De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


blue-eyes

#7101
Nu via DAB radio 2 (top 2000) aan het luisteren, op de mode 5 kanaals stereo. De Linn uit. Dus alleen de rears en center spelen. Lekker gemakkelijk zo.



Beetje inbranden voor een filmpje voor vanavond ;)


@Riwi: grappig, die link wilde ik ook posten :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

solitaire

Citaat van: Blue-Eyes op december 30, 2017, 16:25:17
Nu via DAB radio 2 (top 2000) aan het luisteren, op de mode 5 kanaals stereo. De Linn uit. Dus alleen de rears en center spelen. Lekker gemakkelijk zo.



Beetje inbranden voor een filmpje voor vanavond ;)


@Riwi: grappig, die link wilde ik ook posten :)


mmm, klinkt dat niet erg ... verdraaid ... uit elkaar getrokken ... ?




soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Atmoz

Citaat van: Blue-Eyes op december 30, 2017, 10:06:38
Even een overzichtsfoto.
Ik kan me nauwelijks inhouden om de Spotify sticker te verwijderen :D



Oeh, nice!

Alvast veel plezier straks  :pompom:
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

blue-eyes

#7104
Ach. Moet alles zo perfect zijn? Ik kan ook genieten van een badkamer radio met galm in de douche :)

Wat deze mode doet, stuurt R signaal naar alle R speakers, L signaal naar alle L speakers. Voor de center maakt hij een combi daarvan. Is identiek signaal. Geen Pro Logic bewerking oid. Dat is idd helemaal niet, echt niet om aan te horen. Laat staan als je dan alleen de rears en center aan hebt staan :D :D



Alternatief is 2 maal Sonos play 1, daar hebben we de afgelopen dagen naar geluisterd. Deze staan 8 meter uit elkaar.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

solitaire

#7105
... als het niet soort-van OK klinkt ... gaat het uit ... niet aan ... (ook bij vrienden, op m'n werk, ...) ... :embarassed:


PS  dat het een identiek signaal is maakt het wel ... aanvaardbaarder ... voor mij ... ;)
Hinterm Horizont geht's weiter.

blue-eyes

TAG McLaren had in het verleden deze modi ook, op elke speaker het zelfde signaal, al dan niet L en R gescheiden.


Veel mensen hebben dit onbewust, Sonos..... of vergelijkbaar.



Alles is ok. Eigen keuzes. Klinkt bagger als je vergelijkt wat het kan. Klinkt lekker als je gewoon lekker luistert naar de Top 2000. Bedenk, het is achtergrond muziek op dit moment!
Toen ik net even koffie dronk op de bank even naar stereo mode gezet :)
Maar dan nog, het blijft een radio signaal, geen CD of HD geluid.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Rudi64

Citaat van: Blue-Eyes op december 30, 2017, 15:41:41
De beide Linns gaan samen naar 50 watt in stand-by...

Beide Arecam's ongeveer 1 watt samen.

Mijn beide Linns, samen 25 Watt in standby, out of standby 72 Watt en spelend op normaal luistervolume 78 Watt.
Vind ik heel netjes.. :clapping:
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

solitaire

Citaat van: Blue-Eyes op december 30, 2017, 17:19:38
TAG McLaren had in het verleden deze modi ook, op elke speaker het zelfde signaal, al dan niet L en R gescheiden.


Veel mensen hebben dit onbewust, Sonos..... of vergelijkbaar.



Alles is ok. Eigen keuzes. Klinkt bagger als je vergelijkt wat het kan. Klinkt lekker als je gewoon lekker luistert naar de Top 2000. Bedenk, het is achtergrond muziek op dit moment!
Toen ik net even koffie dronk op de bank even naar stereo mode gezet :)
Maar dan nog, het blijft een radio signaal, geen CD of HD geluid.

Een zekere luistermodus heb ik hierin zeker: naar de stereo set luister ik zonder enige andere activiteit, naar de TV set kijk ik zonder enige andere activiteit, alleen naar de PC set luister ik vaak terwijl ik daarnaast op de comp werk of wat lees / knutsel.

Maar ik zit misschien wat zonderling in elkaar: ik doe altijd iets 100%, maak een prio-lijst en werk die punt voor punt af, zelfs als ik niets doe loop ik niet te lantefanteren of heb versnipperde aandacht voor meerdere zaken ... Mochten zaken, om welke reden dan ook, door elkaar gaan lopen, ligt mijn brein al snel uit de rails. :xmas:

Voor mij is iets als een geluidssysteem dat geen keuze maakt en een single-signal-dump door het huis verspreid dus denk ik niet iets ... :yin-yang:

Zo blijkt maar weer hoe verschillend mensen zijn en hoe anders ze (bv) luisteren.



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

blue-eyes

Citaat van: Rudi64 op december 30, 2017, 17:40:55
Mijn beide Linns, samen 25 Watt in standby, out of standby 72 Watt en spelend op normaal luistervolume 78 Watt.
Vind ik heel netjes.. :clapping:

Verbruik ja, stand-by vind ik dat absurd. Maar goed, dat wist ik en is ook geen klacht. Vind het erg bijzonder dat dit niet 1 watt kan zijn.
Zal ongetwijfeld met filosofie te maken hebben, opgewarmde versterker, klank, etc.
Had liever gehad dat ik als klant daar zelf over kon oordelen. Maar goed, als dat een item is moet je een ander merk kiezen. Daarom is het ook geen klacht maar een gegeven.

Ik had een 2e Arcam EV er bij kunnen doen (even afgezien van stereo doel). Deze heeft slechts 0,5 watt in stand-by. Echter deze is 2000 euro duurder (nog niet 2e hands te krijgen). Voor 2000 euro kan ik de Linn EV best lang in stand-by mode zetten :D :P
(ik denk toch dat ik dichter bij de 40 zit dan de 50 watt)


@Soli: dat is het leuke juist van verschillende mensen en verschillende systemen!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

solitaire

Citaat van: Blue-Eyes op december 30, 2017, 18:19:49
...
@Soli: dat is het leuke juist van verschillende mensen en verschillende systemen!


zeer zeker :clapping:
Hinterm Horizont geht's weiter.

Rudi64

Citaat van: Blue-Eyes op december 30, 2017, 18:19:49
Verbruik ja, stand-by vind ik dat absurd. Maar goed, dat wist ik en is ook geen klacht. Vind het erg bijzonder dat dit niet 1 watt kan zijn.
Zal ongetwijfeld met filosofie te maken hebben, opgewarmde versterker, klank, etc.
Had liever gehad dat ik als klant daar zelf over kon oordelen. Maar goed, als dat een item is moet je een ander merk kiezen. Daarom is het ook geen klacht maar een gegeven.

Ik had een 2e Arcam EV er bij kunnen doen (even afgezien van stereo doel). Deze heeft slechts 0,5 watt in stand-by. Echter deze is 2000 euro duurder (nog niet 2e hands te krijgen). Voor 2000 euro kan ik de Linn EV best lang in stand-by mode zetten :D :P
(ik denk toch dat ik dichter bij de 40 zit dan de 50 watt)


@Soli: dat is het leuke juist van verschillende mensen en verschillende systemen!

Begrijp dit best, maar 25 Watt is ongeveer met mijn energieprovider 18€ op jaarbasis.
En als ik het wat druk heb en een week niet kan luisteren gaat de set het gewoon uit.
In die optiek is dit voor mij netjes..maar het kan beter natuurlijk.

Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

blue-eyes

Ik maak me er dan ook niet druk over, want zoals gezegd, is een keuze.

Verbaas me alleen. Het was zeker geen deal breker :)





Was alleen even, beetje voor de grap, op zoek naar de Linn K400 LS bekabeling. NIET meer te vinden, bijna dan niet. 2eHands best goedkoop. Ben nieuwsgierig wat het doet.
Ongeveer 50 - 150 euro werk. Leuk om te testen!

Iemand ervaring met Linn black bekabeling? Voor 25 euro is me wat aangeboden, 2e hands, ik zoek tijdelijk een degelijke interlink. Ik heb nu de meest gebruikte interlink in gebruik voor de rears en centerspeakers: de mooie rood witte tulp stekkertjes :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Heb ik vroeger in mijn Linn set gebruikt en nu weer voor de atmos kanalen. Prima kabel!

denoontje

Citaat van: Blue-Eyes op december 30, 2017, 19:08:49
Ik maak me er dan ook niet druk over, want zoals gezegd, is een keuze.

Verbaas me alleen. Het was zeker geen deal breker :)





Was alleen even, beetje voor de grap, op zoek naar de Linn K400 LS bekabeling. NIET meer te vinden, bijna dan niet. 2eHands best goedkoop. Ben nieuwsgierig wat het doet.
Ongeveer 50 - 150 euro werk. Leuk om te testen!

Iemand ervaring met Linn black bekabeling? Voor 25 euro is me wat aangeboden, 2e hands, ik zoek tijdelijk een degelijke interlink. Ik heb nu de meest gebruikte interlink in gebruik voor de rears en centerspeakers: de mooie rood witte tulp stekkertjes :P

ik gebruik ze voor de arcam 850 te verbinden met de p1000 (atmos) --> prima.

In de linn set wel snel vervangen voor de linn silvers

blue-eyes

Bij de Linn EV krijg je van Linn zelf een net setje kabels. In mijn geval XLR omdat ik de XLR uitvoering heb gekocht van de Akurate 2200.
Deze set ga ik straks gebruiken om de Arcam AV860 te connecten met de Linn DSM.
Tussen de Linn's onderling ga ik op kabeljacht, op dit moment een Linn Silver XLR ertussen.

Zojuist een single Linn Black XLR gekocht voor de subwoofer aansturing. De aansturing voor de rear en center ga ik denk voor safe en ook de Linn black halen. Tientjes werk, kan op termijn dat aanpakken.
primair is nu de LS voor de fronts en de XLR voor de Linn onderling.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Tinus_

Waarom ga je nu ineens al je bekabeling omgooien?
Een paar jaar geleden was Pink Faun nog je van het en je hebt ze nog niet eens vergeleken met wat je nu aan het bestellen bent.  :unsure:
Rebuilding my HT

Jumping Jack

Ik gebruik in mijn set ook een linn black van de phono-pré naar de Avm (volgens mij ooit eens overgenomen van Rudi64). Weinig mis mee.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Rudi64

#7118
Citaat van: Jumping Jack op december 31, 2017, 12:20:47
Ik gebruik in mijn set ook een linn black van de phono-pré naar de Avm (volgens mij ooit eens overgenomen van Rudi64). Weinig mis mee.

Klopt..Linn Black is een mooie Interlink en kan je weinig verkeerd mee doen.
Wil je het nog beter is de Silver een must, indertijd vergeleken met nordost red dawn en furutech interlink en in een Linn set up
is deze bijna onklopbaar volgens mij.
Zelfde verhaal met de Linn K400 luidsprekerkabel..
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

denoontje

Mijn beetje ervaring en via expert en diverse forums: Op linn gebruik je beste de linn bekabeling.
Non nonsense, betaalbaar en gewoon goed.
Standaard netsnoeren en interlinks.

De nieuwe luidsprekerkabel is wel aangepast(k40 vs de bijv de K400).
https://www.linn.co.uk/hifi-separates/accessories/speaker-cable#k40.
Deels solid core en wellicht iets minder "aanwezig" in de kamer.


blue-eyes

#7120
De PF was een goede match met wat ik had. Ik wil meer helderheid, transparantie, helderheid, wellicht dan naar zilver achtige kabels.
Vergeet niet dat ik al tijden met Linn speel. De PF maakt het te donker in de huidige set.
En, ik had 100% gebalanceerd, met de P429 gaat dit niet passen. Dus cinch nodig.


Afgezien van klank en XLR/ cinch wil ik ook de dikke LS tuinslangen kwijt. Dit ivm de meubel / verwarming ombouw etc.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

denoontje

#7121
Citaat van: Blue-Eyes op december 31, 2017, 12:42:54
De PF was een goede match met wat ik had. Ik wil meer helderheid, transparantie, helderheid, wellicht dan naar zilver achtige kabels.
Vergeet niet dat ik al tijden met Linn speel. De PF maakt het te donker in de huidige set.
En, ik had 100% gebalanceerd, met de P429 gaat dit niet passen. Dus cinch nodig.


Afgezien van klank en XLR/ cinch wil ik ook de dikke LS tuinslangen kwijt. Dit ivm de meubel / verwarming ombouw etc.

dan is k400 ook een uitdaging als je geen tuinslang wil

blue-eyes

#7122
@Jumping Jack: er stond vorige week op Audiomarkt.de nog een Fulcrum 650 center te koop, 1500 euro.
Ik had 'm bijna gekocht, om voor de 6.1 te gaan. Met stand! Ik had andere prio's en nu het geld niet meer. Iets gekocht of zo iets :D

Iets voor jou? Nieuw 4250 euro, 3 jaar oud. Buitenkansje!



L I N K J E
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: denoontje op december 31, 2017, 12:46:33
dan is k400 ook een uitdaging als je geen tuinslang wil

Och. Valt nog mee in vergelijking met de Pink Faun ;)


Crystal Cable blijft kriebelen.....
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Jumping Jack

Citaat van: Blue-Eyes op december 31, 2017, 12:49:38
@Jumping Jack: er stond vorige week op Audiomarkt.de nog een Fulcrum 650 center te koop, 1500 euro.
Ik had 'm bijna gekocht, om voor de 6.1 te gaan. Met stand! Ik had andere trio's en nu het geld niet meer. Iets gekocht of zo iets :D

Iets voor jou? Nieuw 4250 euro, 3 jaar oud. Buitenkansje!



L I N K J E

Ik ben een strictly stereo man  ;D. De vertexen zijn trouwens echt waanzinnig met de Avm. Strakker dan strak. Ik heb er Ogata speakerkabel tussen, qua opbouw een beetje gelijkaardig aan linn k20 en Naim naca 5, maar wel heerlijk soepel!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs