PascalP's MK&K kelder cinema - En opnieuw beginnen....

Gestart door PascalP, juli 12, 2018, 16:02:14

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

anton


PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

denoontje

Keuken om snacks klaar te maken..mag er niet uit[emoji48][emoji854]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

PascalP

Citaat van: denoontje op oktober 19, 2022, 18:32:13
Keuken om snacks klaar te maken..mag er niet uit[emoji48][emoji854]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ja een vetsmelter voor een lekkere bruine fruitschaal is niks mis mee :P
Alleen die geur in je HT...
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

morca

Citaat van: PascalP op oktober 19, 2022, 18:17:35
Iets hoger als nu, weet het ff niet exact maar schat een 2,3m, dus een best prima verhouding lijkt me zo.

In iedere hoek zeker :P

Ja de ruimte zelf is zeker geschikt, al zouden we in het definitieve plan wel nog iets van een voorportaal/lounge willen hebben om gezellig te zitten, arcade kasten, air hockey tafel, zoiets :)
1 is genoeg.
Met een w7 ipv een w3.
Dan stort je huis wel bijna in  :D

RvD

#3055
Gisteravond voor de laatste keer Pascal zijn ht bezocht in zijn oude huis, samen met nog een paar leden Anton en Vik.  :coffee:

Sinds mijn vorige bezoek was er een hoop veranderd zoals de nieuwe projector en de klasse D amps vervangen door alles om te switchen naar Parasound.  :wub: Ook de 2 Atmos speakers aan het plafond had ik nog niet ervaren. Zoals gewoonlijk zijn we eerst gestart met Peter Mafffay  ;D Het viel me direct op dat er veel meer controle was ook met maar 2 Atmos speakers was dit ook een mooie toevoeging aan de gehele surroundbubble.

Nog diverse filmfragmenten zijn gepasseerd en dit klonk allemaal even goed, ook de subs klinken echt geweldig en ben toch wel een beetje fan aan het worden van zo'n push/pull design. Zelf heb ik ook zo'n Ken kreisel thuis gehad en vond het echt iets toevoegen, dit was nog voordat ik een Trinnov had anders was het nog mooier geïntrigeerd geweest verwacht ik. Nooit meer weg doen die 2 stacks is het enige advies wat ik daarover kan zeggen altijd erbij houden mocht je nog ooit iets willen toevoegen in je nieuwe ruimte.  8)

Tijdens de filmfragmenten kwamen we bij Ready player one uit de bekende scene na deze gezien te hebben werd het tijd om mijn nieuwste speeltje aan te sluiten wat ik had meegenomen. Ik had een Lumagen Radiance Pro met CineMike tuning samen met Keces P8 ook voorzien van CineMike tuning bij me.  :) Hoe kom je daar nu weer bij zullen sommige denken maar dat zal ik nog wel schrijven in mijn eigen topic later. Nou goed dat ding er tussen en de audio uitgang gebruiken we ook van de Lumagen, de hdmi handshake werkte niet echt mee en wat settings in de Lumagen zelf moesten aangepast worden. Voor Pascal was dit kinderspel want die heeft wel aardig wat kennis van zo'n apparaat dat was ook de insteek om hem mee te nemen zodat hij mij wat wegwijs kon maken. Er werd weer dezelfde scene afgespeeld van Ready player one en we zaten vol verbazing hoe enorm het geluidsbeeld was toegenomen ook het plaatje zag er prachtig uit. Toen pakte Pascal de UHD van Lone survivor erbij en dat zag er wederom super uit, op Vik zijn verzoek kun je ook eens de bluray van Lone Survivor erin leggen eens kijken wat de upscaling doet. Dit deed echt niet onder tegenover de UHD schijf en het geluid was ook top. Na deze ervaring hoorde we bij 1 persoon (Anton) zijn hersens kraken  :P Wat zou zo'n Lumagen CM doen in mijn set want de bassweergave klonk nu ook nog mooier.

Nog diverse filmfragmenten en muziekstukken gekeken en het apparaat is er niet meer tussenuit geweest, zoals altijd vliegt de tijd op zo'n avond en werd het tijd om af te sluiten en weer inpakken maar dat laatste hoefde niet persé van Pascal.  ;)

Het was gezellig en ook leerzaam, bedankt Pascal voor de gastvrijheid en we zien ons!  :coffee: :popcorn: :headbanging:
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Teejoo

Maar wat heeft de Lumagen dan gedaan behalve upscalen? (Wat idd het enige zwakke punt is van de N7) Tonemapping? Of heb je ook opnieuw gekalibreerd met de Lumagen?

buckler

Klinkt wederom goed mannen broeders, leuke avond geweest dus.
Dat van dat push-pull kan ik wel beamen Rudy... het is even zoeken naar de juiste positie en settings maar eenmaal spelend op de top van hun kunnen is het een ook in mijn ogen (euh... oren) iets wat een meerwaarde geeft tov een single driver.
Athans als ik ergens een single driver hoort voelt het altijd aan of er iets mist in de midslam en directheid daarvan.

Nog plannen om te gaan veranderen/wisselen wat betreft je set voor in de nieuwe locatie Pascal?
En Rudy, wat vond je van de twee atmos speakers?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

RvD

De settings laat ik wel aan Pascal over hoe en wat.  ;) Maar alleen DTM en upscaling en de calibratie alleen van de JVC zelf zo gebruik ik het zelf ook. Er werd SDR2020 uitgestuurd met een max. helderheid van 320 nits maar pin me er niet op vast wacht Pascal zijn antwoord af voordat er een hele discussie ontstaat.  ;D

De Atmos speakers klinken goed en matchen goed met de rest, ik zag dat je dezelfde stap gaat maken dus dat gaat helemaal goed komen.  8) Is een mooi merk dat M&K ook met stereoweergave weten ze te overtuigen uiteraard met ondersteuning van goede subs.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

papaleo

@RvD
Wauw zo te lezen heb je voor een 'prikkie' 2 mooie CM apparaten weten te scoren  :worship:

@Pascal
Had je nog wat aan mijn Lumagen settings gehad?
Ik lees net wel dat je helderheid van 280 naar 320 teruggeschroefd heb...het verschilt niet zoveel maar bij mij in mijn woonkamer situatie kijkt dit toch net wat lekkerder weg heb ik net dat beetje meer licht nodig... 8)
Jullie hebben in ieder geval een leuke avond gehad....


En wbt de Cin4k (4096 pixels) output in de Lumagen deze instelling heeft volgens forumleden op AVS inclusief Chris Deering met mijn 16:9/100"  geen zin.

https://www.avsforum.com/threads/new-lumagen-radiance-pro-series.2172017/post-62056281

Citaat: Don't use 4096  no reason to with that screen.

Dus blijf ik daar maar van weg... ;)

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

PascalP

Leuk verslag Rudy! Was ook een gezellige avond  :popcorn:
Ik zal later even uitgebreider reageren op de Lumagen zaken als ik er rustig de tijd voor heb ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Citaat van: papaleo op oktober 23, 2022, 12:21:32
@RvD
Wauw zo te lezen heb je voor een 'prikkie' 2 mooie CM apparaten weten te scoren  :worship:

@Pascal
Had je nog wat aan mijn Lumagen settings gehad?
Ik lees net wel dat je helderheid van 280 naar 320 teruggeschroefd heb...het verschilt niet zoveel maar bij mij in mijn woonkamer situatie kijkt dit toch net wat lekkerder weg heb ik net dat beetje meer licht nodig... 8)
Jullie hebben in ieder geval een leuke avond gehad....


En wbt de Cin4k (4096 pixels) output in de Lumagen deze instelling heeft volgens forumleden op AVS inclusief Chris Deering met mijn 16:9/100"  geen zin.

https://www.avsforum.com/threads/new-lumagen-radiance-pro-series.2172017/post-62056281

Citaat: Don't use 4096  no reason to with that screen.

Dus blijf ik daar maar van weg... ;)
Wat ze daar nog aan moeten toevoegen is dat je dan ook niet de zoom modus van de JVC moet gebruiken, maar native. Anders gaat de JVC alsnog die pixels gebruiken en dus upscalen.

Ik stuur wel 4096x2160 uit naar de JVC en dat was wel erg goed merkbaar omdat de JVC dan 1:1 resolutie doorkrijgt van de Envy. Bij mij heeft dat zin met mijn 21:9 scherm waar ik de volledige pixelbreedte benut. De scaling van de JVC's is gewoon niet geweldig. (Daarvoor was het ook geen issue dat de Panasonic 1080P al deed upscalen naar 4K)

papaleo

Citaat van: Teejoo op oktober 23, 2022, 14:07:32
Wat ze daar nog aan moeten toevoegen is dat je dan ook niet de zoom modus van de JVC moet gebruiken, maar native. Anders gaat de JVC alsnog die pixels gebruiken en dus upscalen.

Ik stuur wel 4096x2160 uit naar de JVC en dat was wel erg goed merkbaar omdat de JVC dan 1:1 resolutie doorkrijgt van de Envy. Bij mij heeft dat zin met mijn 21:9 scherm waar ik de volledige pixelbreedte benut. De scaling van de JVC's is gewoon niet geweldig. (Daarvoor was het ook geen issue dat de Panasonic 1080P al deed upscalen naar 4K)

Oke, dus in jouw situatie valt het positief uit.
Maar goed,ik was toch al van plan om met deze output-setting tzt te willen experimenteren (en mijn setting staat in de jvc al op 'native')...ik wil het toch 'n keer met eigen ogen zien.  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Citaat van: papaleo op oktober 23, 2022, 14:20:51
Oke, dus in jouw situatie valt het positief uit.
Maar goed,ik was toch al van plan om met deze output-setting tzt te willen experimenteren (en mijn setting staat in de jvc al op 'native')...ik wil het toch 'n keer met eigen ogen zien.  ;)
Als je JVC op native staat klopt het verhaal ook gewoon. Maar idd, bij mij stond hij nog op zoom toen hij geïnstalleerd werd en stuurde ik ook niet native aan. Ik vond de scherpte toen niet geweldig en dat was meteen goed toen ik 4096x2160 naar de JVC stuurde.

PascalP

Nogmaals bedankt voor de mogelijkheid om de Lumagen te testen Rudy, was een leuke demo!
Ook had ik van te voren nog even contact gehad met Leo welke settings hij op zijn N7 gebruikt zodat ik al een goed startpunt had, dus ook hiervoor dank :)

Het was vrij kort om in een avond even te testen maar de Lumagen bedienen ging me nog vrij goed af, is denk ik toch alweer een jaar of 2-3 geleden dat ik mijn Lumagen 2144 verkocht heb, maar in feite is er niks anders aan behalve de toevoeging voor het HDR/DTM stukje.
Eerst even zorgen dat de JVC correct staat ingesteld in het SDR profiel en de output SDR2020 op de Lumagen was en de volgende DTM settings heb ik uiteindelijk gebruikt @Leo:

Pijl naar links;
-LowRatio 31
-Dynpad 3
-Desat Auto
-Global Max 320

Pijl naar rechts;
Sharpen
-on/yes
-H1
-V1
-Sens High (zo stond ie al en zag zo op het oog ook niet echt verschil tussen Normal en High)

Die 320 voor de maxlight is natuurlijk ook even gokken/proberen omdat ik niet de licht output van mijn projector gemeten had maar als ik uitga van een 80-100 nits ongeveer met lamp op low zou je dit moeten vermenigvuldigen met 3-4x en zit je vrij goed.

Afijn, maar wat doet het dan, zoals Rudy schreef hebben we eerst een stukje Ready Player One gekeken zonder de Lumagen ertussen en daarna met, vooral die openingsrace en ook die scene in die nachtclub waar ze dansen op het nummer van The Beegees, eerste wat opvalt is vooral de stap in contrast en diepte, veel meer 3D beeld, flinke verbetering! Intensere kleuren (vooral de Neon lichten etc.) dus echt wel heel mooi.
Geluid werd meteen opgemerkt dat dit ook beter was, zelf had ik het idee vanuit mijn zitpositie helemaal rechts op de bank dat vooral het laag iets voller was, maar misschien kunnen Vik of Anton hier ook nog een toelichting op geven daar hun iets centraler zaten ;)

Zoals Rudy ook schrijft hebben we ook Lone Survivor gekeken, eerst op UHD en toen op BD en de Lumagen laten scalen naar 3840x2160 (dus geen 4096x2160 Leo, hier hadden we ook gewoonweg de tijd niet voor) :(
Maar het plaatje wat er uit de BD komt, die overigens al zeer goed is van zichzelf, is wat mij betreft amper te onderscheiden van de UHD, wow gewoon! Darbee stond hierbij op de stand 30 in HD modus overigens.
Als we nog wat meer tijd hadden gehad had ik graag nog met wat andere settings in de Lumagen gespeeld want wat me met de Lumagen wel opviel was dat bij scenes waar iets filmgrain in zit (bijvoorbeeld in Ready Player One de shots in de 'echte' wereld) dat daar de grain iets nadrukkelijker aanwezig was dan zonder de Lumagen, verder niet storend of negatief overigens, maar hier zou ik nog eens willen proberen met de sharpening en NR settings etc.

Verder gewoon een hele gezellige avond, diverse demo clips en hebben we zelfs Unbroken en Blade Runner nog niet gehad :(
En de subs Rudy, die blijven  :headbanging:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Citaat van: Teejoo op oktober 22, 2022, 14:00:41
Maar wat heeft de Lumagen dan gedaan behalve upscalen? (Wat idd het enige zwakke punt is van de N7) Tonemapping? Of heb je ook opnieuw gekalibreerd met de Lumagen?

Scalen voor BD en DTM voor UHD, verder geen greyscale of 3D LUT gedaan

Citaat van: buckler op oktober 22, 2022, 14:15:57
Nog plannen om te gaan veranderen/wisselen wat betreft je set voor in de nieuwe locatie Pascal?

Voorals nog zal de set zo blijven zoals die is, enkel op termijn wat Atmos speakers erbij en als we in de definitieve ruimte zitten ook een ander/beter/groter doek ipv de Kingpin die ik nu heb

Citaat van: papaleo op oktober 23, 2022, 12:21:32
@RvD
Wauw zo te lezen heb je voor een 'prikkie' 2 mooie CM apparaten weten te scoren  :worship:

@Pascal
Had je nog wat aan mijn Lumagen settings gehad?
Ik lees net wel dat je helderheid van 280 naar 320 teruggeschroefd heb...het verschilt niet zoveel maar bij mij in mijn woonkamer situatie kijkt dit toch net wat lekkerder weg heb ik net dat beetje meer licht nodig... 8)
Jullie hebben in ieder geval een leuke avond gehad....


En wbt de Cin4k (4096 pixels) output in de Lumagen deze instelling heeft volgens forumleden op AVS inclusief Chris Deering met mijn 16:9/100"  geen zin.

https://www.avsforum.com/threads/new-lumagen-radiance-pro-series.2172017/post-62056281

Citaat: Don't use 4096  no reason to with that screen.

Dus blijf ik daar maar van weg... ;)



Jazeker heb ik wat aan je settings gehad als startpunt, zou wel als ik jou was de Dpad een proberen op 2/3 wat je daar van vindt :)
Die post over die Cin4K output ga ik eens lezen  :clapping:

Citaat van: Teejoo op oktober 23, 2022, 14:07:32
Wat ze daar nog aan moeten toevoegen is dat je dan ook niet de zoom modus van de JVC moet gebruiken, maar native. Anders gaat de JVC alsnog die pixels gebruiken en dus upscalen.

Ik stuur wel 4096x2160 uit naar de JVC en dat was wel erg goed merkbaar omdat de JVC dan 1:1 resolutie doorkrijgt van de Envy. Bij mij heeft dat zin met mijn 21:9 scherm waar ik de volledige pixelbreedte benut. De scaling van de JVC's is gewoon niet geweldig. (Daarvoor was het ook geen issue dat de Panasonic 1080P al deed upscalen naar 4K)

Omdat ik wist dat jij 4096 uitstuurde vanuit de Envy en niet 3840 1:1 doorstuurde was ik ook geïnteresseerd in deze optie, ga me hier een verder over inlezen in die link van Leo  :angel:

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Citaat van: RvD op oktober 22, 2022, 13:34:22
Nou goed dat ding er tussen en de audio uitgang gebruiken we ook van de Lumagen, de hdmi handshake werkte niet echt mee

Ja dit was wel jammer dat er soms wat handshake issues waren, hier ga ik me ook nog eens in verdiepen of Jim contacten.
Maar wat er aan de hand was, was dat we soms gewoon geen beeld kregen, UHD's werken allemaal prima maar sommige BD's kregen gewoon geen beeld maar het geluid hoorden we gewoon spelen (gelukkig werkte de Lone Survivor BD wel zodat we mooi konden vergelijken)
Ook het hoofdmenu van de Oppo was altijd zonder beeld dus moesten we blind de discs starten.
Heel vreemd... maar ook hier, geen tijd om er verder in te duiken op een avondje :(
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

RvD

Ja dat waren nog twee leuke discs geweest maar ook Hans Zimmer bedacht ik me is niet aanbod geweest.

De bluray van Oblivion hebben we ook gezien en zag er ook mooi uit met de upscaling, zelfs een dvd was goed te kijken op het grote scherm.

Dan moeten we het nog maar eens overdoen bij Anton met de Lumagen erbij maar misschien is zijn eigen order al de deur uit.  :P :popcorn:
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

PascalP

Overigens hadden we met de Lumagen ertussen de lamp nog op low staan en de iris zelfs geknepen tot -6, en gewoon voldoende licht voor HDR  :headbanging:
Normaal speel ik op -6 voor SDR en 0 voor HDR (beide lamp low)

Citaat van: RvD op oktober 23, 2022, 20:23:50
Ja dat waren nog twee leuke discs geweest maar ook Hans Zimmer bedacht ik me is niet aanbod geweest.

De bluray van Oblivion hebben we ook gezien en zag er ook mooi uit met de upscaling, zelfs een dvd was goed te kijken op het grote scherm.

Dan moeten we het nog maar eens overdoen bij Anton met de Lumagen erbij maar misschien is zijn eigen order al de deur uit.  :P :popcorn:

Klinkt als een goed plan  :pompom: :coffee:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

anton

Beeld ging er idd fors op vooruit  :headbanging:, diepte, scherpte, 3D.....het werd er allemaal een stuk mooier van  :inlove: :inlove: (en dan te bedenken dat het al prachtig is!!). Geluid maakte de bekende CM sprong, voller, rijker,grotere stage,meer "druk". Indrukwekkend allemaal !!!!!
Sta helemaal open om jou Lumagen bij mij een keer aan te sluiten Rudy  :pompom: :pompom:, heel benieuwd  8) 8)
Even tussendoor: zaterdag nog bij CM in Simmenrath geweest, was een Kef en Arcam show, de nieuwe Kef Blade stond in de reference kamer en de jongens van Kef keken een beetje bezorgd toen ze de versterking zagen..........Dat alleen de buitenkant nog op AA leek maar de binnenkant compleet CM was werd voor hen een openbaring  :o :o, die Kefs hadden nog nooit zo goed geklonken  :headbanging: :headbanging:(leuke dag by the way en off topic natuurlijk maar wilde het toch even melden  :pompom:)

maximus79

Misschien mis ik wat hoor, maar hoe maakt een videoprocessor het geluid beter?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

papaleo

Citaat van: maximus79 op oktober 24, 2022, 10:36:49
Misschien mis ik wat hoor, maar hoe maakt een videoprocessor het geluid beter?

Wel eens gehoor van 'jidder'  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Citaat van: papaleo op oktober 24, 2022, 12:31:20
Wel eens gehoor van 'jidder'  ;)
Ik niet eerlijk gezegd.. Google levert ook vrij weinig op Leo. Of bedoel je jUdder? Maar dat gaat over beeld.

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Raymen

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld