Maro's HT/Stereo

Started by Maro, June 16, 2009, 17:27:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

holco

Je haalt Antimode door elkaar met Dirac Live, die 2 zijn totaal niet te vergelijken.

Ik heb al heel wat Dirac Live metingen met REW gecheckt en dat is heel erg close, de enige afwijking die je kan zien is dat Dirac Live een gemiddelde neemt van 9 metingen en REW maar 1 meting is, wil je exact vergelijken zal je met REW exact op de zelfde 9 locaties moeten meten en daar een gemiddelde van moeten nemen.

Quote from: morca on August 27, 2016, 13:53:32
Als staaled ze reactie zo lees .
Geeft hij de voorspelde uitkomst aan.
Dan werkt jouw kamer toevallig mee.

Ik had dat boven ook,voorspelde instelling van rew in de dsp gezet klaar...
Beneden pakte dat door kamerinvloeden heel iets anders  uit.

Dus ik bedoelde geen voorbeeld van hoe her bij jouw uitpakt.
Maar de daadwerkelijke werking it de handleiding van dirac.

En ik meen dit onderwerp als eens te hebben besproken met een ander lid.
Die zei ook voorspelde curve net als bij alle andere auto inmeet systemen.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

morca

Ja in jouw ruimte.....
Rest heb ik al toelicht.
Ik kan er best naast zitten ,maar je komt nog steeds niet met iets uit de handleiding.
Aangezien ed er ook mee werkt ,en al heel kort zegt dat rew een beter beeld geeft na correctie.
Weet ik het antwoord al denk ik.

Kingpin

Quote from: holco on August 27, 2016, 14:07:00
Je haalt Antimode door elkaar met Dirac Live, die 2 zijn totaal niet te vergelijken.

Ik heb al heel wat Dirac Live metingen met REW gecheckt en dat is heel erg close, de enige afwijking die je kan zien is dat Dirac Live een gemiddelde neemt van 9 metingen en REW maar 1 meting is, wil je exact vergelijken zal je met REW exact op de zelfde 9 locaties moeten meten en daar een gemiddelde van moeten nemen.
Dirac doet idd meer dan alleen correcties in amplitude. Dirac gaat veel verder dan REW. Naast dat eerst genoemde nauwkeurige is doet deze ook impuls response correcties in het tijds domein.
Doe je dus een complete target curve over het gehele bereik dan wordt meen ik ook de fase correctie toegepast.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

morca

Quote from: Kingpin on August 27, 2016, 14:30:08
Dirac doet idd meer dan alleen correcties in amplitude. Dirac gaat veel verder dan REW. Naast dat eerst genoemde nauwkeurige is doet deze ook impuls response correcties in het tijds domein.
Doe je dus een complete target curve over het gehele bereik dan wordt meen ik ook de fase correctie toegepast.
Dat klopt,als dsp zijnde is het een perfect apparaat tov een ander merk wat ook de faseweer goed zet/in het tijddomein werkt. :thumbs-up:

Ik heb het over het programma waarmee je het inmeet.
Of eventueel nameet met rew.
Want antwoord op de vraag of het een voorspelde of daadwerkelijke curve is lees ik nog niet

holco

Pfffff, jij bent niet makkelijk te overtuigen he'  ;)

Hier iemand die met Pro meetapparatuur de uitkomst van Dirac Live checkt

http://www.whatsbestforum.com/showthread.php?15212-Dirac-validation



Quote from: morca on August 27, 2016, 14:39:03
Dat klopt,als dsp zijnde is het een perfect apparaat tov een ander merk wat ook de faseweer goed zet/in het tijddomein werkt. :thumbs-up:

Ik heb het over het programma waarmee je het inmeet.
Of eventueel nameet met rew.
Want antwoord op de vraag of het een voorspelde of daadwerkelijke curve is lees ik nog niet
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Kingpin

Quote from: morca on August 27, 2016, 14:39:03
Want antwoord op de vraag of het een voorspelde of daadwerkelijke curve is lees ik nog niet
Dirac geeft 3 curves weer.
Blauw
Oranje
Groen
De blauwe is de werkelijk gemeten curve,
De oranje is de "target" waar je naartoe wilt,
De groene is de voorspelde curve, dus de gecorrigeerd blauwe gemeten curve.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

flakkees

Quote from: Maro on August 27, 2016, 10:00:41
Wat voor set heb je Kees?

behringer xenyx 502 met behringer emc8000 10 meter xlr kabel en een degelijke zware mic. stand van samson .
en heel misschien ook nog wel wat andere kabeltjes die je nodig hebt
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

morca

#3132
Quote from: Kingpin on August 27, 2016, 15:06:01
Dirac geeft 3 curves weer.
Blauw
Oranje
Groen
De blauwe is de werkelijk gemeten curve,
De oranje is de "target" waar je naartoe wilt,
De groene is de voorspelde curve, dus de gecorrigeerd blauwe gemeten curve.
Duidelijk ,dan is het helemaal een super apparaat .
En had ik het mis.
Bedankt voor de heldere toelichting :thumbs-up:
Quote from: holco on August 27, 2016, 15:00:01
Pfffff, jij bent niet makkelijk te overtuigen he'  ;)

Hier iemand die met Pro meetapparatuur de uitkomst van Dirac Live checkt

http://www.whatsbestforum.com/showthread.php?15212-Dirac-validation



Nee hoor,ik vroeg alleen om toelichting.
Die is nu duidelijk gegeven en heb ik ook weer wat geleerd  ;D



Edit
Zo duidelijk dat ik er zelf nu ook 1wil.
Jullie hebben me besmet  :clapping: :D

Maro

#3133
Ik denk dat ik op termijn maar eens naar een MiniDSP DDCP-88A moet gaan kijken. Heb zelfs een Arcam 850 overwogen maar eigenlijk wil ik niet van Meridian af en met een externe multichannel DSP zit je niet vast aan welke Pre/Pro dan ook. Mocht ik tzt nog eens willen upgraden naar een 861v6/8 dan blijft de DSP gewoon intact. Gewoon even een jaartje geduld hebben en dan die van Dynky overnemen.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Dirk

 :D 
damn...ben ik zo voorspelbaar?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Maro

#3135
Quote from: Dynky on August 28, 2016, 10:06:21
:D 
damn...ben ik zo voorspelbaar?

:angel:

Zie het positief, je hebt nu al een afnemer voor je nog aanstaande aankoop.  :thumbs-up:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

vik

 :worship: Wauw gefeliciteerd Wim. Veel plezier met die Fathom ellende  :D


Quote from: Maro on August 26, 2016, 17:27:13
Eerste foto's.
Net even ingeregeld met het interne DSP programma van JL Audio en de eerste indrukken zijn...tja...indrukwekkend. Het maakt een wereld van verschil. Met film is het om bang van te worden en bij muziek is het laag een stuk breder. Stap 1 is gezet..ga me de komende tijd wat verdiepen in REW ed maar dat het voor zowel film als stereo een verbetering is, is een understatement.  HB

Totaal plaatje.


1 van de twee boefjes



Met front ervoor en met tegel. Wil eigenlijk 2 nieuwe tegels laten maken die precies bij de maten van de subs passen zodat de front speakers elk nog weer een cm of tien dichter bijelkaar kunnen staan.


Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Dirk

Quote from: Maro on August 28, 2016, 10:06:43
:angel:

Zie het positief, je hebt nu al een afnemer voor je nog aanstaande aankoop.  :thumbs-up:
hier nog ff op terugkomend...hoe snel wou je er eentje aanschaffen?  :D ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Maro

Quote from: Dynky on August 30, 2016, 19:00:24
hier nog ff op terugkomend...hoe snel wou je er eentje aanschaffen?  :D ;)

Ik heb nog even geen haast. Net de JL gekocht dus mag even niks van de WAF. :D  Maar ik mag aannemen dat je er nu nog niet van af wilt?  :-X
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Dirk

ehmm...het kan soms snel gaan hier hé, dus wie weet  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

drees62

Quote from: Xander32 on August 27, 2016, 10:17:45
Super, wellicht deze x wel samen met Drees.

Hier is de verbouwing klaar! Dus ik ga een nieuwe poging wagen om bij Wim te geraken.
Mooie plannen weer daar in het land van Bartje!

Overigens moeten we hier ook maar weer eens wat afspreken ;-)

Xander32

 :clapping:

Quote from: drees62 on September  8, 2016, 12:30:11
Hier is de verbouwing klaar! Dus ik ga een nieuwe poging wagen om bij Wim te geraken.
Mooie plannen weer daar in het land van Bartje!

Overigens moeten we hier ook maar weer eens wat afspreken ;-)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Quote from: Xander32 on September  8, 2016, 20:15:29
:clapping:

Quote from: drees62 on September  8, 2016, 12:30:11
Hier is de verbouwing klaar! Dus ik ga een nieuwe poging wagen om bij Wim te geraken.
Mooie plannen weer daar in het land van Bartje!

Overigens moeten we hier ook maar weer eens wat afspreken ;-)

Het M&G seizoen is weer geopend. PM maar een datum Andre, kunnen we de agenda's even naast elkaar leggen.  :thumbs-up:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

morca

Je gaat een paar leden letterlijk en figuurlijk uit hun sokken blazen denk ik Wim .
Ben benieuwd naar de M&G verslagen  :popcorn:

drees62

Quote from: Maro on September  8, 2016, 21:52:15
Het M&G seizoen is weer geopend. PM maar een datum Andre, kunnen we de agenda's even naast elkaar leggen.  :thumbs-up:

Zal in de loop van de week even wat mogelijkheden op de PM zetten. Wordt weer een mooi seizoen

:clapping:

Maro

Genieten van het uitzicht.




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -


Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -


Maro

Nog wel een upgrade gedaan afgelopen week. Een Zalman ventilator gekocht om de G55 te koelen als hij in het meubel staat. Slechts 18dB geluid dus eigenlijk compleet stil. G55 wordt niet meer dan handwarm op deze manier en ik kan hem nu mooi uit het zicht plaatsen.




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -