Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Gestart door morca, februari 1, 2011, 19:22:54

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

GPO

Citaat van: morca op februari  6, 2021, 11:56:51
De dvd is niet gecut van U571!!
Pas op de dvd geen boost toe.
Dan is het dubbel op
En krijg je 16 DB teveel
De file is voor de BD met dtsma
Ja dat snap ik. Ik bedoelde het als vergelijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Staaled

Citaat van: morca op februari  5, 2021, 18:38:07
Staaled kijk hem nog eens met BEQ file geladen.
En doe je gordels om  :popcorn:


Nieuwe minidsp is binnen.
Alle uitgangen werken en..
Deze dempt 0,5 sec bij schakelen tussen settings.
Niks geen plop meer  ;D :pompom:
Werkt goed nu  ;D
Goeie service minidsp.nl  :thumbs-up:

Deze staat klaar met BEQ :


Ik pak de blu ray wel. :D Beeld is nou ook niet je van het.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)


Staaled

Stuur ik je wel toe.
Bij de UHD zit standaard een blu ray en die had ik dus al. :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Citaat van: Staaled op februari  7, 2021, 10:08:54
Stuur ik je wel toe.
Bij de UHD zit standaard een blu ray en die had ik dus al. :D
Ed je bent te goed voor me.
Dankjewel man  :thumbs-up:
Ik heb vd pas je kabels pas aangesloten op de oppo.
Volgende week die andere aan de kuro  ;)

fluissie

Vind het maar apart marco ....en neem dit niet vijandig op aub

Maar jaren roep je dat jouw bandpass en gesloten subs je van het zijn en dat je mega output hebt  , en vervolgens roep je nu een aantal maal dat je wat miste de laatste jaren ?? en nu met het beq gebeuren roep je weer als 1 van de weinigen; tis allemaal super fantastisch en nu heb ik pas echt laag ....

Tegenstrijdig hoor een beetje

morca

Citaat van: fluissie op februari  7, 2021, 15:17:48
Vind het maar apart marco ....en neem dit niet vijandig op aub

Maar jaren roep je dat jouw bandpass en gesloten subs je van het zijn en dat je mega output hebt  , en vervolgens roep je nu een aantal maal dat je wat miste de laatste jaren ?? en nu met het beq gebeuren roep je weer als 1 van de weinigen; tis allemaal super fantastisch en nu heb ik pas echt laag ....

Tegenstrijdig hoor een beetje

Ik miste altijd wat tov van boven.
Maar ik weet dat aan de veel grotere ruimte.
toen ik verhuisde ben ik van DVD naar bluray gegaan.

Mijn referentie mbt tot mega output was eigenlijk nog gebaseerd op mijn eerste indrukken vd bandpass.
Toen hij nog boven stond
Toen ik nog dvd draaide.

Maar je hebt gelijk,hier beneden vond ik het ook best leuk klinken
En eerst liet hij ook de vloer wel schudden,maar er miste altijd wat
Ik roep niks,ik zeg alleen dat het leuk speelt.
Heb geen zin meer om me druk te maken over wat iemand anders vind.
Die toch nooit langs is geweest


Ik ben niet 1 vd weinigen,er zijn meer leden die het gebruiken.
Maar die posten er niet zoveel over.

Maximus is de aandrager van dit mooie project op AVS.
Het duurde ook een jaar voor ik het in de gaten had dat hij iets heel leuks gevonden had.

Ik hoop dat jij het ook nog mag ervaren.

Wat is er tegenstijdig?
Ik heb het al meerdere keren uitgelegd nu.
Met verhuizen kreeg ik een nieuwe reveiver en BD
En een nieuwe ruimte.
Dus ik dacht dat de sub de ruimte niet zo kon vullen als boven.

maar nu blijkt het achteraf het filter in de film te zijn.
Headroom zat nu  :clapping:

We roepen allemaal wel een wat jeroen :)
Dat maakt ook niet uit.

Daar kunnen we over praten.
Soms wat leren van elkaar.

Vat me niet verkeerd op,jij hebt ook vaak gezegd dat dit de subwoofer was,toch verkoop je hem weer.
Niet als aanval bedoeld.
Maar puur je een punt te maken.
Door de jaren leer je en ik ook dingen,en moet je soms je punt bijstellen.
En dat probeer ik dan ook te doen.

Was wel verrast toen je zelf ging bouwen btw.
Mooie sub geworden  :thumbs-up:

Jammer genoeg kan ik niet reizen.
Anders kwam ik bij je langs met de minidsp
Om het te laten horen(voelen beter gezegd),dat is de enige manier.
Zo was ik ook overtuigt

En omdat ik mijn oude referentie U571 ineeens weer terug had.
Die film ken ik zo door en door.
Die heb ik gebruikt om de set(sub,s) destijds perfect mee af te stellen.
Dus dat was extra referentie punt voor mij.

fluissie

Fijn dat je het zo oppakt marco  :thumbs-up:

Je bent hier overigens altijd welkom hoor!

GPO

FYI

Ik heb ondertussen een email gestuurd naar AES en naar Dolby Laboraties over dat HPF filtering op het LFE. Even kijken wat hun reactie is (als ik reactie krijg).

Ed Mullen van SVS zei dat hij navraag zou doen in zijn contacten kring, maar heb er nog niets over terug gehoord. Hij heeft het natuurlijk ook druk :)
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

morca


Citaat van: fluissie op februari  7, 2021, 16:11:30
Fijn dat je het zo oppakt marco  :thumbs-up:

Je bent hier overigens altijd welkom hoor!
Tuurlijk.
Geen probleem Jeroen  :thumbs-up:

Citaat van: GPO op februari  7, 2021, 21:00:59
FYI

Ik heb ondertussen een email gestuurd naar AES en naar Dolby Laboraties over dat HPF filtering op het LFE. Even kijken wat hun reactie is (als ik reactie krijg).

Ed Mullen van SVS zei dat hij navraag zou doen in zijn contacten kring, maar heb er nog niets over terug gehoord. Hij heeft het natuurlijk ook druk :)
Thanks Gert Jan  :thumbs-up:
Ik ben er nog niet aan toe gekomen AES te mailen.

Ik ga volgende week JL audio weer mailen of de tech afdeling er naar gekeken heeft.
Ik tipte ze bv U571 op dvd en op bluray te draaien naast elkaar.
Of om even een test te doen door en filter te maken,eventueel met minidsp.
En dan eens gaan luisteren met een paar man.

Ben benieuwd of ze dat gaan doen  :angel:
Hoop het wel.




GPO

Om die "verziekte" Atmos mix van War of The Worlds zelf aan te horen heb ik een versie van het internet gehaald en idd man man, die hele pod emerge scene heeft bijna geen echte impact meer.

Ik werd altijd bang van die scene, bang dat mijn huis het begaf, of dat de buren voor de deur stonden, of dat de subwoofer gewoon er klaar mee was.... maar met deze Atmos/True HD mix, helemaal niks van dat alles. Daarna als vergelijk nog eens de DTS versie opgezet en man die impact is zoveel meer, zelfs op lager volume al.

Ook die lasers hebben nog nauwelijks impact in de Atmos versie, maar met de DTS versie dan 'voel' je als het ware die beams door de kamer heen gaan. Dat sound engineer team voor die Atmos mix die hebben wss nooit goed geluistered naar het origineel op een goed systeem lijkt het wel.

Grappig vond ik ook wel om te horen dat de Netflix DD+ versie van WoTW meer LFE impact heeft dan deze nieuwe Dolby Atmos/True HD mix. Kun je nagaan.  :omg:

Heb overigens nog geen antwoord van de bedrijven die ik aangeschreven heb over dit gedoe.
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

morca

Ik vond war of the worlds een film met slecht geluid.
Nou weet ik waarom .
Ik had de verkeerde versie ooit gezien.
Vd week nog maar eens kijken.
Ik ben benieuwd  :popcorn:


RalphH

Als je de TrueHD core beluisterd van de atmos, is die dan ook brak?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


denoontje

Citaat van: morca op februari  9, 2021, 00:04:26
Ik vond war of the worlds een film met slecht geluid.
Nou weet ik waarom .
Ik had de verkeerde versie ooit gezien.
Vd week nog maar eens kijken.
Ik ben benieuwd  :popcorn:
Bij zavvi uhd van wotw besteld, ben benieuwd hoe die is en of er veel verschil is tussen de tracks.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

GPO

Citaat van: RalphH op februari  9, 2021, 06:37:26
Als je de TrueHD core beluisterd van de atmos, is die dan ook brak?
Ja, op LFE gebied wel.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

RalphH

Ah, origineel was ie dts HD, helemaal van format geswitcht dus.

https://m.youtube.com/watch?v=XFPicBnYmkY

Vroeg me even af of films die initieel met trueHD wel goed klonken (als die er zijn), met de trueHD core van de Atmos track, nog steeds beter waren dan de atmos track.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Citaat van: denoontje op februari  9, 2021, 07:15:26
Bij zavvi uhd van wotw besteld, ben benieuwd hoe die is en of er veel verschil is tussen de tracks.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het verschil is schokkend.
Je gaat niet blij worden van die atmos track.

RalphH

Citaat van: denoontje op februari  9, 2021, 07:15:26
Bij zavvi uhd van wotw besteld, ben benieuwd hoe die is en of er veel verschil is tussen de tracks.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Kun je in iedergeval de download niet blamen voor de inferieure kwali  ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Citaat van: RalphH op februari  9, 2021, 13:46:54
Kun je in iedergeval de download niet blamen voor de inferieure kwali  ;D
Wellicht moet je ff langskomen met je minidsp hd om effect te zien met beq?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


RalphH

Citaat van: denoontje op februari  9, 2021, 15:28:32
Wellicht moet je ff langskomen met je minidsp hd om effect te zien met beq?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Strak plan. Lage tonen worden steeds belangrijker voor jou :P
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


skyfox

Even een REW vraag waar jullie mij hopelijk mee kunnen helpen. Ik heb voorheen altijd 2 kanaals met de java driver gemeten, met een Umik 1, wat heel goed ging. Nu wil ik over HDMI ook eens mijn surround speakers opmeten, om zo in Adsy misschien nog wat dingen handmatig te kunnen corrigeren. Om dit te doen heb ik de Asio4all drivers geinstalleerd (2.14). Na het opnieuw opstarten van REW begon ik met het instellen volgens de handleiding op de REW site. Echter, bij mijn Umik staat in de settings een dik rood kruis en ik krijg niks meer gemeten. Terug naar Java werkt alles weer naar behoren. Is hier een fix voor?

Als dit niet het juiste topic is voor deze vraag, kan een mod dan dit verplaatsen naar het juiste board?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

RalphH

Goeie topic, maar zou t zo even niet weten..
Is je REW bij qua versie? Evt bèta geprobeerd?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer