Kamidio Klipsch Theatre

Gestart door MLCinema, april 1, 2008, 17:03:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

denoontje


MLCinema

Citaat van: fluissie op december 21, 2020, 20:40:12
Zeeeeeer fraai  :pompom:

Maarre als je nog is wat uitnodigingen verstuurt .....zou m best real life willen beleven  :colgate:

Thnx! En dat kan altijd wel. Zeker als straks Corona achter de rug is.

Citaat van: PascalP op december 21, 2020, 20:40:29
Ziet er echt gewoon 'af' uit! :D
Voor zover een HT ook echt ooit 'af' is dan... lonkt altijd wel ergens een upgrade...

Toen wij hier 6 jaar geleden kwamen wonen en deze kamer af was vond ik hem al af[emoji13]. De definitie van af is rekbaar en inmiddels redelijk vaak verschoven. Een ht is altijd in beweging.

Citaat van: denoontje op december 21, 2020, 20:45:38
Ziet er erg goed uit man!

Thnx! Ben zelf ook echt tevreden[emoji4].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

RonG

Ja mooi hoor, als je daar niet kunt genieten??.

anton


MLCinema

Citaat van: RonG op december 21, 2020, 21:37:08
Ja mooi hoor, als je daar niet kunt genieten??.
Absoluut!!! Wat ook een mooie plus is, is dat het display van de Denon helemaal uit kan. Daardoor zijn er enkel een paar lampjes tijdens de film. Voor de rest is alles zwart.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

morca

Citaat van: Kamidioblitz op december 21, 2020, 20:34:59
Zo. Net even de tijd genomen voor wat nieuwe foto's. Echt lekker fotograferen is het niet in zo'n donker hol.






Toch geven deze foto's wel een aardige indruk van de ruimte. Erg blij met alle upgrades! De panelen gaan het nog afmaken denk ik.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Erg mooi :wub:

Als ik je ervaring tov Marantz en Denon lees,word ik steeds nieuwsgieriger ook eens een Denon te proberen.

Ik lees vaker wat jij ervaart.


Sjaak_Banaan

Ziet er heel mooi uit!  :headbanging:

Die paar lampjes die je nog ziet kun je misschien overplakken met LightDims, vind ze hier erg fijn.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

wolfkampf

#1207
 :inlove: wauww echt een hele mooie ruimte!!

Waar heb je de wanden mee bekleed? Tenminste op de foto lijken ze bekleed te zijn
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

MLCinema

Citaat van: morca op december 21, 2020, 22:30:06
Erg mooi :wub:

Als ik je ervaring tov Marantz en Denon lees,word ik steeds nieuwsgieriger ook eens een Denon te proberen.

Ik lees vaker wat jij ervaart.

Ik heb 4 Marantz gehad, altijd prima geweest. Maar deze Denon gaat echt een stapje verder. Het is jammer dat Denon geen pre in het assortiment heeft. Hoewel volgens mij bij de X3700 in pre amp modus de eindversterkers kunnen worden uitgeschakeld.

Citaat van: Sjaak_Banaan op december 21, 2020, 22:36:29
Ziet er heel mooi uit!  :headbanging:

Die paar lampjes die je nog ziet kun je misschien overplakken met LightDims, vind ze hier erg fijn.

Thnx! De lampjes vallen in de praktijk heel erg mee. Het was vooral de blauwe led ring die afleidde. Dit is stukken beter.

Citaat van: wolfkampf op december 21, 2020, 22:51:00
:inlove: wauww echt een hele mooie ruimte!!

Waar heb je de wanden mee bekleed? Tenminste op de foto lijken ze bekleed te zijn

Thnx! Wanden zijn voorzien van panelen van akotherm overtrokken met gordijnstof. De rest is gewoon spachtelputz. Geen speciale wandbekleding[emoji4].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Dirk

Citaat van: Kamidioblitz op december 21, 2020, 23:48:13
Ik heb 4 Marantz gehad, altijd prima geweest. Maar deze Denon gaat echt een stapje verder. Het is jammer dat Denon geen pre in het assortiment heeft. Hoewel volgens mij bij de X3700 in pre amp modus de eindversterkers kunnen worden uitgeschakeld.

Da's dus niet 100% correct, al wordt dat veelvuldig verkondigd, ook in reviews. (zelfs in de manual staan dergelijke fouten)

Wat er in de pre-mode optie gebeurd is dat de voortrappen signaal-routing-technisch worden losgekoppeld vd eindtrappen, waardoor die dus niet meer worden aangestuurd en in "idle" blijven, maar ze worden niet stroomloos gezet...maw er wordt nog aardig wat onnodige energie verbruikt en warmte gecreëerd ook als je alles op externe amp gaat draaien, wat imo een gemiste kans is van Denon.

Je kan bij die ingreep mogelijk wel winst halen omdat er (via signaalweg) dus geen negatieve beïnvloeding meer mogelijk is vd eindtrappen richting het pre/pro gedeelte, maar persoonlijk denk ik dat het effect daarvan qua winst in SQ verwaarloosbaar is.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

MLCinema

Citaat van: Dirk op december 22, 2020, 07:53:20
Da's dus niet 100% correct, al wordt dat veelvuldig verkondigd, ook in reviews. (zelfs in de manual staan dergelijke fouten)

Wat er in de pre-mode optie gebeurd is dat de voortrappen signaal-routing-technisch worden losgekoppeld vd eindtrappen, waardoor die dus niet meer worden aangestuurd en in "idle" blijven, maar ze worden niet stroomloos gezet...maw er wordt nog aardig wat onnodige energie verbruikt en warmte gecreëerd ook als je alles op externe amp gaat draaien, wat imo een gemiste kans is van Denon.

Je kan bij die ingreep mogelijk wel winst halen omdat er (via signaalweg) dus geen negatieve beïnvloeding meer mogelijk is vd eindtrappen richting het pre/pro gedeelte, maar persoonlijk denk ik dat het effect daarvan qua winst in SQ verwaarloosbaar is.
Hoi Dirk, dat is dan inderdaad een gemiste kans van Denon. Ik kwam het overal tegen op de wijze zoal omschreven. Jammer dat dat niet zo werkt in de praktijk. Was een mooie troef geweest waarbij de versterking een soort bonus was geweest[emoji4].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Dirk

Het doet natuurlijk verder niets af aan de kwaliteiten van die serie, maar als je bvb vooraf weet dat je hem 100% als pre/pro gaat inzetten en erop rekent dat alle eindtrappen in die mode netjes stroomloos blijven, is het wel een beetje een bummer  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Jean Sibelius

Citaat van: Kamidioblitz op december 21, 2020, 20:34:59
Toch geven deze foto's wel een aardige indruk van de ruimte. Erg blij met alle upgrades! De panelen gaan het nog afmaken denk ik.

Zekers :headbanging: Heel mooi (geworden)! Precies op tijd 'klaar' ivm de kerstvakantie :).

Heel veel kijk- en luisterplezier en zodra het weer kan en mag zou ik hem graag een keer in het echt willen ervaren. Ben ik reuze benieuwd! :colgate:

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

skyfox

Haha, ik zeg altijd maar dat een fase klaar is met onze hobby. De volgende fase dient zich daarna steevast weer aan. Is het niet eerder, dan wel later. Elke story verdient z'n eigen DoD  ;)

Wat o wat zal de volgende stap zijn...? Ghehe  :music:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

MLCinema

Citaat van: skyfox op december 22, 2020, 10:18:40
Haha, ik zeg altijd maar dat een fase klaar is met onze hobby. De volgende fase dient zich daarna steevast weer aan. Is het niet eerder, dan wel later. Elke story verdient z'n eigen DoD  ;)

Wat o wat zal de volgende stap zijn...? Ghehe  :music:

Wel eens maar voorlopig is dit het even. En dat ja geen straf! Puntjes op de i qua reflectie aanpak nog. En dan is het voorlopig echt even klaar[emoji4].

Citaat van: Jean Sibelius op december 22, 2020, 08:26:33
Zekers :headbanging: Heel mooi (geworden)! Precies op tijd 'klaar' ivm de kerstvakantie :).

Heel veel kijk- en luisterplezier en zodra het weer kan en mag zou ik hem graag een keer in het echt willen ervaren. Ben ik reuze benieuwd! :colgate:

Groeten, Jan

Thnx Jan! Van harte welkom zodra het weer kan.

Citaat van: Dirk op december 22, 2020, 08:00:29
Het doet natuurlijk verder niets af aan de kwaliteiten van die serie, maar als je bvb vooraf weet dat je hem 100% als pre/pro gaat inzetten en erop rekent dat alle eindtrappen in die mode netjes stroomloos blijven, is het wel een beetje een bummer  ;)

Ja klopt. Als je bepaalde verwachtingen hebt en dat komt niet uit dan is dat zonde. Doet inderdaad niks af aan de basis kwaliteit van het apparaat.

Citaat van: Valkyrie op december 22, 2020, 08:00:52
Heel erg mooi zo! :thumbs-up:

Thnx!! Ben ook heel happy.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

skyfox

Citaat van: Kamidioblitz op december 22, 2020, 10:26:56
Wel eens maar voorlopig is dit het even. En dat ja geen straf! Puntjes op de i qua reflectie aanpak nog. En dan is het voorlopig echt even klaar[emoji4].


Ik meen me te herinneren dat we nog een kleine upgrade in hogere sferen aan het bespreken waren gisteravond  :devil: :pompom:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

MLCinema

Oooo eventueel een CM Blu Ray speler?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

MLCinema

Jij bedoelt mogelijk naar 7.2.6. Ja klopt. Dat is qua kosten goed te doen. Alleen zitten mijn kabelgoten vol. Ik ben wel heel benieuwd naar de meerwaarde. Gisteren ervoer ik geen gat in de hoogte laag.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

reza

#1220
Citaat van: Kamidioblitz op december 22, 2020, 11:02:51
Oooo eventueel een CM Blu Ray speler?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
[/quot
Citaat van: Kamidioblitz op december 22, 2020, 11:02:51
Oooo eventueel een CM Blu Ray speler?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Je bent er van overtuigd dat een CM echt heel veel meer toe gaat voegen ?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

MLCinema

Ik heb het nog nooit mogen ervaren. Wil het wellicht een keer proberen. En afhankelijk van mijn oren en ogen een keuze maken.

Dus niet perse een believer. Ik vind de Panasonic UB9004 ook nog steeds een mooie speler maar geen idee of die merkbaar op een hoger niveau speelt dan de Sony. Dus ja, dat zou nog iets in de keten kunnen zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

PascalP

Citaat van: reza op december 22, 2020, 11:35:02
Je bent er van overtuigd dat een CM echt heel veel meer toe gaat voegen ?

Heb de X800CM hier side by side gehad met mijn eigen 'standaard' X800M2
En ja, echt een wereld aan geluid/detail/bubble die open gaat.
Staat hier dan ook hoog op het verlanglijstje om de volgende 'grote' upgrade te worden :D
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

blauweboon

Pfff, wat een super mooie ruimte en helemaal af  :popcorn:

reza

Citaat van: PascalP op december 22, 2020, 11:47:34
Heb de X800CM hier side by side gehad met mijn eigen 'standaard' X800M2
En ja, echt een wereld aan geluid/detail/bubble die open gaat.
Staat hier dan ook hoog op het verlanglijstje om de volgende 'grote' upgrade te worden :D

Da's heel fijn, ik moet het ook nog een keer gaan beleven dan. Ik ben heel benieuwd.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"