Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Gestart door morca, februari 1, 2011, 19:22:54

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

morca

Citaat van: RalphH op december  3, 2012, 17:30:23
Ik had destijds de 242's (de dunne) bij me, die dempen het meest in de hoge tonen. Werd het meteen wat rustiger van. Heb je een nagalm grafiek van het hoog?
Welke had je hier bij je,ik wist niet dat je er meer had,ik dacht maar 2 ,......

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Citaat van: nielvm op december  1, 2012, 18:15:46
Inderdaad, wanneer hij voor de eerste keer opstijgt! Geweldig!

Oef, net ff gecheckt, daar gingen mijn broekspijpen en de bank :headbanging: :headbanging:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

nielvm

Wat mij betreft (een van de) het beste subwoofer stukje ooit in een film.
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Ik heb het alleen nog beneden gekeken,dus er komt nog een 2e review  :)
Maar het is wel een apart stukje sub aanstuuring idd,daar hebben ze overnagedacht.

imo ook al in het lijstje van de beste subdemo,en dat zijn er maar een paar

mimic

Even kijken of ik zomaar tussendoor dit kan gooien:

Ik heb 2 12" aurasoundjes. Aangestuurd met een Behringer DCX2496 en een dikke PA amp. Actieve eq gebeurt in de DCX na uitgebreide metingen in REW. Vroeger op mijn prefab subjes zat ik altijd met de fase te klooien op subamps, dat heb ik nu dus nog nooit gedaan.

Hoe kan ik de fase en of delay meten van de subs met REW en vervolgens aanpassen in de DCX?

Of kan ik met een automatische delay meting in mijn Classe pre / pro de fase al geregeld hebben? ( is delay niet het zelfde als fase?)
KEF LS50W - Velodyne DD12

morca

Je zou zeggen dat die je sub ook doet ja.
Meting gemaakt daarna met REW?,
dat werpt al enigsinds blik hoe het er voor staat met je fase zoals hij nu staat.

Je kan hem instellen in de DCX,maar hoe,moet je even opzoeken in de manual,Hipster misschien.
Die heeft er 1 gehad denk ik.

Staaled

Citaat van: morca op december  4, 2012, 22:39:19
Je zou zeggen dat die je sub ook doet ja.
Meting gemaakt daarna met REW?,
dat werpt al enigsinds blik hoe het er voor staat met je fase zoals hij nu staat.

Je kan hem instellen in de DCX,maar hoe,moet je even opzoeken in de manual,Hipster misschien.
Die heeft er 1 gehad denk ik.
Was een feedback destroyer.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Citaat van: mimic op december  4, 2012, 22:04:56
Even kijken of ik zomaar tussendoor dit kan gooien:

Ik heb 2 12" aurasoundjes. Aangestuurd met een Behringer DCX2496 en een dikke PA amp. Actieve eq gebeurt in de DCX na uitgebreide metingen in REW. Vroeger op mijn prefab subjes zat ik altijd met de fase te klooien op subamps, dat heb ik nu dus nog nooit gedaan.

Hoe kan ik de fase en of delay meten van de subs met REW en vervolgens aanpassen in de DCX?

Of kan ik met een automatische delay meting in mijn Classe pre / pro de fase al geregeld hebben? ( is delay niet het zelfde als fase?)
Indien je met de DCX aangesloten hebt gemeten is de delay al correct ingesteld.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)


mimic

Nee dat heb ik niet.

Ik heb met REW gemeten, filter waardes laten berekenen en die met de hand ingevoerd ( via rs232) in de Behringer.

Mijn geavanceerde surround pre heeft een calibratie Mic en meet delay en volume. Corrigeert dat direct voor eventuele fase en of delay verschillen?


Citaat van: Hipster op december  4, 2012, 22:48:54
Indien je met de DCX aangesloten hebt gemeten is de delay al correct ingesteld.
KEF LS50W - Velodyne DD12

Staaled

Citaat van: mimic op december  5, 2012, 11:02:40


Mijn geavanceerde surround pre heeft een calibratie Mic en meet delay en volume. Corrigeert dat direct voor eventuele fase en of delay verschillen?
Ja, want delay = fase.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

HTip

Citaat van: Hipster op december  5, 2012, 13:24:02
Ja, want delay = fase.
Ben ik het niet helemaal mee eens ;) Je hebt beide nodig om de sub te laten verdwijnen, maar ze zijn naar mijn mening aanvullend. Je moet beide goed afstellen om het optimale resultaat te behalen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Staaled

Citaat van: HTip op december  5, 2012, 13:37:24
Ben ik het niet helemaal mee eens ;) Je hebt beide nodig om de sub te laten verdwijnen, maar ze zijn naar mijn mening aanvullend. Je moet beide goed afstellen om het optimale resultaat te behalen.
Je hebt gelijk.
Strikt genomen is het idd wat anders.

Praktisch kun je met delay hetzelfde doen als met de phase knop: een vloeiende overgang tussen mains en subwoofer bereiken.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Mensen met vragen over de minidsp......................vraag ze,we helpen graag.
Jeroen ik ik zullen binnenkort ook aanschaffen zodat het kennis draagvlak iets groter word.
Ivm ziekte of vakantie  ;)

Timvg

Citaat van: morca op december 11, 2012, 12:51:08
Mensen met vragen over de minidsp......................vraag ze,we helpen graag.
Jeroen ik ik zullen binnenkort ook aanschaffen zodat het kennis draagvlak iets groter word.
Ivm ziekte of vakantie  ;)

8)


RalphH

Citaat van: morca op december 11, 2012, 12:51:08
Jeroen ik ik zullen binnenkort ook aanschaffen zodat het kennis draagvlak iets groter word.

Uhu....jullie willen gewoon weer wat te hobbyboppen hebben en zijn daarnaast zijn jullie stiekum nog op jacht naar verbetering. ;D ;D ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Martijnst1990

Gaat ineens wel heel hard met die MiniDSP :D Eerste Tim, vervolgens ik, Flakkees, Ralf, Morca en Ejorne :P En er zullen er ongetwijfeld nog meer zijn die ik niet ken.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Tim@  ;)

RalphH@ altijd op jacht naar meer,de Inuke is beperkt in zijn dsp,dus dat kan beter idd.

Martijn@ Ik vind het een mooi app,als hij toen al in de picture was geweest ipv de1124 had ik er al 1.
Voordeel nu ken ik de 1124 al.

Eigenlijk kan het beter,wil het beter gaan doen ,en daarmee meteen de kennis verrijken mocht Tim ooit een dagje/weekje verhinderd zijn.
Jeroen, Hipster ,HTip en ik kennen alle genoemde EQ,s,alleen de mini dsp nog niet.
Dus het word tijd  :)

;)


HTip

Citaat van: morca op december 14, 2012, 01:32:15
Startpost die iets rommelig was maar eens aangepakt.
Iets overzichtelijker zo  :)
Goed gedaan! :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

rovinggecko

Heeft iemand al de Minidsp 10x10 HD uitgetest? Ik kan mijn AV7005 van audyssey pro gaan voorzien, maar zou een Minidsp 10x10 HD hetzelfde of beter kunnen (zeker aangezien de AV7005 geen XT32 Audyssey heeft, maar alleen de basis versie)? Wel meer instel werk, dat begrijp ik, maar wel leuker hobbyen dan en potentieel beter resultaat.

Dus niet alleen minidsp voor de sub, maar ook voor de andere 5 speakers...
Ik zou de minidsp dan tussen de av7005 en xpa-5 inhangen, alsmede tussen de av7005 en de hypex op de sub.

Iemand al ervaring? Suggesties?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Timvg

Audyssey pro is bij mijn weten ook heel erg goed, en kan ook naar smaak (house curve) getuned worden. Best even informeren bij een dealerpunt. Aan de andere kant zal met de minidsp 10x10 ook een erg mooi resultaat kunnen bereiken, maar dan moet je er wel vanuit gaan dat je een geijkte microfoon hebt. De minidsp 10x10 is denk ik ook een stuk duurder. Aan de andere kant, wanneer je ooit apparatuur gaat wijzigen kan je verderwerken met de minidsp, waarbij Audyssey pro enkel werkt voor de apparatuur waarop het ingesteld staat, wanneer je bv speakers of subs gaat veranderen moet er een nieuwe meting komen, en dat zal weer geld kosten. Wanneer je dan een nieuwe receiver gaat kopen moet er dan ook meteen een nieuwe licentie gekocht worden indien je weer de pro wilt.