X-Fi 2020 XFI EN HIFI.NL SLAAN HANDEN IN EEN Dutch Audio Event

Gestart door morca, mei 22, 2012, 18:07:41

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bmateijsen

Citaat van: lukas op september 26, 2016, 11:26:05
Hi,
Ik was oprecht teleurgesteld. Bij meerdere opstellingen. Ik vind dat ik ook de ruimtes die ik wel mooi vond klinken benoem. Ik had iemand bij me die eventueel de p3esr wil kopen, die vond het ook vreselijk.
Ik vind dat als je daar staat dat je ook best kritiek mag ontvangen als het niet klinkt zoals harbeth bijv bij audiomaat wel goed kan klinken.
Oja. Vind ik.

Zorg dan dat je op de juiste manier feedback geeft. Als je in zo'n ruimte gaat zitten, dan is het ook afhankelijk van welke muziek er wordt gedraaid. Zoals je het eerder formuleert, is het echt respectloos.

Bas Akkerman

Citaat van: martien op september 26, 2016, 11:08:31
De meeste van jullie wonen ook zo ver weg, amsterdam is voor mij 1 uur en drie kwartier enkele reis ;D
Eh, dat was het voor mij ook gisteren naar Veldhoven. Sorry, ik begrijp die obsessie met reistijd nooit. Kijk gewoon eens in een weekend wat je aan tijd verspeelt aan in bed liggen, bankhangen, et cetera. En vergelijk dat eens met de reistijd waardoor je iets tofs kunt doen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

hifiman

#877
Ik vond de Harbeth sound ook niet wat ik ervan verwacht had, maar ik twijfel niet aan de kundigheid van Bjorn en zijn team. En dat maakt in de communicatie denk ik net het verschil: het bij jezelf houden (ik vind iets) en inhoud (ik vind het niet mooi) en vorm (respectvol naar de ander!) van elkaar scheiden. Amen  :angel:


lukas

Citaat van: Audioloog op september 26, 2016, 11:41:41
Ik vond de Harbeth sound ook niet wat ik ervan verwacht had, maar ik twijfel niet aan de kundigheid van Bjorn en zijn team. En dat maakt in de communicatie denk ik net het verschil: het bij jezelf houden (ik vind iets) en inhoud (ik vind het niet mooi) en vorm (respectvol naar de ander!) van elkaar scheiden. Amen  :angel:

Ok. Point taken. Dat neem ik mee.

martien

Citaat van: Bas Akkerman op september 26, 2016, 11:41:28
Eh, dat was het voor mij ook gisteren naar Veldhoven. Sorry, ik begrijp die obsessie met reistijd nooit. Kijk gewoon eens in een weekend wat je aan tijd verspeelt aan in bed liggen, bankhangen, et cetera. En vergelijk dat eens met de reistijd waardoor je iets tofs kunt doen.

Ik heb een eigen bedrijf en werk zaterdagochtend ook, bovenop de 5 dagen in de week en tenminste 1 avond.
2 kleine kinderen van 2 jaar en 10 mnd, mijn vrouw wil ook graag wat aandacht dus een avondje voor een luisterbezoekje 
Is goed te doen maar verder zijn de mogelijkheden wat beperkt. Ik vind nu een uur rijden de max.

morca

Citaat van: bmateijsen op september 26, 2016, 10:29:38
Dit soort opmerkingen helpen totaal niet..... Er is zeer veel werk in gegaan om de opstelling van al onze 3 kamers goed te doen.
Eigenlijk gewoon echt respectloos :-/
Het is zijn mening.
Ik heb die met jouw ook wel eens gehad over de dd18,toen reageerde je ook al zo tegen mij.
Moet wel zeggen dat de surround settoen wel echt Super klonk!!
Jammer genoeg was ik niet van de partij dit jaar.

Kan me wel voorstellen dat e het niet leuk vind.
3 ruimtes netjes neerzetten is veel werk .

morca

Citaat van: martien op september 26, 2016, 11:08:31
De meeste van jullie wonen ook zo ver weg, amsterdam is voor mij 1 uur en drie kwartier enkele reis ;D
Ja jammer is dat ,anders was ik ook al zeker eens die kant opgekomen.
Ik woon regio midmaar dat is nog een forse rit heen en weer  ;D
Werk en andere zaken zoals gezin slokken al veel tijd op.


Lion of Judah

Citaat van: katwax op september 26, 2016, 10:47:01

Wat mij vooral opvalt is dat men telkens veel te hoge verwachtingen heeft van zo'n beurs, men verwacht daar een perfect in balans zijnde opstelling te horen, zeker als er een hoog prijskaartje aan hangt. Echter vergeet men vaak in dat jullie (de deelnemers/standhouders) vaak met zeer beperkte en slechte ruimtes toch moeten proberen zoveel mogelijk te laten zien/horen.

Ik vind dit echt een hele verkeerde redenatie. Vergelijk de luisterruimtes eens met de gemiddelde woonkamers waar de meeste sets uiteindelijk in terecht komen. Verder verwacht ik toch wel enige inspanning van de mannen om tot een acceptabel resultaat te komen, verschillen in smaak daargelaten. Perfectie verwacht ik niet, enige inspanning en zorg wel en dat zag/hoorde je bij een aantal echt wel terug.

Citaat van: katwax op september 26, 2016, 10:47:01
Op een beurs moet je proberen een indruk te bekomen, de grove lijnen en daarna rustig bij een dealer gaan luisteren, want in zijn luisterruimte zal het akoestisch toch al veel beter zijn waardoor het zijn goede (en slechte) kan tonen.
Om dan thuis tot de conclusie te komen dat het bij de dealer toch allemaal veel beter klonk?

Pics:
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

Lion of Judah

En nog een paar
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

Lion of Judah

En de laatste
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

katwax

#885
Citaat van: Lion of Judah op september 26, 2016, 12:47:30
Ik vind dit echt een hele verkeerde redenatie. Vergelijk de luisterruimtes eens met de gemiddelde woonkamers waar de meeste sets uiteindelijk in terecht komen. Verder verwacht ik toch wel enige inspanning van de mannen om tot een acceptabel resultaat te komen, verschillen in smaak daargelaten. Perfectie verwacht ik niet, enige inspanning en zorg wel en dat zag/hoorde je bij een aantal echt wel terug.
Om dan thuis tot de conclusie te komen dat het bij de dealer toch allemaal veel beter klonk?

Pics:
Dan moet je ook niet in hotelkamers gaan luisteren, want de meeste woonkamers zijn wel iets ruimer :)
Ik denk dat in vele gevallen de kleinste sets nog het beste tot hun recht zouden komen, maar ik denk dat vele teleurgesteld zouden zijn moesten er enkel wat monitors te zien zijn.
Maar het klopt wel dat men moet proberen er iets van te maken en dit is bij sommige ver zoek, ze willen alleen maar het grootste en duurste laten zien, vaak dan nog zo luid mogelijk spelen.

In mijn ogen is het aan de dealer om je daar attent ivm de invloed die een niet bewerkte woonkamer heeft tov wat je bij hen hoort. Het is al 1000x gezegd op dit forum dat voor vele een upgrade in akoestiek de beste upgrade zou zijn.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

hifiman

#886
Citaat van: morca op september 26, 2016, 12:31:23
Het is zijn mening.
Er is een verschil tussen:

Een van de mogelijke oorzaken waar ik aan denk is onkundigheid.  OF  Jij bent duidelijk niet kundig.

Mening versus aanval. Bij jezelf houden versus bij de ander neerleggen. En ook een open houding versus stelligheid.

PS. Ik vind dit (geweldloze communicatie) een interessant iets, vandaar dat ik reageer.

;)

Lion of Judah

Citaat van: katwax op september 26, 2016, 12:54:49
Dan moet je ook niet in hotelkamers gaan luisteren, want de meeste woonkamers zijn wel iets ruimer :)
Ik weet niet waar jij woont maar ik heb een gewone, gemiddelde woonkamer van ca 20m2.

Citaat van: katwax op september 26, 2016, 12:54:49
Ik denk dat in vele gevallen de kleinste sets nog het beste tot hun recht zouden komen, maar ik denk dat vele teleurgesteld zouden zijn moesten er enkel wat monitors te zien zijn.
Maar het klopt wel dat men moet proberen er iets van te maken en dit is bij sommige ver zoek, ze willen alleen maar het grootste en duurste laten zien, vaak dan nog zo luid mogelijk spelen.
Ja, helemaal eens.

Citaat van: katwax op september 26, 2016, 12:54:49
In mijn ogen is het aan de dealer om je daar attent ivm de invloed die een niet bewerkte woonkamer heeft tov wat je bij hen hoort. Het is al 1000x gezegd op dit forum dat voor vele een upgrade in akoestiek de beste upgrade zou zijn.
Amen :headbanging:
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

Bas Akkerman

Citaat van: martien op september 26, 2016, 12:02:52
Ik heb een eigen bedrijf en werk zaterdagochtend ook, bovenop de 5 dagen in de week en tenminste 1 avond.
2 kleine kinderen van 2 jaar en 10 mnd, mijn vrouw wil ook graag wat aandacht dus een avondje voor een luisterbezoekje 
Is goed te doen maar verder zijn de mogelijkheden wat beperkt. Ik vind nu een uur rijden de max.
Duidelijk. Mijn excuses als het als een aanval op je over kwam, zo was het zeker niet bedoeld.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

StereoMike

Hebben jullie Marja en Henk zaterdag nog gezien?
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

morca

Citaat van: Audioloog op september 26, 2016, 12:57:50
Er is een verschil tussen:

Een van de mogelijke oorzaken waar ik aan denk is onkundigheid.  OF  Jij bent duidelijk niet kundig.

Mening versus aanval. Bij jezelf houden versus bij de ander neerleggen. En ook een open houding versus stelligheid.

PS. Ik vind dit (geweldloze communicatie) een interessant iets, vandaar dat ik reageer.

;)
Ja nu ik teruglees staat er idd wel gebrek aan kundigheid,zonder twijfel erbij.
Goed punt dat zijn 2 verschillende uitspraken.

bmateijsen

Citaat van: morca op september 26, 2016, 12:31:23
Het is zijn mening.
Ik heb die met jouw ook wel eens gehad over de dd18,toen reageerde je ook al zo tegen mij.
Moet wel zeggen dat de surround settoen wel echt Super klonk!!
Jammer genoeg was ik niet van de partij dit jaar.

Kan me wel voorstellen dat e het niet leuk vind.
3 ruimtes netjes neerzetten is veel werk .

Zie inderdaad de opmerking van Audioloog.. :)

Ons gesprek was anders... die ruimte van Epson was enorm en ik denk als we daar 4 x DD18 hadden geplaatst, dan hadden we nog niet voldoende druk opgebouwd ;D. Ruimte was meer dan 5 meter hoog en 120 m2. ;).

Groet,

Bjorn

lukas

Ik moet er wel bij zeggen dag ik het niet bedoel als aanval en ook niet op de hoogte ben van dat dedbetreffende bedrijf hier dan ook meeleest.
Blijf er bij dat ik t niet mooi vond klinken. Heb harbeth al zovaak gehoord en ook thuis gehad. Ik zet dan vraagtekens bij dat op het moment dat je juist wil als dealer dat je er uithaalt wat er in zit het naar mijn idee en ook die van anderen niet lukt.
Hier wil ik t wel bij laten, wat mij betreft gaat t weer over muzikaliteit.

botsen


Hans47

Blij dat ik  dit soort "witten sokken mannen" uitjes al tientallen jaren oversla, in mijn ogen nutteloos en waardeloos tijdverdrijf,  maar ieder zijn ding, het wordt tijd dat de 43 cm doosjes een keer uitsterven en vervangen worden door nieuwere en nu al beschikbare technieken....

Audio heeft een revolutie nodig en zeker de audiofielen, ook op dit  forum gaat het eigenlijk helemaal nergens meer over en dat al een  langere tijd  :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil:

morca

Citaat van: bmateijsen op september 26, 2016, 14:32:02
Zie inderdaad de opmerking van Audioloog.. :)

Ons gesprek was anders... die ruimte van Epson was enorm en ik denk als we daar 4 x DD18 hadden geplaatst, dan hadden we nog niet voldoende druk opgebouwd ;D. Ruimte was meer dan 5 meter hoog en 120 m2. ;).

Groet,

Bjorn
Zie mijn reactie boven de jouwe.

Idd je zegt het nu zelf al waar onze discussie toen over ging.
En nog wat zaken.
Maar laten we geen oude koeien uit de sloot halen .
Die hele show in utrecht toen was niet bevredigend.
Dan kwamen jullie met de surround set nog heel erg goed uit toen.
Nare hoge ruimtes daar met veel reflecties.

**Marco 76**

Citaat van: Hans47 op september 26, 2016, 14:47:21
Blij dat ik  dit soort "witten sokken mannen" uitjes al tientallen jaren oversla, in mijn ogen nutteloos en waardeloos tijdverdrijf,  maar ieder zijn ding, het wordt tijd dat de 43 cm doosjes een keer uitsterven en vervangen worden door nieuwere en nu al beschikbare technieken....

Haha, slechts een heel klein percentage van de bezoekers valt nog onder je stereotype, maar ze zijn nog niet geheel uitgestorven.
De sokken in de open sandalen met "het zondagse overhempje wat moeders de vrouw die ochtend nog heeft gestreken". Linnen tasje mee en gaan. De spencer was dit weekend niet nodig qua temperatuur.
Ik vind de bonte mix aan mensen met dezelfde passie voor audio ook één van de charmes van dit soort shows.
Mensen kijken is ook leuk en dan inschatten wat ze thuis luisteren en wat voor soort set ze hebben.

Qua apparatuur was er ook een gezonde mix van oude en nieuwe technieken in mijn ogen. Ieder z'n ding zoals je al aangeeft.



martien

Citaat van: Bas Akkerman op september 26, 2016, 13:18:08
Duidelijk. Mijn excuses als het als een aanval op je over kwam, zo was het zeker niet bedoeld.

Ok misverstandje dan.

Bas Akkerman

Citaat van: Hans47 op september 26, 2016, 14:47:21
Blij dat ik  dit soort "witten sokken mannen" uitjes al tientallen jaren oversla, in mijn ogen nutteloos en waardeloos tijdverdrijf,  maar ieder zijn ding, het wordt tijd dat de 43 cm doosjes een keer uitsterven en vervangen worden door nieuwere en nu al beschikbare technieken....

Audio heeft een revolutie nodig en zeker de audiofielen, ook op dit  forum gaat het eigenlijk helemaal nergens meer over en dat al een  langere tijd  :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil:
Haha, ik heb er ook een haat-liefdeverhouding mee, met shows. Uiteindelijk vind ik de sets, de muziek en de mensen wel gevarieerd genoeg om een leuke dag te hebben en een ietsepietsie van een indruk te krijgen van hoe iets speelt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

take5

#899
Citaat van: Lion of Judah op september 26, 2016, 12:48:49
En nog een paar
Grappig - zo te zien zat je recht achter me bij CH Precision / Wilson Benesch  ;D
Weet de nummers niet meer precies maar heb daar in ieder geval wel Dire Straits gehoord.