Stereo set Alex Groningen.

Gestart door Alex Groningen, mei 13, 2009, 10:13:15

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

H&C Hifi

Citaat van: Alex Groningen op december 23, 2011, 13:53:03
Voltage, RMS 70 Volts 20Hz to 20 kHz
Voltage, Peak-to-peak 201 Volts
Power 630 Watts per channel into 8 Ohms (28dBW),
910 Watts per channel into 4 Ohms
Current peak-to-peak 200 Amps
Damping factor 200
Output devices per channel 12
Pre-out impedance 50 Ohms

http://www.musicalfidelity.com/downloads/archived-manuals/English/kw550_manual_eng.pdf

Ik heb de A5 en andere van musical fidelity's wel vaker in de winkel gehad zo ook de de tri-vista set enz. (die laatste klonk overigens super !)
Maar ik vraag me wel altijd af waar dat vermogen is... bij een 1 op 1 vergelijk lijkt het afgegeven vermogen niet meer dan een 80-100watt rms versterker van een ander gerenommeerd merk.. dus ik vraag me af hoe ze bij MF het vermogen gemeten hebben.


Grtz,

Marcel
Home&Car Hifi

Midcall

Citaat van: HcHifi.nl op december 23, 2011, 16:48:09
Ik heb de A5 en andere van musical fidelity's wel vaker in de winkel gehad zo ook de de tri-vista set enz. (die laatste klonk overigens super !)
Maar ik vraag me wel altijd af waar dat vermogen is... bij een 1 op 1 vergelijk lijkt het afgegeven vermogen niet meer dan een 80-100watt rms versterker van een ander gerenommeerd merk.. dus ik vraag me af hoe ze bij MF het vermogen gemeten hebben.


Grtz,

Marcel
Home&Car Hifi
Zie hier het karakter van MF. Allemaal een beetje ingetogen (beetje saai). Op de een of andere manier verwacht je altijd meer, maar doet aan de andere kant ook niets verkeerd (een niet vaak voorkomende kwaliteit).
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Alex Groningen

Vandaag al worden de Klipsch RF 7 classic bezorgt door forum sponsor HcHifi.
Ben blij dat het zo snel kan, zonder muziek zitten is namelijk ook niks.

Xander32

#3778
Citaat van: Alex Groningen op december 27, 2011, 14:30:23
Vandaag al worden de Klipsch RF 7 classic bezorgt door forum sponsor HcHifi.
Ben blij dat het zo snel kan, zonder muziek zitten is namelijk ook niks.
Mooi Alex, fijn dat je niet zonder komt te zitten. Ben benieuwd naar de eerste bevindingen en natuurlijk de plaatjes bij de praatjes ;).


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Former member 78

Das mooi Alex, ben erg benieuwd wat je er van vindt.
We zien de foto's straks wel :D

Alex Groningen

Citaat van: Xander32 op december 27, 2011, 14:58:08
Mooi Alex, fijn dat je niet zonder komt te zitten. Ben benieuwd naar de eerste beveindingen en natuurlijk de plaatjes bij de praatjes ;).

Sander.

Citaat van: ArjanR1 op december 27, 2011, 15:12:49
Das mooi Alex, ben erg benieuwd wat je er van vindt.
We zien de foto's straks wel :D

Ben zelf ook erg benieuwd hoe het hier gaat klinken. M'n oordeel zal ik eerdaags zeker hier even neerzetten.
Plaatjes zullen er morgen geplaatst worden.

Jumping Jack

Qua snelheid is marcel niet te kloppen, heb ik ook al tweemaal mogen ervaren! Veel plezier met de "nood"speakers.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

H&C Hifi

Citaat van: Jumping Jack op december 27, 2011, 17:55:43
Qua snelheid is marcel niet te kloppen, heb ik ook al tweemaal mogen ervaren! Veel plezier met de "nood"speakers.


