Stereo set Alex Groningen.

Gestart door Alex Groningen, mei 13, 2009, 10:13:15

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

dre73

er wordt hier nogal standaard aangenomen dat een interne phono pre niet echt het proberen waard is geloof ik....... :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Alex Groningen

Citaat van: erik s. op maart 18, 2012, 11:22:03
heb je de phonotrap van de kW550 al getest?

Deze heb ik nog niet getest. Als ik vanmiddag tijd heb zal ik eens gaan kijken wat de phono trap doet ten opzichte van de Heed.

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

S@m

Citaat van: dre73 op maart 18, 2012, 11:54:25
er wordt hier nogal standaard aangenomen dat een interne phono pre niet echt het proberen waard is geloof ik....... :D

Proberen is altijd leuk, maar dat er in de regel op een geïntegreerde phono voorversterker (flink) wordt bezuinigd is geen geheim...

Joris1971


Alex Groningen


Xander32

Citaat van: S@m op maart 17, 2012, 09:16:40
Nieuw zijn puur zilveren kabels inderdaad vrij prijzig en een set occasion zilveren luidsprekerkabels zal ook duurder uitpakken dan 1K, maar 't is wel weer een upgrade voor als je alles al denkt te hebben.

Een puur zilveren interlink is als occasion wel te betalen en ook zeer de moeite waard. Ik denk dan aan bv Siltech FTM4 G3, een aanrader voor +/- €600,-  ;)


Om een indruk te geven van het verschil tussen puur koper en puur zilver: Als een puur koperen kabel je al een fantastische, kan niet betere, weergave geeft dan zal je met een puur zilveren kabel ervaren dat (onder een vergrootglas) de koperen kabel een korrelige weergave heeft t.o.v. zilver, da's dan opeens veel vloeiender...
Ik kan bovenstaande bevestigen (ben in het bezit van een puur zilver ic - Slinky Links RS1 en een puur koper ic - Kimber KS 1011).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

sultankat

Citaat van: S@m op maart 18, 2012, 12:42:37
Proberen is altijd leuk, maar dat er in de regel op een geïntegreerde phono voorversterker (flink) wordt bezuinigd is geen geheim...

Dit is zo'n bekende uitzondering op die regel:





Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

S@m

Citaat van: sultankat op maart 18, 2012, 17:36:35
Dit is zo'n bekende uitzondering op die regel:

Dat noem ik dan ook niet direct een standaard geïntegreerde...  ;)

Alex Groningen

Citaat van: sultankat op maart 18, 2012, 17:36:35
Dit is zo'n bekende uitzondering op die regel:







Citaat van: S@m op maart 18, 2012, 19:17:19
Dat noem ik dan ook niet direct een standaard geïntegreerde...  ;)

Heb nog even zitten zoeken maar zulke phono aansluitingen kon ik niet vinden in mijn standaard geïntegreerde versterker. :D 

S@m

Beledigd dat ik je MF een standaard apparaat noem Alex?  :D

Omcirkel de phonotrap eens als je wilt...

Alex Groningen


Alex Groningen

En inmiddels is de Touch weer verdwenen. Wifimedia heeft hem vandaag in goede staat ontvangen en het geld is ook al bij mij op de rekening bijgeschreven. Een nette en snelle service van deze bedrijf.

Dit geld kan gelijk weer naar spaarpotje draaitafel upgrade. :D

Jumping Jack

Jammer dat je niet even hebt doorgezet Alex. Mij bevalt het echt heel goed, zo goed dat ik serieus aan het overwegen ben om de cd-speler weg te doen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Alex Groningen

Misschien dat de spijt ook nog wel komt. Maar goed dat is iets voor een latere zorg.
Cd's en elpees verzamelen blijf ik toch erg leuk vinden.

Jumping Jack

Tuurlijk, blijf ik ook doen hoor. Alleen worden de cd's nu geript...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

vanzomereng

Citaat van: Jumping Jack op maart 21, 2012, 19:21:54
Jammer dat je niet even hebt doorgezet Alex. Mij bevalt het echt heel goed, zo goed dat ik serieus aan het overwegen ben om de cd-speler weg te doen...

zou ik niet doen.....

- af en toe CD-tje draaien
- back-up als "streaming" uitvalt
- je ontvangt er tegenwoordig 2e-hands te weinig geld voor
- gewoon houden, omdat een CD-speler in een set "hoort" 
- gewoon houden om later geen spijt te krijgen
- gewoon houden omdat ie goed bij je versterker en de gordijnen past
- gewoon houden, omdat je er altijd wreed content mee was

;D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Jumping Jack

Ik heb nog een Marantz UD5005 vlakbij staan en die is ook verbonden met de DAC dus kan sowieso nog een cd'tje draaien als ik wil (en ook SACD's, DVD's, DVD-A's en BD's).
Zoals je in mijn topic kan zien, staat het meubel behoorlijk vol. Een toestel minder mag dus wel...
En wat de markt betreft, ik zou eerst proberen om de cd-speler in te ruilen voor een M2 eindversterker. En als dat niet kan, blijft de speler wss gewoon (maar mss niet in de set)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

S@m

Citaat van: Jumping Jack op maart 22, 2012, 09:42:15
Zoals je in mijn topic kan zien, staat het meubel behoorlijk vol. Een toestel minder mag dus wel...

Verpats dan ook die ruimte verslinde draaitafel en niet te vergeten al het vinyl en de pre.

Doe als Antoine en koop een sierlijke Devialet met een beeldschermpje en je bent het opgeruimde heertje... ;)

Joris1971

Citaat van: S@m op maart 22, 2012, 09:50:21
Verpats dan ook die ruimte verslinde draaitafel en niet te vergeten al het vinyl en de pre.

Cultuur barbaar  :devil: ;D ;D ;D ;D

Jumping Jack

Je vergeet de speaker S@m, die nemen ook behoorlijk wat plaats in. Misschien moet ik gewoon postzegels gaan verzamelen ofzo...   :nowink:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Former member 78

Citaat van: S@m op maart 22, 2012, 09:50:21
Verpats dan ook die ruimte verslinde draaitafel en niet te vergeten al het vinyl en de pre.

Doe als Antoine en koop een sierlijke Devialet met een beeldschermpje en je bent het opgeruimde heertje... ;)

Of zoals jij, de VV en EV er uit voor een geïntegreerde ;)
Ruimt ook aardig op :)

Former member 78

Citaat van: Jumping Jack op maart 22, 2012, 10:05:59
Je vergeet de speaker S@m, die nemen ook behoorlijk wat plaats in. Misschien moet ik gewoon postzegels gaan verzamelen ofzo...   :nowink:

S@m heeft toch al plastic speakers?

S@m

Citaat van: Jumping Jack op maart 22, 2012, 10:05:59
Je vergeet de speaker S@m, die nemen ook behoorlijk wat plaats in. Misschien moet ik gewoon postzegels gaan verzamelen ofzo...   :nowink:

Dan neem je toch high-end plafond inbouwspeakers.!

@Joris, welnee, praktisch... ;D

Citaat van: ArjanR1 op maart 22, 2012, 10:07:00
S@m heeft toch al plastic speakers?

Die Dave had idd wel wat beter z'n best kunnen doen...

Jumping Jack

Dat is nu de 2e keer dat je over plafondspeakers begint? Carrièrewending of aandelen in de sector?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs