Plasma inspelen noodzakelijk?

Gestart door Xander32, augustus 5, 2009, 22:46:27

Vorige topic - Volgende topic

Xander32

Is het noodzakelijk om mijn nieuwe plasma, Panasonic P46G10, in te spelen? Zo ja:
- op welke wijze / welke bronnen
- met welke instellingen?

B.v.d.,

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

ksi

als je je er goed bij voelt zeker doen.
ben je gewoon nuchter, dan heeft het geen zin. bron? nieuwe plasmas branden niet meer in hoogstens retentie wat zeker niet hetzelfde is.

zou eventueel pixel verschuivingen aanzetten ofzo (dat is bij de samsung om retentie te voorkomen) iets soortgelijks zal panasonic nu ook wel hebben?

Ghosty J

hier staan je intellingen die iig zonder calibratie het mooiste beeld zou moeten geven.
http://www.flatpanelshd.com/review.php?subaction=showfull&id=1237901339
After calibration
Profile: Cinema
Contrast 36

Brightness: 0
Colour: 30

Sharpness: 0
Colour balance Warm
Colour management Off
x.v.Colour Off
Eco-mode Off
P-NR Off
Intelligent Frame Creation Off
W/B High red -2
W/B High blue 0
W/B Low red -4
W/B Low blue 0
Gamma 2.2

verder vragen kan je beter denk ik in dit topic stellen of zoeken
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=81452.0
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

J.A.F._Doorhof

Inbranden is nagenoeg geen issue meer.
ECHTER veel units staan af fabriek met een veel te hoog contrast afgeleverd en dat kan wel degelijk een panel beperken in de levensduur.
We adviseren mensen meestal om de cinema standen te gebruiken en 150-200 uur te wachten en dan het toestel te laten kalibreren.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Dirc

Handige site ghosty!!

Heb ik mooi even de nieuwe samsung plasma en LED tv kunnen vergelijken....

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

pong38

Ik heb dezelfde settings op mijn G15 zitten alleen heb ik het contrast niveau op 39/40 staan.
Vind 36 persoonlijk toch net iets te mat.

Xander32

Voor `t inspelen gebruik ik nu de settings zoals aangedragen door Ghosty. Ben nu al  :inlove: op de Pana. En dan wetende dat `t alleen nog maar beter gaat worden.

Sander.

ksi

overnemen van settings vanaf het internet is in mijn ogen nou niet echt bepaald slim of handig.
beter calibreer je hem zelf aan de hand van een disc ofzo of laat je het doen...

pong38

Citaat van: ksi op augustus  7, 2009, 22:35:51
overnemen van settings vanaf het internet is in mijn ogen nou niet echt bepaald slim of handig.
beter calibreer je hem zelf aan de hand van een disc ofzo of laat je het doen...

Heb je de topic titel wel gelezen ? 8)
Het gaat hier om zeer conservatieve instellingen om een plasma in te spelen.
Volgens Frank hoeft het tegenwoordig niet echt meer, maar kwaad kan het zeker niet.

En calibreren doen we pas, op advies van Frank, na 200 uur.