Ik hoop toch wel dat hij deze ''nood'' speakers goed vind klinken....
Zijn denk ik toch een hoop mensen jaloers denk ik... de RF-7 vind ik namelijk echt een toffe speaker !
technisch misschien niet perfect, maar ik weet zeker dat deze dingen kunnen die hij nog nooit heeft ervaren met de Usher's  O0

Veel plezier ermee Alex, en ik ben benieuwd naar je bevindingen !
(die rf7 moeten trouwens ook wel ff inspelen...)

Mvg,

Marcel
Home&Car Hifi

Alex Groningen

Citaat van: Jumping Jack op december 27, 2011, 17:55:43
Qua snelheid is marcel niet te kloppen, heb ik ook al tweemaal mogen ervaren! Veel plezier met de "nood"speakers.

Snelheid is inderdaad enorm. Vanochtend een PM dat ze donderdag of vanmiddag al geleverd konden worden.
Keuze was niet moeilijk, liefst vandaag nog. Om even na 6 en had ik ze hier keurig bezorgt in de woonkamer staan.

Alex Groningen

#3784
Citaat van: HcHifi.nl op december 27, 2011, 19:12:49

Ik hoop toch wel dat hij deze ''nood'' speakers goed vind klinken....
Zijn denk ik toch een hoop mensen jaloers denk ik... de RF-7 vind ik namelijk echt een toffe speaker !
technisch misschien niet perfect, maar ik weet zeker dat deze dingen kunnen die hij nog nooit heeft ervaren met de Usher's  O0

Veel plezier ermee Alex, en ik ben benieuwd naar je bevindingen !
(die rf7 moeten trouwens ook wel ff inspelen...)

Mvg,

Marcel
Home&Car Hifi

Eerste indruk is erg positief. Eigenlijk klinkt het erg negatief om deze luidsprekers te zien als tijdelijk. Denk dan ook dat ik hier erg veel plezier van ga beleven. Later als ze (zoals jezelf al schrijft) ingespeeld zijn zal ik zeker mijn bevindingen van deze luidsprekers hier neerzetten. Eén ding weet ik zeker, morgen en de komende dagen gaan hier veel cd's beluisterd worden.

Bedankt voor je snelle levering. Top.

Alex Groningen

Zal morgen ook even foto's plaatsen van hoe alles er nu bij staat.

Former member 78


Alex Groningen

Die hou je nog tegoed. De foto's die ik maak zijn van slechte kwaliteit, maar die ik vanochtend heb geschoten leken helemaal nergens op. Ben nu lekker m'n cd en vinyl collectie aan het herontdekken.
Moet zeggen dat de sound van deze Klipsch luidsprekers me positief verrast.

HTip

Gefeliciteerd met je nieuwe (tijdelijke) aanwinsten. Veel luisterplezier! :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

dre73

da`s toch wel heel wat anders als usher......

dan is er nog hoop voor je! :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Alex Groningen

Citaat van: HTip op december 28, 2011, 18:43:15
Gefeliciteerd met je nieuwe (tijdelijke) aanwinsten. Veel luisterplezier! :music:

Bedankt, Philip. Luisterplezier heb ik op dit moment zeker. .

Alex Groningen

Citaat van: dre73 op december 28, 2011, 18:49:08
da`s toch wel heel wat anders als usher......

Het is zeker een totaal andere sound dan Usher, maar wel een sound die me bevalt.

Citaat van: dre73 op december 28, 2011, 18:49:08
dan is er nog hoop voor je! :D

Zeker is er hoop voor mij.  ;)

vanzomereng

Alex,

veel plezier ermee en fijn dat ze nu al goed bevallen,
echter (uit eigen ervaring) hecht ik meer waarde aan je oordeel over een maandje of 2,
als de 1e euforie achter de rug is, je aan het geluid gewend bent en een grote verscheidenheid
aan gedraaide muziek achter de rug heb.

Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik m.b.t. die type speakers de je nu gekocht heb wellicht
een vooroordeel heb m.b.t. de klanksignatuur. 
- zeer weinig vervorming
- zeer dynamisch
- mate name geschikt voor rock en electronische muziek en vooral als het wat harder mag
- met andere muzieksoorten wat minder verfijnd & ruwer
dit dan in vergelijking met andere speakers in vergelijkbare prijsklasse

Maar wellicht heb ik het helemaal verkeerd  :eh:

Niettemin veel plezier   ;D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Alex Groningen

Ik zal zeker nog wachten totdat ik met een uiteindelijke conclusie kom. Maar zoals ik al zei, de eerste indrukken zijn erg positief. Zo hebben we hier gistermiddag diverse muziek zitten draaien van onder andere,

Dolorean -Not exotic
Porcupine tree - The incident
Pearl jam - Ten
Kings of leon - Aha shake heartbreak
Metallica - Black & Load
Depeche mode - Sound of the universe
Ane Brun - It all starts with one
Katie Melua - tHe collection
Rickie Lee Jones - Flying cowboys
Enz enz.

We waren alle drie van mening dat dit erg mooi werd weergegeven. Ik had bij de laatste 3 albums m'n twijfels omdat vrouwen stemmen bij een hoger volume  hier met diverse luidsprekers nog wel eens wat minder kon klinken, maar nu helemaal geen last van. Dat Klipsch een totaal andere sound heeft dan luidsprekers van de concurentie daar ben ik het zeker met je eens. Ik denk dat Klipsch luidsprekers een groep heeft die niks anders meer willen en mensen die er werkelijk niks van moeten hebben, maar dat is volgens mij bij ieder merk zo.

Maar zoals ik al eerder aangaf zijn deze luidsprekers als tijdelijke oplossing, al is tijdelijk wel een ruim begrip. ;) Aankomend jaar wil ik graag nog de Usher 8571 DMD, BE10 DMD, Monitor Audio pl 300 en de Klipsch Palladium 37 of 38. Van de eerste 2 merken weet ik wel dat het moet gaan lukken om deze luidsprekers thuis te kunnen beluisteren.

Maar goed, zoals je al schreef, eerst een paar week deze luidsprekers beluisteren en dan met een eindoordeel komen.
Kom hier dus zeker op terug.

chansig

Ik heb 1 keer Klipsch in huis gehad en naast de vormgeving was ik ook niet heel erg te spreken over de weergave. En vergeet ADAM niet mee te nemen in je rijtje. ;)

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Alex Groningen

#3795
Zoals ik al zei, je hebt liefhebbers en mensen die er niks van moeten hebben. ;) Maar het maakt niet uit welke luidsprekers je in huis hebt, je hebt altijd wel mensen die het mooi of weer niks vinden.
De Adam luidsprekers ga ik aankomend jaar zeker beluisteren.

Wijx wondere wereld

allemaal mooie speakers in het rijtje. Ben benieuwd hoelang het duurt voor je verliefd wordt op een speaker en de rest vergeet
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Xander32

Citaat van: Wijx wondere wereld op december 29, 2011, 10:05:49
allemaal mooie speakers in het rijtje. Ben benieuwd hoelang het duurt voor je verliefd wordt op een speaker en de rest vergeet

Idem.


Sander.

pssssttt ..... waar blijven de pics .....
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Alex Groningen

Citaat van: Wijx wondere wereld op december 29, 2011, 10:05:49
allemaal mooie speakers in het rijtje. Ben benieuwd hoelang het duurt voor je verliefd wordt op een speaker en de rest vergeet

Vergat ik de rest maar eens. Er is ook zoveel leuks en moois te koop. ;)
Maar hoop toch wel eens de rust te vinden.

Alex Groningen

Citaat van: Xander32 op december 29, 2011, 10:12:29
Idem.


Sander.

pssssttt ..... waar blijven de pics .....

Volgend jaar. :D M'n foto's worden niet zo zo als ik het graag heb. Kwaliteit was al nooit best van m'n fototoestelletje, maar heb nu het idee dat ik het er helemaal niet meer mooi op krijg.