Het grote Arcam AVR600 / AV888 Topic!

Started by Jiri, October 10, 2009, 09:14:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Starred

Quote from: Jiri on October 15, 2009, 20:50:49
Maar zou het wat zijn om eerst de Vantage HD aan te sluiten en daarna na de AV888 te gaan? De Vantage maakt dus al 1080p van het signaal, stuurt 1080P uit naar de AV888. De AV888 staat op neutraal "0", dus zou er in princiepe niets meer mee hoeven te doen? toch?
Of is de AV888 net zo goed in videoprocessing dat ik de Vantage er tussen uit kan laten?

De upscaling/deinterlacing van de AVR600 is erg goed (AV888 zal minimaal net zo goed zijn), maar ik weet niet of de Vantage zo goed is dat het daar nog iets aan kan verbeteren. Ik denk dat je het beste antwoord krijgt als je de verschillende scenario's zelf probeert.

riwi

Ik denk inderdaad dat je de Vantage ook tussen de bronnen en de AV888 kan zetten. Nadeel is dat je dan alle bronnen op dezelfde input van de av888 krijgt. Dus je kan geen settings meer specifiek voor een bepaalde input in de av888 instellen.

Ik vond zelf de scaling van de av888 eigenlijk gewoon goed. Geen enkel probleem mee gehad, afgezien van mijn situatie waarin ik de TV op max 1080i en de projector op 1080p wilde hebben. Dit 'probleempje' is volgens garmt met de 1.9 versie zelfs aangepakt. Ik heb dat niet meer getest. Mijn workaround bestond eruit dat ik een andere TV heb aangeschaft die gewoon 1080p aankan.
Kwa HDCP heb ik mar 1 of 2 keer een issue gehad dat mijn mediaplayer wel beeld en geluid gaf, maar de arcam het geluid niet door wilde geven. Na power down/up van de player bleef dit. Maar na power down/up van de Arcam was het geluid weer terug. Bij mij bleef de Arcam wel vaker hangen, maar ook dat schijnt opgelost te zijn met de 1.9 firmware.

Ik heb begrepen dat jij vaak DVD kijkt en dat belangrijk vind. Daar heb ik niet zo veel mee getest. Ik vond dat DVD (via component out 576i) naar de av888 en geoutput op 1080p naar de projector er mooier uitzag dan dat ik ooit van mijn oude dvd speler had ervaren. Voor mij telde dit niet zo zwaar omdat ik eigenlijk nooit meer DVD kijk, behalve evt concert DVDs en dan let ik eigenlijk niet op beeldkwaliteit.

Ik zou de Vantage er eerst eens tussen uit laten en zien hoe dat bevalt. Ik denk dat je er wel tevreden mee zult zijn, maar dat kan je natuurlijk alleen zelf bepalen.

Teejoo

Quote from: Jiri on October 15, 2009, 20:50:49


P.s. @ BB&G...
Zou het zin hebben om Arcam te vragen om een bypass feature in de AV888?
Ik ben eerst met instelbare X-over per speaker!  ;)

riwi

Quote from: Teejoo on October 15, 2009, 22:11:26
Ik ben eerst met instelbare X-over per speaker!  ;)

En een X-over van het LFE kanaal naar de main speakers boven de kantel frequentie :)

garmtz

Quote from: riwi on October 15, 2009, 22:13:56
En een X-over van het LFE kanaal naar de main speakers boven de kantel frequentie :)

Dat doet verder geen enkele fabrikant, behalve Lexicon (en dan alleen in vroegere software-versies).

@Jiri: de Vantage voor de Arcam plaatsen kan inderdaad (als je de settings in de AV888 neutraal laat, dan doet hij inderdaad niets met het signaal, dat heb ik met resolutie- en chroma-patronen uitgebreid getest), maar dan verlies je, zoals gezegd, specifieke instellingen per input op de Arcam. Of dat een nadeel is, valt echter te bezien (ik gebruik op alle inputs dezelfde settings bijvoorbeeld).

Over de processing die gelijk is tussen de AVR600 en AV888: de software is hetzelfde, maar de audio-circuits voor de analoge uitgangen zijn bij de AV888 beter dan die van de AVR600. Dat is logisch, anders kun je natuurlijk voor minder geld net zo goed een AVR600 kopen en de eindversterkers ervan niet gebruiken... :)

Jiri

Dus als ik van het bovenstaande even een conclusie mag trekken, valt het voordeel waarschijnlijk dus op de bron -> Vantage -> AV888. En dus niet op Bron -> AV888 -> Vantage HD.
Het is ook zeker de moeite waard om even een paar testjes te doen zonder de Vantage HD ertussen, al heb ik zo het vermoeden, dat ik dan de heerlijk "softe" instellingen kwijt ben die de Vantage biedt. Juist deze instellingen geven een CRT gevoel bij een digitale projector. Zeker op 576i materiaal inderdaad.  :D

Nog even een ander vraagje ook. Geeft de Vantage HD wel HD audio door aan de AV888, via HDMI? Zo niet, dan heeft de workaround van Bron -> Vantage -> AV888 geen zin natuurijk.  :(

Gegroet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

garmtz

Quote from: Jiri on October 16, 2009, 08:43:50
Nog even een ander vraagje ook. Geeft de Vantage HD wel HD audio door aan de AV888, via HDMI? Zo niet, dan heeft de workaround van Bron -> Vantage -> AV888 geen zin natuurijk.  :(

Goede vraag... Nooit geprobeerd...

Jiri

Quote from: garmtz on October 16, 2009, 08:50:57
Goede vraag... Nooit geprobeerd...

:withstupid:
Jaaaaaaaa...hoe kan dat nou, je bent notabene importeur van Vantage!  :blink: :P
Je moet toch weten of er HD audio wordt doorgegeven op de output? (die overigens natuurlijk bedoeld is om naar een TV of projector te gaan)

Nou, ik ga wel eens wat proberen (als ik de tijd er voor kan vinden)  :dozingoff:
Goed luitjes..tot VAD (ik ben er morgen, om weer lekker een filmpje te maken)
Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

riwi

Quote from: Jiri on October 16, 2009, 08:43:50
Nog even een ander vraagje ook. Geeft de Vantage HD wel HD audio door aan de AV888, via HDMI? Zo niet, dan heeft de workaround van Bron -> Vantage -> AV888 geen zin natuurijk.  :(

Ik heb geen Vantage, maar als de vantage hdmi1.3 heeft dan zou die het door moeten geven. Als de Vantage HDMI 1.2 heeft dan kan het per definitie niet doorgegeven worden.

Starred

Voor oudere versies van de Vantage-Hd heb je een extensionboard nodig voor HDMI 1.3

http://www.calibreuk.com/VantageAccessories.php

riwi

Ik las het ook in een review over de vantage :
http://www.calibreuk.co.uk/documents/HCC139.vantage_000.pdf

Quote
You also get a pair of HDMI 1.1 inputs
though I would have preferred more, given
the explosion in digital sources. Thankfully,
two more (and HDMI 1.3 to boot!) will
shortly be added at extra cost courtesy of
an expansion slot

De onboard hdmi inputs zijn due 1.1 en zullen geen HD audio doorgeven.

Jiri

Hmmm..... :-\
IK heb volgens mij een van de eerste exemplaren van de Vantage HD. In ieder geval heb ik m zelf al 2 jaar, daarvoor was het een demo-exemplaar van BB&G. Dus zit HDMI 1.3 er niet in. Dus de Vantage voor de AV888 heeft dus geen zin. Dan maar eens kijken hoe het gaat als ie er achter hangt.

Groetjes,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Teejoo

Maar welke speler gebruik je nou. Als je die nog moet aanschaffen kun je er zoals gezegt een met 2 uitgangen nemen. Dan heb je alle keuze.

Jiri

#63
Nah, ik heb een playstation 3 en een popcornhour A-110. Beide met 1 HDMI out.  :-\
Ik zou natuurlijk de Audio over HDMI naar de AV888 kunnen laten lopen en dan het beeld via component op de Vantage kunnen aansluiten.
Of heb je ook goed werkende HDMI splitters op de markt?
Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

celerontje

#64
Laat de Arcam nog steeds geluid zonder wanneer je beamer/TV uitstaat?
Dan zou je dit kunnen gebruiken:
http://www.octavainc.com/HDMI%20switch%20splitter_5x2_toslink.html

Da's wel jammer, dat met HDMI persé het beeld mét het geluid moet vervoeren.
Maargoed, dat Octava kastje doet precies wat jij wilt.
Kijk wel eerst hoe de Arcam zonder Vantage presteert, want de scaling van de Arcam is ontzettend goed, ik heb het zelf gezien bij BB&G! :smile:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

riwi

Quote from: celerontje on October 16, 2009, 21:37:01
Dan zou je dit kunnen gebruiken:
http://www.octavainc.com/HDMI%20switch%20splitter_5x2_toslink.html
an de Arcam is ontzettend goed, ik heb het zelf gezien bij BB&G! :smile:
Zo een heb ik nog liggen op zolder. Kan je uitproberen en evt overnemen als je wil.

bmateijsen

Jiri, ik weet het niet zeker meer, maar heb jij 2 HDMI ingangen of 4?
Volgens mij 4 en de 2 extra ingangen geven uit mijn hoofd wel HD-audio door...

Als je er 2 hebt, volgens mij hebben we nog een expansion HDMI board liggen ;).

Groet,

Bjorn

Quote from: Jiri on October 16, 2009, 14:11:59
Hmmm..... :-\
IK heb volgens mij een van de eerste exemplaren van de Vantage HD. In ieder geval heb ik m zelf al 2 jaar, daarvoor was het een demo-exemplaar van BB&G. Dus zit HDMI 1.3 er niet in. Dus de Vantage voor de AV888 heeft dus geen zin. Dan maar eens kijken hoe het gaat als ie er achter hangt.

Groetjes,
Jiri

Jiri

Quote from: bmateijsen on October 17, 2009, 00:42:59
Jiri, ik weet het niet zeker meer, maar heb jij 2 HDMI ingangen of 4?
Volgens mij 4 en de 2 extra ingangen geven uit mijn hoofd wel HD-audio door...

Als je er 2 hebt, volgens mij hebben we nog een expansion HDMI board liggen ;).

Groet,

Bjorn


Nee, ik heb er 1 met 4 ingangen. Dus 2 inputs zijn HDMI 1.3.
MAAR.. het gaat hier vooral ook om de uitgang, dus naar de AV888 toe. En die is weer HDMI 1.1 Dus geen transport van geluid.
Zo en nu opweg naar VELDHOVEN!  :pompom:
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Starred

Quote from: Starred on October 14, 2009, 20:04:21
Ik vind DV ideaal om s'avonds toch goed van een film te kunnen genieten bij lager volume. Zonder DV vallen veel details toch weg als je niet op referentie niveau draait..

Als ik s'avonds iets zachter naar muziek luister zonder dolby volume, dan gaat m'n sub zelfs helemaal uit  :eh:
Zonder DV houd ik dus weinig lage tonen over...

Is daar trouwens nog iets aan te doen (dus voorkomen dat de sub uitgaat zonder DV)?

jslaman


Jiri

#70
Zo..ben na een dagje VAD, vandaag maar eens begonnen met het aansluiten en afstellen van de AV888.
Ik heb de AV888 nu als volgt aangesloten Bron via HDMI naar AV888 via HDMI naar Vantage HD.
Hier mijn eerste voorlopige bevindingen.
Qua beeld is er eigenlijk niets veranderd. Ik was bang voor scalingsfouten of andere artifacts, die veroorzaakt zouden kunnen worden door de AV888. Maar ik kan eigenlijk geen verschil ontdekken t.o.v. met hoe het er voor de AV888 uitzag.  ;D
Het beeld was wel donkerder geworden, maar dat kwam omdat het IRE level van de Vantage naar 7.5 was gesprongen. Die weer op 0 IRE gezet en klaar was ik.
Qua geluid, heb ik de autosetup gedaan met de meegeleverde callibrator microfoon. Zo gepiept.  ::)
Ja, en dan nu het geluid. Om eerlijk te zijn, mis ik de enorme holografische 3d afbeelding van Logic7. De Dolby Prologic IIx stand van de Arcam haalt het niet bij Logic7 van Lexicon. Zelfs niet met HD audio.  :confused: Het geluid zit duidelijker meer op de luidsprekers en komt niet los in de kamer. Polariteit van de netsnoeren is correct!
Room Eq haalt niets uit. Ik vind het zelfs minder mooi, als de Eq aanstaat. Het geluidsbeeld wordt er alleen maar geforceerder en gepushter van. Wel is de Arcam lekker duidelijk in alles. Alles is wat agressiever en meer gearticuleerd. De Dc-1 is inderdaad wel erg lief vergeleken met de AV888.
Nu moet ik er wel als kantekening bijplaatsen, dat de AV888 koud is aangesloten, nog 0 uur is ingespeeld en de Dacs nog lang niet op temperatuur zijn. De oude Lexicon Dc-1 stond elke dag aan op standby, om spanning op de Dacs te houden.
Wie weet trekt het dus nog wel bij met de holografische afbeelding van de AV888. Misschien moet ik naast de autosetup, toch ook maar eens een handmatige callibratie uitvoeren. Arcam zegt zelf ook in de handleiding dat een handmatige setup te prefereren valt, als het onderste uit de kan gehaald moet worden.
Wordt dus vervolgd!
Groetjes,
Jiri


Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Teejoo


riwi

@jiri
Dat klinkt heel herkenbaar. Veel overeenkomst met mijn bevindingen en vergelijking met mijn Lexicon mc4. Over de prestaties met HD audio was ik wel positiever vwb hoe de Arcam dat doet.

Nog wat vraagjes : De PS3 geeft helemaal geen bitstream hd audio uit. Die doet alleen maar 6 kanaals PCM (decodeert dus alles zelf). Voor 6 kanaals PCM is HDMI 1.1 al voldoende. De A110 kan wel HD audio bitstream uit sturen als je bronmateriaal dat heeft (dus alleen m2ts files). Ik zou er een (goedkope) bluray speler bij kopen om te zien hoe bitstream HD audio gedecodeerd door de Arcam nu daadwerkelijk klinkt.

denoontje

#73
Ik heb een aantal maal (op een denon ;-) ) de autocalibratie uitgevoerd.
Kan ook nog wel wat uitmaken, ookna inspelen herhalen.

Gister op de VAD het beest en de eindversterker zien staan 8-o

bruut hoor

Nou goed te horen dat je donker probleem waar je het bij een biertje over had gister heb kunnen oplossen
SUC6

Jiri

De vraag is:
Zal t geluid nog wat losser komen van de speakers als de AV888 Dacs goed en wel warm en ingespeeld zijn?
Anders komt er binnenkort een gloednieuwe AV888 te koop staan, of te ruil voor een MC-8 of 12 :confused:

Gegroet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200