wat jij niet hebt En je graag zou willen horen Lars?

Geen idee. Heb denk ik voldoende materiaal op mijn htpc staan, maar als je nog iets specifieks wilt luisteren of je hebt iets leuks gevonden nog dan mag je het gerust meenemen :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Spijkie

we hebben nog interlinks maar niet 5 paar identiek :)

Wij nemen geen bd's mee want die hebben we niet, mb een cdtje

groeten spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

larzie

Citaat van: Spijkie op februari 17, 2012, 18:42:03
we hebben nog interlinks maar niet 5 paar identiek :)

Wij nemen geen bd's mee want die hebben we niet, mb een cdtje

groeten spijkie

Het hoeft niet hoor cd's of blurays oid meenemen, maar dacht als je iets wilt horen wat voor jou bekend klinkt dan heb je beter referentiemateriaal. Alhoewel denk ik niet dat t bij mij zo goed klinkt als op die Meridian/Chord combi van je pa, maar goed  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Is er al een tijd bekend voor aankomende zondag? :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op februari 22, 2012, 11:06:17
Is er al een tijd bekend voor aankomende zondag? :)

Ik zie mn outbox hier niet meer, maar geloof dat ik half 2/ 2 uur heb gezegd tegen de andere 2 heren.  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op februari 22, 2012, 11:11:23
Ik zie mn outbox hier niet meer, maar geloof dat ik half 2/ 2 uur heb gezegd tegen de andere 2 heren.  :D

Super, dan ben ik er ook rond die tijd.
Had je trouwens die DiNovo Mini gezien in de markt sectie?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

#345
Citaat van: high-q op februari 22, 2012, 11:33:29
Super, dan ben ik er ook rond die tijd.
Had je trouwens die DiNovo Mini gezien in de markt sectie?

Ik denk dat het eerder nog die Rapoo gaat worden. Dat lijkt me wel wat. Normaal toetsenbord en functioneel touchpad.

http://tweakers.net/pricewatch/296633/rapoo-e9080.html#tab:info

PS: Die DiNovo is volgens mij zo te lezen ook gister al aan Maikelllll verkocht ;)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Spijkie

Was gezellig vanmiddag, kort verslagje komt eraan maar zoals gezegd niet heel erg fit de afgelopen week. kan je mij de namen van die dame die we gehoord hebben en dat spaanse koppel? Ga ik die downloaden of cdtje kopen.

GRoeten,
Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

larzie

Die dame was Lisa Hannigan en dat koppel heet Rodrigo y Gabriela.

Het was inderdaad gezellig en erg leuk jou en je vader te ontmoeten. En wat klonk dat lekker zeg die match tussen de Marantz en de Chord. Het geluid kwam lekker los van de speakers en er was veel meer controle. Had wel jaren langer kunnen luisteren ernaar :D

High-q en ik hebben toen jij en je pa weer weg waren met de Chord nog even doorgeluisterd, maar we misten de Chord toch wel hoor. We hebben nog even TinTin gekeken. Erg mooi geanimeerde film. Zeker een aanrader!

Ben heel benieuwd naar jouw verslagje en of je vader nu voor de Dynaudio speakers gaat of toch ook nog gaat luisteren naar andere Tannoys :)

Ik vond het ook leuk om te horen dat jij nog niet zo ver was met je geluid terwijl ik eigenlijk nog niet zo lang bezig ben met deze hobby. Dat was toch wel een mooi compliment. Dat betekent dat ik toch wel op de goede weg ben.

Ik denk dat High-q en ik jullie binnenkort wel weer zien op de M&G van High-q. Dat wordt ook een bijzondere ervaring. Ik heb er nu al zin in! :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

#348
Hey guys,

Ben net weer terug van de m&g bij Larzie, ben iets langer gebleven dan jullie :)

Ik zal proberen samen te vatten hoe het vandaag is gegaan. Vandaag ben ik rond 13:45 richting Larzie gegaan voor de m&g. Toen ik aan kwam was hij al druk bezig om zijn demo-materiaal klaar te zetten. Het was alweer een tijdje geleden dat ik voor het laatst geweest was, dus een aantal dingen in zijn opstelling waren nieuw voor mij. Het was bijvoorbeeld voor het eerst dat ik de opstelling op deze manier heb zien staan, met o.a. de centerspeaker mooi in het diy-meubel verwerkt en de gordijnen voor het raam. Heb je trouwens goed gedaan met die kast!

Na wat  bijgepraat te hebben over de veranderingen, kwamen forumlid Spijkie en zijn vader langs met de Chord eindversterker. Wat een prachtig apparaat om alleen al te zien. We wilden zo snel mogelijk aan de slag, maar kwamen er al snel achter dat we wat dingetjes waren vergeten. Zo hadden we bijvoorbeeld niet genoeg interlinks en hadden we geen netsnoer voor de Chord. Gelukkig kwam Spijkie al snel met het idee om alleen de frontstage via de Chord te laten lopen en de surrounds via de receiver, problem solved. Voor de mains hebben we Kimber interlinks gebruikt, voor de center Nordost. Het netsnoer had Larzie snel uit zijn desktop pc getrokken, zodat we de Chord van power konden voorzien.

