The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robbo

Ik heb idd een hetzelfde tab-tensioned scherm maar dan 110".  Prima scherm.  Ook na 5 jaar hangt het nog mooi strak.

Masking gaat bij mij dmv een achteraf gemonteerde rolgordijn met buismotor die voor de bak hangt.   Ik had eigenlijk Stewart willen vragen om het scherm in de bak om te draaien.  Maar heb nu dmv een extra rol de masking tot nabij het projectiescherm gebracht, zodat er geen schaduw valt.

Waarom eigenlijk gekozen voor een 1.3 Gain, vanwege de grootte vh scherm ?    

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op januari 19, 2012, 06:31:09
Dank je Philip! Klopt, daarom was ik vorig jaar des te blijer dat ik nog een keer bij jou de combi JVC en dit schermmateriaal kon bekijken :wub:.
Zoals je ziet was de combinatie dusdanig overtuigend dat er geen enkele twijfel meer bij mij is overgebleven :)
Ik had al zo'n idee dat je blij was met de combi JVC/Stewart :D Je gaat er in ieder geval (welke projector je ook kiest) heel plezier van hebben. Misschien kijk je straks wel meer film dan je nu inschat ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Citaat van: clockwork op januari 19, 2012, 08:42:14
Prachtig scherm Jan. En zoals HTip al zegt, wederom een goede en weloverwogen keuze.

Ben wel benieuwd wat voor projector er uiteindelijk zal komen. Wat vond je van de X7? Is dat het niveau waar je naar zou kijken?
Dank je! Ik heb in het afgelopen jaar op ten minste 3 plekken de JVC DLA-X7 in actie gezien o.a. High-End Munchen, bij BB&G en bij Audio TV Centrum in Eindhoven (die laatste toen we gingen kijken naar de Home Cinema Module stoelen). Dat is wat mij betreft zeker een projector die op de lijst van potentiële projectoren staat (met name de gekalibreerde DLA-X7 in combinatie met Stewart in demo bij BB&G gaf een zeer overtuigend beeld). Gelukkig was Angelie daar ook bij en die moest toen toch ook wel toegeven dat het een erg strak beeld was. Ondertussen is de DLA-X7 natuurlijk niet meer de laatste projector in de rij van JVC, dus dan komen natuurlijk vragen zoals: ga je voor het allerlaatste type, is die '4K' echt zoveel beter, rechtvaardigt dat het prijsverschil, et cetera.

Op dit moment zou ik zeggen dat de JVC DLA-RS55 de beste kansen maakt om hier uiteindelijk in de ruimte te komen, want hoewel dat schijnbaar niet de beste huidige 3D-projector op de markt is ('understatement'), heb ik eerlijk gezegd niet zo heel veel met dat hele 3D-gebeuren. Het voegt wat mij betreft weinig toe aan de filmbeleving (zorgt alleen maar voor afleiding) en achteraf na het bekijken van Avatar (3D) in de bioscoop had ik dusdanig veel koppijn, dan voor mij de zin in 3D ver verdwenen is. Voor mij is het een leuk extra 'feature' voor een kort demomoment, maar zeker geen 'selling feature'. Ik heb er overigens wel voor gezorgd dat de ruimte 3D-compatible is, mocht mijn mening in de toekomst nog veranderen.

Op 2D gebied is er, afgaande op de recensies, weinig/niets beters verkrijgbaar dan de JVC DLA-RS65 onder de 10 kEuro (dat beschouw ik momenteel als het maximale bedrag wat ik überhaupt aan een projector uit wil geven). Natuurlijk heeft iedereen, afhankelijk van wat hij/zij verkoopt, hierbij een andere mening. Het verschil in prijs tussen de RS55 en RS65 is dusdanig significant (circa 3kEuro) en het verschil in prestaties (zeker op papier) is dusdanig klein dat het mij niet kan overtuigen om een dergelijk verschil in meerprijs te rechtvaardigen. Dus de JVC DLA-RS55 zou op dit moment mijn keuze zijn, maar ik wil hem zeker nog een keer in actie zien (= gekalibreerd in combinatie met een Stewart-scherm). Grote kans dat ik direct aan het einde van de demonstratie roep: 'verkocht' :D.

Zoals eerder geschreven: krachten van buitenaf zullen bepalen wanneer de aanschaf van de nieuwe projector definitief gaat worden. Angelie is namelijk nog steeds van mening dat het tijdelijk ophangen van de Sony VPL-HS20 uit de woonkamer een goed (tijdelijk) alternatief is, maar hopelijk komt ze voldoende snel tot andere inzichten. We zullen zien, vooralsnog staat er nog voldoende werk te wachten en zijn er ook nog andere aankopen die eerder plaats zullen vinden.

Citaat van: Grindtegel op januari 19, 2012, 10:25:21
Volgens mij heeft Robbo een oprolbaar Stewart scherm met variable masking, dus is niet permanent aanwezig. Maar zal idd wel zeer kostbaar zijn op het formaat wat jij hebt.
Heb tzt wel een offerte gekregen, maar dat was huidige prijs + circa 60% (en dan een aanzienlijk kleiner effectief beeld) en dat was het mij zeker niet waard ;).

Citaat van: Robbo op januari 19, 2012, 13:12:09
Ik heb idd een hetzelfde tab-tensioned scherm maar dan 110".  Prima scherm.  Ook na 5 jaar hangt het nog mooi strak.
Dat is goed om te horen! :)

Citaat van: Robbo op januari 19, 2012, 13:12:09
Masking gaat bij mij dmv een achteraf gemonteerde rolgordijn met buismotor die voor de bak hangt.   Ik had eigenlijk Stewart willen vragen om het scherm in de bak om te draaien.  Maar heb nu dmv een extra rol de masking tot nabij het projectiescherm gebracht, zodat er geen schaduw valt.
Is in een dedicated HT-ruimte natuurlijk helemaal 8). Zoals hierboven geschreven... ik vond de meerprijs erg hoog voor masking (waarvan ik voor mezelf afvraag hoe vaak ik het zou gebruiken).

Citaat van: Robbo op januari 19, 2012, 13:12:09
Waarom eigenlijk gekozen voor een 1.3 Gain, vanwege de grootte vh scherm ?   
Correct. Zijn toch behoorlijk wat m2 scherm die verlicht moeten worden.

Citaat van: HTip op januari 19, 2012, 16:31:51
Ik had al zo'n idee dat je blij was met de combi JVC/Stewart :D Je gaat er in ieder geval (welke projector je ook kiest) heel plezier van hebben. Misschien kijk je straks wel meer film dan je nu inschat ;)
Na het bezoek aan jouw ruimte, was er geen enkele twijfel meer over wat het zou worden :) Zou kunnen.. de stap om een film te gaan kijken is natuurlijk erg klein met een dedicated ruimte.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Hierbij iedereen nogmaals bedankt die input heeft geleverd bij de poll qua kleurstelling van de laatste WaveWeaver1 panelen voor op de zijwanden. Hiermee sluit ik deze poll af.

Het is een 'close-call' geworden en op basis van de gewijzigde keuze van HTip is de uitkomst zelfs gelijk geworden voor 'aubergine' versus 'zwart' (namelijk 11 – 11). Op basis van deze uitslag en na een korte onderlinge discussie met Angelie is er uiteindelijk voor gekozen om ook de laatste WW1 panelen in 'zwart' uit te voeren. De nieuwe sketches van R hebben hierbij voor Angelie uiteindelijk de doorslag gegeven en dat geeft maar weer eens aan hoe belangrijk het is om alles als geheel te bekijken qua kleurstelling. Iets wat onmogelijk c.q. erg lastig was geweest zonder de hulp van R. Nogmaals bedankt! 8)

Helaas nog niets van RPG gehoord betreffende het uitleveren van de twee nieuwe Diffractals waarbij iets is fout gegaan, als ik volgende week nog niets gehoord heb ga ik maar weer eens in de telefoon hangen. Ondertussen zijn Angelie en ik druk bezig geweest met een definitieve keuze voor de stoelen die in de ruimte gaan komen (we hebben nog wat alternatieve modellen bekeken bij andere leveranciers). We zijn het vooralsnog eens over het model in de ruimte, maar we zijn het nog niet eens en we twijfelen zelfs over de uiteindelijke kleur, dus mogelijk dat ik binnenkort wederom om advies van de 'HT-forum community' vraag :).


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

R


eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Hoe enthousiaster je bent over de X7/RS55, hoe meer ik benieuwd ben naar wat je van de Sony VW95 zal vinden. Ik hoop dat je voor aanschaf een vergelijk gaat doen :)

Goed om te lezen dat je een kleur hebt gekozen voor laatste WW's! Gaat denk ik heel mooi staan.

Had je qua stoelen niet al gekozen voor de Roma zetels? Ik dacht zoiets al eens gelezen te hebben...
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Jean Sibelius

Citaat van: skyfox op januari 24, 2012, 19:34:34
Hoe enthousiaster je bent over de X7/RS55, hoe meer ik benieuwd ben naar wat je van de Sony VW95 zal vinden. Ik hoop dat je voor aanschaf een vergelijk gaat doen :)
Goed om te lezen dat je een kleur hebt gekozen voor laatste WW's! Gaat denk ik heel mooi staan.
Ik houd de komende maanden zeker nog mijn oren en vooral mijn ogen open ;). Verschil in prijs tussen de Sony en JVC is aanzienlijk en dat moet natuurlijk wel duidelijk zichtbaar zijn.
Heb op dit moment zelfs een Sony hangen en daar ben ik altijd erg tevreden over geweest. Het duurt nog enkele maanden voordat ik een definitieve keuze maak, maar ga zeker proberen om nog eea te bekijken om in ieder geval voor mezelf een goede en weloverwogen keuze te kunnen maken.

Citaat van: skyfox op januari 24, 2012, 19:34:34
Had je qua stoelen niet al gekozen voor de Roma zetels? Ik dacht zoiets al eens gelezen te hebben...

Goed onthouden! :) Maar gezien de prijs van deze stoelen wilde we er zeker van zijn dat er momenteel geen (betere) alternatieven beschikbaar waren voor eenzelfde/betere prijs. Op 1 plek hebben we stoelen gevonden die vanuit de folder ideaal leken (zelfs in de aanbieding duurder dan de Roma II's, maar nog wel het overwegen waard). Echter toen we deze in het echt zagen bleken die naar onze mening minder geschikt voor de ruimte. Verder hebben we nog diverse (grote) meubelzaken in de omgeving bezocht, maar ook daarbij geen betere alternatieven gevonden. Verder werd ik er nogmaals op attent gemaakt dat de hoogte van de stoelen eveneens van belang is, omdat te hoge stoelen merkbaar ten koste gaan van het geluidsbeeld. Met mijn lengte blijft de bovenkant van de leuning van de Roma II's iets onder mijn schouders. Heb dat scenario voor de zekerheid in mijn thuissituatie, waarbij de leuning van de huidige bank iets lager is, nog even nagespeeld en dit blijkt (nog) geen effect te hebben op het geluidsbeeld, maar het moet niet heel veel meer worden heb ik wel gemerkt. Daar komt nog bij dat Angelie al vanaf het begin helemaal weg is van de Roma II's, dus dan moet ik wel met heel goede argumenten komen, om daar alsnog van af te kunnen wijken.

Kortom: tenzij er nog hele rare dingen gebeuren, dan zullen het inderdaad de Roma II stoelen worden (echter in welke kleur?!?). Uitgaande van de huidige planning, rekening houdend met het werk wat nog gedaan moet worden en op basis van een verwachte levertijd van circa 8 weken hoop ik ergens rond April, 2012 de stoelen definitief te kunnen gaan bestellen. Voor die tijd moet ik dan ook een besluit nemen voor wat betreft de definitieve kleur. Zodra de stoelen er zijn, kan tevens de laatste en definitieve breedbandige RT-60 meting uitgevoerd worden (dat zal dus hopelijk ergens in juni plaats zijn) en dan zal blijken of al het werk het uiteindelijke resultaat heeft opgeleverd. Neemt natuurlijk niet weg, dat daadwerkelijk kritisch luisteren een nog betere graadmeter is voor het behaalde resultaat.

Verder maar eens gebeld waar die twee nieuwe RPG Diffractals blijven (die had ik ondertussen wel verwacht na alle eerdere toezeggingen). Zonder op dit moment in te willen gaan op de details zou er begin volgende week eindelijk uitsluitsel moeten komen over hoe en wanneer het probleem verder opgelost gaat worden. Het moge wel duidelijk zijn dat de afhandeling nu al meer tijd heeft gekost als ik oorspronkelijk had verwacht. Nog even wachten op een verlossend telefoontje.

Verder nogal twijfel over de uiteindelijke kleur van de bank dus als jullie me nogmaals zouden willen helpen... 8)
Op dit moment hebben noch Angelie noch ik een duidelijke voorkeur. Welke kleur bank zou je kiezen en waarom?
De vorige keer bleek het nogal uit te maken welke kleur het beste zou passen op basis van de rest van de omgeving.
R is nogmaals behulpzaam geweest om de stoelen in de ruimte te tekenen met de twee kleuren die leverbaar zijn.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

VlisChris

Zwart, En mooier imho, en wat fijner bij film kijken, en gewoon stomweg veel minder kwetsbaar.
Mijn ex heeft persé een witte bank gekocht. Hoeveel spijt wil je hebben. . .
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

larzie

Absoluut zwart dat witte staat voor geen meter :P
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

manta

Ik kies voor het donkere, echter zou ik liever 1 enkele in het midden nemen en 2 zits aan de zijkanten, zo ben je zeker dat je altijd op de sweetspot zit, als je de middelste neemt natuurlijk  :laugh:


papaleo

Als de vloer in deze 'lichte' kleurstelling blijft,zou ik voor de lichte kleur gaan,maar ga je de vloer donker maken zou ik de bank ook in een donkere kleur nemen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Robbo

Citaat van: manta op januari 29, 2012, 18:12:18
Ik kies voor het donkere, echter zou ik liever 1 enkele in het midden nemen en 2 zits aan de zijkanten, zo ben je zeker dat je altijd op de sweetspot zit, als je de middelste neemt natuurlijk  :laugh:



Inderdaad.   Voor een keer samen een film kijken niet erg, maar je hebt de ruimte voor jezelf gebouwd, dus zet er dan ook een goed stoel voor jezelf neer.

Mijn ervaring is dat je bezoek toch wel onder de indruk is van het geluid, ondanks dat je set op de overige luisterposities niet is afgestemd (zelf in mijn setup zonder center....)


HTip

Ik kies zoals de meerderheid voor donkere. Vind ik mooier passen. Wat de sweetspot betreft, op jouw bank kan je prima in het midden zitten. Bij mij is dat met 2 losse zittingen wat moeilijker, maar ook dan nog te doen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Ik kies ook voor donker, toch wat meer bioscoop idee vind ik :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Denon Focal

Het wordt saai maar ook ik ga voor de donkere.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

skyfox

Is de kleur van de vloer op de tekeningen representatief? Dan kies ik ook voor zwart. Zou de vloer een donkerdere, houtgeligere look krijgen dan is beige wellicht het overwegen waard.

Zou je voor de middenstoelen niet een armleuning willen overwegen? Ik merk bij mezelf dat als ik in het midden van de bank wil zitten om muziek te luisteren ik echt armleuningen mis. Bij het kijken van film dacht mijn vrouw dat ze het zou missen om tegen me aan te zitten/liggen, maar daar hoor ik haar nu totaal niet meer over. Ze vind het nu fijn om een wat 'actievere' houding te hebben bij het filmkijken.

Ik heb trouwens ooit eens ergens gelezen dat het bij film en/of muziek juist het beste is om niet precies in het midden te zitten maar net iets daarbuiten. De opstelling an sich zou dan prima zijn. Maar dit zou je wellicht even bij Toine moeten verifieren, of dit waar is kan ik niet met overtuiging zeggen...
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Davey

Ik vind die lichte wel heel erg chique staan hoor  :thumbs-up:

Etiennevh

Jan,

Je hebt het al heel vaak gezegd, dat je een compromisloze ruimte wilt. Wellicht heb ik er overheen gelezen, maar doe je door de hoogte van deze stoelen geen compromis?

Btw, ik heb zwart gestemd.

Groeten,

Etienne
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Jean Sibelius

Allemaal bedankt voor jullie reacties, maar ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat iedereen het zo unaniem eens met elkaar zou zijn ;D

Op basis van de schetsen van schuin bovenaf zou ik persoonlijk namelijk kiezen voor de lichte uitvoering (op basis van de lichte houten vloer in de ruimte) en mede omdat de donkere uitvoering zo 'zakelijk' overkomt. Verder blijkt de lichte stoel die tijdelijk plaats moest maken voor de kerstboom en dus in de ruimte was gestald ook niet onaardig in de ruimte stond (zie de foto's enkele pagina's terug).

Op basis van de schetsen waarbij de bank voor de achterwand staat, ben ik het direct met iedereen eens. Daar komt een donkere uitvoering van de bank aanzienlijk beter tot zijn recht. De mening van Angelie was c.q. is precies andersom, die vond eerst de donkere bank mooier (wel bang voor eventuele vervuiling) maar die vind nu een lichtere bank in de ruimte beter tot zijn recht komen. Dan wordt dus nog even onderhandelen.

Angelie is verder niet af te praten van de Roma-II in 'loveseat' uitvoering, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik deze uitvoering ook erg mooi vind (maar dat is zeker niet het belangrijkste argument voor in een 'compromisloze' luisterruimte). Ik ben het verder direct eens met de opmerkingen over de 'hot-spot' (iets wat ook een tijdje door mijn hoofd spookte) en wat een belangrijke reden zou zijn om niet voor 4 stoelen zoals de 'loveseat' te gaan. Bij navraag, ter verificatie, blijkt dat alle vier de stoelen onafhankelijk van elkaar bediend kunnen worden. Ik heb me dus al voorgenomen om de bank iets asymmetrisch in de ruimte te plaatsen zodat er zich altijd 1 zitplaats (die van mij) exact op de hotspot bevindt en waarbij de andere stoelen in de lage stand geplaatst zullen worden als ik alleen naar muziek ga luisteren. Natuurlijk ga ik te zijner tijd nog flink experimenteren om na te gaan hoeveel effect dit daadwerkelijk heeft (ik heb een hoop te testen na juni).


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: Christiaan S op januari 29, 2012, 17:00:13
Zwart, En mooier imho, en wat fijner bij film kijken, en gewoon stomweg veel minder kwetsbaar.
Mijn ex heeft persé een witte bank gekocht. Hoeveel spijt wil je hebben. . .
LOL. Ik ga nog wel eens met Angelie praten wat ze nu echt wil. Neem sowieso nog een vloerdeel mee als we de stoelen definitief gaan bestellen (maar het totaalplaatje is natuurlijk ook erg van belang)

Citaat van: larzie op januari 29, 2012, 17:07:16
Absoluut zwart dat witte staat voor geen meter :P
Dat is een duidelijke mening :D

Citaat van: manta op januari 29, 2012, 18:12:18
Ik kies voor het donkere, echter zou ik liever 1 enkele in het midden nemen en 2 zits aan de zijkanten, zo ben je zeker dat je altijd op de sweetspot zit, als je de middelste neemt natuurlijk  :laugh:
Dank je voor de overweging! Sweetspot is inderdaad erg belangrijk (heb daarom nl. lang getwijfeld wat ik zou moeten doen). Heb ook al een 5-seater in de ruimte getekend, maar dat wordt me net te groot omdat ik de fronts ook nog moeten kunnen schuiven.
Drie vind ik helaas te weinig (gebeurd nl. regelmatig dat we met zijn vieren een filmpje kijken)

Citaat van: papaleo op januari 29, 2012, 19:04:43
Als de vloer in deze 'lichte' kleurstelling blijft,zou ik voor de lichte kleur gaan,maar ga je de vloer donker maken zou ik de bank ook in een donkere kleur nemen.
Tja, ik ben degene die oorspronkelijk ook sterkte twijfels had tav een donkere stoel (mede op basis van jouw argument). De vloer blijft relatief licht, maar het was voor R onmogelijk om exact de kleur van de vloer te pakken.
(maar dit is een goede benadering)

Citaat van: Robbo op januari 30, 2012, 08:59:47
Inderdaad.   Voor een keer samen een film kijken niet erg, maar je hebt de ruimte voor jezelf gebouwd, dus zet er dan ook een goed stoel voor jezelf neer.
Mijn ervaring is dat je bezoek toch wel onder de indruk is van het geluid, ondanks dat je set op de overige luisterposities niet is afgestemd (zelf in mijn setup zonder center....)
;D Dat sowieso. Ik heb zelfs ooit mensen horen beweren dat een goede set geen sweetspot heeft. Gelukkig staat de set er al voordat de stoelen definitief komen, dus mocht het heel erg tegenvallen :blink:

Citaat van: HTip op januari 30, 2012, 13:19:32
Ik kies zoals de meerderheid voor donkere. Vind ik mooier passen. Wat de sweetspot betreft, op jouw bank kan je prima in het midden zitten. Bij mij is dat met 2 losse zittingen wat moeilijker, maar ook dan nog te doen.
Denk dat ik zelfs een beter alternatief heb gevonden... (zie hierboven). Dat is dan weer het voordeel van 4 onafhankelijk bedienbare stoelen in één.
Geloof niet dat Angelie het met me eens zal zijn, maar dan heeft ze in dit geval pech :D

Citaat van: Martijn90 op januari 30, 2012, 13:25:48
Ik kies ook voor donker, toch wat meer bioscoop idee vind ik :)
Klopt. De lichte vloer zal sowieso het 'batcave' gevoel flink temperen.

Citaat van: skyfox op januari 31, 2012, 08:40:15
Is de kleur van de vloer op de tekeningen representatief? Dan kies ik ook voor zwart. Zou de vloer een donkerdere, houtgeligere look krijgen dan is beige wellicht het overwegen waard.

Zou je voor de middenstoelen niet een armleuning willen overwegen? Ik merk bij mezelf dat als ik in het midden van de bank wil zitten om muziek te luisteren ik echt armleuningen mis. Bij het kijken van film dacht mijn vrouw dat ze het zou missen om tegen me aan te zitten/liggen, maar daar hoor ik haar nu totaal niet meer over. Ze vind het nu fijn om een wat 'actievere' houding te hebben bij het filmkijken.

Ik heb trouwens ooit eens ergens gelezen dat het bij film en/of muziek juist het beste is om niet precies in het midden te zitten maar net iets daarbuiten. De opstelling an sich zou dan prima zijn. Maar dit zou je wellicht even bij Toine moeten verifieren, of dit waar is kan ik niet met overtuiging zeggen...
Kleur vd vloer is wel representatief. Zal het nog wel eens met Angelie bespreken, maar die is geloof ik niet meer van de love-seat af te praten ;)
Love-seat heeft me wel wat hoofdbrekens gekost, maar ik ben er geloof ik wel uit.

Citaat van: Davey op januari 31, 2012, 16:27:27
Ik vind die lichte wel heel erg chique staan hoor  :thumbs-up:
Ik eigenlijk ook wel, dus ik kan in feite nooit een miskoop doen :)

Citaat van: Etiennevh op januari 31, 2012, 16:46:46
Je hebt het al heel vaak gezegd, dat je een compromisloze ruimte wilt. Wellicht heb ik er overheen gelezen, maar doe je door de hoogte van deze stoelen geen compromis?
Klopt. En als ik echt het gevoel had dat dit ten koste zou gaan van de geluidsbeleving dat zou ik het zeker niet doen. De leuning vd stoelen is 102cm hoog (de 'normale' bioscoopstoelen komen tot 96cm).
Heb voor mezelf (op basis van de tekeningen) uitgemeten wat dit betekent en mijn bovenkant schouders komt nog steeds boven de leuning vd stoelen uit. Heb dit scenario in mijn huidige set-up nagespeeld en dat blijkt (nog) geen effect te hebben.
Mocht het bv. 10cm meer worden dat ga je het wel merken (met name mid/hoog klinkt minder ruimtelijk). Verder expliciet navraag gedaan en alle 4 de stoelen zijn onafhankelijk van elkaar te bedienen.
Dat betekent dus dat 1 stoel (die op de sweetspot) omhoog blijft staan terwijl de andere 3 omlaag kunnen als ik muziek ga luisteren. De mogelijke muur van leer die me dan zou omringen is dan ook direct verdwenen.

Verder verwacht ik op basis van de laatste nagalmmetingen (en Toine is het me me eens), dan de stoelen zeker niet teveel in de ruimte gaan worden.
Was dat wel zo geweest, dan had ik Angelie teleur moeten stellen en wat ik voor een minder aanwezige stoel gaan kijken.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

manta

Citaat van: Jean Sibelius op januari 31, 2012, 19:53:03
Dank je voor de overweging! Sweetspot is inderdaad erg belangrijk (heb daarom nl. lang getwijfeld wat ik zou moeten doen). Heb ook al een 5-seater in de ruimte getekend, maar dat wordt me net te groot omdat ik de fronts ook nog moeten kunnen schuiven.
Drie vind ik helaas te weinig (gebeurd nl. regelmatig dat we met zijn vieren een filmpje kijken)

Krijg je er nog 2 achter? Dan is deze opstelling misschien een optie:


R


Jean Sibelius

Citaat van: R op februari 14, 2012, 17:03:58
En, nog voortgang?
Zit op dit moment nog 3 weken voor hopelijk mijn laatste twee examens in mijn leven, dus op dit moment weinig voortgang.

As zaterdag nog de laatste dingen aanpassen/controleren ivm de komst van het projectiescherm. Eind deze week eindelijk(?) uitsluitsel wanneer de RPG's komen en na 8 maart gaat het feest weer echt beginnen.

Heb er in ieder geval voor gezorgd dat ik dan volop door kan, maar nu nog heel even andere prioriteiten ;D

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)