FeaRs Focal Chorus W(oonkamer) HT

Gestart door FeaR1986, maart 2, 2011, 18:11:59

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Raymond187

Citaat van: FeaR1986 op mei 23, 2013, 20:45:58
Haha! Die vraag zat er in natuurlijk :P Maar het is geen verkeerde dame, laten we het daar op houden.

Ontopic: de QNAP TS-469 Pro draait  :pompom:
Vier keer 3 TB Western Digital RED er in zitten plus een reepje 2 GB DDR3-1333. Twijfelde eerst om de "vaste" 1GB-module ook te vervangen voor 2 GB, maar leek me wat overkill.

Het in RAID 5 zetten van de HDD's ging vlotter dan het indexeren van 1 x 1,5TB op mijn QNAP TS-219P+. Heb nu 8.3TB over die ik mag gaan vullen. Maar wat een vooruitgang ten opzichte van de TS-219P+. Alles werkt gewoonweg veel sneller. Ook SABnzbd staat nu vrolijk op de volle 5.0 MB/s die mijn nieuwsserveraccount aan kan. Kan nog een upgrade doen zodat ik de volle 6 MB/s kan gebruiken die mijn internetlijn biedt, maar 1 MB/s vrij om nog wat te surfen op het net is ook wel fijn. Al met al zeer content :)

Nu nog een keer alles (1TB) van de oude NAS kopieren naar de nieuwe NAS. Maar dat komt nog wel, ben al lang blij dat dit werkt.
Zo streng op TW zo streng op HT :P

Yup zei het toch die NAS is baas. Alles op ze sloffen. Lekker hoor 4 x 3TB

Waar heb je de extra geheugen gekocht e nwat was je kwijt als ik vragen mag. Ik ben ook wel geïnteresseerd in RAM upgraden.

FeaR1986

Citaat van: Raymond187 op mei 24, 2013, 08:15:16
Waar heb je de extra geheugen gekocht e nwat was je kwijt als ik vragen mag. Ik ben ook wel geïnteresseerd in RAM upgraden.

Geheugen heb ik gekocht bij de winkel waar het op voorraad was samen met de HDD's. Was niet de goedkoopste, maar scheelde maar een euro of wat. Voor zo'n reepje moet je niet meer dan 15 - 20 euro kwijt zijn. Let wel dat lang niet elk DDR3-1333 SO-DIMM gaat werken in de NAS. Enige die ik steeds weer tegen kwam als 100% werkend was de Kingston KVR1333D3S8S9/2G. Die heb ik dan ook besteld en kan bij deze melden dat hij ook echt werkt. Je kan de gok nemen wat anders te plaatsen, maar ik zat liever safe.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Raymond187

20euro voor 2GB geheugen?
Ik kan op de QNAP site niet zien welke DRAM compatible is voor mijn NAS :/ Die op wifimedia te koop staat is 129e.

WickedGame

Zo!! Ook weer bijgelezen :)

Zeer gave tv! En kan nooit groot genoeg zijn ;)

Wat betreft de NAS ook een prima aankoop. In iedergeval weer heel veel plezier ermee.

Oh wat betreft je luchtjes, heb zelf ook moeten constateren dat ik er nogal veel heb.  ;D Dus erg herkenbaar ;)

FeaR1986

Citaat van: Raymond187 op mei 24, 2013, 09:42:43
20euro voor 2GB geheugen?
Ik kan op de QNAP site niet zien welke DRAM compatible is voor mijn NAS :/ Die op wifimedia te koop staat is 129e.

Jup, gaat gewoon standaard laptop (SO-DIMM) geheugen in de NAS. Je moet alleen "geluk" hebben dat de NAS het ook slikt en de genoemde reep van Kingston (zie, http://tweakers.net/pricewatch/287872/kingston-kvr1333d3s8s9-2g.html) werkt in eigenlijk 100% van de gevallen. Scheelt nogal op de prijs van QNAP voor hun officiële geheugen.

Citaat van: WickedGame op mei 24, 2013, 10:15:32
Zo!! Ook weer bijgelezen :)

Zeer gave tv! En kan nooit groot genoeg zijn ;)

Wat betreft de NAS ook een prima aankoop. In iedergeval weer heel veel plezier ermee.

Oh wat betreft je luchtjes, heb zelf ook moeten constateren dat ik er nogal veel heb.  ;D Dus erg herkenbaar ;)

Je had heel wat bij te lezen na je afwezigheid, dan merk je pas hoe snel zo'n forum gaat.

Ben tot op heden zeer content met de TV en de NAS. Ben as we speak Avatar aan het kijken, kleuren spatten van het scherm!

Gelukkig, ben ik niet de enige met een geurtjes-fetish/verzameling  :P Kost alleen wel klauwen geld, maar met goed zoeken heb je wel eens geluk met een opkoper of faillissement. Alles bij de Douglas of ICI Paris zou mij failliet maken.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Wilde in het nieuwe huis ook nieuwe kabels en twijfelde al over Audioquest, maar die waren toch wel aan de prijs. Maar iemand stuurde me een bericht en bood Audioquest tegen zeer aantrekkelijke prijzen aan, nieuw in doos. Dus mocht er nog iemand interesse hebben, doe mij een berichtje dan stuur ik je in de goede richting  ;)



Nieuw in doos:
1x Audioquest HDMI Chocolate 3.0 meter
4x Audioquest HDMI Forest 1.5 meter

En een tweedehandse 3.0 meter Audioquest Forest optiscehe toslink.

De Forest HDMI voor tussen de bronnen en receiver, de Chocolate voor tussen receiver en TV en dan de optische voor terug van de TV naar de receiver. Dit tot ik een receiver/processor met HDMI 1.4 en ARC heb. Dacht eerst twee keer HDMI naar de TV nodig te hebben, maar ga toch maar een CI+ module bestellen. Daarom voor de Chocolate gegaan en niet voor nog een Forest.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Madhouse

Had ik dat maar eerder geweten.  Maar zou je me in de goede richting willen helpen, ik heb er nog 2 nodig  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

FeaR1986

Wellicht net zo makkelijk dit, het is http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=profile;u=35024.
Dus geen rare praktijken verder, gewoon een user met te weinig posts om iets in De Markt te posten  :smile:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

konijntje

Mooi huis en mooie set! waar heb je de bank vandaan?

om even in te gaan op het raid verhaal. WD greenline disks kunnen prima gebruikt worden in een raid. Het klopt dat ze minder geschikt zijn omdat ze geen TLER hebben. Normale desktop schijven zoals de greenlines proberen zelf slechte sectoren te repareren, als ze hiermee bezig zijn dan lijkt de schijf kapot omdat hij niet reageert op commando's. Dit is een probleem voor hardware raid kaarten (dus een losse kaart) want die wachten maar 9-30 seconden op een schijf (sommige kaarten 9 en sommige 30 ). Dus als je een kaart hebt die maar 9 seconden wacht en jouw greenline is 30 seconden  bezig dan zegt de raidkaart he die disk is kapot en is je raid degraded en zal gaan rebuilden.

De WD red schijven en de RE editions hebben TLER dus die stoppen na 7 seconden met het repareren van sectoren en laten het dan over aan de hardware raid kaart. Dit maakt een RE of RED dus ook minder geschikt voor desktop gebruik omdat ze geen slechte sectoren repareren.

Om dan even verder te gaan naar een NAS zoals een qnap of een synology etc. Deze hebben allemaal software raid. bij software raid kan je gewoon greenline disks gebruiken want de software kan zien of een schijf daarmee bezig is en zal gewoon wachten. Voor het gebruik in bijna alle NAS producten hoef je dus geen raid edition of red schijven te kopen voor de functionaliteit. Wel is het zo dat deze apparaten vaak 24/7 aan staan en de garantie op de RED en RE schijven zijn 5 jaar ipv 2. ook zijn de RED schijven iets zuiniger.

FeaR1986

Citaat van: konijntje op mei 26, 2013, 09:39:00
Mooi huis en mooie set! waar heb je de bank vandaan?

Bank is van Beter Meubel, model TEN.

Citaatom even in te gaan op het raid verhaal. WD greenline disks kunnen prima gebruikt worden in een raid. Het klopt dat ze minder geschikt zijn omdat ze geen TLER hebben. Normale desktop schijven zoals de greenlines proberen zelf slechte sectoren te repareren, als ze hiermee bezig zijn dan lijkt de schijf kapot omdat hij niet reageert op commando's. Dit is een probleem voor hardware raid kaarten (dus een losse kaart) want die wachten maar 9-30 seconden op een schijf (sommige kaarten 9 en sommige 30 ). Dus als je een kaart hebt die maar 9 seconden wacht en jouw greenline is 30 seconden  bezig dan zegt de raidkaart he die disk is kapot en is je raid degraded en zal gaan rebuilden.

De WD red schijven en de RE editions hebben TLER dus die stoppen na 7 seconden met het repareren van sectoren en laten het dan over aan de hardware raid kaart. Dit maakt een RE of RED dus ook minder geschikt voor desktop gebruik omdat ze geen slechte sectoren repareren.

Om dan even verder te gaan naar een NAS zoals een qnap of een synology etc. Deze hebben allemaal software raid. bij software raid kan je gewoon greenline disks gebruiken want de software kan zien of een schijf daarmee bezig is en zal gewoon wachten. Voor het gebruik in bijna alle NAS producten hoef je dus geen raid edition of red schijven te kopen voor de functionaliteit. Wel is het zo dat deze apparaten vaak 24/7 aan staan en de garantie op de RED en RE schijven zijn 5 jaar ipv 2. ook zijn de RED schijven iets zuiniger.

Klinkt plausibel van dat in RAID, maar op de site van QNAP staan diverse schijven toch genoemd als niet compatible zodra je in RAID wil werken. JBOD is nooit een probleem eigenlijk. Ik loop liever geen risico en ben daarom maar voor schijven gegaan die wel op de QVL staan.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Rha007

Citaat van: FeaR1986 op mei 25, 2013, 23:14:24
Wilde in het nieuwe huis ook nieuwe kabels en twijfelde al over Audioquest, maar die waren toch wel aan de prijs. Maar iemand stuurde me een bericht en bood Audioquest tegen zeer aantrekkelijke prijzen aan, nieuw in doos. Dus mocht er nog iemand interesse hebben, doe mij een berichtje dan stuur ik je in de goede richting  ;)



Nieuw in doos:
1x Audioquest HDMI Chocolate 3.0 meter
4x Audioquest HDMI Forest 1.5 meter

En een tweedehandse 3.0 meter Audioquest Forest optiscehe toslink.

De Forest HDMI voor tussen de bronnen en receiver, de Chocolate voor tussen receiver en TV en dan de optische voor terug van de TV naar de receiver. Dit tot ik een receiver/processor met HDMI 1.4 en ARC heb. Dacht eerst twee keer HDMI naar de TV nodig te hebben, maar ga toch maar een CI+ module bestellen. Daarom voor de Chocolate gegaan en niet voor nog een Forest.

Nice, maarruhh dacht dat je niet zo van de dure kabels was  ;D
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

FeaR1986

Citaat van: Rha007 op mei 26, 2013, 13:12:49
Nice, maarruhh dacht dat je niet zo van de dure kabels was  ;D

Ik geloof niet in verschillen tussen kabels op het punt dat koper als koper zal klinken en zilver als zilver. En op digitale kabels ben ik helemaal van mening dat het gelijk moet zijn. Maar dat komt meer door mijn (ICT)-achtergrond, dat alles wetenschappelijk te verklaren moet zijn. Echter ben ik wel van mening dat duurdere kabels beter in elkaar zitten en iets als een stekker niet uit elkaar moet vallen na veelvuldig gebruik. Tevens vind ik ook dat ik wel leuke kabels neer moet kunnen leggen omdat ik het krom vind om mijn set met bijvoorbeeld Gamma 2,5mm² aan te sluiten. Tussen een believer en non-believer zit dus nog een groep van mensen. En als je voor leuke prijzen aan dit soort kabels kan komen is de keuze nog makkelijker. Zo'n Audioquest Chocolate had ik nooit gekocht voor de 179 euro die je normaal betaald, maar voor de prijs waarvoor ik hem mee mocht nemen was de keuze snel gemaakt  ;)
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Rha007

€179 voor een hdmi kabel  :crazy:
Ik geef je groot gelijk dat als de kans zich voor doet, je meteen je slag slaat.

Citaat van: FeaR1986 op mei 26, 2013, 16:00:20
Tussen een believer en non-believer zit dus nog een groep van mensen.

Ik geloof dat wij tot dezelfde groep behoren  ;)
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

konijntje

Citaat van: FeaR1986 op mei 26, 2013, 12:39:11
Bank is van Beter Meubel, model TEN.

Klinkt plausibel van dat in RAID, maar op de site van QNAP staan diverse schijven toch genoemd als niet compatible zodra je in RAID wil werken. JBOD is nooit een probleem eigenlijk. Ik loop liever geen risico en ben daarom maar voor schijven gegaan die wel op de QVL staan.

Je weet wat het gevaar is met JBOD he? als 1 schijf stuk gaat ben je al je data kwijt ook wat op je andere disks staat! jbod is gewoon raid-0 en heeft geen redundancy!

Verder doe je er altijd goed aan hoor om de QVL te volgen maar het is serieus niet nodig voor devices zoals de Qnap behalve dat je disks langer mee gaan omdat ze ontwikkeld zijn voor 24/7 gebruik

N1v3K

Volgens mij ben je met JBOD bij een fout alleen kwijt wat er op die schijf stond.
Punt is alleen dat het maar afwachten is welke data dat precies was.

Martijnst1990

Citaat van: FeaR1986 op mei 26, 2013, 16:00:20
Tussen een believer en non-believer zit dus nog een groep van mensen.
Heel herkenbaar, daar zit ik zelf ook wel. Uit principe geef ik wat meer uit aan kabels, niet zozeer omdat ik echt verschillen hoor. Maar als mijn set een bepaald bedrag heeft gekost wil ik daar geen prul draadje van de bouwmarkt aan hangen en bovendien mag het er ook wel leuk uit zien.

Mooie kabels heb je gekocht in ieder geval. Kan me voorstellen dat het maar moeilijk is om te wachten op je nieuwe tv meubel zodat je al je spulletjes een mooi plekje kan gaan geven en eindelijk in je nieuwe huisje kan genieten van je set :D 
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

konijntje

Citaat van: N1v3K op mei 26, 2013, 21:01:56
Volgens mij ben je met JBOD bij een fout alleen kwijt wat er op die schijf stond.
Punt is alleen dat het maar afwachten is welke data dat precies was.

Het ligt aan de implementatie van JBOD maar vaak als er 1 groot volume van gemaakt wordt is de kans groot dat je veel tot alles kwijt bent. Ik zou dus vooral voor raid 1 of 5 gaan vooral met 4 disks :)

LuPo


FeaR1986

Citaat van: konijntje op mei 26, 2013, 18:48:09
Je weet wat het gevaar is met JBOD he? als 1 schijf stuk gaat ben je al je data kwijt ook wat op je andere disks staat! jbod is gewoon raid-0 en heeft geen redundancy!

JBOD wordt herkent als losse HDD's en je bent in het geval van een defecte schijf dan ook alleen de data kwijt op die schijf. JBOD en RAID 0 zijn - in ieder geval op de QNAP - anders. Als er één groot volume van wordt gemaakt ben je inderdaad alles kwijt. Overigens had ik de ene HDD in mijn oude NAS gesynched met de HDD in mijn PC. Op die manier had ik altijd wel een backup. Gelukkig tot op heden nooit nodig gehad. Maar de nieuwe NAS draait RAID 5 met de vier HDD's  :smile:

Citaat van: Martijn90 op mei 26, 2013, 22:17:38
Heel herkenbaar, daar zit ik zelf ook wel. Uit principe geef ik wat meer uit aan kabels, niet zozeer omdat ik echt verschillen hoor. Maar als mijn set een bepaald bedrag heeft gekost wil ik daar geen prul draadje van de bouwmarkt aan hangen en bovendien mag het er ook wel leuk uit zien.

Jup, die redenatie heb ik dus ook. Al heb je voor weinig geld ook tof uitziende kabels die nog vele malen goedkoper zijn dan de merken die op HT Forum voorbij komen. Als in dat ik Formido-kabels heb liggen die er op het zicht beter uit zien dan die Audioquest, qua kwaliteit voel je het verschil echter wel: Formido is veel goedkoper materiaal.

Citaat van: LuPo op mei 27, 2013, 08:17:10
Wat kostte die kabel je nu dan FeaR?

Lastig zeggen. Verkopende partij had een leuke totaalprijs gemaakt voor me omdat ik redelijk wat kabels af had genomen. Maar zo'n 100 euro voor de Chocolate als ik het goed heb. Nog steeds flink geld, maar ten opzichte van de winkelprijs toch 45% korting.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Raymond187

Citaat van: FeaR1986 op mei 25, 2013, 23:14:15
Jup, gaat gewoon standaard laptop (SO-DIMM) geheugen in de NAS. Je moet alleen "geluk" hebben dat de NAS het ook slikt en de genoemde reep van Kingston (zie, http://tweakers.net/pricewatch/287872/kingston-kvr1333d3s8s9-2g.html) werkt in eigenlijk 100% van de gevallen. Scheelt nogal op de prijs van QNAP voor hun officiële geheugen.

Thanks ik ga ook uitbreiden, want 20e kan ik wel missen :D
Jij hebt nu 3GB RAM? is dat 1GB en één 2GB DIMM?

Citaat van: konijntje op mei 26, 2013, 09:39:00
Mooi huis en mooie set! waar heb je de bank vandaan?

om even in te gaan op het raid verhaal. WD greenline disks kunnen prima gebruikt worden in een raid. Het klopt dat ze minder geschikt zijn omdat ze geen TLER hebben. Normale desktop schijven zoals de greenlines proberen zelf slechte sectoren te repareren, als ze hiermee bezig zijn dan lijkt de schijf kapot omdat hij niet reageert op commando's. Dit is een probleem voor hardware raid kaarten (dus een losse kaart) want die wachten maar 9-30 seconden op een schijf (sommige kaarten 9 en sommige 30 ). Dus als je een kaart hebt die maar 9 seconden wacht en jouw greenline is 30 seconden  bezig dan zegt de raidkaart he die disk is kapot en is je raid degraded en zal gaan rebuilden.

De WD red schijven en de RE editions hebben TLER dus die stoppen na 7 seconden met het repareren van sectoren en laten het dan over aan de hardware raid kaart. Dit maakt een RE of RED dus ook minder geschikt voor desktop gebruik omdat ze geen slechte sectoren repareren.

Om dan even verder te gaan naar een NAS zoals een qnap of een synology etc. Deze hebben allemaal software raid. bij software raid kan je gewoon greenline disks gebruiken want de software kan zien of een schijf daarmee bezig is en zal gewoon wachten. Voor het gebruik in bijna alle NAS producten hoef je dus geen raid edition of red schijven te kopen voor de functionaliteit. Wel is het zo dat deze apparaten vaak 24/7 aan staan en de garantie op de RED en RE schijven zijn 5 jaar ipv 2. ook zijn de RED schijven iets zuiniger.
Nou ik heb 4 * 1.5 TB EARS in de NAS. of beter gezegd had., want na 1 week was 1 schijf al brak in RAID5. C9 error gaf hij aan in HD tune. Na een low format (duurt 10 uur) was de error wel weg en gebruik ik heb als HDD in me PC zonder issues.

Overige 3 heb ik nu in JBOD tja geen redundency, maar er staan alleen wat films op. Volgende maand koop ik ook 4 * 3TB REDs.

HDMI is geen digitale kabel hoor. Is gewoon analoog.

Ik zie geen verschil met de HMDI kabel die ik nu gebruik. IS een 2M HDMI van 250e ( zelf niet voor betaald hoor:) ) en een HDMI die ik al had van 50e.

LuPo

Citaat van: Raymond187 op mei 27, 2013, 09:13:44
HDMI is geen digitale kabel hoor. Is gewoon analoog.


Dat moet je me toch eens uitleggen dan. :D

FeaR1986

Ben aan het twijfelen om de losse UPC Mediabox te vervangen voor een CI+ module. Geen Mediabox scheelt weer een kastje en als voordeel dat ik de remote van de Panasonic kan gebruiken. Nadeel is wel dat ik geen Interactieve TV meer kan gebruiken. En dat laatste weet ik niet of ik dat ga missen, heb nog te kort UPC om daarover te oordelen.

Citaat van: Raymond187 op mei 27, 2013, 09:13:44
Thanks ik ga ook uitbreiden, want 20e kan ik wel missen :D
Jij hebt nu 3GB RAM? is dat 1GB en één 2GB DIMM?

Standaard zit er 1 GB DDR3-1333 in de NAS en een lege bank waar je 1 of 2 GB in kan doen. De vaste 1 GB kan je ook vervangen voor 2GB om zo op 4 GB uit te komen. De vaste module zit ook echt "vast". Althans, vastgeplakt met een soort van putty. Je kan het er af krabben en dan de module vervangen. Ik kijk het even aan met 3GB en beslis dan om naar 4GB te gaan. Denk alleen dat het niet nodig is.

Citaat van: Raymond187 op mei 27, 2013, 09:13:44
Nou ik heb 4 * 1.5 TB EARS in de NAS. of beter gezegd had., want na 1 week was 1 schijf al brak in RAID5. C9 error gaf hij aan in HD tune. Na een low format (duurt 10 uur) was de error wel weg en gebruik ik heb als HDD in me PC zonder issues.

Overige 3 heb ik nu in JBOD tja geen redundency, maar er staan alleen wat films op. Volgende maand koop ik ook 4 * 3TB REDs.

HDMI is geen digitale kabel hoor. Is gewoon analoog.

Ik zie geen verschil met de HMDI kabel die ik nu gebruik. IS een 2M HDMI van 250e ( zelf niet voor betaald hoor:) ) en een HDMI die ik al had van 50e.

Digitale signalen over de HDMI-kabel, je snapt mijn punt wel  ;)

Dat is wel pech met die HDD, gelukkig dat je hem nog in de PC kan gebruiken maar het is toch altijd lastig met van die semi defecte hardware. 4 x 3TB RED bevalt mij tot op heden in ieder geval zeer goed.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Raymond187

Glasvezel is digitaal. Koper draadjes is analoog.

Zover ik weet gaat er geen licht door HDMI.

CitaatDigitale signalen over de HDMI-kabel, je snapt mijn punt wel 
Ja hoor :)
Ik melde het ook als een FYI.

Ook ik ben een ICTer :D zoals vele hier.

Citaatandaard zit er 1 GB DDR3-1333 in de NAS en een lege bank waar je 1 of 2 GB in kan doen. De vaste 1 GB kan je ook vervangen voor 2GB om zo op 4 GB uit te komen. De vaste module zit ook echt "vast". Althans, vastgeplakt met een soort van putty. Je kan het er af krabben en dan de module vervangen. Ik kijk het even aan met 3GB en beslis dan om naar 4GB te gaan. Denk alleen dat het niet nodig is.
Goed om te weten ik ga zo de 2GB bestelen :D
Thanks 4 the info.


erik s.

Citaat van: Raymond187 op mei 27, 2013, 09:21:22
Glasvezel is digitaal. Koper draadjes is analoog.


excuse me. glasvezel is altijd digitaal, koper is zeker niet altijd analoog.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B