Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Gestart door morca, februari 1, 2011, 19:22:54

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Timvg

Nee opnieuw één poortje open, werkt het beste in m'n ruimte.. binnenkort nog een keertje alle registers open zetten 8)


Martijnst1990

Citaat van: morca op oktober 21, 2012, 23:56:44
even oftopic

Hier een leuk Filmpje van 2 TC 18 lms,het is een ouwe
En me vriendin .......hihi


Verstandig om zo te blijven rijden... ::) Beste bak geluid zal eruit komen :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

1198

Citaat van: morca op oktober 21, 2012, 23:56:44
even oftopic

Hier een leuk Filmpje van 2 TC 18 lms,het is een ouwe
En me vriendin .......hihi
http://www.youtube.com/watch?v=CkQ5sU40mLA

De ruit heeft het zo te zien al begeven...  :D
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

1198

Zo de nieuwe Anthem is binnen dus gelijk maar even verbouwen en sub volume van -12 naar -6



Volgens mij is dit beter?? (kan het niet testen want heb nog even ruzie met het uploaden).





Welke gebruiken?? Flat of auto.? 
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

Timvg

Veel beter!

Kan je bij de advanced functies bij movie subwoofer settings het HPF ook uitzetten? De SVS heeft dit ingebouwd en dit hoeft dus niet aan te staan.

Clifdon

Heb ook maar een meetmic en zooi besteld. Eens kijken hoe slecht mijn kamer is. Want het is volgens mij echt een ramp zoals het nu is opgesteld. Wil zo graag naar mijn nieuwe ruimte!. Mja die meet apparatuur zal niet veel meer veranderen en ook niet echt goedkoper worden denk ik. Was 123 eurotjes kwijt. Toch nog best wel weer wat geld stiekem :o.


Clifdon

Morca is ook exact de bedoeling. De JL sub wil ik nl. wel goed ingesteld hebben. Die MTX speelt nu maar een beetje voor spek en bonen. Maar zo kan het niet langer blijven natuurlijk! Dus instellen die handel!

Heb spullen binnen overigens. Nu nog even rew downloaden.


EDIT:
Ok precies wat ik verwacht had. Luisterplek is niet zo best.

EDIT2:
Leuk dat meten :D. Ik ben er achter gekomen dat mijn kledingkast dempt op het gebied tussen de 40 en 50hz. En niet te zuinig ook. 5db komt er bij op 48hz wanneer mijn kast open staat. Dicht houden dus want ik heb al een giga piek op 48hz.

Heb het een en ander met mijn eq zitten klooien. maar het lijkt er op dat ik die dip op 42 en piek op 48 er echt niet uit ga krijgen. Ik krijg het vlakker dat wel maar weg niet :(.
rot kamer dat ik heb :P. waar is die dedicated ruimte? :)

Timvg


Clifdon

Zal zo eens kijken of ik daar een tekeningetje van kan maken. Moet niet veel tijd kosten aangezien het een klein rot kamertje is :).

Overigens na wat gekloot met de EQ(eigenlijk heeft de dsp van de crown itx te weinig eq settings) is dit het resultaat.

Timvg


Clifdon

Op normaal volume geen enkel probleem mits er normale muziek gedraaid word. Echter film volume met basstronics dan gaat de fan van mijn versterkertje wel heel hard draaien. Heb hier en daar wel wat veel (noem het maximaal) geboost. Het zit hem overigens echt 100% in mijn luisterpositie.

Wanneer ik mic een meter naar achter zet word de -x db dip rond 40hz ineens een +x db piek.

Overigens had ik verwacht dat er wel meer vermogen zou zitten in een crown xti1000. Heb hem nu mono draaien 1 sub op 4ohm. En met een diepe bass onder een film wilde hij nog wel eens clippen:S. (nooit goed) Overigens welke COfilter is een beetje normaal in een Highpass? ik heb nu een BW 18db/oct aanstaan.

Overigens heb ik de versterker op bepaalde punten boost gegeven hè maar het overall volume t.o.v. mijn fronts is naar beneden gedraaid. Omdat de bass nu ook aanwezig is zonder de master volume op max te zetten. 

Timvg

Beetje spelen met de plaatsing is ook een optie.. Wat voor sub heb je ook alweer?

Clifdon

Een MTX T615 in pak hem beet 65ltr.

Verder heb ik een tekeningetje gemaakt van mijn slaapkamertje. Niet alles wat in mijn kamer staat staat op tekening hoor. Ik hem nl. nog een t615 in doos staan+ een JL audio 12W6V2. Tevens nog een aantal dozen elektronica. Ik zou graag wat spelen met de plaatsing in de ruimte. Echter zal het lastig worden omdat de 'ruimte' nou juist net ontbreekt.

Timvg

Gemakkelijke manier is de sub even op de luistplaats zetten, en vervolgens op potentiële plaatsen gaan meten.. dan kan je er meteen de beste uitpikken

Clifdon

uuhm ok lijkt me mogelijk.., maar maakt het dan niets uit hoe ik mijn sub neer zet met oog op richting van woofer?

Timvg

Kan wel iets uitmaken, maar dat zal zich meer afspelen boven de 70 a 80hz. De sub op luistplek is een leuke truuk om een algemene indruk te krijgen.

Timvg

In de tussentijd om bezig te blijven, nog een beetje aan het spelen met enkel de JL ook. Ik probeer zelf nog wat bij te leren over de verhouding LT/clippen van inputsignalen, kijken of ik hem nog harder kan doen gaan. Ik blijf toch keer op keer verrast hoeveel laag er zo'n compacte kist kan komen.

morca

Citaat van: Timvg op oktober 23, 2012, 21:26:38
In de tussentijd om bezig te blijven, nog een beetje aan het spelen met enkel de JL ook. Ik probeer zelf nog wat bij te leren over de verhouding LT/clippen van inputsignalen, kijken of ik hem nog harder kan doen gaan. Ik blijf toch keer op keer verrast hoeveel laag er zo'n compacte kist kan komen.
:D       :thumbs-up:

Ik was hier vanavond ook goed bezig,maar met de nieuwe stelling ,een LS dacht op 35 hz ofzo.
Zorgt ervoor dat de Inuke het nu net niet helemaal bijhoud ,als het 4 lampje aan gaat/goed brand.
Ik hoef geen LT toe te passen ,dan zal de amp het helemaal niet meer trekken.
Net het laatste tandje trekt ie niet,iets zachter speelt ie best naar behoren.
Ik heb geen buttkicker nodig zeg maar  :D  :headbanging:

Timvg

Sanway kopen, reserve wordt dan een kwestie van de hoeveelheid drivers je ter beschikking hebt  :coffee:

kuiperik

Inmiddels al wat kunnen testen met de gesloten testkast ter vervanging van de TL. Met de dsp van de Crown al een vrij net resultaat kunnen behalen.

Wat me wel opviel is dat met de correcte fase er al zonder EQ een vrij goed resultaat te behalen is.

Sub staat nu nog rechtsvoor in de kamer. Ga komende tijd nog eens testen met de sub op een andere plek.
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.

morca

Citaat van: kuiperik op november  4, 2012, 18:31:40
Inmiddels al wat kunnen testen met de gesloten testkast ter vervanging van de TL. Met de dsp van de Crown al een vrij net resultaat kunnen behalen.

Wat me wel opviel is dat met de correcte fase er al zonder EQ een vrij goed resultaat te behalen is.

Sub staat nu nog rechtsvoor in de kamer. Ga komende tijd nog eens testen met de sub op een andere plek.
Dit is zonder eq zo slecht nog niet kuiperik.
geen staande golven,waterfall erbij misschien aub voor een totaal plaatje

kuiperik

Op bovenstaande meting is wel gebruik gemaakt van eq. Hieronder een afbeelding van beide metingen, dus zonder en met eq.

Tevens een waterfall toegevoegd van de meting met eq.
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.