Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Gestart door morca, februari 1, 2011, 19:22:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

morca

Citaat van: RA SUBS op mei 19, 2012, 18:28:01
Daarom wil ik dus ook niet op je lijstje staan.

bedankt
Geen dank ,je weet ik ben behulpzaam dat weet je toch,het idee van een bank als bastrap zag ik pas,waar komt dat idee ook al weer vandaan.?
net als je laatste testen met een gesloten en gepoorte woofer,nette metingen met die bank als basstrap. 

Allemaal dingen uit dit topic,die je nooit gemeld hebt hier of een meting geplaatst.
Had je wel gesiert ,dan zien andere mensen dat het werkt.
jij ook bedankt  :thumbs-up:




yorkie13



Vergeet XTZ, peerless , Emotiva en Scan Speak / Eminence natuurlijk niet.

En wat de bank betreft, een Tube trap werkt echt veel beter.


morca

Citaat van: RA SUBS op mei 19, 2012, 19:28:27

En wat de bank betreft, een Tube trap werkt echt veel beter.

weet ik ,het is ook voor in de living toepasbaar ivm WAF.
Die tubes staan vaak gauw weer buiten denk ik .

Maar alee het is goed,jij van de lijst,help je ook geen mensen meer hier laat dat dan ook liever aan de vaste leden over.

Wel jammer zo ik help iedereen graag of hij nou BK ,Velodyne Klips of wat dan ook heeft.
Dus mensen met een BK,schroom niet ik ben niet tegen BK ,ik vind het juist hele mooi sub,s voor die prijs.
Ralf neemt het iets te persoonlijk op,of heeft liever geen BK,s meer in het topic hier.
Is dat het Ralf?,je bent wel zeer open negatief over mijn woorden ,terwijl ik juist zei dat het een wereldproduct is voor die prijs.

Dus het blijft een vreemd verhaal,ik geef je product een compliment,en jij wilt daarom niet meer meedoen hier.

Niet dat we het zonder jouw niet redden,dat zal best goedkomen.
Niet meer stiekem me tips meelezen he  ;)

yorkie13

ben af en toe even  :coffee:

je typt zulke lange teksten, dus een pauze is af en toe wel op zijn plek.

Ben ondertussen ook met Pure Music op de macbook aan het stoeien en moet dan even over naar een Ipad :D

Maar ik heb nog een tip als het mag ;

Een 2de subwoofer achter de bank werkt echt super, 180 gr uit fase.

morca

Citaat van: RA SUBS op mei 19, 2012, 19:55:26
ben af en toe even  :coffee:

je typt zulke lange teksten, dus een pauze is af en toe wel op zijn plek.

Ben ondertussen ook met Pure Music op de macbook aan het stoeien en moet dan even over naar een Ipad :D

Maar ik heb nog een tip als het mag ;

Een 2de subwoofer achter de bank werkt echt super, 180 gr uit fase.

:P  ik ga nu ook  :coffee:

2e sub achter de bank is ok,maar de fase is sub/plaatsing en ruimte gevoelig .
De mijne staat op 220 gr in fase met de gesloten  ;)

Xander32

Citaat van: morca op februari  1, 2011, 19:22:54
Bij vragen voor afstelling voor subwoofer met of zonder DSP ,zal ik of 1 vd mede forumleden die vaak meeposten, uw zsm na het plaatsen van een meting tips geven.
Over afstelling ,plaatsing van de sub,of andere problemen/vragen.


Paar vaste topicleden die vaak tippen:
Ik,Morca
Ejorne
Hipster
RalphH
HTip

samen weten we meer,leuk dat jullie altijd actief meeposten mannen  :thumbs-up:


Ik roep iedereen op niet met smooting te meten,van 0 tot 200 hz te meten,en een schaal van 45 tot 95 db om het beeld gelijk te houden,op ong 80 db volume.
En ook altijd een nagalm(waterfall) meting erbij te posten aub
  :thumbs-up:
....
Morca, het is meer chique om eerst anderen te noemen en dan jouw eigen naam als laatste  ;).


Maar wel een prachtig initiatief van jou dit draadje :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

morca

Citaat van: Xander32 op mei 20, 2012, 15:13:01
Morca, het is meer chique om eerst anderen te noemen en dan jouw eigen naam als laatste  ;).


Maar wel een prachtig initiatief van jou dit draadje :thumbs-up:.
Dankjewel Sander,
nooit bewust in die volgorde gedacht,of bewust zo neergezet,maar je hebt misschien wel gelijk ja  ;)

Zo even aangepast  :)

morca

Zo nu ben ik zelf aan de beurt,ik heb namelijk zelf een probleem ,
vraag waar Philip of 1 vd 2 akoestische experts misschien wat over kan zeggen.

