hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

hifiman

Citaat van: williams op december 11, 2014, 21:16:43
De speakers  zien er weer als nieuw uit en zo te lezen vind je ze ook mooi klinken ,ik ben dan ook blij dat ze een mooi plekje krijgen bij je .

Veel plezier met je nieuwe aanwinst .

Groetjes Williams
Dank je William! En ja, ik ben er zeer content mee hoe ze nu klinken :-)  :pompom:

hifiman

Ik ga de setup eens 180 graden draaien om te kijken hoe dat klinkt. Voorheen kon dit niet omdat er een hometrainer naast de bank stond, omdat ik deze toch nooit gebruik heb ik die maar eens weggehaald en te koop gezet :P


BuSpu


hifiman

Citaat van: BuSpu op december 12, 2014, 10:29:28
Waar zijn de Avalons?
Maak je geen zorgen, die staan er nog  :wub: De Avalons staan in de huiskamer, dit is "boven", mijn hobby kamer  :clapping:

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op december 12, 2014, 10:42:24
Maak je geen zorgen, die staan er nog  :wub: De Avalons staan in de huiskamer, dit is "boven", mijn hobby kamer  :clapping:

Zal niet lang duren als ik het zo hoor/lees, Ronald .......  :xmas:
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op december 12, 2014, 10:49:42
Zal niet lang duren als ik het zo hoor/lees, Ronald .......  :xmas:
Nee hoor Anton, de Tannoys klinken leuk en zijn een verbetering t.o.v. van wat er stond boven, maar voel nog geen enkele drang ze naar beneden te halen  :happy: Gewoon leuk om ook boven het setje naar een hoger plan te hobbyen  :devil:

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op december 12, 2014, 11:02:43
Nee hoor Anton, de Tannoys klinken leuk en zijn een verbetering t.o.v. van wat er stond boven, maar voel nog geen enkele drang ze naar beneden te halen  :happy: Gewoon leuk om ook boven het setje naar een hoger plan te hobbyen  :devil:

I know...just kidding!!! ;D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman


hifiman

En de puzzel is in elkaar gezet ;-)

Eerst eens kijken of tie het zo doet, daarna is het modification time  :pompom:

Het wachten is nu eerst even op een ringkern trafo die ik besteld heb  :popcorn:

hifiman

Een geslaagd avondje versterker vergelijken met Harry HT en Audiofiel :-)

Bedankt heren voor de gezellige avond! Later meer inhoudelijk over het vergelijk.

riwi


williams

Ik ben benieuwd hoe mijn oude speakers zich hebben gedragen .


Williams
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

hifiman

Ik ga er zeker nog wat over vertellen, maar zal wegens druk druk waarschijnlijk ergens volgende week worden...

hifiman

Afgelopen woensdagavond kwamen Audiofiel en Harry HT bij mij langs. Bracht een mooie Classe Cap 151 en een AVM geintegreerde stereo versterker mee en Harald bracht een Bryston 3B stereo eindversterker mee. Mijn Cambridge Audio A340 geintegreerde stereo versterkermoest het opnemen tegen deze jongens.

De bron was een squeezebox touch. Bij het aansluiten van de Bryston werd bet volume dan digitaal geregeld op de Touch. Daarbij opmerkend dat al mijn muziek files upsampled zijn naar 24 bit 96 kHz, waardoor het verlies door digitale volume regeling beperkt wordt.

De speakers zijn dus de Tannoy Saturn S8 met aangepast wisselfilter (betere componenten) en omgebouwd van basreflex tot gesloten systeem.

Op de valreep knipte ik nog even het 10 meter stuk Chord Carnival Silver luidsprekerkabel wat ik dezelfde dag met de post binnen kreeg in twee stukken om de speakers mee aan te sluiten. Deze kabel is niet van zilver of verzilverd zoals de naam doet vermoeden, het is een koperen kabel met een zilveren shield. Het bijzondere is dit shield elektrisch nergens mee verbonden wordt. Anyway, het is in elk geval een upgrade over het stukje gamma koper wat ik gebruikte.

Ik was benieuwd hoe de Tannoys zouden klinken op een "echte" versterker en of het uberhaupt veel uit zou maken. Nou daar kan ik kort over zijn, alle versterkers klonken duidelijks anders, met elk hun eigen karakter en met name de Classe deed de Tannoys echt "zingen". De AVM klonk warm en vergevingsgezind en was in eerste instantie mijn favoriet. Na wat heen en weer wisselen moest ik toch mijn mening bijstellen, de Classe zette een ruimtelijker beeld neer, liet meer detail horen' was levendiger en overall toch mijn favoriet van de vier.

De Bryston was duidelijk de meester van het laag, het laag klonk ontzettend lekker en strak, maar onder de streep wist de Bryston mij niet zo bij de muziek te betrekken. Daarbij even opmerkend dat de Bryston in het nadeel was t.o.v. de andere twee vanwege het digitaal verzwakken van het signaal op de bron. Er speelt waarschijnlijk ook nog iets anders mee. De Classe kon ook fungeren als eindversterker en dat bleek beduidend minder goed te klinken dan als de voorversterker meedeed. Wederom zal hier het digitaal verzwakken een rol spelen, maar ik vermoed dat de de Touch baat zou hebben bij een buffer als deze wordt aangesloten op een eindversterker.

Tot zover even mijn verslagje van het vergelijk. Ik trek er voor mezelf twee conclusies uit. Ten eerste dat een betere versterking voor de Tannoys zeker zinvol is, daar ga ik dan ook zeker wat mee doen! Ten tweede dat het project Tannoy geslaagd is, , ik vind het fijne speakers die een mooie upgrade zijn voor de set boven :-)

Heren Audiofiel en Harry HT, bedankt voor gezellige en leerzame avond.

Xander32

Leuk verslag om te lezen. En mooi dat de S8jes het zo lekker doen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

williams

Erg leuk om te lezen dat de Tannoy's zo goed bevallen .
Ik denk dat je hier nog jaren plezier aan gaat beleven .😄

Groetjes William.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

hifiman

Van de week ook maar weer eens de jaarlijkse projector calibratie gedaan, ik kan weer een jaartje lekker film kijken :-)

hifiman

En dan weer terug naar de stereo set boven  :satisfied:

Ik heb deze jongens voor een leuke prijs op de kop getikt.

hifiman

Eerste luisterindruk: het klinkt niet lekker en is eerder een downgrade dan een upgrade t.o.v. mijn Cambridge Audio versterker  :nopompom:

Dat is zowel slecht als goed nieuws, het goede nieuws is dat ik een uitdaging heb om er toch wat moois van te maken  :headbanging:

Ik vermoed namelijk dat er meerdere oorzaken zijn waarom het niet echt lekker klinkt:
- deze jongens zijn 9 jaar oud en niet gereviseerd, ik ben van plan om alle Elco's te gaan vervangen.
- Ik moet zoveel digitaal verzwakken dat het mij had verbaasd als het nog wel mooi geklonken had.
- Zoals eerder geconstateerd lijkt een buffer min of meer noodzaak.
- Tijdens het aansluiten van de monoblokken bleek er een breuk in mijn cardas interlink te zitten, ik had er even een zilveren interlink tussen gezet, ik weet dat deze een stuk koeler klinkt dan de cardas

Kortom, ik ga ermee aan de slag  :police:


hifiman

Dan nog even een update over de AK4396 DAC kit van e-bay: hij doet het niet  :bored:  Dat wil zeggen, er komt geluid uit: een soort digitaal gekraak met daarin wat variatie die wellicht iets met het ingestuurde muziek signaal gemeen heeft ;-)

Dat wordt met de scope aan de gang, to be continued!

(wat je ziet is op 1 kanaal van de DAC , analoog uit :P)

hifiman

En dan NOG een update  :notify:

Ik heb een digiberry besteld, dat is zeg maar een uitbreidingsprintje voor de raspberry pi om deze van spdif uitgangen te voorzien.

Ik heb de raspberry pi met een coax kabel even aangesloten op de set beneden (transporter als DAC gebruikt), in tegenstelling tot wat ik verwachtte: WOW!! Dat klonk goed. Dit is slechts een korte eerste indruk en ik heb nog geen AB vergelijk gedaan tussen direct streamen naar de transporter versus via de raspberry pi, maar dit heeft mij nieuwsgierig gemaakt. Wederom: to be continued!  :angel:

NielsLu

Leuk om te lezen dat de S8 goed bevallen (ik heb ze zelf ook  ;))

Ik ben heel benieuwd wat je ervan maakt als de MA500's gereviseerd zijn, ik heb er al wel eens aan gedacht om deze monoblokjes aan mijn receiver te koppelen met de Tannoy S8 eraan.

Heb je trouwens ook overwogen om de S8 met basreflex te testen? Ze gaan namelijk met basreflex open erg diep.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

BuSpu


hifiman

Citaat van: NielsLu op december 22, 2014, 20:22:29
Leuk om te lezen dat de S8 goed bevallen (ik heb ze zelf ook  ;))

Ik ben heel benieuwd wat je ervan maakt als de MA500's gereviseerd zijn, ik heb er al wel eens aan gedacht om deze monoblokjes aan mijn receiver te koppelen met de Tannoy S8 eraan.

Heb je trouwens ook overwogen om de S8 met basreflex te testen? Ze gaan namelijk met basreflex open erg diep.
Leuk Niels!  :thumbs-up:

Ja dat had ik zeker willen proberen, maar een vorige eigenaar had de porten dicht gemaakt door er aan de binnenkant dikke stukken plank overheen te lijmen. Ik zag geen mogelijkheid dat te verwijderen zonder dat de kast kapot zou gaan. Alhoewel met een gatenzaag een nieuw gat boren eventueel nog een optie was. Los daarvan heb ik nog geen een bas reflex systeem hier in huis gehad die GEEN vet laag probleem veroorzaakte in mijn niet al te grote huis. En daarnaast hou ik wel van het strakke laag van een gesloten systeem.

Wat de MA500 's betreft, kom gerust een keer luisteren als ik ze gereviseerd heb en met eventuele verdere stappen er een leuk geluid uit weet te krijgen.


hifiman