Parkview Stereo Journey

Gestart door WickedGame, februari 22, 2007, 22:50:17

« vorige - volgende »

What will 2025 bring?

Nieuwe kabels?
0 (0%)
Nieuwe streamer?
2 (50%)
Nieuwe Phonostage
1 (25%)
Helemaal niks!
1 (25%)
Anders? Want.....
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 4

WickedGame

Citaat van: Richi op oktober 24, 2024, 08:57:15Wauw, wat gaaf zeg. Gefeliciteerd en ziet er prachtig uit je set! :wub:

Thanks! Enige minder gave aan de set is het gewicht  :laugh:

Citaat van: Peerless Monster op oktober 24, 2024, 09:21:40Doe je goed Marc! Prachtig  :inlove:

Tja ik blijf een Classe liefhebber, al heb ik nog wel getwijfeld om over te stappen naar Esoteric. We hebben een Grandioso eindversterker met de Esoteric NX05-XD op proef gehad. Alleen was hierin de conclusie dat de Classe monoblokken gewoon net wat meer in hun mars hebben.

Tja wat goed is verander je niet :D

Wel neig ik om de Lumin D2 te gaan vervangen door een andere streamer/dac combinatie.

WickedGame

Ook wel leuk om te delen zijn de kabels die ik heb gemaakt voor de vriend van mijn vader.

Luidsprekerskabels in bi-wire configuratie:

- Basis betreft de Supra Rondo 4x4.0
- Viablue Sleeve
- Viablue SC4/2 en SC4/4 kabelsplitters
- Viablue krimpkousjes zwart/rood
- Furutech FP-202 Pluggen

De powercable
- Viablue X-25 powercable
- Viablue Sleeve
- Elektratape
- Furutech FI-E11 - N1 (G)

blue-eyes

Gaaf hoor Marc ;)

Blijft mooi Classe!
Heeft je vader mijn oude Magnum m3 bi wire nog? Het is lang geleden dat jullie beiden bij mij waren :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Lyngdorf MP40, Arcam PA240, Arcam PA720, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, XLR: Linn, DHZ, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19" RS818+ , Rack: Finite Pagode Signature en DHZ; AB: Homey

WickedGame

Citaat van: blue-eyes op oktober 24, 2024, 11:07:07Gaaf hoor Marc ;)

Blijft mooi Classe!
Heeft je vader mijn oude Magnum m3 bi wire nog? Het is lang geleden dat jullie beiden bij mij waren :)

Blijft zeker mooi! Heb weinig reden om te switchen... ook al heb ik met de gedachten gespeeld.

Nee de Magnum M3 Bi-Wire is er al een tijd niet meer. Hij heeft de MIT Oracle V2.1 in Bi-Wire als luidsprekerkabel.

Tegenwoordig is zijn set als volgt:

- Classe CDP-502
- Classe CP-700
- Classe CA-M400 Monoblokken
- Esoteric NX05-XD streamer (geweldige apparaat dit!)
- B&W 802D4 in rosenut
- REL Stadium III

Bekabeling:

- MIT Oracle (interlinks, speakerkabels)
- KEMP powercables

Tja heb geen idee wat hij nog moet veranderen  ;D

WickedGame

Langzaam aan wat tweaks op mijn lijst gezet voor korte termijn.

Powercable DIY
1. Welke DIY kabel prijs/kwaliteit (tips zijn hier welkom! of ervaringen)
2. Welke pluggen (Furutech, Viborg of iets anders) (Idem tips!)
3. Materiaal van de pluggen

Hier wil ik eens kijken welke effecten de kabel heeft tegenover de Kemp kabels.

Dubbele "audiofiele" WCD

Hier ligt nog een verbetering, zit nu nog een huis/tuin en keuken WCD op de muur. Wel zit daar achter nieuwe elektrakabels en aparte audiogroep. Alleen de WCD dus nog niet. 

Ik kom niet verder dan Furutech en Gigawatt als opties. Maar misschien mis ik hier nog merken/types.

simsalabim

Ik vind voor DIY de Furutech Alpha wel mooi, ook wel erg duur trouwens.
Deed iig wel iets bij mij, de soundstage werd iets fraaier, maar pin me er niet op vast, het brein kan je ook goed in de maling nemen..
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Xander32

De FP-Alpha-3 is vervangen door de FP-TCS-21.

Citaat van: simsalabim op oktober 31, 2024, 18:00:23Ik vind voor DIY de Furutech Alpha wel mooi, ook wel erg duur trouwens.
Deed iig wel iets bij mij, de soundstage werd iets fraaier, maar pin me er niet op vast, het brein kan je ook goed in de maling nemen..
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Op mijn versterker heb ik ook een Alpha-3 met Iego connectoren. In de toekomst ga ik alle snoeren nog een keer omzetten naar varianten van Gigawatt.

Citaat van: WickedGame op oktober 31, 2024, 11:20:20Langzaam aan wat tweaks op mijn lijst gezet voor korte termijn.

Powercable DIY
1. Welke DIY kabel prijs/kwaliteit (tips zijn hier welkom! of ervaringen)
2. Welke pluggen (Furutech, Viborg of iets anders) (Idem tips!)
3. Materiaal van de pluggen

Hier wil ik eens kijken welke effecten de kabel heeft tegenover de Kemp kabels.

Dubbele "audiofiele" WCD

Hier ligt nog een verbetering, zit nu nog een huis/tuin en keuken WCD op de muur. Wel zit daar achter nieuwe elektrakabels en aparte audiogroep. Alleen de WCD dus nog niet. 

Ik kom niet verder dan Furutech en Gigawatt als opties. Maar misschien mis ik hier nog merken/types.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

WickedGame

Citaat van: Xander32 op oktober 31, 2024, 21:01:41De FP-Alpha-3 is vervangen door de FP-TCS-21.

Ik zal hier even naar gaan kijken.

Maar naar welke gigawatt wil je gaan?

Xander32

Mijn bekabeling is een ratjetoe, daar wil ik nog wel een keer wat meer harmonie in brengen. Dat ben ik al geruime tijd aan het overwegen, maar het is veel geld en de winst in sq zal nooit in verhouding staan, het is nu ook genieten 🎶

Bij Gigawatt kijk ik naar PowerSync Ultra op de streamer en dac (die heb ik nu ook op het gefilterde stekkerblok) en wellicht een LS-1+ op de versterker. Maar veel geld, ik denk teveel. Maar je moet wat te dromen over hebben 🤓

Furutech is enigszins betaalbaar en de uitkomst heeft mij nog nooit teleurgesteld. Wellicht blijf ik daarbij, dan de  DPS 4.1. Maar dat is naar wat ik begrepen heb een nogal stugge, onhandelbare kabel, welke daardoor relatief veel ruimte vraagt en deze is er maar beperkt achter het meubel 🤔

Resumé; hier zal voorlopig weinig veranderen, maar ik kan jou Furutech van harte aanbevelen, i.c.m. hun eigen connectoren. Tussen goud en koper afwerking van die connectoren heb ik nooit verschillen gehoord, met rhodium wel. Die geeft steevast een wat meer open, sneller, frisser geluid. Dat vraagt om een matching; op mijn voorgaande Marantz apparatuur (versterker, streamer, sacdp) gaf het tegen mijn verwachting in aangezette sss en fff klanken, gruwel.

Citaat van: WickedGame op november  1, 2024, 07:56:22Ik zal hier even naar gaan kijken.

Maar naar welke gigawatt wil je gaan?

Xander32

mmuetst

Deze Argon, geen gelul goed spul pluggen gebruik ik
Kun je stevig vast zetten voor optimaal contact en is betaalbaar.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

WickedGame

Citaat van: Xander32 op november  1, 2024, 08:56:08Mijn bekabeling is een ratjetoe, daar wil ik nog wel een keer wat meer harmonie in brengen. Dat ben ik al geruime tijd aan het overwegen, maar het is veel geld en de winst in sq zal nooit in verhouding staan, het is nu ook genieten 🎶

Bij Gigawatt kijk ik naar PowerSync Ultra op de streamer en dac (die heb ik nu ook op het gefilterde stekkerblok) en wellicht een LS-1+ op de versterker. Maar veel geld, ik denk teveel. Maar je moet wat te dromen over hebben 🤓

Furutech is enigszins betaalbaar en de uitkomst heeft mij nog nooit teleurgesteld. Wellicht blijf ik daarbij, dan de  DPS 4.1. Maar dat is naar wat ik begrepen heb een nogal stugge, onhandelbare kabel, welke daardoor relatief veel ruimte vraagt en deze is er maar beperkt achter het meubel 🤔

Resumé; hier zal voorlopig weinig veranderen, maar ik kan jou Furutech van harte aanbevelen, i.c.m. hun eigen connectoren. Tussen goud en koper afwerking van die connectoren heb ik nooit verschillen gehoord, met rhodium wel. Die geeft steevast een wat meer open, sneller, frisser geluid. Dat vraagt om een matching; op mijn voorgaande Marantz apparatuur (versterker, streamer, sacdp) gaf het tegen mijn verwachting in aangezette sss en fff klanken, gruwel.

Herken het wel, ook hier een ratje toe waarbij ik nog wel consistent ben met stroom (alles Kemp). Zijn interlinks echt van alles wat (MIT, Transparant, Kimber). Hierin wil ik ook wat stappen gaan zetten op den duur.

Qua stroom is het vooral en proefballon. Lekker zelf wat in elkaar fabriceren en eens zien wat het doet.
Citaat van: Xander32 op november  1, 2024, 14:33:37

Strak werk 👍🏻

Thanks! Basis hier is de Viablue powercable X-40. Niet in mijn eigen set getest moet ik bekennen, maar direct geplaatst bij de opdrachtgever  ;D  En die is er helemaal blij mee.

Spijkie

Citaat van: mmuetst op november  1, 2024, 18:14:27Deze Argon, geen gelul goed spul pluggen gebruik ik
Kun je stevig vast zetten voor optimaal contact en is betaalbaar.

Dat moet op een tegeltje  :colgate:  geen gelul, goed spul !
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.