PascalP's MK&K kelder cinema - En opnieuw beginnen....

Gestart door PascalP, juli 12, 2018, 16:02:14

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

PascalP

ik heb ze allemaal los, en dan ook Solo en Rogue One, deze zitten niet in de Skywalker Saga box
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

MLCinema

Citaat van: PascalP op november 10, 2020, 12:18:56
ik heb ze allemaal los, en dan ook Solo en Rogue One, deze zitten niet in de Skywalker Saga box
Ze zijn nu 3 voor 40 bij zavvi. Mocht iemand zijn collectie nog willen completeren. Heb ze allemaal al. Maar voor 13 per stuk wel scherp.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Valkyrie

Citaat van: Kamidioblitz op november 13, 2020, 20:11:15
Ze zijn nu 3 voor 40 bij zavvi. Mocht iemand zijn collectie nog willen completeren. Heb ze allemaal al. Maar voor 13 per stuk wel scherp.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Yess!! Dank voor deze tip!!
Helaas hebben ze alleen deel IX niet op voorraad. Die komt dan later wel.  :satisfied:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

PascalP

vanavond maar weer een stukje huisvlijt, GiK paneel welke ik nog had liggen gemonteerd voor 1e reflecties van de center speaker, zit wel over de inbouwdoos van het lichtpunt in dus ook de verlichting een meter naar voren moeten schuiven. (Gaat dus om het middelste paneel van 120x60)
Zit met schroefhaken/kettingschakel aan het plafond, nu nog even mee spelen dat het een beetje meer waterpas hangt, daarna wil ik de panelen ook bekleden met die zwarte Adamantium stof.

Meteen maar afgesloten met een toepasselijke film voor vandaag  :popcorn:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

denoontje


buckler

Ziet er weer gelikt uit Pascal.
En die MK's 'wennen nooit' , mooi hoor  :headbanging:
Persoonlijk ,en dit is geen kritiek hoor, zou ik je scherm lager hangen... kijkt prettiger vind ik.
Goed bezig
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

PascalP

Citaat van: buckler op november 14, 2020, 12:46:38
Ziet er weer gelikt uit Pascal.
En die MK's 'wennen nooit' , mooi hoor  :headbanging:
Persoonlijk ,en dit is geen kritiek hoor, zou ik je scherm lager hangen... kijkt prettiger vind ik.
Goed bezig

Klopt, doe nu met lens shift 21:9 content al tegen de onderkant aanschuiven op het 16:9 scherm. Zit je er toch net wat lekkerder 'in' zeg maar.
Scherm zelf lager hangen gaat gewoon niet ivm de subs, zou ik de subs weghalen of verplaatsen dan zit ik een paar cm lager weer met de center speaker in de knoop...

Vind nu met name 16:9 content ook te hoog als het hele scherm gevuld is, scherm is nu 230x130.
Maar als ik naar 21:9 ga dan zou het iets van 270x113 worden. 16:9 content dan dus iets kleiner (en vooral lager) wat me wel prettig lijkt :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Valdorpels zijn vanochtend ook geplaatst :D

Vanavond geen tijd, maar morgenavond eens 'testen'
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

buckler

ja ik denk dat het scherm al lager hangt dan ik in eerste instantie dacht want de foto vertekent wat.
2.40:1 scherm is zeker een aanrader vind ik... genieten.
Enjoy
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

PascalP

Citaat van: buckler op november 14, 2020, 13:56:52
ja ik denk dat het scherm al lager hangt dan ik in eerste instantie dacht want de foto vertekent wat.
2.40:1 scherm is zeker een aanrader vind ik... genieten.
Enjoy

Ja laatste foto is ook een beetje schuin genomen zodat je de bende aan gereedschappen op de tafel net niet ziet liggen :P

Maar mijn subs zijn 46cm hoog (excl voetjes) en de center is 39cm hoog excl stand (zit op hoogste punt ook ongeveer gelijk aan de subs), scherm staat dan ook echt op die hoogte nu.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Toch stukje groter dan 12"....   :wub:

Maar eens aan een winterprojectje beginnen, ooit....
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

PascalP

plan is om voor een kistje van ongeveer 120L te gaan, sealed, de kant en klare kist die soundimports verkoopt voor de Dayton Ultimax bijvoorbeeld daar ik zelf niet de skills heb om een dergelijke kist te maken (zagen vooral), maar het me wel leuk lijkt dit zelf in elkaar te zetten ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

skyfox

Is dat een 15 of 18 incher? Sowieso een flink verschil...  Bigger is better! :inlove:

Als de randmaten kloppen van de driver met het bouwpakket van de Dayton, dan is dat een prima optie. En anders gewoon een lokale timmerman vragen wat het kost om de panelen voor je op maat te maken. Hoeft niet per sé duurder te zijn dan het aangeleverde bouwpakket. In elkaar lijmen en schroeven is prima te doen met de juiste tools.

Gaaf hoor!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

PascalP

Citaat van: skyfox op november 24, 2020, 10:14:25
Is dat een 15 of 18 incher? Sowieso een flink verschil...  Bigger is better! :inlove:

Als de randmaten kloppen van de driver met het bouwpakket van de Dayton, dan is dat een prima optie. En anders gewoon een lokale timmerman vragen wat het kost om de panelen voor je op maat te maken. Hoeft niet per sé duurder te zijn dan het aangeleverde bouwpakket. In elkaar lijmen en schroeven is prima te doen met de juiste tools.

Gaaf hoor!

18"
Ja zou moeten passen in de pre-fab Dayton kist.
In elkaar zetten gaat me lukken hoor, dat is geen enkel probleem als ik de materialen heb  :angel:

Ben eens benieuwd hoe snel een woofer als deze is en hoe laag ie gaat in vergelijk met de huidige dual 12".
Hoef geen single digits te halen, maar een beetje deftig tot 20-25Hz moet wel kunnen lijkt me.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

skyfox

Dat lijkt me zeker haalbaar. Met voldoende kistvolume, voldoende versterking en wat room gain gaat dit enorm rocken! En anders de woofer wisselen voor een Dayton UM18-22. Fluissie heeft deze woofer nu al langer dan al z'n andere subs, dus dit moet een kanjer zijn, haha!

Komt de woofer bij Stephan vandaan? Wil je niet alsnog een dual setup gebruiken met deze jongens, voor een mooiere spreiding van de bastonen?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Staaled

Citaat van: PascalP op november 24, 2020, 10:18:10
18"
Ja zou moeten passen in de pre-fab Dayton kist.
In elkaar zetten gaat me lukken hoor, dat is geen enkel probleem als ik de materialen heb  :angel:

Ben eens benieuwd hoe snel een woofer als deze is en hoe laag ie gaat in vergelijk met de huidige dual 12".
Hoef geen single digits te halen, maar een beetje deftig tot 20-25Hz moet wel kunnen lijkt me.

"Myth: Bass Speed

Subwoofers are Fast / Slow

It is a common misconception that sound quality is related to the woofers speed or quickness, but in fact the woofer's speed is related to the frequency it is producing and the SPL. There are two ways to change a woofer's speed. 1. Change the frequency of the signal it is reproducing or 2. increase the output / excursion. It may sound counter-intuitive, but it is true. There are many other factors that go into making a subwoofer sound fast, or slow, or boomy, tight, airy, or whatever subjective terminology is applied, but that divulges into system design and room acoustics primarily, rather the driver itself. Bass wavelengths by definition are slow to develop. Try listening to a subwoofer operating by itself sometime.

Another important concept along this line of thinking is that a subwoofer with deeper extension will tend to sound slower than a unit with less extension. This should not be surprising. The deepest frequencies are the longest and slowest to develop. If you are not used to very deep frequencies being reproduced it may sound less accurate or slow, but in reality the sub with deeper extension is reproducing content that the less extended unit is simply not producing well or at all. The fastest sounding bass is when there is no bass.

The concepts of overshoot, difficulties overcoming inertia, or ringing after the note ends also fall into this category. These terms indicate smearing in time of the signal. Fortunately it is relatively simple to look at a few things to determine if there is a problem. The driver or system "Q" or damping is one way. There is also group delay, energy decay, etc. Most studies show that the people are insensitive to even moderate amounts of energy delay in the bass range. Generally what causes these types of subjective terms to be used are differences in frequency response, rapid changes in response vs frequency and issues due to room or vehicle acoustics. In most cases the effect that the room has on the subwoofer response and energy decay rates dwarf those inherent to the design, unless the sub exhibits some truly bad issues. What's most important about this myth is that speed is an inappropriate concept of sound quality.

Smaller woofers sound faster than larger woofers

One of the biggest myths about woofers is that smaller units like 8's and 10's sound "tighter" and "faster" than 15's or 18's. Even bigger drivers such as 21's and 24's are supposedly worse than 15's or 18's. This can be true in some specific cases, but as a blanket statement of all drivers this is factually incorrect.

This subjective impression is often caused by factors other than the simple size of the driver. What tends to happen is that the smaller drivers have a lower Qts because manufacturers tend to share one motor design across many different sizes of drivers in the series. They may have the same motor on the 10" driver that they have on the 15 or 18". Unless the motor can compensate for the extra mass it has to push, then the Qts will not be the same as the smaller drivers. Ultimately the larger driver may not be suited for the same kinds of alignments as the smaller driver and ends up requiring a much larger air volume for the same system "Q" and response shape. Typically the larger driver will end up in a higher "Q" undersized system with a less linear response shape that may cause it to sound more uneven or "one note". It may also end up being tuned much deeper in frequency and the increased low frequency output may also cause it to sound "slower" or "heavier". Smaller subs and those using smaller driver sizes are often not asked to go as low and will not have the same low frequency extension in their design. When comparing subs the one with more low frequency extension and output will sound quite different. Having said that, high Qts drivers are not inherently inferior sounding when compared to more efficient, highly damped drivers, but they require larger boxes and less internal pressure to prevent response peaking and increased group delay.

Large sub drivers can be made to have the same motor to cone ratio as smaller drivers. The larger woofers also have more room for bigger suspension components and voice coils which can allow higher power handling, more excursion capability and larger mechanical clearances that simply cannot fit on an 8 or 10" driver frame. It is more expensive to make larger driver sizes in this way, but not impossible. There are a number of good examples on the market. It's just a matter of picking the right driver for the job.

Impulse Response Indicates Subwoofer Speed or Tightness

This goes back to the myth that some subs are fast / slow. An impulse response represents a ton of condensed information. Too much to compare them directly against each other at a glance and make determinations about performance. The quickest way to make a very short, abrupt, impulse response graph, is to remove all of the bass from the speaker being measured. Bass frequencies require a long time to develop and will extend out the impulse response by their very presence. Simply changing the frequency response balance of the system, or changing the frequency range covered by the measurement will change the way the impulse response looks. For these reasons it is almost impossible to eyeball a pair of impulse responses from units having dissimilar frequency response shapes, or measurement bandwidths and make a direct comparison."

bron : https://data-bass.com/#/articles/5cbf5e7357f7140004d6d0ec?_k=6oeg7j
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

PascalP

Citaat van: skyfox op november 24, 2020, 10:37:22
Dat lijkt me zeker haalbaar. Met voldoende kistvolume, voldoende versterking en wat room gain gaat dit enorm rocken! En anders de woofer wisselen voor een Dayton UM18-22. Fluissie heeft deze woofer nu al langer dan al z'n andere subs, dus dit moet een kanjer zijn, haha!

Komt de woofer bij Stephan vandaan? Wil je niet alsnog een dual setup gebruiken met deze jongens, voor een mooiere spreiding van de bastonen?

Ja en nee, alle opties staan open zullen we maar zeggen, ook de versterking is nog nader te bepalen.
Heb al vaker 18" gehoord bij Anton, de passieve CM versie en ook Fluissie zijn ervaring heeft me weer getriggerd zullen we maar zeggen  ;D
De Dayton is natuurlijk de 'go-to' woofer in dit formaat voor velen als je ook de diverse video's op Youtube bekijkt van de bekendere HT kanalen.
Maar ik ben dan wel iemand die altijd wat anders wilt proberen, mocht het niet bevallen of niet de resultaten neerzetten die ik wil kan ik altijd nog de Dayton in de kist droppen :P

Wilde zover alleen ff de woofer teasen, voordat ie speelt zal wel een tijdje duren door andere prio's momenteel.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Citaat van: Staaled op november 24, 2020, 10:41:14
knip...

bedankt voor de input, lang verhaal, nog niet helemaal duidelijk maar zal het nogmaals lezen om het even goed te laten bezinken  8)                                               

De driver die ik heb aangeschaft is een Earthquake Pro-X 18" en heeft een flinke dikke 4" voice coil en lust ook wel wat power.
Hele gebeuren rondom waardes zoals wat Fs en Qts betekend is me nog niet helemaal duidelijk maar volgens mij is dat bij deze wel (redelijk) in orde, denk ik...?

http://www.earthquakesound.eu/home-audio/components/pro-x18-8.aspx

Wil zelf ook niet zover gaan als een kist in WinISD ontwerpen, dit gaat me echt 2 stappen te ver.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Staaled

Samengevat : een goed ontworpen en geplaatste (kast) grote driver hanteert wat hogere bass niet minder dan een wat kleinere.
Wat vaak gebeurt is dat de diepgang van de grotere niet goed wordt gecontroleerd in de ruimte en dan klinkt het muf. :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

papaleo

Citaat van: PascalP op november 24, 2020, 09:21:34
Toch stukje groter dan 12"....   :wub:

Maar eens aan een winterprojectje beginnen, ooit....

:o  :worship: holey molley  dat word 'knallen'
Maar dit jaar was vuurwerk toch verboden... :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

denoontje

Citaat van: papaleo op november 24, 2020, 17:05:56
:o  :worship: holey molley  dat word 'knallen'
Maar dit jaar was vuurwerk toch verboden... :D

hopen dat de kidz blijven slapen dan :)

skyfox

Of gewoon meekijken... o nee, das pas als ze ouder zijn [emoji23]
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

PascalP

Citaat van: Staaled op november 24, 2020, 13:50:41
Samengevat : een goed ontworpen en geplaatste (kast) grote driver hanteert wat hogere bass niet minder dan een wat kleinere.
Wat vaak gebeurt is dat de diepgang van de grotere niet goed wordt gecontroleerd in de ruimte en dan klinkt het muf. :D

We gaan het ondervinden wat ie in mijn ruimte gaat doen, ben toch nog bezig met wat akoestische aanpassingen dus zal echt niet perfect zijn nu :P
Earthquake zelf geeft aan een kist van 3 cu.ft in de handleiding, dit zou ongeveer 90L zijn.
De 'prefab' kist voor de Dayton die ik wil kopen is 113L en hier wil ik dan nog iets dempingswol in aanbrengen.
MichelDW heeft voor mij een berekening gemaakt voor de kist en kwam op ongeveer 120L uit voor een sealed box.
Die 7L meer of minder zal ook geen gigantisch verschil maken lijkt me zo?

Citaat van: papaleo op november 24, 2020, 17:05:56
:o  :worship: holey molley  dat word 'knallen'
Maar dit jaar was vuurwerk toch verboden... :D

^^ als zal ie denk ik pas in 2021 gaan knallen, moet ook nog een versterker aanschaffen ervoor ;)


Citaat van: denoontje op november 24, 2020, 18:51:03
hopen dat de kidz blijven slapen dan :)

Citaat van: skyfox op november 24, 2020, 20:53:42
Of gewoon meekijken... o nee, das pas als ze ouder zijn [emoji23]

Hopen dat die Soundproof valdorpels hun werk doen dan :P
De oudste kijkt hier wel eens iets mee, Cars, Despicable Me, Boss Baby, dat soort films

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

anton

Mooi project Pascal, ben erg benieuwd hoe het gaat uitpakken in jou ruimte....... :coffee: