The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Started by Martijnst1990, February 8, 2010, 20:14:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martijnst1990

Het leek mij leuk om eens een stukje tekst te typen over het tot stand komen van mijn set :)

Ben al een aantal jaar bezig met deze hobby, wat (zoals bij bijna iedereen) klein begon met een 5.1 Logitech set en wel de Z-5500. Toen der tijd een erg leuke set met veel geluid voor weinig geld, maar al gauw wil je toch iets beters 8) Op een gegeven moment had mijn neef 2 speakers over die ik mocht hebben. Dit waren Acoustic Audio speakers die toen erg leuk klonken, zeker met muziek een hele verbetering. Dit heeft heel even op een goedkope Akai stereo toren gespeeld i.c.m. de Logitech set, maar al gauw moest er toch een receiver komen voor de speakers zodat de Logitech set de deur uit kon. Zo gezegd, zo gedaan en vervolgens stond er een Pioneer VSX-919AH 7.1 receiver, mijn eerste echte stap in de audio wereld!  :headbanging: Gauw de speakers aangesloten en dat was al een enorme verbetering, geluid was een stuk voller en ook met films klonk het best in orde, dus de Logitech set mocht het veld verlaten. Na een tijdje met de speakers gespeeld te hebben kom je er toch achter dat je vooral met games en film wat bass mist, dus de zoektocht voor een leuke sub begon. Inmiddels was ik al een poosje actief op het HTforum en besloot ook om daar in de tweedehands markt op zoek te gaan naar een leuke subwoofer. Deze was snel gevonden in de vorm van een MJ Acoustics Reference MKII subwoofer, voor een leuk prijsje. Opgehaald en aangesloten en was er erg blij mee. Mooi strak en vol laag wat toch voor dat beetje extra impact bij films en games zorgde.

Hierdoor begon de set al wat serieuzere vormen aan te nemen, met de Pioneer receiver en de MJ subwoofer, alleen de speakers liepen nogal achter. Dus opnieuw begon de zoektocht naar een leuke, maar ook betaalbare speaker. Op het forum had ik al meerdere keren het merk XTZ voorbij zien komen en dit sprak mij qua looks enorm aan en na wat research bleek ook de prijs/kwaliteit verhouding enorm hoog te zijn, dus besloot ik om hier eens naar op zoek te gaan. Na een poosje kwam er toevallig een setje van 2 XTZ 99.26 fronts en een XTZ 99.26 center voorbij op het forum, helaas niet in de gewilde zwarte kleur, maar in walnut. In eerste instantie niet de bedoeling, maar na een paar dagen toch maar de stap genomen om te gaan luisteren :) Daar aangekomen vond ik de kleur zo mooi overkomen dat dat al geen issue meer was gelukkig en na een wat muziek geluisterd te hebben en wat film fragmenten was ik er eigenlijk wel uit, dit moesten ze worden! Er zaten ook al gelijk 2 mooie stands bij, helemaal goed dus. Zoals te lezen heb ik verder dus niet echt naar andere speakers geluisterd, wat misschien niet al te slim is, maar de XTZ's bevielen al zo goed gelijk dat de keuze al snel gemaakt was.

Bij thuiskomst de speakers natuurlijk direct aangesloten en de Acoustic Audio speakers mochten tijdelijk als rears dienen. Beter iets dan niets dacht ik op dat moment en voor mij voegde ze ook best wel wat toe, had tenslotte toch surround effecten! :D In de tussen tijd was ik al een tijdje verder en kwam ik toch tot de ontdekking dat de sub niet echt krachtig genoeg was voor mijn wensen, met harde bassen in bepaalde films had ik het idee dat de sub behoorlijk op zijn max zat, wat ook wel te zien was aan het aantal lampjes dat ging branden. Ik was zo te spreken over de kwaliteit van de XTZ speakers dat ik besloot om ook naar een XTZ subwoofer te kijken, namelijk de XTZ 99W12.16 en een aantal weken later stond deze mooi te spelen en had ik de MJ Acoustics met een beetje winst kunnen verkopen. Dit leek er meer op, de XTZ beschikt over een 12" driver met 300 watt versterking tegenover de 10" en 150 watt van de MJ, wat ervoor zorgde dat hij best een stukje dieper, maar vooral ook luider ging.  :music:

Over het geluid was ik inmiddels aardig te spreken, waardoor het tijd werd om het beeld eens een upgrade te geven, dit in de zin van een nieuwe TV. Ik had al een poosje een Samsung 37" HD ready TV, die ik als goedkoop demo model had gekocht, maar aangezien mijn BD collectie wat begon te groeien, werd het toch wel tijd voor een full HD exemplaar. Na de vele goede verhalen over de Panasonic plasma's en het zelf gezien te hebben is de keuze gevallen op de Panasonic TX-P42S20, waar ik tot op de dag van vandaag nog steeds erg over te spreken ben. En om het plaatje compleet te maken heeft hij al snel gezelschap gekregen van een Panasonic BD35 bluray speler, die ik erg goedkoop heb kunnen kopen, wederom via het forum. 8)

Zoals eerder vermeld ben ik de Acoustic Audio speakers als rears gaan gebruiken, maar na een tijdje begin je toch wel duidelijk te merken dat de tonen achter je heel anders overkomen dan die voor je, wat natuurlijk ook erg logisch is. Dit betekende dus dat er weer een upgrade voor het geluid plaats zou moeten vinden en wel in matchende rears. Hierbij zijn ook gelijk 2 paar stands besteld, zodat zowel de fronts als de rears op dezelfde stands en dus ook dezelfde hoogte staan. Tot op de dag van vandaag mag ik wel zeggen dat dit misschien wel de grootste upgrade is die ik heb gedaan! Het is zo ontzettend mooi om bijvoorbeeld een kogel om je heen te horen vliegen die door alle speakers precies hetzelfde klinkt! 8)

Met deze opstelling heb ik een hele tijd naar alle tevredenheid gespeeld, de BD collectie bleef gestaag groeien zodat ik genoeg software had om mijn set te voeren. Maar na een tijdje begint dat upgrade virus toch weer te kriebelen (zeker omdat ik een nieuwe baan had die een stuk beter betaalde). Ik vond namelijk dat mijn speakers toch een wat stevigere receiver verdienden. De Pioneer was tenslotte toch een instap receiver en kon op hogere volumes wat schel worden i.c.m. de ribbon tweeter van XTZ, dus ik was op zoek naar een wat warmere sound. Na wat research gedaan te hebben bleek Marantz toch wel als wat warmer bekend te staan, dus die kwam zeker op de shortlist te staan. Ik keek dan voornamelijk naar de SR-6006 of SR-7005 met een budget van ongeveer €1000,-. Zoals bekend kom ik geregeld in de markt sectie van het forum en ook nu kwam er weer een buitenkansje voorbij die ik eigenlijk niet kon laten liggen. Namelijk een Marantz SR9600, hét bakbeest van Marantz.  :headbanging: Ik had deze receiver 1 keer eerder gehoord, namelijk in The Chamber of Dreams van HTip en daar heeft hij mij figuurlijk weggeblazen, dus qua power en controle zat het zeker goed! Na een tijdje gespeeld te hebben met de verschillende instellingen en de automatische setup ben ik tot de conclusie gekomen dat ik alles beter uit kon zetten en hem gewoon met een dB meter en meetlint in te stellen. Toen dit eenmaal gedaan was begon het genieten en dit was heel goed te doen! De Marantz was een enorme verbetering t.o.v. de Pioneer. Zowel in power en controle als in klankkleur. Het klonk allemaal veel prettiger en had dus veel minder last van luistermoeheid.

Maar als er dan eenmaal zo'n dijk van een receiver staat, ga je toch eens kijken naar de andere mogelijke zwakke schakels in de set, waardoor ook de Panasonic BD speler mocht vertrekken. De laadtijden waren om te huilen, maar ook qua beeld en geluid dacht ik er toch nog wel wat op voorruit te kunnen. Na de vele goede verhalen op internet heb ik besloten om een Oppo BD speler aan te schaffen, namelijk de BD-93EU. Ook dit was weer duidelijk een enorme upgrade, laadtijden zijn enorm verminderd, maar ook het beeld is mooier, rustiger. Daarnaast is ook het geluid een stuk verbeterd, het is allemaal een stuk ruimtelijker en het surround lijkt veel beter uit te komen, wederom dus weer ontzettend tevreden met de upgrade!  :music:

En na deze upgrade zijn we alweer aardig bij. BD speler, receiver, TV en speakers zijn (voorlopig) wel het eind station. Alleen mistte ik toch het voelbare laag waar ik vaak over lees. Zeker na de M&G bij Philip (HTip) was duidelijk dat er vooral in het laag nog wat te verbeteren valt, maar een goede sub van een bekend merk is helaas erg aan de prijs. Vandaar dat ik me eens heb verdiept in het zelf bouwen van een sub. Na wat ingelezen te hebben is dit uit eindelijk een JL Audio 12W7 driver geworden in een kleine gesloten kist met een losse Crown versterker erop. Deze sub is pas sinds vorige week aan het spelen, waardoor ik nu helemaal up to date van mijn set ben. Op het moment ben ik nog steeds bezig met het goed afstellen van de sub i.c.m. een MiniDSP. Sub moet nog verder afgewerkt worden, maar dit geeft vast een idee. Kast is iets lager en iets breder als de XTZ, dus niet groter wat ik zelf wel erg prettig vind.

Inmiddels heeft de 12W7 een poosje in zijn eentje gedraaid, maar door een leuk aanbieding op het forum heeft hij een klein broertje erbij gekregen, namelijk de 10W7 die achter de bank staat. Had nog een kanaal op de versterker en MiniDSP over dus was de keuze redelijk snel gemaakt :D

Met de komst van de tweede sub zat het qua audio helemaal goed. Surround klinkt heel lekker met veel detail, maar ook het laag is heerlijk strak en voelbaar, maar overheerst niet. Dat betekend dus dat er qua audio niet echt upgrades meer op de planning staan, dus was het visuele deel weer aan de beurt :D Er gaan geruchten dat Panasonic gaat stoppen met plasma tv's, dus moet er toch nog snel gekeken worden naar een nieuwe tv. En aangezien ik zo tevreden ben met de huidige Panasonic plasma is het wel duidelijk dat het sowieso weer een Panasonic moet worden. Aangezien dit een upgrade word waar ik écht de komende jaren mee wil doen heb ik maar besloten om gelijk een grote stap te maken. Zodoende is er een Panasonic TX-P55VT50 besteld! 8)

Upgrades

06-03-2010 Nieuwe speakers op pagina 1: XTZ 99.26 fronts + center in walnut.
16-03-2010 Nieuwe sub op pagina 2 en 3: MJ Acoustics Reference MKII eruit, XTZ 99 W12.16 erin.
08-06-2010 Nieuwe kabels voor fronts + center op pagina 4 en 5: W&M LS-03 + locking bananen.
21-06-2010 Nieuwe TV op pagina 6 en 7: Panasonic TX-P42S20
30-06-2010 Bluray speler op pagina 8: Panasonic BD35
15-07-2010 HDMI kabels op pagina 8
: W&M HD-01
04-08-2010 Nieuwe rear speakers op pagina 9: Monitor Audio BR1 in walnut
20-11-2010 Nieuwe rear speakers op pagina 13: XTZ 99.26 in walnut
21-12-2010 Nieuwe LS kabels voor de rears op pagina 15: W&M LS-03
09-02-2011 Nieuwe powercable voor receiver op pagina 16: Belden 3.3mm
15-03-2011 Stands voor de rears op pagina 17: XTZ 99 stands
11-04-2011 AntiMode 8033C op pagina 22: Is inmiddels weer de deur uit
04-11-2011 Stoelen eruit, bank erin op pagina 29: Ikea Kivik 2-zits
15-04-2012 Nieuwe receiver op pagina 50: Marantz SR9600
09-06-2012 Nieuwe BD speler op pagina 57: Oppo BDP-83 Multiregio
25-06-2012 Nieuw rack op pagina 60, 61 en 62: NorStone Bergen 2
21-09-2012 Nieuwe subwoofer op pagina 72 t/m 80: JL Audio 12W7 + MiniDSP + SubDude
13-01-2013 Tweede subwoofer op pagina 84: JL Audio 10W7
02-04-2013 Nieuwe TV op pagina 99: Panasonic TX-P55VT50







Set zoals hij er nu bijstaat:
TV: LG OLED65C8
Beamer: JVC Dla-X5500BE
Receiver: Onkyo TX-NR3008
Fronts: XTZ 99.36 MKII matt black
Center: XTZ 99.26 matt black
Rears:  XTZ 99.26 walnut
Subwoofer: JL Audio 12W7 + Crown XLS2000
HTPC: Silverstone
PS4: 500 GB
BD speler: Oppo BDP-93EU
Rack: NorStone Bergen 2

To do:

- Nieuwe receiver Denon X4500H?
- Dolby Atmos speakers XTZ S2 Atmophere?
- Beamer scherm Adeo Plano 100"
- Verlaagd plafond Rockfon Cinema


Februari 2017


December 2016, nieuwe woning






2009


JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Xander32

Welcome Martijn,

Al een mooie set en je bent goed bezig met upgraden ;).
Veel lees en postplezier hier.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martijnst1990

#2
Bedankt Xander :)

Heb al heel wat geleerd via dit forum.

Hier nog een paar foto's bij daglicht, ook mijn eerste panorama poging (met een slechte camera) en vind hem niet eens zo slecht.

Binnenkant HTPC (niet zelf gebouwd, wel uitgezocht ;))


Speaker beschadiging, geeft een beetje een beeld waarom ik iets nieuws wil. Maar de grootste reden is toch wel de bass, heb al een sub nu, waardoor de bass uit de speakers een beetje overkill word in mijn kamer, het klinkt gewoon niet mooi meer.




Panorama, gemaakt met AutoStitch.

Ik heb mijn oog laten vallen op het merk XTZ en dit vooral door de looks. Heb er al veel goeie verhalen over gehoord. Nou heb ik gewoon niet al teveel te spenderen, waardoor ik de 99 serie te duur vond. Nu zag ik pas gelede dat ze ook de 93 serie hebben bij www.intosurround.nl en dat ziet er m.i goed uit. Kan alleen helaas weinig informatie vinden op internet, iemand hier ervaring ermee?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

JeKa

Er staat een volledige set te koop in de marktsectie.  ;)

Martijnst1990

Had ik gezien ja, heb er alleen het geld niet voor nu. Moet zeggen dat die 99,26's wel erg aantrekkelijk zijn.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Ik ga binnenkort een afspraak maken met intosurround om naar de XTZ 93.22 te gaan luisteren. Dit lijkt mij een erg mooie speaker voor het geld. Tuurlijk zijn er veel mooiere/betere speakers, maar ik wil niet zoveel kwijt zijn voor mijn eerste "echte" speakers. Het is de bedoeling te beginnen met 3.1 en later uit te breiden naar 5.1. Als stands worden het de 99 serie stands van XTZ en waarschijnlijk 3 maal deze kabel, ook van XTZ:


Mocht iemand nog andere ideeën hebben voor speakers hoor ik dat natuurlijk graag. Liefst wel van ongeveer hetzelfde bedrag (135 euro per speaker).
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

skoebiedoe

Ziet er in ieder geval prima uit en had de ps3 nog zelfs niet zien staan. ;)

Klein vraagske : Dat cd rekje daar tegen uw muur.Waar hebt ge dat gehaald?

Martijnst1990

Bedankt :)

Dat rekje heb ik bij de ikea gehaald, hij kan zowel verticaal als horizontaal gehangen worden, op die manier kan hij voor DVD's of CD's gebruikt worden en hij is nog is goed te betalen ook ;)

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70115521
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

mscofield

Ziet er goed uit! Ik ben ook sinds kort bezig met een slaapkamer setup. Zal vooral voor films gebruikt worden. Ik zit te twijfelen tussen een xtz en monitor audio set.
Ben je al langs Eindhoven geweest voor de xtz's? Ik ben aan het kijken wanneer ik de tijd heb, het is nog een dikke anderhalf uur rijden vanaf Apeldoorn voor mij.

Martijnst1990

Bedankt :)

Ik heb vorige week woensdag een mailtje gestuurd naar intosurround. Hij verwacht de 93.22 pas over een week of twee, zo gauw hij ze binnen krijgt maak ik een afspraak. Ik ga waarschijnlijk gelijk voor 5 dezelfde monitoren. Dan ben ik tenminste gelijk klaar en het valt binnen het budget (veel meer dan dit wil ik er nu eigenlijk niet aan uit geven). En ik denk dat het geluidsbeeld ook erg compleet zal zijn met 5 precies dezelfde speakers :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Het is zover, heb eindelijk nieuwe speakers  8)

3 maal XTZ 99.26 in walnut via het forum.



En 2 Atacama Nexus 6 stands erbij.

Foto's volgen nog, nu nog bezig met alles goed neerzetten en instellen. Eerste indrukken zijn zéér positief!
EDIT:
Hier een paar snelle foto's (moet toch echt is voor een andere camera kijken)
Sub heeft ook een nieuwe plek gekregen (op aanraden van Ralf). Staat ook gelijk een stuk mooier  8)





JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

yorkie13

en bevallen de nieuwe xtz luidsprekers ?
kan ik weer verder met het inspelen van de monitor Audio RS6 en LCR
de subwoofer zal idd zo beter tot zijn recht komen
nu alleen nog een paa surrounds erbij en klaar ben je

nielvm

Zijn mooie luidsprekers als eerste "echte" luidsprekers  ;)
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Xander32

Wow; mooie upgrade :thumbs-up:.

Zijn nog best diepe speakers, dat had ik nog niet eerder opgemerkt.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

nielvm

Quote from: Xander32 on March  7, 2010, 11:55:33

Zijn nog best diepe speakers, dat had ik nog net eerder opgemerkt.


Sander.

+1
Had niet gedacht dat die speakers zo groot waren...
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

brinkie


Martijnst1990

Quote from: RA SUBS on March  7, 2010, 10:24:28
en bevallen de nieuwe xtz luidsprekers ?
kan ik weer verder met het inspelen van de monitor Audio RS6 en LCR
de subwoofer zal idd zo beter tot zijn recht komen
nu alleen nog een paa surrounds erbij en klaar ben je
Speakers bevallen heel goed, ben er echt tevreden over. Gebruik nu tóch mijn oude speakers even als surrounds (Tja, ik ben eigenwijs  :sigh:). Jij nog suces met inspelen, maar dat zal wel goed komen.

Gister een filmpje gekeken (Fast & Furious 4) en dat klonk echt heel goed, sub klinkt inderdaad beter op die plek merk ik en de surrounds klinken beter als verwacht (beter iets dan niets).

Speakers zijn inderdaad ook een stuk dieper dan ik zelf verwacht had, maar ze passen prima en het ziet er gewoon geweldig uit vind ik  8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

B.

Mooie upgrade :)  Het zal wel een heel verschil maken t.o.v. de oude opstelling :D
Wat wordt de volgende upgrade?

Martijnst1990

Het is inderdaad een enorm verschil :D

Volgende upgrade worden uit eindelijk nieuwe surrounds. Of dit nou bijpassende monitoren worden of iets anders ben ik nog niet uit. Het gaat sowieso nog wel even duren voorlopig, het geld is even op op het moment en ik ben ook niet van plan al mijn geld er gelijk in te steken. Ik neem de tijd :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

B.

Quote from: Martijn90 on March  7, 2010, 22:23:21
Het is inderdaad een enorm verschil :D

Volgende upgrade worden uit eindelijk nieuwe surrounds. Of dit nou bijpassende monitoren worden of iets anders ben ik nog niet uit. Het gaat sowieso nog wel even duren voorlopig, het geld is even op op het moment en ik ben ook niet van plan al mijn geld er gelijk in te steken. Ik neem de tijd :)

Vooral als je de tijd en ruimte hebt, zou ik de nieuwe surrounds hetzelfde nemen als de fronts. Een betere surround opstelling dan op die manier bestaat niet :)


Martijnst1990

Quote from: B. on March  7, 2010, 22:37:31
Vooral als je de tijd en ruimte hebt, zou ik de nieuwe surrounds hetzelfde nemen als de fronts. Een betere surround opstelling dan op die manier bestaat niet :)


Klopt, lijkt mij ook de mooiste optie. Alleen zijn het voor mij geen hele goedkope speakers en ik weet niet hoe groot mijn upgrade drang gaat worden  ::)

Heb ook al overwogen om, tegen de tijd dat ik op mezelf ga, 2 XTZ 99.36 zuilen te halen en de monitoren naar achter te verplaatsen. Ik ga eerst maar weer is wat sparen en de mogelijkheden op een rijtje zetten.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

B.

Quote from: Martijn90 on March  7, 2010, 22:43:54
Klopt, lijkt mij ook de mooiste optie. Alleen zijn het voor mij geen hele goedkope speakers en ik weet niet hoe groot mijn upgrade drang gaat worden  ::)

Heb ook al overwogen om, tegen de tijd dat ik op mezelf ga, 2 XTZ 99.36 zuilen te halen en de monitoren naar achter te verplaatsen. Ik ga eerst maar weer is wat sparen en de mogelijkheden op een rijtje zetten.

Die XTZ zuilen schijnen volgens Mike van dit forum minder mooi te klinken dan de monitors.

daxie

Mooie upgrade! Nu nog het scherm een paar maatjes groter en je komt er :)

Martijnst1990

Quote from: B. on March  7, 2010, 23:32:09
Die XTZ zuilen schijnen volgens Mike van dit forum minder mooi te klinken dan de monitors.

Dat had ik inderdaad wel gelezen ja. Ik zou sowieso eerst gaan luisteren natuurlijk.

@Daxie, heb ik ook al aan gedacht ja, maar op dit moment vind ik deze tv nog prima, ook al is eht een budget model.

Nou heb ik een vraag:
Iemand heeft mij 400 euro geboden voor mijn MJ Acoustics sub (dan zou ik er winst op maken).

Denken jullie dat ik voor die 400 euro een betere sub kan vinden? Wellicht een XTZ 99 W12.16?

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

daxie

Quote from: Martijn90 on March  8, 2010, 14:45:09
Dat had ik inderdaad wel gelezen ja. Ik zou sowieso eerst gaan luisteren natuurlijk.

@Daxie, heb ik ook al aan gedacht ja, maar op dit moment vind ik deze tv nog prima, ook al is eht een budget model.

Nou heb ik een vraag:
Iemand heeft mij 400 euro geboden voor mijn MJ Acoustics sub (dan zou ik er winst op maken).

Denken jullie dat ik voor die 400 euro een betere sub kan vinden? Wellicht een XTZ 99 W12.16?


Wat wil je verbeteren aan je huidige sub?