HTMIMIC - het kriebelt

Gestart door mimic, november 6, 2006, 21:23:05

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mimic

Die tabel wil ik ook graag eens bekijken. Maar de lamp ( foeilelijk, dus dat vind mijn meegaande vriendin niet goed ) is toch diffusie? Ik denk dat ik wat moet gaan absorberen, zeg boven de 1000hz. Niet eens een erg lastige opgave denk ik.

Ik woon in Noordoost Nederland, een paar paneeltjes lenen zou fantastisch zijn. ( al woont men vaak ver weg ).

Ik dacht zelf een grote paneelabsorber te bouwen, afgewerkt met een leuk stukje stof of opengewerkt plaatmateriaal ( zoek maar eens op designerpanels ). Ergens een lampje op/ in/ achter enz enz.

Ik heb ook erg mooie kurkschors panelen gezien, erg gave "nature" feel gecombineerd met het verder strakke witte interieur. Zal wel niet genoeg breedbandig absorberen. Wellicht is dat leuk voor de andere wand ( achter de LS ). Op een creatieve manier de kamer wat minder hard maken, dat mag wel :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

morca

Citaat van: RalphH op februari  1, 2012, 10:13:05
Waar woon je ergens? Als t niet te ver weg is wil ik wel een keer wat paneeltjes in de auto gooien (staan toch los en moeten overnieuw bekleed), kun je kijken/luisteren of het wat voor je doet.
Weer zeer behulpzaam RalphH  :thumbs-up:

Komen goeie tips zo.

Mimic hopelijk had je geen prof tape dat heb ik hier wel,dan krijg je halve panelen van de muur  :D

RalphH

Over hoeveel uurtjes in de auto hebben we het dan als ik in Den Bosch woon?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

mimic

3 uur enkele reis. Laten we daar maar verder niet op in gaan :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

larzie

Citaat van: mimic op februari  1, 2012, 14:32:14
3 uur enkele reis. Laten we daar maar verder niet op in gaan :)

Grunning zeker? ;)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Alex Groningen (rara waar woont hij :D) heeft ook akoestische panelen hangen. Misschien hem eens vragen. Hij kan op dit moment toch geen muziek luisteren ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

BuSpu

Citaat van: mimic op februari  1, 2012, 12:07:32
Ik denk dat ik wat moet gaan absorberen, zeg boven de 1000hz. Niet eens een erg lastige opgave denk ik.
Nou dat kon nog wel eens tegenvallen.  :unhappy: Als je demping aanbrengt die niet (ongeveer) eveneveel dempt per frequentie dan ga je dus een kleur creeren in de klank van je frequenties. Immers de ene frequntie wordt veel gedempt en sterft dus voor een groot deel uit, de ander wordt niet gedempt en die reflecteert weer vrolijk verder. Het is niet voor niets dat professionele panelen altijd vergezeld gaan van grafieken die laten zien hoe de demping is. Daar zie je hele regelmatige curves, en dat is wel wat anders dan een lapje stof over een stukje piepschuim.

morca

Ik kan me vergissen want heb me er nog niet helemaal ingelezen.
Maar op Toine zijn site staat toch wel beschreven hoe je simpel zelf dingen kan bouwen voor bepaalde probleem freq.
Met steenwol of zelfs noppenschuim,waarvan ik niet veel dacht te verwachten.

Ben wel benieuwd hoe wat,hier wat uit gaat pakken

RalphH

Citaat van: mimic op februari  1, 2012, 14:32:14
3 uur enkele reis. Laten we daar maar verder niet op in gaan :)

Hoppetaa, hmja, net ff teveel van t goeie om ff tussendoor te doen. Jammer.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

mimic

Ja dat is een te grote afstand om het even te proberen, desalniettemin een erg vriendelijk gebaar dank daar voor.

Uiteraard kan ik niet lukraak materiaal op de muur gaan hangen en denken dat ik daarmee een prefect resultaat behaal. Ik denk echter ( kan ik niet onderbouwen ) dat de betaalbare dempende panelen niet veel meer zijn dan een goed absorberende stof ( wol glaswol steenwol schuim ) mooi afgewerkt in een frame. Diffusie is een ander verhaal natuurlijk. Ik heb wel een paar metingen gezien van verschillen glas/ steenwollen en daar zijn de absorptie coëfficiënten best oké van ik de hogere regionen.

Laten we het ook even afwegen tegen de kosten :) proberen, meten en luisteren denk ik.
KEF LS50W - Velodyne DD12

LordoftheLints

Je oud collega zal je ook weer eens van een lading feedback voorzien! ;)

Is een akoestisch schilderij niks voor jou? Ik heb dit wel eens voor belachelijke prijzen kant en klaar gezien. Maar met een beetje creativiteit moet dat wel na te maken zijn toch?  ;D
Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!

mimic

Hey mcintosh man! :)

Ja zoiets is inderdaad de bedoeling, maar dan op de diy manier ( en wat groter ).
KEF LS50W - Velodyne DD12

LordoftheLints

#1212
Waar blijven je updates Mick... ?  ;D


Foto's van dikke eindversterkers willen we zien! Of staat je HT een beetje op een laag pitje?
Ik ben wel benieuwd of je je filmruimte weer nieuw leven gaat inblazen. (dat verdient ie wel vind ik! ;) )
Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!

mtissink

Ik had je inderdaad ook wel kunnen vertellen dat het zo ver was....
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

RalphH

Citaat van: mtissink op mei 31, 2012, 08:05:47
Ik had je inderdaad ook wel kunnen vertellen dat het zo ver was....

Klopt ;D.

Wellicht een keer een rondje Friesland langs Larzie en High-Q, dan kan er ook wel langs Mimic gereden worden, dus wie weet komt het er nog eens van.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

mtissink

Citaat van: RalphH op mei 31, 2012, 10:52:08
Klopt ;D.

Wellicht een keer een rondje Friesland langs Larzie en High-Q, dan kan er ook wel langs Mimic gereden worden, dus wie weet komt het er nog eens van.
Dat is stiekem nog wel een stukje verder hoor...!
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

larzie

Groningen is vanaf mijn huis ongeveer 63 km en ongeveer, als je doorrijdt tenminste, 40 minuten rijden.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

Citaat van: larzie op mei 31, 2012, 11:50:03
Groningen is vanaf mijn huis ongeveer 63 km en ongeveer, als je doorrijdt tenminste, 40 minuten rijden.

Ach, als ik dan toch aan het rijden ben :-).

Dit wordt enkel geen QT weekendje dan met de vriendin ghegehe. Kijken of ze binnenkort nog een keer foetsie (congres of anderzins zakenreis is).
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

mtissink

#1218
Citaat van: RalphH op mei 31, 2012, 11:56:12
Ach, als ik dan toch aan het rijden ben :-).

Dit wordt enkel geen QT weekendje dan met de vriendin ghegehe. Kijken of ze binnenkort nog een keer foetsie (congres of anderzins zakenreis is).
Maar dan moet je naar mijn weten toch nog een kilometer of 40 a 50 voobij Groningen!

Maar ik wil wel joinen hoor.. NP!
Hebben wij samen gezellig QT!
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

morca

Citaat van: mtissink op mei 31, 2012, 12:18:29
Maar dan moet je naar mijn weten toch nog een kilometer of 40 a 50 voobij Groningen!

Maar ik wil wel joinen hoor.. NP!
Hebben wij samen gezellig QT!
Als jullie er een weekendje van maken ,kan je in de regio mid wel overnachten en een M&G bij mij zonder meten en helpen maar alleen luisteren  :music:

mtissink

Misschien moeten we een HTFORUM-touragency opzetten voor het boeken van exclusieve HT-reizen.....
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

larzie

Citaat van: mtissink op mei 31, 2012, 13:07:55
Misschien moeten we een HTFORUM-touragency opzetten voor het boeken van exclusieve HT-reizen.....

Mooie grote ht bus met dikke vette ht set inside!  :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

morca

Citaat van: mtissink op mei 31, 2012, 13:07:55
Misschien moeten we een HTFORUM-touragency opzetten voor het boeken van exclusieve HT-reizen.....
Hahahaha ik heb plek voor 2 of 3 bedden,maar laten we dat maar niet doen  :clapping:
Of er moet vraag zijn naar HT uitjes naar huize Morca,denk dat Phillip meer aanloop heeft  ;) maar die heeft geen plek  :D

mimic

Ho sjips ik heb wat gemist :) Een tour agency, och waarom niet. Kunnen we vast leuke sponsoring voor regelen.

De metingen;

staan stil. Ik ben druk met een nieuwe keuken, dakgoten, trap en noem maar op. Veel werk, weinig tijd ( en zin ). De audio hobby staat op een wat laag pitje. De HT ruimte fungeert als opslag voor allerlei bouwmaterialen. Helaas!

Ik heb wel wat andere spulletjes gekocht; een setje Scanspeak Elan als reserve "setje". Oke setje is niet eerlijk, ze zijn best groot en eigenlijk heel erg goed. Haast goed genoeg om in de huiskamer te zetten, echter is de wederhelft daar minder blij mee. Ze staan dus eigenlijk heel zielig in een hoekje tussen de bouwmaterialen.

Zonde!
KEF LS50W - Velodyne DD12

mimic

#1224
Nu staat er al een poosje een hele fijne monitor; de Klipsch Palladium.

Tof! zeer tof! Minder last van mijn akoestiek/ kamer. Veel muziek, helemaal na ondersteuning van actief laag ( 2x 12" aurasound met dsp ).

Ik heb momenteel een Hypex UCD400 eindtrap, die speelt de sterren van de hemel. Ik heb nu al meerdere versterkers thuis gehad, helaas beleken ze allemaal geen upgrade te zijn.

Jammer want ik zoek nog wel iets ( is die UcD echt zo goed? ) Misschien kan iemand mij daar wat meer over vertellen. De UcD klinkt "vol" stevig en dymamisch. Ik heb nu een setje KT88 mono eindtrappen draaien en vind het maar niets. De UcD speelt ze ( in mijn oren ) finaal weg. De UcD was als "extra" versterker gekocht maar geeft me het meeste plezier. Ik ben benieuwd welke eindtrap een upgrade zou zijn.
KEF LS50W - Velodyne DD12