Panasonic neo-plasma modellen 2009 met diepste zwart en lager energieverbruik.

Gestart door Flexaa, november 24, 2008, 13:43:12

Vorige topic - Volgende topic

Snutchz

Aangezien ik voor 'n 50" praktisch geen ruimte heb, passende in den huidige indeling... toch maar besloten de Pioneer LX5090/KRP-500 te laten voor wat het is :( ..dus tegen de kerst staat hier 'n G15 of 'n V10 ...misschien zelfs wel 'n G10. Afhankelijk van de input-lag en de mate waarin Deep Color de komende jaren 'n rol gaat spelen  ;D
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

R

bmateijsen

R

Staat nog op het lijstje. Zoals zoveel, ook ik kan niet alles tegelijk.

hoekie

hmm.. zo heb ik m ook aangesloten maar dan UPC.

analoog is goed maar met scart/digitaal gaat het mis, totdat ik m op juist zet.
wordt het beeld wat groter en heb ik niet meer die lijn onderin...

Moondust

Citaat van: R op augustus  4, 2009, 19:31:14
Staat nog op het lijstje. Zoals zoveel, ook ik kan niet alles tegelijk.

Welke "mooie" decoder heb je op je lijstje staan? Ik ben zelf wat aan het rondkijken.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

Xander32

Is het noodzakelijk om mijn nieuwe plasma, Panasonic P46G10, in te spelen? Zo ja:
- op welke wijze / welke bronnen
- met welke instellingen?

B.v.d.,

Sander
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Job

Citaat van: hoekie op augustus  4, 2009, 21:47:56
totdat ik m op juist zet.
In de "Juist" stand vervormt de  Panny het beeld evenwel.

Heb je de scan/underscan optie goed gezet in het instellingenmenu?

hoekie

Citaat van: Job op augustus  7, 2009, 08:56:01
In de "Juist" stand vervormt de  Panny het beeld evenwel.

Heb je de scan/underscan optie goed gezet in het instellingenmenu?

hoi,

dank voor je reactie.
heb sinds gisteren hd tv royaal van upc en dus nu de tv met hdmi aangesloten op de decoder.
goed beeld en geen probleem meer zoals ik hierboven heb beschreven.
alleen bij rtl 5 zie ik nu bovenin een zwarte streep met witte streepjes (kanaalinfo ?) en wanneer ik de zender op "juist" zet is dit weg.
inderdaad is mij opgevallen dat de juist stand het beeld vervormt.

scan/underscan in instellingenmenu ? welke instellingen menu ?

gr. hoekie

Ghosty J

Citaat van: Xander32 op augustus  6, 2009, 17:03:16
Is het noodzakelijk om mijn nieuwe plasma, Panasonic P46G10, in te spelen? Zo ja:
- op welke wijze / welke bronnen
- met welke instellingen?
B.v.d.,
Sander
zie hier:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=90703.msg1495721#msg1495721
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Snutchz

Nou heb ik de G15 en de V10 naast elkaar zien spelen... en de V10 kwam toch overduidelijk 'n stuk beter uit de verf. Niet zo vreemd als je bedenkt dat deze maar één glasplaat er voor heeft zitten.

De G-serie oogt nogal cheap en heeft geen Super White/Deep Color/THX, wat werkelijk 'n gemis is bij BRD.
Zouden er volgend jaar nou al games komen die Deep Color zullen ondersteunen? Kon hier namelijk niets over vinden :(

Dus op basis van Design en Color Improvements (G10/15 missen ook 'n PRO Filter), zou ik overduidelijk kiezen voor de V10  :clapping:

Ook al komt deze bij lánge na niet in de buurt van de LX5090/KRP-500  :coffee:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

jasjenl

Citaat van: Snutchz op augustus  7, 2009, 17:10:30
Nou heb ik de G15 en de V10 naast elkaar zien spelen... en de V10 kwam toch overduidelijk 'n stuk beter uit de verf. Niet zo vreemd als je bedenkt dat deze maar één glasplaat er voor heeft zitten.
Gaan we weer... nogmaals, ook de V10 heeft het dubbele glasplaat concept dat alle Panasonic plasma's hebben. Het enige waar het 'one sheet of glass' concept op slaat is dat de voorste glasplaat de gehele voorkant van de tv bestrijkt, dit in tegenstelling tot de andere modellen die rondom die glasplaat nog een bredere rand hebben zitten. Dat je ze naast elkaar in een winkel hebt gezien is m.i. geen zinnige 'test', gezien de over het algemeen beroerde omstandigheden en instellingen in winkels.
Citeer
De G-serie oogt nogal cheap en heeft geen Super White/Deep Color/THX, wat werkelijk 'n gemis is bij BRD.
Heb je allemaal geen klap aan bij blu-ray en een goede calibratie zal die THX mode ook wel evenaren of zelfs overtreffen. Weet je überhaupt wel wat al die termen eigenlijk betekenen?
CiteerZouden er volgend jaar nou al games komen die Deep Color zullen ondersteunen? Kon hier namelijk niets over vinden :(

Dus op basis van Design en Color Improvements (G10/15 missen ook 'n PRO Filter), zou ik overduidelijk kiezen voor de V10  :clapping:
De voornaamste reden om voor een V10 te kiezen zou het design zijn, beeldtechnisch gezien zijn er echt geen wezenlijke verschillen tussen alle Panasonic modellen. Zelfs de dure Z serie is feitelijk hetzelfde... Je laat je echt teveel inpakken door marketing geblaat
Citeer
Ook al komt deze bij lánge na niet in de buurt van de LX5090/KRP-500  :coffee:
Ook Pioneer is niet perfect, maar is qua absoluut blacklevel nog wel steeds koning.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Snutchz

laat ik met 't quoten maar niet gaan plakken en knippen... :P

* ik ben in 'n topzaak geweest als Smith .. alle schermen stonden op 'n neutrale stand ...de instellingen gecheckt... wat denk jij  :P
* V10 was óverduidelijk beter van beeld! Helderder en vollere kleuren... óverduidelijk 'n glasplaat van betere kwaliteit + 'n PRO filter die zijn werk volstaat :)
* THX zorgt ervoor dat ik niet nog eens extra kosten voor callibratie hoef te betalen  8)
* 't framewerk van de G15 (en al helemaal van de G10) was cheap en belabberd in vergelijking tot..
* De Pio's zijn op 'n haartje na Perfect D65 :)
* Deep Color zal volgend jaar in menig game zitten mag ik toch hopen :(

G10/G15

V10

--------------------------------------------------------------------------------------

G10/G15

V10

Hmmmm...  G heeft wel minder input-lag.. that I like :confused:

R

Hear hear!! Ik wil de mijne niet meer kwijt.

Overigens vind ik de verschillen met de pio's niet heel erg groot. Je kunt het zelfs wel een beetje smaakkwestie noemen, pio ietwat gereserveerder, hetgeen zich op blacklevel niveau positief uit!

Job

Citaat van: hoekie op augustus  7, 2009, 09:52:47
alleen bij rtl 5 zie ik nu bovenin een zwarte streep met witte streepjes (kanaalinfo ?)
Is waarschijnlijk de lijnenset waarin de 16x9 vlag staat. Hoort buiten het actieve beeld te vallen. In underscan kan dat zichtbaar worden.

Citeerscan/underscan in instellingenmenu ? welke instellingen menu ?
Menu->Instellingen->Overige Instellingen->Beeldscan->Aan.
Als-ie op "uit" staat, zie je meer dan het safetykader, en daarin kan wel eens onedoelde rommel verzeild raken.

Snutchz

Citaat van: R op augustus  7, 2009, 18:24:20
Hear hear!! Ik wil de mijne niet meer kwijt.
Heb jij ze nou ook naast elkaar zien spelen? ..alleen om die cheap-ass lijst zou ik al voor de V10 kiezen... ze moeten ergens op besparen :P

Toch binnenkort maar eens bellen met Panasonic en Sony...  hier wil ik het fijne van weten :alien:

R

Ik bedoel de 500 KRP en de V10 naast elkaar. De G10 heb ik elders gezien. Ik ben een designliefhebber, dus dat was geen optie ;)

Waarvoor ga je bellen?

Citaat van: Snutchz op augustus  7, 2009, 19:14:05
Heb jij ze nou ook naast elkaar zien spelen? ..alleen om die cheap-ass lijst zou ik al voor de V10 kiezen... ze moeten ergens op besparen :P

Toch binnenkort maar eens bellen met Panasonic en Sony...  hier wil ik het fijne van weten :alien:

Snutchz

Deep Color ... beeldverschil ...glasplaat.... filters....   :thumbs-up:

Vraag me af in hoeverre den scaler van de Samsung PS42B450 presteert bij Blu-ray  :unsure:

Specs liegen er niet om.. z'n grote broer ziet er fantastisch uit in elk geval.... en hij's lekker cheap  :hehe:

ps: .. bij nader inzien interesseert mij die cheape lijst helemaal niet zo... hoef niets te pronken (komt toch nooit iemand op bezoek :P)  ..en als de beeldkwaliteit net zo goed is (wat velen hier beweren) ..haal ik gwn lekker die el-cheapo TV... die PY70 van mij nu is namelijk ook niet om aan te zien  :blush:

ksi

Citaat van: Snutchz op augustus  7, 2009, 18:16:05
laat ik met 't quoten maar niet gaan plakken en knippen... :P

* ik ben in 'n topzaak geweest als Smith .. alle schermen stonden op 'n neutrale stand ...de instellingen gecheckt... wat denk jij  :P
* V10 was óverduidelijk beter van beeld! Helderder en vollere kleuren... óverduidelijk 'n glasplaat van betere kwaliteit + 'n PRO filter die zijn werk volstaat :)
* THX zorgt ervoor dat ik niet nog eens extra kosten voor callibratie hoef te betalen  8)
* 't framewerk van de G15 (en al helemaal van de G10) was cheap en belabberd in vergelijking tot..
* De Pio's zijn op 'n haartje na Perfect D65 :)
* Deep Color zal volgend jaar in menig game zitten mag ik toch hopen :(

Mooie grafiekjes, maar zie je het verschil ook in een blinde gerandomiseerde testopstelling? Betwijfel het sterk, die grafiekjes zijn nagenoeg gelijk namelijk. Mooi dat je heldere en vollere kleuren benoemt, maar in de grafiekjes is dit volgens mij niet te vinden.
En de pios zijn vergeleken met de huidige generatie plasmas niet meer de beste keus. Ok de zwartwaarde is super, maar de rest?
edit: sp

Snutchz

Die grafiekjes laten eerder zien dat de G10 mogelijk nog dichter bij den D65 zit na callibratie... dan de THX modus op de V10 ;)

De omlijsting interesseert me dus geen moer meer...... onderzoek naar de glasplaat, PRO filter en Deep Color zal ik continueren  :coffee:

Edit: Zit de G overigens in den 24p modus op 48hz... en de V op 96hz?

Flexaa

Snutchz

De V10 toch als enige..?  :eh:

ps: ..en wat is 't hier weer akelig stil  :dozingoff:

Xander32

Citaat van: Snutchz op augustus  9, 2009, 14:47:30
De V10 toch als enige..?  :eh:

ps: ..en wat is 't hier weer akelig stil  :dozingoff:
Dan zal ik de stilte maar verbreken. Mijn eerste ervaringen betreffende onze P46G10(3 dagen in bezit):
* beeld reguliere tv uitzendingen, analoog UPC, is matig, waarschijnlijk zal hierin de bestelde UPC digitaal verbetering brengen,
* het geluid van de tv is zeer acceptabel,
* de tv is een aanwinst in ons interieur,
* beeld dvd (Yamaha DV 1700 S) middels scart is zeer acceptabel, ben positief verrast  :clapping:,
* ik ben volop aan het inspelen, opvallendste verandering in de afgelopen dagen is de toename in scherpte van het beeld,
* grootste ergenis tot op heden: het geluid van de ventilatoren, deze zijn in stille pasages behoorlijk (storend) aanwezig.

Resume: indien UPC digitaal en de Pioneer PDB-320 middels hdmi (W&M) aan mijn verwachtingen gaan voldoen(de gewenste verbeteringen brengen), ben ik positief.

En ja: betreffende beleving is zo`n formaat scherm helemaal geweldig, en ja: een groot scherm went toch ook weer erg snel.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Snutchz

Yes! Thnx Sander  ;D

Hoe ver zit je van het scherm af? Aankomende week ga ik de knoop doorhakken... 't wordt hoe dan ook weer 'n 42" ( kijkafstand 2,10m).

Vind de lijst + voet van de G10 niet zo fraai eerlijk gezegd. Dit zal de keus toch enigszins kunnen beinvloeden (da's slap... I know)
De G15 is 'n mooie tussenoplossing... alleen vind ik de onderste rand toch vrij storend  :(

De V10 oogt erg mooi... maar de vraag is nu, wat deze nou wérkelijk aan extra's te bieden heeft.  :wacko:

Xander32

Citaat van: Snutchz op augustus  9, 2009, 20:39:30
Yes! Thnx Sander  ;D

Hoe ver zit je van het scherm af? Aankomende week ga ik de knoop doorhakken... 't wordt hoe dan ook weer 'n 42" ( kijkafstand 2,10m).

Vind de lijst + voet van de G10 niet zo fraai eerlijk gezegd. Dit zal de keus toch enigszins kunnen beinvloeden (da's slap... I know)
De G15 is 'n mooie tussenoplossing... alleen vind ik de onderste rand toch vrij storend  :(

De V10 oogt erg mooi... maar de vraag is nu, wat deze nou wérkelijk aan extra's te bieden heeft.  :wacko:
Wij zitten er een kleine 3m. vanaf. En een fraaie Pana plasma ga je toch zeker niet op zo`n poot zetten: aan de muur ermee  :police:.

Sander.