Ik zit nu bijna 2 weken in de living,de muren lijken geen probleem te geven,maar er klinkt een soort flutterecho van boven.
Net alsof het plafond zo klinkt als flutterecho beschreven word.

Ik denk dat ik nu zo,n plafond heb als ik al wel eens als dader bij iemand anders aanwees.
En vraag me af wat eraan te doen,ik heb niet echt buget om er even panelen ofzo te mont al ik dat graag zou willen.
Met gesprekken /visite is het verschil goed merkbaar tov de HT.
Zouden een paar taktisch geplaatste dikke panelen met steenwol hier iets kunnen betekeken.
Of ontkom ik niet aan het hele plafond te doen,de kamer is nogal diep dus ik zat te denken wat boven het zitgedeelte te doen.
Maar wat......?

RalphH

Hey Marco.
Bij mij leek het ook vanuit het plafond te komen, of meer de hoeken eigenlijk.
Bij tactische plaatsing van 2 panelen op de wand was het probleem grotendeels weg (en geloof me er was mega echo). Neemt niet weg dat het plafond voor optimaal resultaat nog wat behandeling zou kunnen gebruiken.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Timvg

Citaat van: morca op mei 20, 2012, 23:04:59
Zo nu ben ik zelf aan de beurt,ik heb namelijk zelf een probleem ,
vraag waar Philip of 1 vd 2 akoestische experts misschien wat over kan zeggen.

Ik zit nu bijna 2 weken in de living,de muren lijken geen probleem te geven,maar er klinkt een soort flutterecho van boven.
Net alsof het plafond zo klinkt als flutterecho beschreven word.

Ik denk dat ik nu zo,n plafond heb als ik al wel eens als dader bij iemand anders aanwees.
En vraag me af wat eraan te doen,ik heb niet echt buget om er even panelen ofzo te mont al ik dat graag zou willen.
Met gesprekken /visite is het verschil goed merkbaar tov de HT.
Zouden een paar taktisch geplaatste dikke panelen met steenwol hier iets kunnen betekeken.
Of ontkom ik niet aan het hele plafond te doen,de kamer is nogal diep dus ik zat te denken wat boven het zitgedeelte te doen.
Maar wat......?

plafond is verschrikkelijk om aan te pakken.. ideaal zou zijn diffusie toepassen op de eerste reflectiepunten en voor de rest strategisch gebruik van demping.. in een woonkamer is dit natuurlijk een bijna onmogelijke opgave omdat het visueel gewoon opvallend is..

hoe ziet het plafond eruit, op welke plaatsen zit er belichting? Met belichting kan je creatief zijn en bv. verwerken in diffusie of dempingpanelen..

morca

Ja het probleem is dat ik het vaker bij mensen uit de hoek hoor komen,nu komt het echt recht van boven,net als flutter tegen je achterwand. Ik heb het nog niet eerder zo gehoord.
Ja 2 panelen aan het plafond heb ik wel aan zitten denken.
Ik heb ook een sierrandje langs het plafond waardoor de hoek niet haaks is maar rond afloopt,vraag me af of dat nog weer bepaalde dingen veroozaakt hoe klein het ook is ......

Ik vraag me nog wel af wat langs de muur gaat of daar een panelen gaan helpen.
De eerste reflectiepunten zit ik over te denken net als op de mainpage volgens erik zijn idee.

Maar eens over denken,thanks voor het meedenken  :thumbs-up:

RalphH

Heb je al een kleedje op de vloer liggen trouwens? Als dat het geval is, lijkt het mij waarschijnlijker dat de boosdoeners toch de muren zijn..
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

1 heel groot hoogpolig kleed,met rubber eronder,nog rood ook(vloerbedekking)  :D niet bios rood maar iets minder hard,mooi kleurtje bij de rest  :pompom:

Dan word het panelen maken binnenkort,en een zin dat ik heb  :nowink:

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Citaat van: RalphH op mei 21, 2012, 18:16:56
lol
Zit wel te denken aan iets zoals bedacht door Erik van Voorst,wat ook op de mainpage staat.
Maar dat zal wel volgend jaar worden denk ik,eerst echt eens bijkomen van alle pffffffffff....
En de gang moet ook nog,dus klussen ben ik nog druk mee,maar de gang en trap en overloop word me teveel werk alleen.
Maar eens zien hoe en waneer ik dat ga doen,het buget is ook op  :D

RalphH

Of de oplossing die er bij ons hangt. Minder werk, maar wel duurder. Effectief gezien even goed natuurlijk.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Citaat van: RalphH op mei 21, 2012, 18:44:17
Of de oplossing die er bij ons hangt. Minder werk, maar wel duurder. Effectief gezien even goed natuurlijk.
Kosten die ook al weer?
Heb ik er wel een paar nodig,2 op het plafond,2 achter de speakers/tv en 2 op de overliggende wand.
Of overdoe ik nou  :D

RalphH

De 242 panels kosten £162.00 Inc VAT (dat is per 3). Komen nog wel verzendkosten bij. Wellicht nog iets te regelen met een mini powerbuy met wat meer mensen om de kosten wat te drukken en de aantallen wat gunstiger te maken?

2 op de juiste hoogte tegen de zijwand deed bij mij wonderen in iedergeval.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Dat is nog aardig geld,plus dat mijn linkermuur een raam is,staat zo gek vanaf buiten gezien  :clapping:

Denk dat ik wat op me plafond wil gaan maken tzt,maar zal zeker eerst de muren testen voordat ik in het dak ga boren  :D

Die panelen wegen niet zo zwaar van jouw,dan zou ik die kunnen tapen.dubbelzijdig dan he  :D

RalphH

Citaat van: morca op mei 21, 2012, 20:11:42
plus dat mijn linkermuur een raam is,

Mooi velours gordijntje? Daar had laatst toch iemand een super nagalm verbetering mee behaald?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Citaat van: RalphH op mei 21, 2012, 20:16:45
Mooi velours gordijntje? Daar had laatst toch iemand een super nagalm verbetering mee behaald?
Er hangen hele mooie gordijnen die ik denk dik genoeg zijn,en altijd half dicht zitten.
Maar deze zijn te mooi om even 4 nieuwe te maken.

Ik heb de galm ook nog niet gemeten,hij zal niet bar slecht zijn denk ik,maar ik erger me.
Maar ik ben te verwend denk ik,maar goed dat ik jouw en Ejorne zijn tip wel heb doorgezet.
Boven houden die HT  ;)

HTip

Ben een beetje achter op het forum. Als je het ook niet bij dagelijks bij houdt... :unsure: ;)

Flutterecho ontstaat tussen 2 harde parallelle oppervlakken. Dat kunnen 2 wanden zijn, maar ook een vloer en plafond. Echter door meubilair en een goed geplaatst kleed ben je dat laatste snel kwijt. Het vaakst komt het voor tussen 2 wanden. Je kan dat op 2 manieren oplossen, met absorptie (panelen zoals Erik) en diffusie (panelen zoals ik). Dat is afhankelijk van de ruimte. Ik heb gekozen voor diffusie, anders had ik overdemping. Ralph heeft met goed geplaatste absorptie 2 vliegen in 1 klap geslagen. Ben trouwens wel benieuwd hoe dat nu klinkt :music:

Een dik velours gordijn, zoals Ralph aangeeft, is ook een goede diffuser. Die heb ik achter mijn fronts en helpen dus ook.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Citaat van: HTip op mei 25, 2012, 09:27:22
Ben trouwens wel benieuwd hoe dat nu klinkt :music:

Wordt wel weer een keertje tijd voor een samenkomst inderdaad. Tov die eerste galmbak met compleet verkeerd geplaatste speakers en kraters in het laag is er toch wel één en ander veranderd ;D. Geef maar een datum en het komt goed. Wel pas na het EK overigens, de kamer wordt even iets anders ingericht tijdelijk.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Citaat van: HTip op mei 25, 2012, 09:27:22
Ben een beetje achter op het forum. Als je het ook niet bij dagelijks bij houdt... :unsure: ;)

Welcome back trouwens  ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Citaat van: RalphH op mei 25, 2012, 09:37:22
Welcome back trouwens  ;D
Idd welkom weer Phillip  :thumbs-up:

Het probleem is dat de vloer hoogpolig tapijt heeft,en het toch van het plafond lijkt te komen.
De achterwand heeft een vorm van diffusie door steenstrip,maar misschien zou het dat dan toch zijn,maar raar lijkt het van het plafond te komen.

Groot nadeel links een raam,wel met veel gordijn,en rechts niks.
Dus dat raam zou ook nog kunnen.
Hoor wel gisteren dat de amp maar 80 euro kost,als hij er staat volgen er gauw wat metingen,kijken hoe die eruit zien.

Maar het klinkt niet rustig ook met visite en praten niet,dus ik wil iets gaan doen,maar wat moet eerst even goed bekeken worden.

PS als de Pana er weer is hoop ik jullie ook eens te verwelkomen  ;)