Parkview Stereo Journey

Started by WickedGame, February 22, 2007, 22:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Total Members Voted: 11

WickedGame

Quote from: Peerless Monster on September 24, 2020, 16:22:41
De KEF blades Marc?
Beetje onder gewaardeerd en ze hebben een basgat, houk niet van.
Maar klonk erg muziekaal in mijn oren en zijn echt prachtig.
Ik vind de d3's wat verfijnder als je het mij vraagt, maar ook erg gelikt.
Kef heeft me nooit echt kunnen bekoren. De blades zijn misschien wel andere koek. De D3 is mij nu wel aardig bekend in de vorm van de 804D3, 802D3 moet ik nog beluisteren. Al zal de match met Classe geen punt zijn.

WickedGame

Quote from: WickedGame on October 28, 2009, 07:54:09
Gisteren een ritje gemaakt naar Rotterdam voor een aankoop waar ik in iedergeval nooit en ook nooit meer afstand van ga doen. Mijn 5.1 set is gisteren compleet gemaakt en hoe! Ben sinds gisteren in het bezit gekomen van een gloednieuw setje B&W 803D's. Dit is voor dit jaar wel mijn laatste aankoop voor dit jaar  ;D (Dat roep ik wel vaker natuurlijk :D). De 803D's zijn gisteren aangesloten en de 805S is naar de rear gegaan. Tot nu toe moet ik zeggen dat de versterkingen (Marantz SR7500) nog best wel zijn mannetje staat met de 803D, maar er is goed hoorbaar dat er veel meer potentieel in zit in de speaker.

Ik moet alleen even wennen aan de grote van de speakers als je 805S eerst gewend bent. Maar goed alles went net als grote tv's  :D

Uiteraard volgt er binnenkort wel een foto repo. Tot die tijd ga ik genieten  :music:

Ik citeer mij even uit 2009....

Ik zou nooit meer de 803D weg doen.... I was wrong! Gisteren is de 803D opgehaald.

De 805S en HTM2 staan ook nog te koop, en de receiver en sub zijn ook al weg.

Heb nu tijdelijk de 805S op de Classe set aangesloten, en dat klinkt wel erg goed. Maar de zoektocht naar nieuwe speakers voor stereo kan langzaam aan gaan beginnen.

Peerless Monster

Quote from: WickedGame on October  8, 2020, 08:38:50
Ik citeer mij even uit 2009....

Ik zou nooit meer de 803D weg doen.... I was wrong! Gisteren is de 803D opgehaald.

De 805S en HTM2 staan ook nog te koop, en de receiver en sub zijn ook al weg.

Heb nu tijdelijk de 805S op de Classe set aangesloten, en dat klinkt wel erg goed. Maar de zoektocht naar nieuwe speakers voor stereo kan langzaam aan gaan beginnen.

Goed bezig! kleine stapjes.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Raymond187

Quote from: WickedGame on October  8, 2020, 08:38:50
Ik citeer mij even uit 2009....

Ik zou nooit meer de 803D weg doen.... I was wrong! Gisteren is de 803D opgehaald.

De 805S en HTM2 staan ook nog te koop, en de receiver en sub zijn ook al weg.

Heb nu tijdelijk de 805S op de Classe set aangesloten, en dat klinkt wel erg goed. Maar de zoektocht naar nieuwe speakers voor stereo kan langzaam aan gaan beginnen.
Nice, toch nog de 710 goed kunnen verkopen  :thumbs-up:

Heb jij je al een beetje georienteerd op speakers? Wilson benesch bv  :wub:

WickedGame

Quote from: Raymond187 on October  8, 2020, 12:58:39
Nice, toch nog de 710 goed kunnen verkopen  :thumbs-up:

Heb jij je al een beetje georienteerd op speakers? Wilson benesch bv  :wub:

Ja de MRX710 is uiteindelijk goed verkocht.

Langzaam aan wat aan het oriƫnteren op speakers en een lijstje aan het maken.

- B&W 802D3
- Kharma DB7 (al beluisterd, maar was het toch niet helemaal voor mij)
- Vivid Kaya45
- Sonus Faber Amati Tradition
- Kef Blade (misschien een optie)
- Estelon YB

Heel divers lijstje, en ook maar de vraag of alles mij wel bevalt. Wilson Benesch eerlijk gezegd sinds BB&G gestopt is weinig meer van het merk vernomen. Zal mij er eens in verdiepen, was voor mij een beetje van de radar verdwenen.

Jumping Jack

Toni van highendaudio.nl heeft nog wat mooie dingen staan. Oa een prachtige set WB Act One Evo's (alleen is de kleur wel een puntje  :cheesy:).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

WickedGame

Quote from: Jumping Jack on October  8, 2020, 14:26:55
Toni van highendaudio.nl heeft nog wat mooie dingen staan. Oa een prachtige set WB Act One Evo's (alleen is de kleur wel een puntje  :cheesy:).
Mooi blauw is niet lelijk [emoji1787]

WickedGame



Vanmiddag eindelijk het meubel kunnen voorzien van een uittrekbare plank. Hieronder zitten twee geleiders die een max van 100kg kunnen dragen.

De Transrotor ZET-3 is eindelijk na de verhuizing in de set weer opgenomen ipv in een doos [emoji16]

vergeerr72

Quote from: WickedGame on October 11, 2020, 20:04:05


Vanmiddag eindelijk het meubel kunnen voorzien van een uittrekbare plank. Hieronder zitten twee geleiders die een max van 100kg kunnen dragen.

De Transrotor ZET-3 is eindelijk na de verhuizing in de set weer opgenomen ipv in een doos [emoji16]
Mooie oplossing
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

WickedGame

Afgelopen zaterdag was het dan zover. De luistersessie op zoek naar mijn nieuwe luidsprekers. Afspraak gemaakt bij Iear omdat zij de enige dealer zijn van Classe op het ogenblik. De keuze hiervoor is simpel, omdat de aansturing vanuit Classe zal gaan gebeuren en ik dit als match wilde beluisteren.

We begonnen met de 802D3. Een flinke speaker. Had hiervoor zelf de 803D, maar wat is er veel veranderd tegenover de 803D. De D3 geeft veel meer detail, is frisser in het hoog en heeft veel meer plaatsing. Het laag is heel strak, en gaat heel laag. De druk was merkbaar.

De 803D3 daarna, mede omdat de 802 best flink is, wilden we toch even deze speaker beluisteren. In het midden en hoog mist de 803 tegenover de 802 toch wat detail. De plaatsing is wat minder breed geprojecteerd dan de 802 doet. In laag was het verschil het grootst. De 803D3 deed in laag vee denken aan mijn oude 803D, en wat ronder laag maar daardoor wel warmer maar ook wat rommeliger tegenover de 802. Had dit al eens gelezen en blijkt o.a. Het filter te liggen die bij de 802 en 800 toch wat anders zijn dan de 803 en lager. Anyway de 802 vind ik mooier.

Vervolgens de Kaya45 van Vivid Audio. Laat ik voorop stellen met Vivid is het een love it or hate it ervaring qua looks. Ik vind ze in het echt wel mooier dan op foto. Qua geluid wel iets anders dan de D3 lijn van B&W. Het hoog en midden vond ik wel iets minder detailrijk, niet slecht maar de details en plaatsing van instrumenten deed de D3 wat mooier in onze oren. Qua laag was het wel even een WTF moment. Komt dit laag uit die speaker? Wat een bass. Wel een bass die we niet als super strak ervaarde maar juist ronder. Alsof er een flink sub stond mee te beuken. We gaf de Vivid ons gevoel om even een flink "feestje" te willen bouwen. Wat stevige electronica nummers en trance is dit wel de ultieme party piece. Maar op andere muziek met meer details en meer plaatsing van instrumenten vonden we het wat minder.

Versta mij niet verkeerd, de Kaya is een erg goede speaker. Maar in vergelijk met de 802D3 vonden we die speaker mooier klinken. Tussen een 803D3 en de Vivid zou de keus iets lastiger worden.

Het heeft mij in iedergeval weer wat meer inzichten verschaft, nu op naar nog wat kandidaten. Want ik ben er nog niet, en zal eerst nog de 805s speakers moeten verkopen om dit grapje te gaan financieren [emoji1787]


WickedGame

Quote from: vergeerr72 on October 11, 2020, 20:46:46
Mooie oplossing

Verdient nog wel wat afstelling. Maar daar ga ik rustig de komende week eens mee aan de gang. Gisteren wel weer voor het eerst een plaatje gedraaid  :wub:

myself

Ik had gelijke ervaring met de kaya 45 vs 803d3. Vivid heeft een enorm lekker slam in het laag, en de 803 is meer details en ruimtelijker. Uiteindelijk heb ik voor de 802 gekozen (de alu kop bovenop is n stuk groter en daardoor klinken stemmen nog mooier en krijg je het idee dat je ook de borstkast vd zangers hoort.

Veel vd andere speakers die op je lijstje staan heb ik ook gehoord, incl de wilson benesch.

Succes met je keuze en luistertocht.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

O ja, goed om te zien dat iear wat heeft aangepast in hun akoestische demping want de ruimte was veeeeeeel te doods klinkend


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

eduard

#2288
Quote from: WickedGame on October  8, 2020, 13:12:54
Ja de MRX710 is uiteindelijk goed verkocht.

Langzaam aan wat aan het oriƫnteren op speakers en een lijstje aan het maken.

- B&W 802D3
- Kharma DB7 (al beluisterd, maar was het toch niet helemaal voor mij)
- Vivid Kaya45
- Sonus Faber Amati Tradition
- Kef Blade (misschien een optie)
- Estelon YB

Heel divers lijstje, en ook maar de vraag of alles mij wel bevalt. Wilson Benesch eerlijk gezegd sinds BB&G gestopt is weinig meer van het merk vernomen. Zal mij er eens in verdiepen, was voor mij een beetje van de radar verdwenen.

Als je nog meer keuze wilt kan je misschien ook Focal en quadral aan je lijstje toevoegen beide hebben modellen rond hetzelfde budget als oa de B&W

Heb zelf deze modellen nog niet geluisterd maar staan wel op mijn eigen short list als ik een keer mijn floating synthese 2 ga vervangen. Maar ik ga tegen die tijd ook bij Tony Gee kijken voor "zelfbouw"
http://www.humblehomemadehifi.com/

Eduard

clockwork

Mooi verslag. De keuze lijkt vooralsnog duidelijk.

Ik zie op de foto ook nog Kef's staan. Die heb je niet beluisterd?

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

WickedGame

Quote from: clockwork on October 12, 2020, 12:31:04
Mooi verslag. De keuze lijkt vooralsnog duidelijk.

Ik zie op de foto ook nog Kef's staan. Die heb je niet beluisterd?
Was helaas geen tijd meer voor om die op zijn plek te zetten. Ik hik bij de KEF Blade wel een beetje tegenaan de hoogte van de speaker. Die is hoger dan ik dacht. Maar wil ze zeker nog een keer proberen.

Dat zal dan weer bij iEar denk ik gebeuren, want zij hebben als enige in NL een Classe set. We een verdomd mooie set die nieuwe Deltas

Peerless Monster

Quote from: WickedGame on October 12, 2020, 12:52:23
Was helaas geen tijd meer voor om die op zijn plek te zetten. Ik hik bij de KEF Blade wel een beetje tegenaan de hoogte van de speaker. Die is hoger dan ik dacht. Maar wil ze zeker nog een keer proberen.

Dat zal dan weer bij iEar denk ik gebeuren, want zij hebben als enige in NL een Classe set. We een verdomd mooie set die nieuwe Deltas

Die blades ga jij heel blij van worden. Zet het Kef gevoel opzij dat je hebt en laat je verrassen door de Blades. 
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame

Quote from: Peerless Monster on October 12, 2020, 13:12:42
Die blades ga jij heel blij van worden. Zet het Kef gevoel opzij dat je hebt en laat je verrassen door de Blades.
Kan het gevoel wel van mij afzetten. En best bereid die ook mee te nemen in de zoektocht. Qua looks kan die de vrouw des huizes wel bekoren [emoji16]

Peerless Monster

Quote from: WickedGame on October 12, 2020, 13:17:56
Kan het gevoel wel van mij afzetten. En best bereid die ook mee te nemen in de zoektocht. Qua looks kan die de vrouw des huizes wel bekoren [emoji16]

Mij ook! Veel belangrijker Marc ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Raphie

Die blades zijn echt gaaf! Kan ze helaas niet kwijt, maar anders  :inlove:
JBL PRX Power!

katwax

Hoe is verhouding tussen Vivid Kaya en Giya?
Bij de Giya had ik alvast gaan probleem met de details.

Als ik het zo lees zou je mogelijk gelukkig kunnen worden van Kii Three of Dutch&Dutch  :P
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

WickedGame

Quote from: myself on October 12, 2020, 12:22:41
Ik had gelijke ervaring met de kaya 45 vs 803d3. Vivid heeft een enorm lekker slam in het laag, en de 803 is meer details en ruimtelijker. Uiteindelijk heb ik voor de 802 gekozen (de alu kop bovenop is n stuk groter en daardoor klinken stemmen nog mooier en krijg je het idee dat je ook de borstkast vd zangers hoort.

Veel vd andere speakers die op je lijstje staan heb ik ook gehoord, incl de wilson benesch.

Succes met je keuze en luistertocht.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

De Vivid is zeker niet slecht, maar in vergelijk met de B&W miste de Vivid inderdaad de details die de B&W's goed laat horen. En zoals je zelf ook concludeert de 802D3 doet dat nog eens flink beter dan de 803D3. De Vivid Kaya heeft in zo'n kleine kast wel een bizarre laag productie, dat is ook best knap.

Quote from: eduard on October 12, 2020, 12:26:44
Als je nog meer keuze wilt kan je misschien ook Focal en quadral aan je lijstje toevoegen beide hebben modellen rond hetzelfde budget als oa de B&W

Heb zelf deze modellen nog niet geluisterd maar staan wel op mijn eigen short list als ik een keer mijn floating synthese 2 ga vervangen. Maar ik ga tegen die tijd ook bij Tony Gee kijken voor "zelfbouw"
http://www.humblehomemadehifi.com/

Eduard

Focal kan mij niet bekoren. Keer op keer als ik ze hoor denk ik mwah... dat kan komen omdat ze altijd demo's doen samen met NAIM, maar het is niet mijn speaker. Qua looks vind ik ze wel mooi (Sopra en/of Utopia). Quadral is niet mijn ding... helaas.

Quote from: Raphie on October 12, 2020, 14:20:05
Die blades zijn echt gaaf! Kan ze helaas niet kwijt, maar anders  :inlove:

Gaaf zijn ze zeker om te zien, maar ze zijn ook wel aanwezig. Ga ze toch maar eens op het luisterlijstje zetten.

Quote from: katwax on October 12, 2020, 14:41:36
Hoe is verhouding tussen Vivid Kaya en Giya?
Bij de Giya had ik alvast gaan probleem met de details.

Als ik het zo lees zou je mogelijk gelukkig kunnen worden van Kii Three of Dutch&Dutch  :P

Gaya is detailrijker dan de Kaya en het laag ook strakker. Wel is de laag productie van Giya ook erg aanwezig, maar minder "storend" dan ik de Kaya vond. Kaya leek meer een monitorspeaker met een flink stampende woofer. Leuk voor een heerlijk feestje, maar op wat nummers met zang of strijkers en veel wisselingen vond ik ze wat vermoeiend op den duur. Balans in de Kaya45 mist.

Actief is niet helemaal mijn doel, mede omdat ik de Classe wil behouden.


katwax

Quote from: WickedGame on October 12, 2020, 21:05:33

Gaya is detailrijker dan de Kaya en het laag ook strakker. Wel is de laag productie van Giya ook erg aanwezig, maar minder "storend" dan ik de Kaya vond. Kaya leek meer een monitorspeaker met een flink stampende woofer. Leuk voor een heerlijk feestje, maar op wat nummers met zang of strijkers en veel wisselingen vond ik ze wat vermoeiend op den duur. Balans in de Kaya45 mist.

Actief is niet helemaal mijn doel, mede omdat ik de Classe wil behouden.
Had niet direct een idee waar ik de Kaya moet plaatsen tov de Giya, op zich is het natuurlijk te verwachten dat de Giya de betere is tov de Kaya gezien die toch nog wat hoger is qua prijs.
Weet dat je niet naar actief wil, maar als ik zo je positieve punten van de 802 + de positieve punten van de Kaya samen gooi kom ik op die speakers uit :)

Nog veel luisterplezier, de Kef Blades zien er alvast mooi uit, persoonlijk vind ik dan dat de 802 lomper oogt dan de blade.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

WickedGame

Quote from: katwax on October 12, 2020, 22:23:31
Had niet direct een idee waar ik de Kaya moet plaatsen tov de Giya, op zich is het natuurlijk te verwachten dat de Giya de betere is tov de Kaya gezien die toch nog wat hoger is qua prijs.
Weet dat je niet naar actief wil, maar als ik zo je positieve punten van de 802 + de positieve punten van de Kaya samen gooi kom ik op die speakers uit :)

Nog veel luisterplezier, de Kef Blades zien er alvast mooi uit, persoonlijk vind ik dan dat de 802 lomper oogt dan de blade.

Ik snap je punt hoor rondom de actieve speakers, en de Kii is een heel mooi alternatief. Maar ik moet me dan nog even emotioneel op voorbereiden om de geliefde Classe misschien te laten gaan. Dat kan ik nog niet hoor  :laugh:


myself

Ik verwacht dat de blades je behoorlijk gaan tegenvallen. Ik heb ze destijds ook gehoord en was na 15 min helemaal klaar met ze. Komen niet in de buurt, op allerlei vlakken.

De D & D heeft wel lang op mn shortlist gestaan en is de moeite van luisteren waard maar idd een heel ander concept. Kii zit daar vlak in de buurt.

Maar ach... zelf luisteren is veel leuker :)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip