Raymond zijn mini HT heaven.

Gestart door Raymond187, december 31, 2012, 13:52:13

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Valkyrie

Citaat van: Raymond187 op oktober 21, 2016, 17:36:03
Iemand ervaring met de PJ Epson 5900 en een sony 40 of epson 9200. Zullen deze enorm veel beter beeld geven tov de 5900 met nieuwe lamp? Mijn PJ is niet ISF, want er zit nog geen 100 uur op de lamp .

Sinds deze week heb ik mijn TW5900 geüpgrade naar een JVC RS49. Het verschil vindt ik enorm, je kan duidelijk zien dat de JVC van een andere categorie is. De bouwkwaliteit alleen al is veel beter/degelijker en het beeld is om te smullen!

De ontwikkeling van projectoren heeft niet stilgestaan. De TW5900 is ook een instapmodel in vergelijking met de Sony 40 of Epson 9200. Ik denk dat ze een veel beter beeld geven.

Misschien kan je de Sony en/of Epson testen bij een medeforumlid? Er staat ook een Sony 40 in de marktsectie. ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Raymond187

Ik ken geen forum members die hier in de bruut wonen  met zo,n PJ :nopompom:

Ik had een paar maanden geleden een bezoekje gebracht aaneen forummember die zijn Sony PJ verkocht. Weet ff model niet meer, maar was alleen 2D. Vond dat wel mooi, maar niet de moeite om de 5900 weg te doen.

Ik ben zeker tevreden met het beeld van de 5900, maar sinds ik de nieuwe TV heb, heb ik wel iets van ... hhmm ja misschien zo,n nieuwere  2e handse Sony PJ wel wat.

Raymond187

oehhhhhh startrek beyond op BR binnen  :wub:

Heb al de hele dag zin om een film te kijken op het witte doek. net een paar le chouffe bokjes gehaald. reep chocolade ,und chips  :popcorn: niet te vergeten. keuze zat. straks weer ff genieten  :headbanging:


Raymond187

Citaat van: Valkyrie op oktober 21, 2016, 17:54:02
Misschien kan je de Sony en/of Epson testen bij een medeforumlid? Er staat ook een Sony 40 in de marktsectie. ;)
Zag um staan, ook een 9200. Misschien een x bij iemand kieken. Ben wel nieuwsgierig.

Raymond187

Blahh  :shaun:

Zit mezelf gek te maken met een nieuwe PJ.

Zijn er misschien mensen in regio 033 die een Sony 65 of 45  Epson 9200/9300 hebben, die het leuk vinden als ik op visite kom?

N1v3K

Welkom? Ja.
In de buurt van 033? Nee. Maar dat is verder aan jou  ;)

Raymond187

Thanks.

How much verder we tokkie about?

knubbe

Mooi dat het projecteren iig bevalt  8) Succes met de zoektocht naar iets nieuws :D
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Raymond187

Citaat van: knubbe op november  2, 2016, 14:24:58
Mooi dat het projecteren iig bevalt  8) Succes met de zoektocht naar iets nieuws :D
het is ook geweldig :)

Huidige PJ bevalt ook, en beeld is echt wel goed. En de nieuwe lamp heeft net 80 uur zijn werk gedaan.

Mjahh, valkuil van Ray is als er geld voor de hobby is en haal wat in me hoofd ...  :crazy:

Maar goed, kijken kost niet veel, en is tot nu toe ook altijd gezellig met de mensen die ik ontmoet heb  :thumbs-up:


N1v3K


Raymond187

Hmm dat is idd een stukje te ver. 70 min. rijden. een enkeltje. Ik parkeer deze ff ok?  Ik kom wel eens in de buurt ivm familie in Best.

bmateijsen

Citaat van: Raymond187 op november  2, 2016, 13:49:10
Blahh  :shaun:

Zit mezelf gek te maken met een nieuwe PJ.

Zijn er misschien mensen in regio 033 die een Sony 65 of 45  Epson 9200/9300 hebben, die het leuk vinden als ik op visite kom?

9300 hebben we staan, je bent altijd welkom!

Raymond187

Citaat van: bmateijsen op november  2, 2016, 16:19:58
9300 hebben we staan, je bent altijd welkom!
Ach mooi. Vrijdag moet ik een training gegeven in Brabant. Ik kom erna wel langs Ls het werk het toelaat.

Raymond187

Zo vanmiddag ff bij Bjorn op visite geweest, om naar de 9300 te kijken. De lamp staat daar in high modus, dus een bak met licht  :thumbs-up:

Scenes gekeken

Amazing spidey
Kung fu panda 3
Iets me natuur
Pasiffic rim

En nog wat :)

Wat meteen opvalt is dat de kleuren beter gebalanceerd zijn tov mijn beamert die niet IFS is. Beeld is ook lekker scherp en helder. Duidelijk een PJ die 7 jaar nieuwer is.  :popcorn:

Jammer dat ik niet kan horen hoeveel lawaai die PJ maakt, want dat is wel belangrijk om te weten voor in de huiskamer. Maar zou ook de specs kunnen aanhouden, want die geven aan hoeveel db deze is in low en high modus.

Ook voor een andere test de ECO stand zien.

Nu nog de Sony een x zien. Weet alleen niet of er groot verschil is tussen de hw45 of hw55/65. Prij verschil is wel te doen.







RalphH

Met je huidige geen isf'je laten doen dan?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Citaat van: RalphH op november  4, 2016, 21:51:11
Met je huidige geen isf'je laten doen dan?
Nee. Er zit pas 75 uur op de lamp, wordt aangeraden pas bij 200 uur te doen.

Gisteren met em maten film gekeken. Zouden eerst sausage party gaan kijken, maar 2 wilde liever een meer actie ivm het scherm en geluid. Jurasic park gekeken. En na de film had ik toch van..beeld is niet zo mooi als de 9300, maar ben zeer zeker tevreden. Denk gewoon een ISF kal. laten doen.
Enige wat ik mis is mooiere kleuren, ISF maakt een hoop goed, althans dat was met onze TV zeker.

Zal ff kijken, want 3 sponsors kunnen dat doen, maar er zit 50e prijsverschil in. 40% . Eens ff navragen of het echt wat uitmaakt om nu de ISF te laten doen of pas bij 200 uur.

Sinds vorige week is me opgevallen dat in het midden van het scherm 2 platte ovale vlekjes zitten, die je alleen ziet als er wit beeld wordt geprojecteerd. Iemand een idee wat dat kan zijn?

Overigens gisteren bij BBG ook weer de revels gehoord.... :wub: die center C208 is een flinke, maar klinkt top.

bmateijsen

Citaat van: Raymond187 op november  4, 2016, 19:08:18
Zo vanmiddag ff bij Bjorn op visite geweest, om naar de 9300 te kijken. De lamp staat daar in high modus, dus een bak met licht  :thumbs-up:

Scenes gekeken

Amazing spidey
Kung fu panda 3
Iets me natuur
Pasiffic rim

En nog wat :)

Wat meteen opvalt is dat de kleuren beter gebalanceerd zijn tov mijn beamert die niet IFS is. Beeld is ook lekker scherp en helder. Duidelijk een PJ die 7 jaar nieuwer is.  :popcorn:

Jammer dat ik niet kan horen hoeveel lawaai die PJ maakt, want dat is wel belangrijk om te weten voor in de huiskamer. Maar zou ook de specs kunnen aanhouden, want die geven aan hoeveel db deze is in low en high modus.

We hadden wel even in de projector ruimte kunnen kijken. In ECO is de projector echt heel stil (nog stiller dan die van jou). En wij hebben de iris uitstaan.

CitaatOok voor een andere test de ECO stand zien.

Nu nog de Sony een x zien. Weet alleen niet of er groot verschil is tussen de hw45 of hw55/65. Prij verschil is wel te doen.


Raymond187

 :shaun: mehhh

Helaas, helaas, ik dacht het mooi voor elkaar te hebben en beide subs te kunnen houden hahaha :D

Niet dus, 1 moet er weg vanwege de grote..tja gepoort.

Ik zei nee, ik wil er geen 1 wegdoen, want met 1 sub is het laag kudt met haar  :nopompom: . Dan moet ik zolder maar ombouwen zegt ze....dat gaat niet gebeuren.

Dus nu ff kijken of ik 2 gesloten 12" subs kan vinden die iig lekker laag leveren.

Goodkoopst is 2 x SB2000, maar die grill aan de voorkant is hideous  :crazy:

Die Rythmics 12" kan ook leuk zijn, als ik de ervaringen zo lees. Daar zullen vast nog geen 2e handse te vinden van zijn.

denoontje

  Check topic op het forum van een sub in een bank/hocker....
Wellicht wav proof voor jullie


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RalphH

Waarom niet 1 sealed en 1 ported die je al hebt?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

GPO

#2821
Citaat van: Raymond187 op november  7, 2016, 15:27:00
:shaun: mehhh

Helaas, helaas, ik dacht het mooi voor elkaar te hebben en beide subs te kunnen houden hahaha :D

Niet dus, 1 moet er weg vanwege de grote..tja gepoort.

Ik zei nee, ik wil er geen 1 wegdoen, want met 1 sub is het laag kudt met haar  :nopompom: . Dan moet ik zolder maar ombouwen zegt ze....dat gaat niet gebeuren.

Dus nu ff kijken of ik 2 gesloten 12" subs kan vinden die iig lekker laag leveren.

Goodkoopst is 2 x SB2000, maar die grill aan de voorkant is hideous  :crazy:

Die Rythmics 12" kan ook leuk zijn, als ik de ervaringen zo lees. Daar zullen vast nog geen 2e handse te vinden van zijn.

En wat dacht je van 2 x SVS PB1000?

Die zijn een stuk compacter dan de Klipsch & BK, hebben een stoffen grill en gaan een pak luider en dieper dan de SB2000. Zijn wel wat groter dan de SB2000. Dat wel.

https://www.svsound.com/products/pb-1000



Best ideale subs als je beetje ruimte tekort hebt en toch diepe bas wil hebben.

Nog een voordeel: ze hebben niet die 500 Watt Sledge die nogal eens wat problemen geeft. De 300 watt versie die in de PB1000 zit zijn betrouwbaarder; nog nooit iets slechts over gehoord eigenlijk. Bij mij draaien ze ook prima.

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

yorkie13

Best goede tip 2x PB2000, ben je voor €1100 klaar.

GPO

Citaat van: RA SUBS op november  7, 2016, 22:32:31
Best goede tip 2x PB2000, ben je voor €1100 klaar.

2 x PB1000 ...  niet 2 x PB2000 ...  O0
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

morca

Of je bouwd zelf wat met een externe amp.
Dan zijn je kistjes niet groter als 40-40-40.
Amp in een kastje,2 kleine subs.
Kost je nog geen 900 euro aan parts en hout.
Bij de action heb je al mooi spul wat net fineer is,plak je er zo op.

Dat zal je meer luisterplezier geven denk ik.
Je hebt gehoord hoeveel laag eruit komt.

Dat is veel sub voor dat geld denk ik.