Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Gestart door morca, februari 1, 2011, 19:22:54

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Citaat van: denoontje op februari  9, 2021, 15:28:32
Wellicht moet je ff langskomen met je minidsp hd om effect te zien met beq?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Nou....dat was het plan dus, maar minidsp foetsie...
Hele f*king huis overhoop gehaald en niet te vinden. Moet ergens liggen, in doos nog, maar geen idee waar. Of hij is met inhoud de papiercontainer ingegaan zijn...bij die gedachte word ik vrij zenuwachtig (licht uitgedrukt). Hoop dat ie nog boven water komt, maar weinig hoop na 2 dagen zoeken. :nopompom:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Citaat van: RalphH op februari 14, 2021, 21:57:35
Nou....dat was het plan dus, maar minidsp foetsie...
Hele f*king huis overhoop gehaald en niet te vinden. Moet ergens liggen, in doos nog, maar geen idee waar. Of hij is met inhoud de papiercontainer ingegaan zijn...bij die gedachte word ik vrij zenuwachtig (licht uitgedrukt). Hoop dat ie nog boven water komt, maar weinig hoop na 2 dagen zoeken. :nopompom:
Dat laatste zou niet best zijn

Sjaak_Banaan

Hier ook problemen gehad met Asio4All, het is hier opgelost door FlexASIO-1.5.exe te gebruiken.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Shadowfox

Hey

Als ik zn xml file in mijn dsp wil inladen blijft het op processing staan. Ben ik vergeten iets te doen van te voren?

Sjaak_Banaan

Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

skyfox

Citaat van: RalphH op februari 14, 2021, 19:22:09
Volgensmij wordt hier een vergelijkbare vraag gesteld:

https://www.avforums.com/threads/rew-setup-problem-java-or-asio.2235659/
Citaat van: Sjaak_Banaan op februari 15, 2021, 09:24:41
Hier ook problemen gehad met Asio4All, het is hier opgelost door FlexASIO-1.5.exe te gebruiken.

Thnx beide! Ik had het draadje gezien, maar over het flexasio stukje gelezen. Ik ga deze vandaag downloaden en uitproberen. Hopelijk kan ik dan m'n niet-fronts ook allemaal uitmeten en nog wat mooier EQen.

Werkt dit tot een 5.1/7.1 systeem of is het ook mogelijk de hoogtekanalen op deze manier te meten?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9


RalphH

Citaat van: skyfox op februari 15, 2021, 11:09:13
Thnx beide! Ik had het draadje gezien, maar over het flexasio stukje gelezen. Ik ga deze vandaag downloaden en uitproberen. Hopelijk kan ik dan m'n niet-fronts ook allemaal uitmeten en nog wat mooier EQen.

Werkt dit tot een 5.1/7.1 systeem of is het ook mogelijk de hoogtekanalen op deze manier te meten?

Max 9.1 als ik me niet vergis, maar kan ook zomaar 7.1 zijn.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

MLCinema

Ik lees hier met veel belangstelling mee. Morgen komt mijn mini dsp. Veel bruikbare info hier! Mocht ik er niet uitkomen ga ik mij zeker hier melden. Ben in eerste instantie nog niet van plan om BEQ te proberen maar wie weet[emoji4].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

morca

Citaat van: RalphH op februari 15, 2021, 18:46:00
Oef.. gevonden
Top man  :thumbs-up:


Citaat van: Kamdioblitz op februari 15, 2021, 19:03:36
Ik lees hier met veel belangstelling mee. Morgen komt mijn mini dsp. Veel bruikbare info hier! Mocht ik er niet uitkomen ga ik mij zeker hier melden. Ben in eerste instantie nog niet van plan om BEQ te proberen maar wie weet[emoji4].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Eerst gewoon instellen idd.
Tot je het apparaat goed kent.

Kan daarna altijd nog.
Succes  :thumbs-up:

Sjaak_Banaan

Poeh, zojuist de bluray van John Wick Chapter II gekeken met BEQ.   :o



Vlak nadat Gianna D'Antonio het loodje legt kwam mijn vriendin de HT binnen....

"Dit is toch niet normaal, ik lig boven in bed en mijn raam trilt...., heb je stiekem een nieuwe subwoofer gekocht of wat?"

"Nope, dit is BEQ waar ik het laatst over had..."
  ;D

Ik moet zeggen dat het wel op behoorlijk volume stond, Marantz op -12dB met Dynamic EQ aan, dus de subs draaide op referentie niveau.
De schoten waren daarom allemaal lekker te voelen in mijn stoel (en blijkbaar ook in bed). In het begin had ik de ButtKicker ook nog aan, maar dat was gewoon scary en die heb ik uitgezet, die afstelling was gewoon niet prettig en ik had geen zin om het aan te passen tijdens de film.

Binnenkort eens kijken of ik nog iets aan ontkoppeling kan doen zodat niet alles door het hele huis trilt, al vermoed ik dat dit lastig zal worden. Jullie nog gouden tips? Squashballen, wasmachinematten of rubber tegels van de Praxis heb ik wel eens gelezen meen ik...?
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

denoontje

Citaat van: Sjaak_Banaan op februari 16, 2021, 23:21:22
Poeh, zojuist de bluray van John Wick Chapter II gekeken met BEQ.   :o

Binnenkort eens kijken of ik nog iets aan ontkoppeling kan doen zodat niet alles door het hele huis trilt, al vermoed ik dat dit lastig zal worden. Jullie nog gouden tips? Squashballen, wasmachinematten of rubber tegels van de Praxis heb ik wel eens gelezen meen ik...?

kabel ontkoppelen van de sub?

Richard70…

Ik snap werkelijk niet waarom iedereen het zo geweldig vind dat de ramen uit de sponningen springen.
Ben echt wel liefhebber van laag in films, maar heb nu echt nooit het idee dat ik iets mis of dat ik wil dat het nog harder, dieper , lager moet
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

morca

Citaat van: Sjaak_Banaan op februari 16, 2021, 23:21:22
Poeh, zojuist de bluray van John Wick Chapter II gekeken met BEQ.   :o



Vlak nadat Gianna D'Antonio het loodje legt kwam mijn vriendin de HT binnen....

"Dit is toch niet normaal, ik lig boven in bed en mijn raam trilt...., heb je stiekem een nieuwe subwoofer gekocht of wat?"

"Nope, dit is BEQ waar ik het laatst over had..."
  ;D

Ik moet zeggen dat het wel op behoorlijk volume stond, Marantz op -12dB met Dynamic EQ aan, dus de subs draaide op referentie niveau.
De schoten waren daarom allemaal lekker te voelen in mijn stoel (en blijkbaar ook in bed). In het begin had ik de ButtKicker ook nog aan, maar dat was gewoon scary en die heb ik uitgezet, die afstelling was gewoon niet prettig en ik had geen zin om het aan te passen tijdens de film.

Binnenkort eens kijken of ik nog iets aan ontkoppeling kan doen zodat niet alles door het hele huis trilt, al vermoed ik dat dit lastig zal worden. Jullie nog gouden tips? Squashballen, wasmachinematten of rubber tegels van de Praxis heb ik wel eens gelezen meen ik...?
Mooi hè  ;)
Vraag me af in hoeverre je het weg krijgt.
De energie zit ook fors in de luchtdruk denk ik.
Je voelt veel meer druk ,niet alleen via vloer/contact

morca

Citaat van: rdebruin op februari 17, 2021, 02:10:16
Ik snap werkelijk niet waarom iedereen het zo geweldig vind dat de ramen uit de sponningen springen.
Ben echt wel liefhebber van laag in films, maar heb nu echt nooit het idee dat ik iets mis of dat ik wil dat het nog harder, dieper , lager moet
Probeer het eens zou ik zeggen..

Doe een vergelijking test.
Dan weet je wat er mist nu.

RalphH

Citaat
Binnenkort eens kijken of ik nog iets aan ontkoppeling kan doen zodat niet alles door het hele huis trilt, al vermoed ik dat dit lastig zal worden. Jullie nog gouden tips? Squashballen, wasmachinematten of rubber tegels van de Praxis heb ik wel eens gelezen meen ik...?

Ik heb van die granulaat tegeldragers van de hornbach eronder. Zijn niet superzacht, maar doet echt wel wat.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Ralf67

Onder allebei de SVS subwoofers de SVS Soundpath dempers.

Werken zeer goed op een houten vloer.

Teejoo

Citaat van: morca op februari 17, 2021, 04:01:00
Probeer het eens zou ik zeggen..

Doe een vergelijking test.
Dan weet je wat er mist nu.
Volgens mij mis je de essentie van z'n opmerking.. Druk is prima en hij houdt van voldoende laag tijdens een film, maar het kan ook teveel zijn met alle overlast als gevolg. Want zodra dat het geval is zoals bij het voorbeeld van Sjaak is het snel afgelopen met z'n BEQ avontuur vrees ik.

Sjaak_Banaan

Citaat van: denoontje op februari 17, 2021, 00:16:47
kabel ontkoppelen van de sub?

Dat werkt zeker!

Citaat van: rdebruin op februari 17, 2021, 02:10:16
Ik snap werkelijk niet waarom iedereen het zo geweldig vind dat de ramen uit de sponningen springen.
Ben echt wel liefhebber van laag in films, maar heb nu echt nooit het idee dat ik iets mis of dat ik wil dat het nog harder, dieper , lager moet

Oh, dat van die ramen en trillingen in de rest van het huis vind ik niet geweldig hoor! Vond het wel geinig dat het kan, maar hier heeft natuurlijk niemand wat aan. Wat ik wel fijn vind is de druk die je voelt, de diepere impact. Gisteren was het too much, maar het is ook nog nieuw voor mij, dus kan het nog bijsturen natuurlijk.

Ik heb regelmatig een film gekeken waarvan ik dacht, hè, waar is dat laag...? BEQ is een kleine moeite om eens te proberen en ik probeer voor mijzelf te bepalen of het de moeite is. Daarvoor moet je het toch een aantal keer proberen.

Citaat van: morca op februari 17, 2021, 03:58:57
Mooi hè  ;)
Vraag me af in hoeverre je het weg krijgt.
De energie zit ook fors in de luchtdruk denk ik.
Je voelt veel meer druk ,niet alleen via vloer/contact

De schoten waren wel indrukwekkend, maar de overlast is nog wel een dingetje, hoewel wij 9 van de 10 keer samen kijken en er dan geen last van hebben, wil ik er toch nog eens naar kijken.

Citaat van: RalphH op februari 17, 2021, 08:24:00
Ik heb van die granulaat tegeldragers van de hornbach eronder. Zijn niet superzacht, maar doet echt wel wat.

Thanks, ze moeten wel aardig wat gewicht dragen (75kg), zal ze eens bekijken.

Citaat van: Ralf67 op februari 17, 2021, 09:52:17
Onder allebei de SVS subwoofers de SVS Soundpath dempers.

Werken zeer goed op een houten vloer.

Hier hebben we een tegelvloer in de kelder, er zitten wel al dikke rubbers onder de sub, maar het kan vast beter.
Ik zag trouwens bij Acoustic Fields dat ze de subs flink hoog van de vloer plaatsen, echt bijna gecentreerd tussen de vloer en plafond. Zou best interessant zijn om ook eens te proberen, alleen niet zo goed voor de rug. :P

Citaat van: Teejoo op februari 17, 2021, 10:03:40
Volgens mij mis je de essentie van z'n opmerking.. Druk is prima en hij houdt van voldoende laag tijdens een film, maar het kan ook teveel zijn met alle overlast als gevolg. Want zodra dat het geval is zoals bij het voorbeeld van Sjaak is het snel afgelopen met z'n BEQ avontuur vrees ik.

Mijn vriendin heeft er gelukkig niet zo veel moeite mee, normaal zet ik het ook niet zo hard, maar zoals aangegeven wilde ik het toch wel eens proberen. Meestal kijken we samen, dus dan boeit het ook minder. Onze buren hebben nog nooit iets gehoord, dus daarvoor hoeven we het ook niet te laten. Met een aantal aanpassingen krijgen we het vast wel naar wens zonder dat het al te veel door de rest van het huis trilt... dit was zonder BEQ trouwens ook wel eens het geval hoor, zeker bij goede DTS HD-MA tracks waar BEQ niet nodig is.

Het was een leuke ervaring die ik gewoon even wilde delen, niet dat iedereen nu denkt dat BEQ je huis gaat verwoesten, dat is niet zo! :P
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Staaled

Mee eens.

Voor filtering ,roll-offs en BEQ was er ook leven op aarde. ;) :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Citaat van: Staaled op februari 17, 2021, 11:17:21
Mee eens.

Voor filtering ,roll-offs en BEQ was er ook leven op aarde. ;) :D
Toen hadden we Dvd's zonder HPF gemixt idd  :tounge:

Ik ben daar nog aan gewend eigenlijk.
Dus ik ervaar dat ik terug krijg wat ik miste.

Maar ik kan me de zorgen over overlast voorstellen.

fluissie

Tis ook vaak een (vervelend) bijkomstigheid gewoon...

Hier staan als het erop gaat ook letterlijk de deuren in hun scharnieren te klapperen , vind ik dit geweldig? nee !!

Maar t zal niet anders zijn vrees ik ...

Richard70…

Misschien de reden dat ze iets terug schroeven.
Ik heb werkelijk nooit het idee dat ik was mis in het laag.

Vind juist het gebied tussen de 30 en 120  htz een stuk belangrijker.
Moet wel zeggen dat ik dat inzicht ook nog niet zo lang heb  :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.