Eenmaal de boel aangesloten konden we gaan luisteren. Als bron hebben we tijdens het muziekgedeelte een HTPC met foobar gebruikt en tijdens het videogedeelte dezelfde HTPC met XBMC en PowerDVD11. Een aantal fragmenten die voorbij kwamen waren:

Audio:

*. Adele - Rolling in the deep
*. Anouk - Lost
*. Bruce Springsteen - The river
*. Billy Joel - ??
*. John Coltrane - ??
*. Lisa Hannigan - ??
*. Michael Buble - ??
*. Rodrigo y Gabriela - Stairway to heaven, Tamacun (cd-versies)
*. Rolling Stones - Sympathy for the devil
*. Snow Patrol - ??

Video:

*. Dark Knight
*. Super 8
*. Linkin Park 


Wat ik over het algemeen kan zeggen over de muziek met de Chord in de opstelling, is dat er meer controle was in het laag en het geluid meer los kwam van de D700's dan met alleen de Marantz. Er ontstond als het ware een bredere soundstage, zodat je bepaalde geluiden en details op andere plekken hoorde dan met alleen de Marantz. Ook drukkere passages zoals het fragment met Michael Buble met een Big Band kwamen goed over. De Chord zette een mooi plaatje neer, waarbij instrumenten duidelijk te onderscheiden waren en niet een brei van geluid werden. Daarnaast kwamen vooral de live-fragmenten erg levendig en energiek over. Van te voren had Spijkie al aangegeven dat zijn verwachting was dat het een goede match zou zijn, naar mijn mening had hij dat niet mis.

Een andere verwachting die hij los van de Chord had, was dat de D700's zouden bonken. Tijdens de luistersessie liet hij weten dat hij dit best wel mee vond vallen, dit was ik absoluut met hem eens. Later kwamen we erachter dat binnen foobar de equalizer op enabled stond. Nu ben ik niet direct een audiopurist, maar ik ben niet echt een voorstander van equalisatie. Nadat we deze optie uit hadden gevinkt liepen we toch tegen het probleem aan waar we bang voor waren: het laag klonk, specifiek tijdens het fragment van Snow Patrol, helaas wat bonkerig en overstuurd. Nadat de EQ weer aan was gezet klonk het wel weer beter, maar was ik nog niet helemaal van mening dat dit een mooie oplossing was. Overigens lag dit niet aan de apparatuur, maar zoals eerder genoemd in dit topic aan de ruimte.

Na de audiofragmenten gingen we over op de videofragmenten. Een punt wat Spijkie aangaf, was dat het nu moeilijker vast te stellen zou zijn wat de impact van de Chord was. Logisch redenerend kwamen we op het idee om er wat zware scenes tegen aan te gooien, zoals de eerste paar minuten van Dark Knight met veel laag en de scene uit Super 8 met de treinexplosie. Net zoals bij de audiofragmenten, zette de Chord hier een mooi geluidsbeeld neer: Goede controle in het laag en tijdens de drukke explosie scene met de trein uit Super 8 geen brei van verschillende geluiden, maar een vloeiend geheel met veel detail. 

Een conclusie die ik voor mezelf kon trekken na de sessie met de Chord, was dat deze een ontzettend mooie toevoeging in de opstelling was en dat het een goede match was met de Marantz als Pre/Pro en de Tannoy speakers. Een eindversterker als deze verdient misschien wel een pre/pro van hetzelfde caliber, maar de combinatie met Marantz was absoluut niet verkeerd!


Eigenlijk ben ik wel benieuwd wat de gastheer en de andere gasten ervan vonden ;D



HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op februari 26, 2012, 20:35:08
Het was bijvoorbeeld voor het eerst dat ik de opstelling op deze manier heb zien staan, met o.a. de centerspeaker mooi in het diy-meubel verwerkt en de gordijnen voor het raam. Heb je trouwens goed gedaan met die kast!

Thanks! Ik ben er ook heel erg tevreden over en ben blij dat ik gekozen heb om zelf een meubel te maken. :D

Citaat van: high-q op februari 26, 2012, 20:35:08
Het netsnoer had Larzie snel uit zijn desktop pc getrokken, zodat we de Chord van power konden voorzien.

Ja dat was wel jammer op zich. De mooiere hd content stond op die pc. Maar goed gelukkig stond er nog voldoende materiaal op mijn htpc zelf. En inderdaad wat is die Chord een plaatje om te zien. Erg mooi en solide gebouwd.

De fragmenten die voorbij kwamen aangevuld:

Audio:

*. Adele - Rolling in the deep
*. Anouk - Lost
*. Bruce Springsteen - The river (Live)
*. Billy Joel - She's always a woman (Live)
*. John Coltrane - Part 1: Acknowledgement
*. Lisa Hannigan - A Sail
*. Michael Buble - I am feeling good
*. Rodrigo y Gabriela - Stairway to heaven, Tamacun (cd-versies)
*. Rolling Stones - Sympathy for the devil
*. Snow Patrol - Run (Little Noise Sessions - the Union Chapel (Live)

Video:

*. Dark Knight
*. Super 8
*. Linkin Park 

Ik heb het idee dat we nog meer hadden geluisterd, maar ik kan me vergissen...

Citaat van: high-q op februari 26, 2012, 20:35:08
Wat ik over het algemeen kan zeggen over de muziek met de Chord in de opstelling, is dat er meer controle was in het laag en het geluid meer los kwam van de D700's dan met alleen de Marantz. Er ontstond als het ware een bredere soundstage, zodat je bepaalde geluiden en details op andere plekken hoorde dan met alleen de Marantz. Ook drukkere passages zoals het fragment met Michael Buble met een Big Band kwamen goed over. De Chord zette een mooi plaatje neer, waarbij instrumenten duidelijk te onderscheiden waren en niet een brei van geluid werden. Daarnaast kwamen vooral de live-fragmenten erg levendig en energiek over. Van te voren had Spijkie al aangegeven dat zijn verwachting was dat het een goede match zou zijn, naar mijn mening had hij dat niet mis.

Een andere verwachting die hij los van de Chord had, was dat de D700's zouden bonken. Tijdens de luistersessie liet hij weten dat hij dit best wel mee vond vallen, dit was ik absoluut met hem eens. Later kwamen we erachter dat binnen foobar de equalizer op enabled stond. Nu ben ik niet direct een audiopurist, maar ik ben niet echt een voorstander van equalisatie. Nadat we deze optie uit hadden gevinkt liepen we toch tegen het probleem aan waar we bang voor waren: het laag klonk, specifiek tijdens het fragment van Snow Patrol, helaas wat bonkerig en overstuurd. Nadat de EQ weer aan was gezet klonk het wel weer beter, maar was ik nog niet helemaal van mening dat dit een mooie oplossing was. Overigens lag dit niet aan de apparatuur, maar zoals eerder genoemd in dit topic aan de ruimte.

Helemaal mee eens. Helaas is het budgetair gezien voor mij nu de goedkoopste akoestieke oplossing om de allerlaagste tonen met de equalizer in foobar iets te dempen. Ik begrijp wat je bedoelt dat het niet de mooiste oplossing is, maar op het moment voor mij wel de beste.

Het geluidsbeeld wat de Chord icm met mijn Marantz en D700's neerzette was wel heel erg prettig om naar te luisteren. De omschrijving die je schetst ben ik het helemaal mee eens en doet mij toch wel overwegen om mijn Marantz te houden en in een later stadium een boost te geven met een eindversterker. Ik weet niet of het dezelfde Chord dan gaat worden als waar Spijkie en zn vader mee kwamen, want deze is voor mij toch behoorlijk aan de prijs. Maar goed je weet het nooit :)

Spijkie heeft de Chord overigens te koop staan in het marktgedeelte: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=119184.0 Ik vind het zonde dat ze m weg gaan doen, maar goed...

Citaat van: high-q op februari 26, 2012, 20:35:08
Een conclusie die ik voor mezelf kon trekken na de sessie met de Chord, was dat deze een ontzettend mooie toevoeging in de opstelling was en dat het een goede match was met de Marantz als Pre/Pro en de Tannoy speakers. Een eindversterker als deze verdient misschien wel een pre/pro van hetzelfde caliber, maar de combinatie met Marantz was absoluut niet verkeerd!

Inderdaad zette de Marantz/Chord combi ook in surround een prettig geluidsbeeld neer. Met films zelf was het wel moeilijker te constateren. Echter met een concert merkte je wel snel weer dat er meer detail was. Ik hoorde geluiden die ik eerst niet hoorde en de muziek klonk prettiger. De Chord was absoluut een erg mooie toevoeging! Ik ben echter wel benieuwd naar een iets meer betaalbare eindversterker zoals een Emotiva. Ik ben benieuwd of je daarmee een gelijkklinkend geluidsbeeld kunt neerzetten.

Ik wil Spijkie en z'n vader bedanken dat ik de Chord mocht beluisteren in mijn set. Ik vond het een bijzondere en leuke ervaring en ook erg leuk om de heren in het echt te ontmoeten. Ik vond het alleen wel erg jammer dat ze de Chord niet waren vergeten mee te nemen. :D



Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT