The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Started by Martijnst1990, February 8, 2010, 20:14:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Madhouse

Quote from: Martijn90 on April  9, 2011, 16:46:06
Kabel is vandaag binnen gekomen, is een DIY door Roy van het merk Prefer, daar had ik al een kabel van.

Ben met dit lekkere weer weg geweest, ben nu thuis, dus zo even de tijd nemen voor het instellen.

Hee das mooi! Ben heel benieuwd hoe de Anti Mode jou gaat bevallen  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Martijnst1990

Heb net de metingen gedaan met de Antimode, alleen nog niet opnieuw gemeten met de meet mic van de receiver zelf, zoals Ralf aangaf. Wilde eerst is horen hoe het nu klinkt.

Had het volume al een stuk omlaag gedraaid, wil echt niet weten hoe mijn sub zou klinken als ik dat niet had gedaan, denk dat hij dan serieus schade opgelopen zou hebben ;D

So far een stukje 2012 gekeken, DTS via de HTPC en dat lijkt al veel strakker te klinken. Continu laag, ipv echte pieken en dalen die ik eerst leek te hebben. Nu de BD van Transformers 2 erin, die ik gister nog ff heb getest voor de Antimode.

Jullie horen zometeen hoe de andere stukjes bevallen ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Ejorne

Ja inderdaad. Gaaf man!

Veel plezier en succes nog ermee.

Ennuh, ja het volume moet ver terug tijdens het spelen van de sweeps. Als je dat per ongeluk niet doet dan gaat het volgens mij inderdaad gevaarlijk hard!
Maar goed dat je als eerste na het openen van de verpakking stuit op dat opvallende papiertje waarop die instructies staan.  ;)

Martijnst1990

Quote from: The Vampire on April  9, 2011, 18:26:37
Klinkt al heel positief! goed man! :thumbs-up:
Klinkt zeker positief, paar BD's getest en het lijkt zeker een stuk strakker te zijn geworden :)

Morgen verder testen, ga nu naar Sucker Punch in IMAX ;D
Quote from: Ejorne on April  9, 2011, 19:43:27
Ja inderdaad. Gaaf man!

Veel plezier en succes nog ermee.

Ennuh, ja het volume moet ver terug tijdens het spelen van de sweeps. Als je dat per ongeluk niet doet dan gaat het volgens mij inderdaad gevaarlijk hard!
Maar goed dat je als eerste na het openen van de verpakking stuit op dat opvallende papiertje waarop die instructies staan.  ;)

Bedankt :)

Die sweeps gaan inderdaad wel heel hard zeg, zelfs na het flink omlaagdraaien van het volume had ik medelijden met de sub. Papiertje was inderdaad handig en Ralf had me ook al gewaarschuwd ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

veel plezier!

Goede test is trouwens de opening van Tron 8)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

morca

Quote from: Martijn90 on April  9, 2011, 16:46:06
Kabel is vandaag binnen gekomen, is een DIY door Roy van het merk Prefer, daar had ik al een kabel van.

Ben met dit lekkere weer weg geweest, ben nu thuis, dus zo even de tijd nemen voor het instellen.
En..... de meting duurd maar even weet ik,je zit zeker nog steeds film te kijken :D

Martijnst1990

Quote from: The Vampire on April  9, 2011, 21:10:31
veel plezier!

Goede test is trouwens de opening van Tron 8)
Dankje :)
Trom ga ik morgen zeker even proberen en HP 7.1 kijken, schijnt qua laag ook lekker te zijn.
Quote from: morca on April  9, 2011, 22:26:40
En..... de meting duurd maar even weet ik,je zit zeker nog steeds film te kijken :D
Nog geen film gekeken, kom net pas thuis ;D Morgen(vandaag) ga ik zeker een filmpje opzetten.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Net weer wat film stukjes getest en wat concerten. Tron was als eerste aan de beurt en ook dit was weer een wereld van verschil. Continu dreigend laag ipv de ongecontroleerde klappen zoals het eerst was. Dit is écht een hele goede aankoop geweest!  :o Het kost wat, maar het werkt echt erg goed.

Tot nu toe is elke stuk film wat ik geprobeerd heb een verbetering, denk aan: begin van War of the Worlds, als de Tripod uit de grond komt. Verschillende scenes van Transformers 2, begin van The Last Airbender en ook bijvoorbeeld het begin van Toy Story 3, als de brug word opgeblazen.

Kortom, ik ben helemaal overtuigd. Zometeen maar is een film helemaal opzetten en dat word waarschijnlijk HP 7.1 (heb de laatste tijd aardig wat BD's gekocht, dus het kiezen is wat moeilijk ;D)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Quote from: Martijn90 on April 10, 2011, 12:16:55
Net weer wat film stukjes getest en wat concerten. Tron was als eerste aan de beurt en ook dit was weer een wereld van verschil. Continu dreigend laag ipv de ongecontroleerde klappen zoals het eerst was. Dit is écht een hele goede aankoop geweest!  :o Het kost wat, maar het werkt echt erg goed.

Tot nu toe is elke stuk film wat ik geprobeerd heb een verbetering, denk aan: begin van War of the Worlds, als de Tripod uit de grond komt. Verschillende scenes van Transformers 2, begin van The Last Airbender en ook bijvoorbeeld het begin van Toy Story 3, als de brug word opgeblazen.

Kortom, ik ben helemaal overtuigd. Zometeen maar is een film helemaal opzetten en dat word waarschijnlijk HP 7.1 (heb de laatste tijd aardig wat BD's gekocht, dus het kiezen is wat moeilijk ;D)
mooi he zoveel gecontroleerd laag :thumbs-up: ik wist dat je zou gaan genieten :D

Robbert54

Goed om te horen! Het kost wat, maar het betaald je zijn waarde dus meer dan terug! Genietse! Je hebt idd flink wat bd's gekocht de laatste tijd. Hoef je je iig niet te vervelen!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Quote from: morca on April 10, 2011, 12:20:43
mooi he zoveel gecontroleerd laag :thumbs-up: ik wist dat je zou gaan genieten :D
Is inderdaad een hele mooie ervaring! :)

Quote from: The Vampire on April 10, 2011, 13:08:08
Goed om te horen! Het kost wat, maar het betaald je zijn waarde dus meer dan terug! Genietse! Je hebt idd flink wat bd's gekocht de laatste tijd. Hoef je je iig niet te vervelen!
Klopt inderdaad, kost wel wat, maar ik vind het het in ieder geval waard! BD's is zeker de laatste weken erg hard gegaan inderdaad. Vanmorgen even geteld en zit nu op 140 films, 4 concerten en 2 series.

Vandaag HP 7.1 gekeken en wauw! Sowieso erg goed qua beeld en vooral geluid, maar met de Antimode word het allemaal nog een stapje mooier. Misschien dat ik straks ook nog The Incredibles opzet ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

Quote from: Martijn90 on April 10, 2011, 20:39:57
Is inderdaad een hele mooie ervaring! :)
Klopt inderdaad, kost wel wat, maar ik vind het het in ieder geval waard! BD's is zeker de laatste weken erg hard gegaan inderdaad. Vanmorgen even geteld en zit nu op 140 films, 4 concerten en 2 series.

Vandaag HP 7.1 gekeken en wauw! Sowieso erg goed qua beeld en vooral geluid, maar met de Antimode word het allemaal nog een stapje mooier. Misschien dat ik straks ook nog The Incredibles opzet ;D
Wow! dan ben je mij al ruimschoots voorbij :blink: Ik moet vooral verkopen op dit moment :D HP ben ik ook nog wel benieuwd naar. Twijfel nog of ik m nu zal kijken of dat ik HP 7.1 en 7.2 tegelijk ga kijken.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Leuk voor je dat de AntiMode zoveel brengt. Gisteren ook Tron gezien en dat was :o :o :o

Ik wacht met HP7 als ook deel 2 uit is en kijk ze dan achter elkaar ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Quote from: The Vampire on April 10, 2011, 20:43:15
Wow! dan ben je mij al ruimschoots voorbij :blink: Ik moet vooral verkopen op dit moment :D HP ben ik ook nog wel benieuwd naar. Twijfel nog of ik m nu zal kijken of dat ik HP 7.1 en 7.2 tegelijk ga kijken.
Als HP 7.2 uitkomt op BD, ga ik ze allemaal nog is kijken. Maar ik kon niet wachten met 7.1 tot de BD van 7.2 uitkomt, want dat zal nog wel een maand of 7 á 8 duren gok ik.

Quote from: HTip on April 11, 2011, 08:15:29
Leuk voor je dat de AntiMode zoveel brengt. Gisteren ook Tron gezien en dat was :o :o :o

Ik wacht met HP7 als ook deel 2 uit is en kijk ze dan achter elkaar ;)
Tron is inderdaad heel erg gaaf en een heel stuk verbeterd met de Antimode. Toen ik hem voor het eerst keek heb ik de sub toch wel een stuk zachter moeten zetten omdat het gewoon te overheersend was, nu met de Antimode is dat niet nodig en klinkt het gewoon lekker strak.

Zo meteen ga ik ook de sub is verschuiven en hem weer naast mijn rechter front zetten. Daar had ik voorheen geen bass, maar als ik daar nu ga staan hoor ik hem heel duidelijk. Vind het toch prettiger en mooier als hij voor me staat. Vooral met vrienden ben ik altijd bang dat ze met de stoel er tegenaan komen.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Apoc@

Marantz NR1608 • XTZ 99.26 & W10.17P Front • XTZ 99.25 Center • MKII crossover filter upgrade Front & Center • XTZ 99 W12.16 ICE Subwoofer • XTZ Sub Amp 1 • Auralex GRAMMA

Martijnst1990

Quote from: Apoc@ on April 11, 2011, 10:34:34
Klinkt erg positief allemaal :clapping:
Zeker :)

Net de sub naar voren verplaatst en ingeregeld met de AntiMode. Klinkt veel beter dan vroeger toen hij daar stond zonder Antimode. Nu heb ik tenminste laag op de luister plek. Laat hem voorlopig even zo staan om te kijken hoe dat bevalt.

Fotootje van de testopstelling, ben alleen bang dat het kabeltje van de antimode het net niet gaat redden naar het stopcontact, ligt nu aan een verlengsnoer door de kamer.

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Ejorne

Wanneer je voorheen weinig bas hebt en nu met de antimode wel voldoende bas dan kan het zijn dat er een behoorlijk overheersende bas elders dan de luisterplek ontstaat. Dit kan weer betekenen dat je eerder te maken hebt met overlast. Hoe klinkt het nu op andere plaatsen in je kamer?

Martijnst1990

Quote from: Ejorne on April 11, 2011, 12:33:26
Wanneer je voorheen weinig bas hebt en nu met de antimode wel voldoende bas dan kan het zijn dat er een behoorlijk overheersende bas elders dan de luisterplek ontstaat. Dit kan weer betekenen dat je eerder te maken hebt met overlast. Hoe klinkt het nu op andere plaatsen in je kamer?
Voorheen toen hij vooraan stond had ik aan de andere kant van de kamer in de hoek veel bass inderdaad. Nu een stukje rondgelopen met een concert op en het laag lijkt niet heel erg te veranderen door de kamer heen. Op sommige plekken is het iets minder, maar je hoort het nog wel. Lijk nu nergens echte pieken te hebben.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Ejorne

Quote from: Martijn90 on April 11, 2011, 12:38:12
Voorheen toen hij vooraan stond had ik aan de andere kant van de kamer in de hoek veel bass inderdaad. Nu een stukje rondgelopen met een concert op en het laag lijkt niet heel erg te veranderen door de kamer heen. Op sommige plekken is het iets minder, maar je hoort het nog wel. Lijk nu nergens echte pieken te hebben.

Kijk, dat is goed nieuws. Natuurlijk is een goed geluid op je luisterplek wenselijk. Maar eventuele overlast naar de buren is vaak minder wenselijk.
Jij hebt het ene wel en het andere (waarschijnlijk) niet. Top!  8)

Martijnst1990

Quote from: Ejorne on April 11, 2011, 12:43:00
Kijk, dat is goed nieuws. Natuurlijk is een goed geluid op je luisterplek wenselijk. Maar eventuele overlast naar de buren is vaak minder wenselijk.
Jij hebt het ene wel en het andere (waarschijnlijk) niet. Top!  8)
De buren heb ik nog nooit gehoord, maar mijn ma was er niet altijd even blij mee ;)

Laat het nu in ieder geval een tijdje zo staan, kijken hoe het bevalt (denk erg goed). En ben er ook wel achter gekomen dat je EERST de antimode aanzet en daarna pas de sub en andersom: EERST de sub uit en daarna pas de antimode. Anders krijgt de sub een beste klap merkte ik net al ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

mag ik vragen waar je prio's momenteel liggen?? auto?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Quote from: The Vampire on May  6, 2011, 23:17:42
mag ik vragen waar je prio's momenteel liggen?? auto?
Klopt ja. Er zijn toch nog een aantal dingen die ik aan de auto wil doen die ook redelijk prijzig zijn en merk gewoon dat ik zeker met dit lekkere weer veel minder met de set bezig ben. Vandaar dat ik momenteel de AM (mits ik nog een redelijk bedrag ervoor krijg) overweeg te verkopen, want de set blijft ook zonder AM nog prima functioneren :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT


Martijnst1990

Quote from: morca on May  7, 2011, 00:24:50
apperatuur voor de auto kopen  :D je wil daar ook muziek?
Het geluid in de auto vind ik voorlopig wel even goed genoeg. Maar ik wil bijvoorbeeld de auto wat gaan verlagen en wat andere dingetjes voor het uiterlijk en performance. Ook zit de APK + grote beurt er weer aan te komen. En 2 dure hobby's tegelijk is voor mij niet echt te doen. Daarom probeer ik het beide een beetje te doen. Wat er weer voor zorgt dat ik mijn prioriteiten soms moet bijstellen ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT