FeaRs Focal Chorus W(oonkamer) HT

Gestart door FeaR1986, maart 2, 2011, 18:11:59

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FeaR1986

Ik ben ook zeer content dat de Velodyne op mijn pad is gekomen. Staar je je eerst blind op SVS, maar dan komt er toch een Velodyne om de hoek :wub:
En nog goedkoper dan de SVS ook, dus met een béétje geluk kan ik ook nog de Alpina Extreme Avalanche Regulateur halen welke ik ook wilde. Dan heb ik voor beide hobby's een leuke aanwinst. Wil niet te snel blijven upgraden qua home cinema, want wat als je eenmaal de complete 5.1 hebt staan... Ik had na meer dan een jaar zoeken eindelijk de Chorus 826W gekocht afgelopen januari. Nu - vier maanden verder - heb ik ook al de CC800V en straks ook nog de subwoofer. Blu-rayspeler is al vervangen voor een Denon. Dan blijven alleen de eindversterker, rear speakers (Chorus 816V) en wellicht een nieuwe TV over. Al is dat laatste nog lang niet nodig.

Zit alleen nog even met of ik nu dus een Gramma of een Subdude ga bestellen voor de Velodyne. Of wellicht eerst eens zonder testen, zien wat het doet. Subwoofer staat hier op vloerbedekking, dus betwijfel of de werking dan nog steeds wel optimaal is. Een Velodyne SPL-1200 Ultra is gewoon vlak van de onderkant toch, dus geen pootjes/spikes of wat dan ook?

Heb wel al een offerte/prijsopgave laten maken voor een mooie W&M Powercord welke ik aan de subwoofer wil hangen. Alleen nog even kijken of het 1.5 of 2.0 meter moet worden wat ik nodig heb. Wil niet te veel overtollige kabel hebben liggen, want aangezien de W&M nogal stug is gaat dat nogal raar vormen.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

WilcoL

Ik wil het je niet lastig maken, maar heb gisteren nog een nieuw setje 816W's zien staan in een winkel....

;) ;)
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

FeaR1986

Citaat van: WilcoL op mei 18, 2011, 15:52:01
Ik wil het je niet lastig maken, maar heb gisteren nog een nieuw setje 816W's zien staan in een winkel....

;) ;)

Nope, dat is niet lastig  :P
Heb al meerdere malen een paar 816W op marktplaats voorbij zien komen. 900 euro voor het paar en nog met de folie er op. Jammer maar helaas, maar ik kan ze nu gewoon niet kwijt. Ik kan zelfs de bookshelf speakers van de Focal Chorus reeks niet kwijt. Heb nu de Magnats nog als rear staan, maar wil eigenlijk de 5.1 van Magnat verkopen en dan met 3.1 gaan spelen totdat ik op mezelf kan. Dan koop ik wel meteen de 816V (of W als ze niet veel schelen qua prijs) aangezien ik dan wel ruimte heb.

Alleen heb ik echt het idee dat ik voor die Magnat set nog maar 150 - 200 euro kan krijgen. Maar goed, als je het toch niet meer gebruikt is het zonde om te laten staan.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

skyfox

Een Velodyne 1200 Ultra, nice!! Ik denk dat je heel erg tevreden zult gaan zijn straks. Voor de ontkoppeling is een Subdude/Gramma wel een aanrader, denk ik.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

FeaR1986

Ook op vloerbedekking?
Denk dat ik voor de Gramma ga, niet de mooiste maar wel de meest praktische. Sowieso omdat de Velodyne best wel over steekt op de Subdude. En... als mijn deur te ver open slaat dan komt deze tegen mijn subwoofer. Als ik de Velodyne iets verder op de Gramma zet kan deze de klappen opvangen mocht iemand een keer lomp met de deur zwaaien.

Totaalprijs loopt dan wel wat op met een W&M Powercord van zo rond de €110,- (afgemonteerd en wel) en een Gramma van €77,-. Ach, daar is het de hobby voor  :P
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

WilcoL

Zit je maar een beetje te plagen: je hebt in korte tijd echt een erg fraaie set samen gesteld en dan komt er ook nog een Velodyne bij... Man-man: petje af hoor!

En tsja: het "nieuwere" Magnat-materiaal is nu eenmaal verre van geliefd... Ooit hadden ze echt topproducten in het assortiment (ik denk terug aan de All Ribbon's, Sigma's & Zero's) but those times are long gone.

Als ik jou was, zou ik ze gewoon houden al is het alleen maar voor de rears. Met je huidige -niet-ideale- opstelling zul je de rear-effecten erg gaan missen wanneer je een filmpje kijkt vermoed ik. En wellicht kun je de Motion 5.1-set ooit nog kwijt op je slaapkamer wanneer je op jezelf woont...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

bmateijsen

Citaat van: FeaR1986 op mei 18, 2011, 16:20:18
Ook op vloerbedekking?

Licht aan je ondergrond onder de vloerbedekking.

CitaatDenk dat ik voor de Gramma ga, niet de mooiste maar wel de meest praktische. Sowieso omdat de Velodyne best wel over steekt op de Subdude. En... als mijn deur te ver open slaat dan komt deze tegen mijn subwoofer. Als ik de Velodyne iets verder op de Gramma zet kan deze de klappen opvangen mocht iemand een keer lomp met de deur zwaaien. 

De Gramma steekt er juist weer ver onderuit. Ik vind dat minder mooi, maar vwb de deur, kan ik mij er wel iets bij voorstellen.

CitaatTotaalprijs loopt dan wel wat op met een W&M Powercord van zo rond de €110,- (afgemonteerd en wel) en een Gramma van €77,-. Ach, daar is het de hobby voor  :P

Ik zou de standaard powercord gewoon eerst gebruiken ;)

FeaR1986

Thnx  :happy:

Heb altijd gezegd dat ik die Magnats op mijn toekomstige slaapkamer wilde als de Focals dan in de huiskamer staan. Maar wat dan? 5.1 in de slaapkamer vind ik ook zo wat. Dus dan wordt het 2.0 met de twee zuilen. Heb ik weer 3.1 over wat zonde is. En zuilen in de slaapkamer is ook zo wat. Dan liever zo'n setje A25 van Boston Acoustics welke de sterren uit de hemel spelen. Natuurlijk kan je alles bewaren en op de (berg)zolder zetten, maar wat heeft het voor nut? Leuk over 25 jaar als het dan vintage is geworden  ::)

Ik wacht eerst de aankoop van de Velodyne af, want dan staat de 3.1 set van Magnat dus hier op de bergzolder. Wellicht dat ik er ooit iemand blij mee kan maken. Het klinkt sowieso beter dan zo'n satellietsetje van JBL wat je voor 150 euro koopt.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Citaat van: bmateijsen op mei 18, 2011, 16:29:17
Licht aan je ondergrond onder de vloerbedekking.

Phoe! Eh, het was nieuwbouw toen we er gingen wonen maar dat is al zo'n 13 jaar geleden. Volgens mij zijn het gewoon van die grote betonnen units welke ze als vloer gebruiken. Volgens Google heet het een "kanaalplaatvloer":



CitaatDe Gramma steekt er juist weer ver onderuit. Ik vind dat minder mooi, maar vwb de deur, kan ik mij er wel iets bij voorstellen.

Zo'n vijf centimeter aan de voor en achterkant zou de Gramma uitsteken. Zijkant is echt een halve centimeter.
Op de Subdude zou de subwoofer zelf vijf centimeter uitsteken en dat was volgens Ralf dan wel weer iets minder qua werking.
Het heeft beiden zijn voor én nadelen. Maar als er een deur is die tegen je Velodyne aan kan klappen dan is de keuze al wat makkelijker  :notify:

CitaatIk zou de standaard powercord gewoon eerst gebruiken ;)

Mja, wellicht is dat wel beter. Sowieso qua wegwerken van de powercord, want die W&M zijn wel stug. Maar als ik de lengte maar goed genoeg weet dan komt het allemaal wel goed. Eerst de subwoofer maar in juni op gaan halen en hier neerzetten. En dan vooral genieten, de buurman pesten kan gelukkig niet want die is doof  :angel:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Nou, ik ben weer een ervaring rijker....

Ik was altijd sceptisch over verschillen van klank in kabels, zowel in analoog als digitaal. Gisteren echter een meeting gehad om wat kabels te testen. Kabels waren van Van den Hul, meegebracht door de zoon van Dhr. Van den Hul zelf  :smile:

Apparatuur was een Denon DVD-3930 als bron, een Denon AVR-3805 als receiver en B&W DM603 S3 als speakers.

Qua interlink hebben we er drie gestest:
- dropveter
- HQ
- Van den Hul

Speakerkabel was slechts twee opties:
- standaard 2 x 2,5mm² koper
- Van den Hul (type nog niet bekend, is nog in ontwikkeling).

Lange verhaal kort is dat de Van den Hul de hoge tonen op één of andere manier minder scherp/agressief laat klinken. Speciale CD uitgekozen met harpmuziek waar je het verschil - tot mijn verbazing - zeer goed kon horen. Waar je met de Van den Hul gewoon naar het nummer kon luisteren deed het nummer met de standaard kabels soms je met de ogen knijpen van schelheid. Voegde je de Van den Hul speakerkabel samen met de interlink dan werd het geheel nog zachter. Eigenlijk te zacht/soft. Voor het mooiste beeld was het de Van den Hul interlink met de standaard speakerkabel. Moet wel bij gezegd worden dat het per nummer weer anders is qua klank en ook per nummer was het verschil merkbaarder dan bij een ander. En bij sommige nummers hoort het schelle er gewoon bij en scoorde de Van den Hul dus juist wat minder door het vertekenen. Wat wel apart was: de dropveter interlink van nog geen euro klonk minder schel dan de HQ interlink. Maar nog wel steeds scheller dan de Van den Hul.

Tsja, ik ben ook verbaasd. Ik was altijd redelijk sceptisch over dit soort kabels maar toch blijkt het te kunnen. Heb de Van den Hul interlink mee naar huis om hier nog even verder te testen. De luidsprekerkabel kon niet mee aangezien die nog in ontwikkeling is. Al blijf ik na deze ervaring wel betwijfelen of ik tientallen of honderden euro's over heb voor dit soort kabels. Want er was zeker verschil, maar niet altijd naar mijn smaak. Ik houd wel van een beetje scherp in het hoog en agressief, ik heb niet voor niets Focal speakers gekocht. Aan de andere kant: er zijn meer merken die dit soort mooie kabels maken.

Ik weet alleen niet wat de prijzen waren van de Van den Hul's en of je met (nog) duurdere kabels (nog) meer verschillen zal hebben. De ene kabel heeft nog niet eens een prijs omdat die kabel dus nog niet in productie is of wat dan ook. Wel leuk om zo'n kabel te mogen testen. Feit is alleen dat de muziek die we luisterden extreem hoog was en waarbij je dus veel scherpe tonen had. Ikzelf heb niets van die muziek en vraag me dan ook af of zo'n kabel voor mij wel een juiste keuze zou zijn. Op een CD van Sting vond ik dat schelle juist lekker, het hoorde bij het nummer.

En wat ook opviel: na nog geen 1,5 uur luisteren hadden we het gehad met testen. Je oren worden te moe om verschillen te horen of je gaat aan jezelf twijfelen. Om die reden alleen al durf ik wel te zeggen dat je - welke kabel je ook hebt - je op een gegeven moment gaat wennen aan de klank en dat alles dan wel oké klinkt voor je: je bent niet anders meer gewend. Ik geloof bij deze dus wel dat je speakers kan fine-tunen met een andere kabel of interlink.

Enige wat we nu nog een keer gaan testen is digitale interlinks als optisch en digitale coax. Daar heb ik helemaal geen verwachtingen van. Maar volgens meneer Van den Hul zit ook daar verschil in....

Edit:
Ik ben er achter welke Van den Hul kabel we hebben getest (en welke ik nog thuis heb liggen):


Van den Hul - 3T The Rock Hybrid - 80 cm:


Alleen toen ik de prijs op ging zoeken schrok ik wel: 455 euro volgens de officiële prijslijst  :crazy:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

pagr

Zo'n ervaring rijker kan ik missen: ruim 568 euro de meter  :wacko:

Zoals je zelf al zegt: uiteindelijk wen je aan het geluid en weet je niet beter (zolang je geen andere referenties hebt).  Zelf heb ik maximum aan bedragen voor kabels ed want het moet wel in balans blijven want je sound is afhankelijk van vele (akoustische) factoren.
Audio/Video:  Philips Essence (42PES0001D) | Denon AVR-4310 | HDI Dune Base 3.0 | Pioneer DV-696AX | Focal Chorus 826W | Kef Q10c | Kef HTS 2001 / Q5 | REL Quake II
Fun stuff:  PS3 Slim | Wii | PS2 | PlaySeat + Logitech DFP | iPad 32+3G | iPhone 3GS | iPod Classic | Qnap 109 ProII | Callaway X-22

FeaR1986

Ach, de ervaring was leuk. Naderhand gezellig nog lekker decadent een paar sigaren van een tientje de stuk weg zitten te roken.

Alleen zit er tussen de prijs van een "gewone" kabel en deze Van den Hul wel een heel verschil en ook nog genoeg keuzes als het gaat om goede interlinks. Alleen gaan we nu zelf twijfelen aan de verschillen die we hebben gehoord. We hadden de receiver wel telkens op hetzelfde volume staan, maar we hebben het niet nagemeten met een dB-meter. Stel dat de Van den Hul een kabel is met hoge weerstand en daardoor het hele signaal zachter klinkt, dan verklaart dat ook meteen de zachtere hoge tonen en de minder scherpe s-en en t-tjes. Dus we gaan nog een keer de test over doen en dan met een dB-meter er bij. En wellicht ook digitale kabels, want daar geloof ik nog steeds niet in zeker niet met optisch wat in de essentie gewoon licht is.

Ach, komt ooit nog wel. Nu nog maar vijf dagen wachten en dan is het een uurtje rijden om mijn (geld is binnen bij de verkopende partij, dus het wordt nu meer en meer mijn Velodyne) SPL-1200 Ultra op te halen. Kan echt niet wachten  :angel:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Nog één nachtje slapen en dan kan ik eigen, real life foto's plaatsen van deze jongen:


:wub: Velodyne SPL-1200 Ultra :wub:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

MartijnR

Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

Mario D

Citaat van: FeaR1986 op juni  4, 2011, 20:36:22
Nog één nachtje slapen en dan kan ik eigen, real life foto's plaatsen van deze jongen:

:wub: Velodyne SPL-1200 Ultra :wub:

Ik ken het gevoel, niet kunnen slapen en regelmatig naar de pot moeten hollen.   :D  ;)
Hoe het daar zit weet ik niet maar hier regent het nu dus idiaal om een dagje binnen te genieten van je nieuwe aanwinst.  :pompom:

Former member 78


tommie1


Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

FeaR1986

Als eerste: Martijn bedankt! Je Velodyne is in goede handen  :worship:

En dan nu... jaaaa... foto's  :pompom:
De ouders zijn op vakantie met de goede camera, dus we moeten het even doen het HTC Desire HD foto's, maar het gaat om het idee.

Velodyne SPL-1200 Ultra:


Velodyne SPL-1200 Ultra zonder frontje:


Velodyne SPL-1200 Ultra accessoires: handleiding, microfoon en remote (powercable niet op de foto). En een QED subwooferkabel van 6 meter welke Martijn er bij deed:


De Magnat Motion Sub 200A naast de Velodyne:


Qua formaat scheelt het niet echt veel - het viel me zelfs zeer mee -, maar zonder stofkap zie je toch wel een "klein" verschil:


De Velodyne naast de Focal Chorus 826W:


En zonder frontjes:


Bij thuiskomst vond ik ook nog deze twee bij de manual:


Dus nogmaals bedankt Martijn voor het extraatje  :blush:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

MartijnR

Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

Former member 78

Leuk en aardig allemaal wat hier boven staat, maar hoe doet die het? ;D

Robbert54

wauw, deze foto's doen de Velo tenminste een beetje eer aan! die officiële foto's zijn echt waardeloos :nopompom: . Veel plezier ermee :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

FeaR1986

Citaat van: ArjanR1 op juni  5, 2011, 13:53:27
Leuk en aardig allemaal wat hier boven staat, maar hoe doet die het? ;D

Echt super! Heb net wat muziek zitten luisteren met alleen de EQ van de subwoofer te hebben ingesteld. Met het volume rond de 20 is het een hele mooie aanvulling en echt wat ik van een goede subwoofer verwachtte. Met het volume richting de 30 - 40 wordt het echt al "bonken" (wel beheerst en niet zoals de oude Magnat), dus dat zal het volume voor films wel zo'n beetje worden. En dan hebben we nog 40 standen over tot de 80 wat de hoogste stand is  :devil:

De Velodyne overtreft echt mijn verwachtingen. Muzikaal is deze subwoofer zeker, daar hoefde ik me ook geen zorgen om te maken. Alleen hoor je best vaak dat een Velodyne als deze wat te kort kan komen in films. Maar voor mij is het meer dan genoeg en zelfs meer dan ik er dus van verwachtte. Weet nu ook meteen dat iets als een SVS PB13 meer dan overkill had geweest, dat had ik nooit netjes af kunnen regelen.

Citaat van: The Vampire op juni  5, 2011, 14:28:23
wauw, deze foto's doen de Velo tenminste een beetje eer aan! die officiële foto's zijn echt waardeloos :nopompom: . Veel plezier ermee :D

En dat met een HTC Desire als camera. Foto's maken van glossy apparatuur en speakers blijft lastig in verband met stof en reflectie. Maar vooral de twee foto's van naast de Focal vind ik best wel een goede indruk geven. Ook echt super hoe de subwoofer net zoals de Focals naar achteren loopt. De officiële Focal SW 800V past wellicht het beste qua looks, maar dit doet er niet veel voor onder  :satisfied:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

woutjeeh

Gaaf zeg die subwoofer. Ziet er echt goed uit. Ik moet nog even sparen en misschien komt er dan ook een naast mijn 826V's te staan. ;D

Zal deze subwoofer ook lekker klinken met hiphip / rap / R&B? Dat is meer de muziek smaak die ik luister, en dan is soms wel lekker als de bass af en toe even lekker dreunt.

Was het instellen van de EQ moeilijk? Heb je dat met behulp van de microfon gedaan en verder niet meer zelf aan afgesteld?

Zit er standaard geen powercord bij? En zal dat echt veel verschillen met een goedkopere? Ga je er nog zo'n plaatje bij kopen om de sub of te zetten of laat je het hier bij.

Veel plezier ermee :pompom:
Focal Chorus 826V Ebony - Advance Acoustic MAA 406 - Advance Acoustic MPP 506DA - Sunfire HRS-12 + Antimode - Squeezebox Touch - W&M LS-01

Denon Focal

Ziet er gaaf uit Kevin, mooi dat ie ook goed klinkt.
Veel plezier ermee.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks