Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Gestart door morca, februari 1, 2011, 19:22:54

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

maximus79



Citaat van: morca op januari 27, 2021, 15:19:23

Het duurde bij mij ook even.
Ik dacht ook wat een gedoe en wat mis ik dan.


Nou wat is lang, probeer al vanaf dec 2019 BEQ aan de man te brengen op het Htforum. Maar ik denk dat de meeste dachten van als Morca er niets mee doet dan zal het wel niets zijn......
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

morca

Citaat van: maximus79 op januari 27, 2021, 16:03:22

Nou wat is lang, probeer al vanaf dec 2019 BEQ aan de man te brengen op het Htforum. Maar ik denk dat de meeste dachten van als Morca er niets mee doet dan zal het wel niets zijn......
Ik kwakkel met mijn rug.
Al mijn energie is dit jaar opgegaan aan alle nieuwe dingen aansluiten en afstellen.
En mijn rug die  zonder massage moest een poos.

Ik had je onderwerp niet genegeerd.
Maar niet de energie ervoor.

Ben wel blij dat ik er nu uiteindelijk naar gekeken heb.
Dank voor je aanhoudende promotie  :thumbs-up:

Binnenkort staat mijn kuro.
Alle films opnieuw kijken met BEQ mijn oppo en kuro.  :popcorn:
Word dubbel genieten  :)

HJ

Citaat van: maximus79 op januari 27, 2021, 16:03:22

Nou wat is lang, probeer al vanaf dec 2019 BEQ aan de man te brengen op het Htforum. Maar ik denk dat de meeste dachten van als Morca er niets mee doet dan zal het wel niets zijn......
Ik denk dat algemeen aangenomen wordt dat je niet met het bronmateriaal moet rommelen anders gaat de kwaliteit omlaag(is misschien de gedachte).
Er is blijkbaar niet algemeen bekend dat de bron in veel gevallen al geknepen is...

Maar een housecurve doet eigenlijk al iets soortgelijks.

morca

Mad max Road Fury staat nu aan.
Met een smalle boost op 20 Hz van 10 DB.

Nice  :popcorn:

Ik poste ooit al eens dat de atmos track slecht was in het laag.
Stuk beter nu  :inlove:

maximus79

Citaat van: HJ op januari 27, 2021, 18:20:36
Ik denk dat algemeen aangenomen wordt dat je niet met het bronmateriaal moet rommelen anders gaat de kwaliteit omlaag(is misschien de gedachte).
Er is blijkbaar niet algemeen bekend dat de bron in veel gevallen al geknepen is...

Maar een housecurve doet eigenlijk al iets soortgelijks.
Een house curve help misschien iets bij sommige films, maar een +6db op 20hz waar je al 30db afval heb doet niets bijvoorbeeld.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Idske

Hoe werkt dit nu precies?

Ik begrijp dat je een miniDSP HD nodig hebt en daar dan je eigen standaard curve in kan opzetten voor algemeen gebruik.

Daarnaast kun je dan BEQ curves ergens downloaden voor iets van 1200films welke je dan simpel via de pc/mac in de miniDSP kun uploaden in een andere preset?

Klinkt als weinig werk voor veel fun. :)

HT: 7.1.4 | Denon X4300H + Denon PMA 1510 ae | 2 x Dali Zensor 7 | 8 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | XTZ 12.17 Edge | JVC X7900 | Synology NAS | Zidoo Z9X | Apple TV 4K

Huiskamer: 5.0.0 | Denon 2113 | 2 x Dali Zensor 5 | 2 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | Panasonic 65ST50 | xbox one s | Dune hd solo lite

maximus79

Citaat van: Idske op januari 27, 2021, 19:31:21
Hoe werkt dit nu precies?

Ik begrijp dat je een miniDSP HD nodig hebt en daar dan je eigen standaard curve in kan opzetten voor algemeen gebruik.

Daarnaast kun je dan BEQ curves ergens downloaden voor iets van 1200films welke je dan simpel via de pc/mac in de miniDSP kun uploaden in een andere preset?

Klinkt als weinig werk voor veel fun. :)
Klopt,  met BEQ designer kun je jouw eigen mini-dsp settings mixen met de BEQ films files. Je laad dan de file in de mini-dsp en je hebt je eigen settings en de BEQ info geladen in de mini-dsp.

In deze link staat alle info.

https://www.avsforum.com/index.php?posts/56610134
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Idske

Interessant.. Ga me is inlezen. Klinkt als iets wat direct veel kan doen aan je ervaring zonder een enorme investering :)

Nog een minimale subwoofer die nodig is om uberhaupt voordeel van te hebben? De mijn loopt tot rond de 18hz ofzo.
HT: 7.1.4 | Denon X4300H + Denon PMA 1510 ae | 2 x Dali Zensor 7 | 8 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | XTZ 12.17 Edge | JVC X7900 | Synology NAS | Zidoo Z9X | Apple TV 4K

Huiskamer: 5.0.0 | Denon 2113 | 2 x Dali Zensor 5 | 2 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | Panasonic 65ST50 | xbox one s | Dune hd solo lite

jeroen_v

Al enige tijd maak ik gebruik van BEQ en ben echt onder de indruk. In eerste instantie was ik nogal terughoudend (je denkt toch het materiaal moet toch goed zijn op disk?), maar toen ik War of the Worlds 4K (Atmos) ging kijken en de welbekende intro (rond ~21min) voorbij kwam, viel dat even een partijtje tegen. Ik kon me nog heel goed herinneren dat de DTS-MA track huisafbrekend was. Daar was echt niks meer van over. Dus even in BEQ gedoken (https://www.avsforum.com/threads/bass-eq-for-filtered-movies.2995212/) en de nodige settings gedaan in de Minidsp. Nu "klopt" de Atmos versie met de DTS-MA versie.

Wat betreft de vraag tot hoe laag je woofer speelt (moet spelen). Echt heel veel films worden al afgekapt vanaf 30Hz. Dus ook met een dergelijke woofer moet je daar zeker profijt van hebben.

maximus79

Citaat van: Idske op januari 27, 2021, 19:52:06
Interessant.. Ga me is inlezen. Klinkt als iets wat direct veel kan doen aan je ervaring zonder een enorme investering :)

Nog een minimale subwoofer die nodig is om uberhaupt voordeel van te hebben? De mijn loopt tot rond de 18hz ofzo.
Oh zeker de meeste films tegenwoordig worden al vanaf 30hz gefilterd!!
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

AVfan

Citaat van: jeroen_v op januari 27, 2021, 20:02:19
Wat betreft de vraag tot hoe laag je woofer speelt (moet spelen). Echt heel veel films worden al afgekapt vanaf 30Hz. Dus ook met een dergelijke woofer moet je daar zeker profijt van hebben.
zoiets werkt wel mee ;)


HJ

Citaat van: maximus79 op januari 27, 2021, 19:20:38
Een house curve help misschien iets bij sommige films, maar een +6db op 20hz waar je al 30db afval heb doet niets bijvoorbeeld.
Pcies!
Ik bedoel om aan te geven dat een sub onderin al harder wordt ingesteld, das niet voor niets.

Mc T

...ik ben ook fan van BEQ! ;-) Daar ik na de beleving van een film in de bioscoop thuis bij de zelfde film dacht wat te missen tweakte ik per film de toonregeling om het naar mijn zin te krijgen. En nu met de BEQ parameters die voorhanden zijn kan het exact.

Liever niet met tussenkomst van een PC. Ik gebruik er een Behringer MIC2200 voor BEQ voor. Een twee-kanaals microfoon en instrument preamp/ DI/ output (level) matcher. De twee kanalen zijn in serie op elkaar doorgelust. Dat geeft een instelbaar laag-af filter en twee parametrische bandjes. Voor nu een werkbare en  oplossing (de pre-amp had ik toch nog liggen) en mooi genoeg.   

Het aanpassen van het sub-kanaal bij films, behalve het vermeend beschermen van consumer weergave setjes en de relatie met de buren ;-) Zou het misschien ook een trucje zijn om ervoor te zorgen dat je voor de echte film beleving in de bioscoop moet zijn? Behalve het beeldformaat is het infrasub-gebulder gauw de nummer twee (surround, dat lukt thuis wel, ook met een budgetsetje).   

Ryvm

Ik vind het eigenlijk te gek voor woorden dit.
Het is natuurlijk speculeren naar de reden waarom er een hpf filter gebruikt wordt.
Ik zou best wel eens de vraag bij de producer/mixer neer willen grooien om erachter te komen wat nu de echte reden is.

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) plus met Tapatalk

Ht ruimte 4,5x6,50mtr: Marantz SR7010, Arcam P7, Htpc,  Xbox-one s, Epson EHTW9300, 7.1.4, LCR diy 12inch, Surrounds 4x Tannoy di6, Top surrounds Tannoy DI6DC, 2x dayton 15inch subs 2x Crown K2


Sjaak_Banaan

Citaat van: morca op januari 28, 2021, 13:33:45
Ik zit te kijken,de minidsp word zonder voeding geleverd zo te zien.
Welke voeding gebruiken jullie ?

Serieus? Hier een tweedehandsje gekocht, maar gewoon met adapter. Misschien even de dealer bellen/mailen en navragen?
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

AVfan

Citaat van: morca op januari 28, 2021, 13:33:45
Ik zit te kijken,de minidsp word zonder voeding geleverd zo te zien.
Welke voeding gebruiken jullie ?
nee hoor. Wordt geleverd met adapter


Staaled

Citaat van: maximus79 op januari 27, 2021, 19:42:33
Klopt,  met BEQ designer kun je jouw eigen mini-dsp settings mixen met de BEQ films files. Je laad dan de file in de mini-dsp en je hebt je eigen settings en de BEQ info geladen in de mini-dsp.

In deze link staat alle info.

https://www.avsforum.com/index.php?posts/56610134

Ik zie even niet hoe je de miniDSP én voor RoomEQ én BEQ tegelijkertijd gebruikt ?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Citaat van: Staaled op januari 28, 2021, 14:11:00
Ik zie even niet hoe je de miniDSP én voor RoomEQ én BEQ tegelijkertijd gebruikt ?
Je kan op de input dsp toepassen,en op de output de BEQ file( denk ik als ik goed gelezen heb)

Ik ga maximus goed lastig vallen als mijn minidsp binnen is :D
Want word nog wel effe prutsen denk ik.

Eerst weer overnieuw inregelen... :nopompom:
Kan ik die setting van de FBD1000 niet om laten rekenen in rew voor de minidsp.
Dan is het snel klaar.
Weet iemand dat?

maximus79

Citaat van: Staaled op januari 28, 2021, 14:11:00
Ik zie even niet hoe je de miniDSP én voor RoomEQ én BEQ tegelijkertijd gebruikt ?

Je zet je roomEQ bij outputs en slaat deze config op. Nu open je BEQdesigner en gaat naar tools druk op merge Minidsp XML. Daar haal je de BEQ files binnenn en selecteer je jouw Minidsp config file. Druk op opslaan en alle BEQ files worden gemerged met jouw config. Als je nu een film laad in de minidsp dan staat jouw roomeq in de outputs en de BEQ info in de inputs.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Staaled

Citaat van: morca op januari 28, 2021, 14:15:17
Je kan op de input dsp toepassen,en op de output de BEQ file( denk ik als ik goed gelezen heb)

Ik ga maximus goed lastig vallen als mijn minidsp binnen is :D
Want word nog wel effe prutsen denk ik.

Eerst weer overnieuw inregelen... :nopompom:
Kan ik die setting van de FBD1000 niet om laten rekenen in rew voor de minidsp.
Dan is het snel klaar.
Weet iemand dat?
Ah. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Citaat van: maximus79 op januari 28, 2021, 14:16:04
Je zet je roomEQ bij outputs en slaat deze config op. Nu open je BEQdesigner en gaat naar tools druk op merge Minidsp XML. Daar haal je de BEQ files binnenn en selecteer je jouw Minidsp config file. Druk op opslaan en alle BEQ files worden gemerged met jouw config. Als je nu een film laad in de minidsp dan staat jouw roomeq in de outputs en de BEQ info in de inputs.
Thanks voor je uitleg  :thumbs-up:

Ik ga je hier later vast nog vragen over stellen  ;D

maximus79

Citaat van: morca op januari 28, 2021, 15:03:15
Thanks voor je uitleg  :thumbs-up:

Ik ga je hier later vast nog vragen over stellen  ;D
[emoji1303] geen probleem
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

morca

U571 staat klaar
13 DB boost op 20 Hz aflopend naar 38 Hz.

Ik raad niet aan dit zelf ook te gaan doen.
Ik meet het na.
Op de gok draai je de boel zo stuk.
Ik wil geen kapotte drivers op mijn geweten hebben  :angel:

Koop zelf ook een minidsp zodat ik de safe files van beq kan gebruiken.