Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Gestart door morca, februari 1, 2011, 19:22:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GOOS88

Citaat van: screw op november 29, 2015, 09:43:12
Sub los gaan meten heeft IMO geen zin, die meting kan je gewoon bij JL vinden!

Dit is op de juiste manier de kamer gebruiken, en de bank.....  :angel:

tot 80hz is omdat ik de CO daarop heb staan, en mijn focals niet aangesloten waren maar 2 lossen miniboxen.

Dat is ook zo...
Ik dacht misschien heb je meerdere posities geprobeerd en daar meetresultaten van. Altijd interessant om te zien.
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

denoontje

Citaat van: RalphH op november 29, 2015, 02:57:38
Updatje...
Vanavond film gekeken met de 2 svs'en ingeschakeld met audyssey en dyn. EQ (onveranderd tov de meting eerder deze week)
En ik moet zeggen....Iemand een BK kopen?

Sublaag fundament, beterrr. Minder plaatsbaar en het gaat indrukwekkend laag. Voorheen stond de pb12 toch wel overduidelijk plaatsbaar te bonken af en toe. Dit is nu veel beter.
Strak ook. Minder echo, valt eerder dood. Bij de laatste ontploffing in man from UNCLE voelde je de energie weggezogen worden, erg nice.

Dus...Qua afstellen kan het zeker nog strakker, mis wel wat laag links en rechts. Maar het echte sublaag is wel heel erg nice nu. Hoe het met muziek is weet ik nog niet.


Re: Hulp nodig met Sub/front,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek of ADSY ?
« Reactie #6041 Gepost op:Vandaag om 02:57:38 »

arme buren gelukkige ralph


GOOS88

Citaat van: RalphH op november 29, 2015, 02:57:38
Updatje...
Vanavond film gekeken met de 2 svs'en ingeschakeld met audyssey en dyn. EQ (onveranderd tov de meting eerder deze week)
En ik moet zeggen....Iemand een BK kopen?

Sublaag fundament, beterrr. Minder plaatsbaar en het gaat indrukwekkend laag. Voorheen stond de pb12 toch wel overduidelijk plaatsbaar te bonken af en toe. Dit is nu veel beter.
Strak ook. Minder echo, valt eerder dood. Bij de laatste ontploffing in man from UNCLE voelde je de energie weggezogen worden, erg nice.

Dus...Qua afstellen kan het zeker nog strakker, mis wel wat laag links en rechts. Maar het echte sublaag is wel heel erg nice nu. Hoe het met muziek is weet ik nog niet.

Nice  :)

In the hulk zit ook een leuk teststukje voor de subs. vanaf ong 1u32m. Als Bruce uit de heli valt en daarna the hulk en abomenation op elkaar afrennen.



* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *


screw

Citaat van: GOOS88 op november 29, 2015, 11:28:32
Dat is ook zo...
Ik dacht misschien heb je meerdere posities geprobeerd en daar meetresultaten van. Altijd interessant om te zien.

ik ken mijn woonkamer inmiddels wel, en toch meet ik elke keer weer 4 of 5 posities...om hem uiteindelijk toch weer in de hoek te zetten.  :D
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

RalphH

Citaat van: denoontje op november 29, 2015, 11:39:56

Re: Hulp nodig met Sub/front,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek of ADSY ?
« Reactie #6041 Gepost op:Vandaag om 02:57:38 »

arme buren gelukkige ralph

Haha. Nou...veel harder dan anders stond ie niet en minder absurde pieken volgens mij, al was er ergens rond 1:30 (geloof ik) wel een stukje wat de deur en de muren deed trillen.
Zal vandeweek eens checken wat ze er van gemerkt hebben. ;)

Citaat van: GOOS88 op november 29, 2015, 11:49:07
Nice  :)

In the hulk zit ook een leuk teststukje voor de subs. vanaf ong 1u32m. Als Bruce uit de heli valt en daarna the hulk en abomenation op elkaar afrennen.

Citaat van: morca op november 29, 2015, 11:53:25
Hij sloopt bijna je huis het groene monster .

Die film heeft een paar erg brute stukjes :headbanging:

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


Citaat van: RalphH op november 29, 2015, 15:17:12
Haha. Nou...veel harder dan anders stond ie niet en minder absurde pieken volgens mij, al was er ergens rond 1:30 (geloof ik) wel een stukje wat de deur en de muren deed trillen.
Zal vandeweek eens checken wat ze er van gemerkt hebben. ;)

Die film heeft een paar erg brute stukjes :headbanging:

O was jij dat die db liet shaken

RalphH

sorry ;D

Veel plezier morgen ;)
Ai....niet morgen, volgende week..nog even wat meer nachtjes slapen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Geen aanpassingen meer gedaan, maar paar stukjes geluisterd. Film, muziek.
't Is allemaal nog niet helemaal in balans zullen we maar zeggen, maar al best aardig.

Heb ff een vraag mbt poortruis. Die is er nogal bij extreme scenes. Jan, wat gebeurt r bij jou in de eerste minuut van Edge of Tomorrow?
Hier waaien nu de blaadjes van de bank (echt....) en hoor je de muren zuchten, maar er is ook mega poortruis. Gok dat daar niets aan te doen is, maar de boel lijkt daardoor compleet overstuurd en ben toch nieuwsgierig hoe dat elders gaat met 2 van die extreme dingen.
Beide subs hier geconfigureerd op 16Hz, dus met 1 poort dicht.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

GPO

Citaat van: RalphH op december  3, 2015, 21:25:47
Geen aanpassingen meer gedaan, maar paar stukjes geluisterd. Film, muziek.
't Is allemaal nog niet helemaal in balans zullen we maar zeggen, maar al best aardig.

Heb ff een vraag mbt poortruis. Die is er nogal bij extreme scenes. Jan, wat gebeurt r bij jou in de eerste minuut van Edge of Tomorrow?
Hier waaien nu de blaadjes van de bank (echt....) en hoor je de muren zuchten, maar er is ook mega poortruis. Gok dat daar niets aan te doen is, maar de boel lijkt daardoor compleet overstuurd en ben toch nieuwsgierig hoe dat elders gaat met 2 van die extreme dingen.
Beide subs hier geconfigureerd op 16Hz, dus met 1 poort dicht.

Edge of tommorrow begin is een bekende sub killer. Maar die poort ruis..... ik gok dat je je sublevels te hard hebt staan en/of dynamic eq aan hebt staan.

Gpo
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

RalphH

Ook zonder dynEQ gaat ie over de flos, met, helemaal ;D.
Levels staan conform audyssey meting, rew laat zien dat ze dan zeker niet te hard staan.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

De druk in de ruimte is overigens achterlijk te noemen...en dan stond de volumeknop nog niet op 16 (dyn eq uit).
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

jvanhambelgium

Citaat van: RalphH op december  3, 2015, 21:25:47
Heb ff een vraag mbt poortruis. Die is er nogal bij extreme scenes. Jan, wat gebeurt r bij jou in de eerste minuut van Edge of Tomorrow?
Hier waaien nu de blaadjes van de bank (echt....) en hoor je de muren zuchten, maar er is ook mega poortruis. Gok dat daar niets aan te doen is, maar de boel lijkt daardoor compleet overstuurd en ben toch nieuwsgierig hoe dat elders gaat met 2 van die extreme dingen.
Beide subs hier geconfigureerd op 16Hz, dus met 1 poort dicht.

Die scene is redelijk berucht ... zal proberen morgen es te testen ... luister je (na ADSY inregelen) deze scene op Reference level "0" of wat ?
Ik hoor hier ook wel wat wandjes kraken van tijd tot tijd hoor ...
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

GPO

Citaat van: RalphH op december  3, 2015, 22:37:18
De druk in de ruimte is overigens achterlijk te noemen...en dan stond de volumeknop nog niet op 16 (dyn eq uit).

Bedoel je -16 dB tov de referentie 0 dB?

Ik heb deze scene bij mij ook wel eens op rond de -20 dB gehad met m'n dual SVS PB1000. Ik draai mijn subs veel hotter dan de ADSY settings, maar ik gebruik dan ook geen dynEQ. Bij mij stond het huis ook aardig te klapperen, maar ik had volgens mij geen poortruis. Er was een vriend van me op bezoek, die had nog nooit zulke zieke bass gehoord.... zijn gezicht stond ongeveer zo:  :wacko: ... maar goed, dat ff terzijde... :)

Die ADSY levels zijn vaak erg conservatief, dus ik begrijp niet dat die scene bij jou alsnog zoveel impact heeft met zelfs poortruis tot gevolg bij die 2 monstersubs....

Lijkt me een goede om tijdens de meeting (die nog geplanned moet worden :)) hier ook even naar te kijken/luisteren....

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

RalphH

Citaat van: Staaled op december  3, 2015, 22:41:05
Dat lijkt me niet in orde.

Mij ook niet helemaal, ze doen het allebei.

Zou haast denken dat de receiver ofzo iets verkeerd uitstuurt, maar volgens mij deed de PB12 het met de Onkyo ook al.

Citaat van: GPO op december  3, 2015, 23:39:57
Bedoel je -16 dB tov de referentie 0 dB?

Yep. Met Dyn EQ kan ik m nog niet op 25 zetten, dan gaat ie al over de goor.


Zal eens kijken of ik r een filmpje van kan posten. Gelukt! |
                                                                                              |
                                                                                              |
                                                                                             \/
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

PB12+


PB13 Ultra. Je hoort hier voornamelijk de 12 op de achtergrond overigens, maar neem van me aan dat de 13 ook ruist.


Volume van de receiver stond op -20.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

jvanhambelgium

Precies nen dikke V8 die stationair staat te draaien jongeuh  :devil: :devil: :clapping:
Die PB12+ maakt inderdaad wel wat herrie...

Toch lekker om die Ultra13 traagjes te zien wapperen toch ?
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

RalphH

Citaat van: jvanhambelgium op december  4, 2015, 16:15:03
Toch lekker om die Ultra13 traagjes te zien wapperen toch ?


Dat zeker, enige jammere is dat door die ruis, de sub ineens plaatsbaar wordt.
Nou zal dat maar bij een select aantal scenes zijn, dat weet ik, maar vroeg me toch af of er wat aan te doen is (nee ik ga niet de poorten dichtstoppen ;D ;D).
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Misschien pompt ADSY het laag teveel op.
Wat ik apart vind,ik heb het idee van 3 baspijpen geleend van SVS voor mijn DIY sub.
Bij 3 poorten was me luchtsnelheid veel lager als bij 2.
Dus mijn vraag als je alle drie de poorten open hebt ook poortruis?

Vind het apart dat er ruis uitkomt,dat ontwerp hoort niet te ruizen.
Bij mij blaast me poort niet eens echt,laat staan dat er ruis uitkomt.

Heb je met REW nagemeten?
HEt zou misschien kunnen dat je oude combi elkaar perfect aanvulde,
en dat dubble gepoort je kamer doet overlopen van laag door de akoestiek/staande golven die je altijd al had..

RalphH

In de oude situatie, zonder Audyssey ging de PB12 hier ook al over zijn nek, maar zal m nog eens uitzetten.
Met 3 poorten open, verandert de tuning, moet er een knoppie omgezet worden en loopt ie tot 20Hz (dacht ik). Kan ik nog eens proberen.

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


RalphH

Ff DLletje (die klinkt hetzelfde als de originele disc ;), die ik overigens heb ;D) aan dan NU ;D. Jij als ueber basshead mag dit niet missen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer