Papaleo's 4K/HDR DolbyAtmos huiskamer HT

Gestart door papaleo, juli 8, 2011, 22:58:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=124424.0

Bovenstaande link had ik op 1 Juli 2012 geplaatst in de rubriek 'Prijsbepaling' ,dit omdat ik er aan zat te denken om mijn AVC te gaan verkopen/inruilen voor een evt andere versterker/Pré welke teminste Audisey XT32 en 1.4 HDMI on-board had.

En omdat ,wanneer ik een Pré zou gaan aanschaffen, ik dan ook waarschijnlijk zou gaan overstappen op een multi kanaals versterker...,dus ook mijn beide Parasounds JC1 de deur zou gaan verwijzen.

Ik zat dan ook erg te twijvelen,of alles de deur uit,of ik zou mijn AVC-A1HD om laten bouwen(upgraden) naar een AVC-A1HDA....want dan zou mijn AVC wat meer/langer futer-proof zijn,maar ik zat te hikken tegen de kosten (€1200) die dit met zich mee zou brengen...zou het een AVP zijn ipv een AVC,dan zou ik daar minder moeite mee gehad hebben,maar om €1200 aan een AVC uit te geven vond ik een wat moeilijker beslissing.

"Geluk bij een ongeluk"?

Aangezien ik dus evt ook mijn JC1's zou gaan verkopen,had ik deze twee monoblokken afgekoppeld van mijn AVC,en mijn Center en Surrounds weer ff aangesloten aan de AVC,maar door voor mij onbekende reden hoorde ik wat gekraak(geluid) uit mijn Center-speaker komen,dit had ik nog nimmer gehoord,....om een lang verhaal kort te houden....,was de Center speaker (versterking) uitgang van de AVC niet 100% meer?!
Dus had ik verleden maand mijn AVC voor garantie aangeboden bij de firma HOBO waar ik mijn AVC had gekocht,zei zouden mijn versterker naar Denon opsturen voor de evt reparatie.
Maar in de tussen is er in het magazijn van HOBO iets vreselijks gebeurt...,bij de boven buren van HOBO is het dak ingestord na een hoosbui,en dit water is door het plafond in het magazijn van HOBO terecht gekomen,met alle gevolgen van dien...
Jullie zien de 'bui' zeker al aankomen zeker...
Yep..,mijn AVC stond dus op dat moment in dat magazijn te wachten om vervoerd te worden naar Denon...
Dat was dus niet meer nodig.... Hobo had daar natuurlijk niet alleen mijn AVC staan,daar stonden veel meer electronica spullen,voor in het totaal aan €110.000 schade heb Hobo door deze waterschade.

Doordat mijn AVC onherstelbare waterschade had opgelopen,zou ik schadeloos gesteld worden door Hobo,zei stelde voor om mij een nieuwe,geüpdatet AVC te leveren...,deze nieuwe AVC stond in een van hun nevenvestigingen...,en kon dan ook nog eens snel geleverd worden...Prima service  ;)
Al met al heeft alles toch nog een aantal weken geduurd,maar ik heb nu toch een geüpdate AVC-A1HDA thuis staan,waar ik voorlopig wel ff mee vooruit kan.

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#302
.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

clockwork

Bofkont! :clapping:

Je probleem is dus hierbij opgelost?
En hoor je verschillen?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

blue-eyes

Of je kan deze nu voor nog meer pegels verkopen ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

papaleo

#306
Citaat van: clockwork op augustus 31, 2012, 20:17:24
Bofkont! :clapping:

Je probleem is dus hierbij opgelost?
En hoor je verschillen?

Ach...,de laaste maanden is er echt van alles mis gegaan,dus dit is wekome geschenk(je) zal ik maar zeggen...  :worship:

AVC staat nu pas een uur onder stroom,dus ben daar nog niet aan toegekomen... ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 31, 2012, 20:17:43
Of je kan deze nu voor nog meer pegels verkopen ;)
Ja,dat was ook een van de eerste gedachten die door mijn hoofd heen schoten... :D ;)

Maar heb op dit moment niet meer zo'n haast... ::) nu de/mijn AVC weer wat meer futere proof is  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

CoSo

Geluk bij een ongeluk maar beestachtig mooi apparaat. :worship:

papaleo

#309
Citaat van: CoSo op augustus 31, 2012, 20:26:05
Geluk bij een ongeluk maar beestachtig mooi apparaat. :worship:

Ja,dat was het zeker...
En aan het uiterlijk is eigenlijk (vreemd genoeg) niets veranderd,er zit alleen een ander stickertje op het frontklepje...,Denon zet er niet eens een A bij, achter het type nummer (AVC-A1HD*)!?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

Mooi geluk bij een ongeluk dus. Goed!

Meestal met het updaten van een apparaat wordt het front niet opgedateerd. Da's redelijk normaal denk ik.

skyfox

Jeetje, echt geluk bij ongeluk! goede service van Hobo en je hebt er maar een mooi apparaat voor terug. Geniet ervan, wellicht houdt dit het upgradevirus wat tegen. ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

R


HTip

Je maakt toch wat mee zeg. Maar deze keer loopt het goed af. Deze kan echt nog wel een paar jaartjes mee. Gefeliciteerd en geniet ervan!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

katwax

Nu kan je nog steeds twijfelen, maar die 1200 heb je toch nog in je zak gehouden :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

papaleo

Ik had al niet echt haast....,maar nu zal (waarschijnlijk) een verandering van mijn huidige componenten nog iets langer op zich laten wachten.

Een evt verkoop van mijn AVC zal wellicht dan wat sneller verlopen nu deze is geupgrade naar de/met  nieuwste maatstaven  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

paavosmits

Wat een mega apparaat is die Denon zeg. De ruimte trouwens ook!  8)
Primare I32 + MM30

diceman

Citaat van: paavosmits op september  3, 2012, 11:57:54
Wat een mega apparaat is die Denon zeg. De ruimte trouwens ook!  8)
Kom in bijna iedere topic een opmerking van je tegen, wat weinig toevoegd  >:(.
Je heb nu de 50 reacties behaald zou zeggen open je verkoop topic  :-X

larzie

Sjonge... wel lullig voor HOBO. Ik mag aannemen dat ze goed verzekerd zullen zijn met zoveel mooie en dure apparatuur.
En gelukkig voor jou dat je nu een mooi geupdate Denon hebt teruggekregen. :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

paavosmits

Citaat van: diceman op september  3, 2012, 12:28:54
Kom in bijna iedere topic een opmerking van je tegen, wat weinig toevoegd  >:(.
Je heb nu de 50 reacties behaald zou zeggen open je verkoop topic  :-X

Ja snap dat dat min of meer zo overkomt, maar voor de verkooptopic doe ik t niet. Ik heb me een tijd geleden aangemeld maar tot op heden had ik er nog niet veel mee gedaan. Ben nu bezig met t meelezen in iedereens topic en probeer een beetje aan te haken. Thanks voor je botte opmerking BTW
Primare I32 + MM30

CoSo

Citaat van: paavosmits op september  3, 2012, 12:59:50
Ja snap dat dat min of meer zo overkomt, maar voor de verkooptopic doe ik t niet. Ik heb me een tijd geleden aangemeld maar tot op heden had ik er nog niet veel mee gedaan. Ben nu bezig met t meelezen in iedereens topic en probeer een beetje aan te haken. Thanks voor je botte opmerking BTW
Ik begrijp zijn opmerking maar hij wat verder had gekeken, zag hij je voorstel en project topic wat de meeste niet doen om te kunnen verkopen.  ;)

paavosmits

Citaat van: CoSo op september  3, 2012, 13:39:52
Ik begrijp zijn opmerking maar hij wat verder had gekeken, zag hij je voorstel en project topic wat de meeste niet doen om te kunnen verkopen.  ;)

Ja precies. Ik zal zijn kritiek meenemen, en mijn verkoop even uitstellen  :P
Primare I32 + MM30

evilniek

@papaleo

Welke HOBO is dit dan, als ik vragen mag?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Marco66

Citaat van: diceman op september  3, 2012, 12:28:54
Kom in bijna iedere topic een opmerking van je tegen, wat weinig toevoegd  >:(.
Je heb nu de 50 reacties behaald zou zeggen open je verkoop topic  :-X

Over zinloze bijdrage gesproken!  ::)

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Martijnst1990

Citaat van: Marco66 op september  3, 2012, 15:42:34
Over zinloze bijdrage gesproken!  ::)

Marco
+1

Om hem toch een beetje zinvol te maken: zeker een geluk bij een ongeluk, prachtig apparaat is die Denon, zeker zo icm die Parasounds 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT